köze nem lesz hozzá... nézd meg a trafó-t vagyis cserélj. vagy legalább a csatiját ellenörizd nem-e oda kapod a vizet.
Hát én nem vagyok meggyőződve róla, hogy nincs hozzá köze. Mármint a keréknek. A téli lemezfelnivel mentem bele minden pocsolyába és semmi baja nem volt tőle a gyújtásnak, a nyárival meg az első vizes napon kezdi.
A trafót megnéztem, száraz az egész, a csatik tiszták. Se lentről, se fentről se oldalról nem kap vizet. Az olajszűrő házán van víz, ami közvetlenül a trafó alatt van. Ennek még utána járok, mivel a 4. hengerre menő kábel csatija pont ott van fölötte, így nem kizárt, hogy ott lesz a bibi, oda megy valahonnan a víz menet közben.
A kábelre azért gyanakszom, mert az 1. és a 3. hengernél a pipát lehúzva láthatóan és hallhatóan áthúz a szikra a blokkra. A 2-es hengernél is át-át megy a szikra a 4.-nél viszont semmi. Vagyis ott gyengébb a szikra, mint a többi hengernél. (ezt szárazon próbáltam most, hogy kiszárítottam mindent). Így azt gondolom, hogy repedezett már a kábel és a szélesebb kerék pont annyival több vizet/párát ver be oda, hogy ne jusson el emiatt a szikra a gyertyához.
De persze csak találgatok.
Van értelme egy takarólemezt eszkábálni a trafó köré, hogy ne érhesse a felverődő víz?