Author Topic: Több-kevesebb köbcenti, melyik az igazi?  (Read 12343 times)

TazFazer

  • Guest
Több-kevesebb köbcenti, melyik az igazi?
« on: 2007 January 31, 09:45:15 am »
Sziasztok!

Mivel nem találtam a pontos helyét a kérdésemnek itt teszem fel.

MK3-as 90.05-havi Fiestám van, és arra lennék kiváncsi, hogy másnak is 1097 cm3 van a forgalmijába írva, vagy csak nekem és még egy kevés embernek, mert egy könyv szerint (Etzold - Így csináld) az 1.1-es motorok 1118 cm3 -esek.

Egyébként ez egy 1.1-es injektoros motor.

Köszi a választ!

Sziasztok!

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Több-kevesebb köbcenti, melyik az igazi?
« Reply #1 on: 2007 January 31, 10:58:45 am »
Sziasztok!

Mivel nem találtam a pontos helyét a kérdésemnek itt teszem fel.

MK3-as 90.05-havi Fiestám van, és arra lennék kiváncsi, hogy másnak is 1097 cm3 van a forgalmijába írva, vagy csak nekem és még egy kevés embernek, mert egy könyv szerint (Etzold - Így csináld) az 1.1-es motorok 1118 cm3 -esek.

Egyébként ez egy 1.1-es injektoros motor.

Köszi a választ!

Sziasztok!

Ha jól tudom a szériákon belül is volt változtatás, pláne az MK3-asnál. Az első szériának a '89 Januártól '91 szeptemberig, a másodiknak a '91 Aug.-tól '93 Dec.-ig , a harmadiknak pedig '94 Jan.-tól '96 Júliusig gyártott modellek tekinthetőek.

Autóalkatrész vásárlásnál igencsak fontosak a fenti adatok mivel vannak különböző alkatrészek az alszériákon belül is. Legutóbb a fékbowdennel szivtam. Csak az MK3-ashoz van vagy öt féle. :-\ ???

Elképzelhetőnek tartom, hogy apró változtatásokat a motorblokkon is eszközöltek Ford papáék.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

tibszi

  • Guest
Több-kevesebb köbcenti, melyik az igazi?
« Reply #2 on: 2007 January 31, 15:18:41 pm »
Az enyémnek a gyártási éve 1993 és a forgalmiban 1119 cm3 van!

goford

  • Guest
Több-kevesebb köbcenti, melyik az igazi?
« Reply #3 on: 2007 January 31, 22:19:44 pm »
Sziasztok!

A motorkódot fontos feljegyeznetek, amit a öntvényben beütve találtok, ha alkatrészt kerestek.

Ez a legfontosabb!!!

Üdv.: Zoli

dage984

  • Guest
Több-kevesebb köbcenti, melyik az igazi?
« Reply #4 on: 2007 February 01, 07:53:04 am »
Sziasztok!

Mivel nem találtam a pontos helyét a kérdésemnek itt teszem fel.

MK3-as 90.05-havi Fiestám van, és arra lennék kiváncsi, hogy másnak is 1097 cm3 van a forgalmijába írva, vagy csak nekem és még egy kevés embernek, mert egy könyv szerint (Etzold - Így csináld) az 1.1-es motorok 1118 cm3 -esek.

Egyébként ez egy 1.1-es injektoros motor.

Köszi a választ!

Sziasztok!

Szintén 1990-ből származó 1.1i-vel rendelkezem és nálam is 1097cm3-it írtak a forgalmiba... pontosabban a régiben ennyi szerepelt, aztán amikor átirattam az újba már csak 957cm3 jutott :D... majd bő fél év múlva beidéztek, hogy menjek be forgalmicserére adott időpontban különben dádá lesz >:(... na akkor került újra 1097cm3 a kicsikocsiba 8)
egyébként a motortében lévő táblácska három karakteres motorkódja alapján több helyen is 1118cm3-it írtak rá.... én meg ráhagytam állambácsira a hülyeségét ;D

deltapower

  • Guest
Több-kevesebb köbcenti, melyik az igazi?
« Reply #5 on: 2007 February 01, 13:39:08 pm »
hát igen... előző forgalmiban 1113 cm3 volt, a mostaniban 1118. kemény öt köbcentivel erősebb lett a jármű, mióta az enyém :)
szerencsére itt biztosítási kategóriában nem számít, de ha nem emléxem teljesen rosszul, akkor az 1000 alatti és feletti motorok külön biztosítási kategória. tehát lehet nem jártál jól, hogy 957-ről visszaminősítették.

dage984

  • Guest
Re: Több-kevesebb köbcenti, melyik az igazi?
« Reply #6 on: 2007 February 01, 14:19:33 pm »
hát igen... előző forgalmiban 1113 cm3 volt, a mostaniban 1118. kemény öt köbcentivel erősebb lett a jármű, mióta az enyém :)
szerencsére itt biztosítási kategóriában nem számít, de ha nem emléxem teljesen rosszul, akkor az 1000 alatti és feletti motorok külön biztosítási kategória. tehát lehet nem jártál jól, hogy 957-ről visszaminősítették.

Nem volt különbség, 850 és 1150cm3 a határ, szóval kategóriában maradtam :)
Csak az átírási illetéket fizeti az ember cm3 után és ott ígértek egy olyat, hogy visszafizetik a különbözetet... ehelyett inkább visszaírták a cm3-t :(  ;D

imice83

  • Guest
Re: Több-kevesebb köbcenti, melyik az igazi?
« Reply #7 on: 2007 February 02, 16:32:03 pm »
sziasztok.
Az én fiestám 82-es és 1117 cm3.51 kw a forgalmi szerint de én még nem láttam 1,1-es fiestát 72 Le-vel.
Ehhez mit szóltok?

hdanesz

  • Guest
Re: Több-kevesebb köbcenti, melyik az igazi?
« Reply #8 on: 2007 March 27, 18:05:00 pm »
Sziasztok!
Létezik az,hogy 1.1-es Fiestának 1210köbcenti van a forgalmijába írva? 1995-ös MK3-as.
Ha igen, akkor pont felsőbb kategóriába esne biztosításnál...:(

hdanesz

  • Guest
Re: Több-kevesebb köbcenti, melyik az igazi?
« Reply #9 on: 2007 March 28, 16:25:21 pm »
Sziasztok!
Létezik az,hogy 1.1-es Fiestának 1210köbcenti van a forgalmijába írva? 1995-ös MK3-as.
Ha igen, akkor pont felsőbb kategóriába esne biztosításnál...:(
Megoldódott...:)
1118cm3