Azért az egy érdekes dolog, hogy gőzt látsz kijönni a motortérből...
Az autó leállítása után beinduló ventilátor még normális jelenség is lehetne, hisz a motor még jócskán meleg és a menetszél sem hűti.
A termosztát akadozó nyitása-zárása is szóba jöhet.
A hengerfej tömítés probléma sem olyan egyértelmű, hogy habzik az olaj, meg fehér füst jön a kipufogóból. Az mennyiség kérdése. Ha a kiegyenlítőtartályban zavaros a folyadék és járó motornál buborékok jönnek fel benne, az pl lehet egy hengerfej tömítés probléma. A kompresszió olyankor "beledolgozik" a hűtővízbe...
Az a gőz... Engem az izgatna. Meg kellene tudni, hogy mitől van. Csak ráfolyik a hűtővíz valahol a motorra, vagy a kiegyenlítő tartály kupakján keresztül jön. Annak ugyanis csak egy adott nyomás felett kellene kinyitnia, mert a hűtőrendszer egy zárt rendszer. A hűtőrendszer működésébe bele van kalkulálva egy bizonyos túlnyomás, ami a hűtőfolyadék hőmérsékletét megemeli, növelve ezáltal a hűtőn keresztül leadott hőmennyiséget, illetve késlelteti a hűtőfolyadékban való gőzképződést. Ha nem zár a kupak, vagy korábban kinyit, borul az egész folyamat. Ha a kupak jó és mégiscsak azon keresztül jön a gőz, akkor pedig mindenképpen egy túlmelegedés a gond, ami aztán termosztát, vízpumpa, koszos hűtőrendszer, szóval bármi... és ez esetben a belső hőmérő "mutatványa" sem mérvadó, mert annak az érzékelője is lehet hibás.