Author Topic: Kuplung csere  (Read 24764 times)

RyAn

  • Guest
Re:Kuplung csere
« Reply #30 on: 2013 August 01, 16:33:04 pm »
Nem az én ügyem, de mi az a pumház?
Még ha gépelési hiba, akkor sem tudom kitalálni.  ;)


pumához....

RyAn

  • Guest
Re:Kuplung csere
« Reply #31 on: 2013 August 01, 16:34:24 pm »
Nos a kocsi szerelőnél. Ma estefelé fogok vele beszélni, de annyit amúgy már tudok, hogy ugyebár ebbe a kocsiba olyan a kialakítás, hogy itt hidraulikus kinyomócsapágyat alkalmaznak. Gondolom olyan a másik felállás, hogy a kinyomócsapágyat egy alsó hidraulikus munkahenger nyomja. Itt ez egybe van.
Vajon ha ezt cserélem akkor feltétlen kell cserélni a kuplung szettet?
Amúgy az árakról (nem gyári alkatrész a cromax-tól)

hidraulikus kinyomócsapágy: 21858Ft
és ha feltétlen kell akkor...
kuplung szett: 19689Ft
olaj: 2600

és egy budaörsi szerviz munkadíjnak 25 ezer+Áfa-át mondott.

Szóval a sztorinak 80 ezer tájékán kell maximalizálódnia. De a haverom ismerőse gondolom Áfa mentesen szerel.

Ja!  A kuplungom totál nulla. Nem emel ki és ha olajat töltök bele akkor alul kifolyik. Tehát elég valószínű a kuplung hidraulikus kinyomó csapágynál van a baj. De továbbra is kérdés, hogy mennyire fontos a kulugszett csere?!?! Mégis csak 20.000Ft-ról beszélgetünk akkor amikor a második baba 1-2 héten belül születik nálunk és így nem mindegy (meg amúgy se).

kinyomó csapágynál 80%ban kell kuplungszerkezet is cserélni. mert ha már nem tömít a kinyomó csupa folyadék lesz a komplett kuplung és azt már nem igen tudod használni.

Offline TomiFiu

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 53
  • Segített?: +1/-0
Re:Kuplung csere
« Reply #32 on: 2013 August 02, 04:16:55 am »
Most van egy érdekesség. Lehetséges az, hogy egyszer átereszti az olajat a kinyomó csapágynál valahol, máskor meg nem? Mert fel lett töltve a rendszer (előtte átmosva) és most jó a kuplung. Viszont míg le lettem vontatva, a fékem még az út feléig egész jó volt , mire leértünk kb. 40km-rel odébra, addigra már csak egész alul fogott a fékem, és főként inkább a kézifékkel operáltam.

Az oké, hogy 1 olajtartályból van ellátva mind a két rendszer, de kihatással kell lennie egyiknek a másikra?

Ráadásul, a probléma előtt tapasztaltam egy olyat, hogy a fék mintha levegős lett volna, és elkezdtem pumpálni, majd erre a kuplung kezdett el mélyebben benyomva dolgozni. Erre azt is el kezdtem kicsit meg pumpálni és aztán indulás, erre néhány másodperc után puff és a kocsi alján elkezdett kicsurogni az olaj és a kuplung totál elment, míg a fék jónak tűnt.