Author Topic: Motor indítási Problémák!!  (Read 1983 times)

sshako

  • Guest
Motor indítási Problémák!!
« on: 2012 February 15, 19:49:00 pm »
Hellóka!
Először is egy kis beszámolóval kezdeném, hogy tavaly áprilisban vettük a kis mk3-mas 91'-es fiestát, és azóta csak a kötelező olajcsere volt, mást nem kellett rajta cserélni az eddig 16 ezer km alatt. A múlt héten már jelezte, hogy egy kis törődést igényel, mert leszakadt a hátsó dob, így már szerelni is kellett rajta. Vettünk új dobot, de kiderült, hogy amit vettünk az a katalizátor nélkülihez való, mert vékonyabb csőből van, de kiderült, hogy a középső dob is megfáradt, ugyanis a motortól jövő cső ki volt majdnem teljesen törve a dobból, de mivel nem volt új dob még oda, a kocsi pedig kell, ezért meghegesztettük, és feltettük a hátsó dobot is egy kis "reszeléssel",ideiglenesen így van használva.

Szóval azért írok, mert van egy problémám, ami már azóta megvan, hogy megvettük.

Nehezen indul a kocsi, az önindítónak igen sokat kell forognia, hogy beinduljon, amikor beindul egy kicsit ingadozik az alapjárat, de nincsen vele egyéb gond, viszont minden körülmények között ezt csinálja, nyáron a nagy melegben is, ha leállítottam, akkor utána megint sokat forgatta az önindítót, mire életre kelt. Ez ilyenkor télen azért gond, mert már volt, hogy igencsak megmerült az akksi, mire beindult.
A kérdés tehát, hogy mi lehet a hiba okozója, valakinek volt-e már hasonló?
Az injektor vezetőoldali részén levő kis piros állító izét(nem tudom, hogy mi a hivatalos neve) már javítottuk, mert lerohadt a vezetékeiről a szigetelés, és zsugorcsővel leszigeteltük, de nem tudom, hogy működik-e rendesen, mert csak nagyon kicsit moccan.
A következő problémám csak annyi lenne, hogy szivárog a fékfolyadék a munkahenger környékén, nem tudom, hogy honnan, és szerencsére nem is túl sok, mert 2 hete vettem észre, és még csak most ért a minimum szinthez, ezért öntöttem rá. A kérdés az, hogy ez valamilyen típushibája neki, hogy valamelyik tömítésnél szivárog, vagy esetleg a tartály repedt el, vagy a fékmunkahengert kell cserélni mindenképp?
Az utolsó lehet, hogy az előzővel összefügg. Múlthét péntek óta nem világít az "olajlámpa" a műszerfalon, ha a gyújtást ráadom. Nemtudom, hogy nem-e a fékfolyadék mart meg valamit a motortérben, és ezért nem világít, vagy kiégett az égő? Volt-e már valakinek hasonló "baja", és mi lehet a megoldás?

Ezektől eltekintve jó kis autó 5,5-öt eszik ilyen hidegben is nagyrészt hosszabb távon országúton, de szeptemberben sikerült 5,07l/100km-es fogyasztást produkálni vele. Mivel még csak egy-két helyen herpeszesedik, ezért szeretném még akár évekig használni, ezért jó lenne rendbe rakni végre az indítását is, meg az apróbb bajait.

Előre is köszönöm a válaszaitokat.
Üdv! Shako!