Author Topic: Magas alapjárat és elektronika hiba - Mk3 1.3  (Read 5079 times)

AniBaba

  • Guest
Magas alapjárat és elektronika hiba - Mk3 1.3
« on: 2010 May 07, 11:09:52 am »
Hello!

Volt egy kis rémület az elektronika terén, ezért leszedtem az akkusarukat, és úgy pihent a kocsi.

Amikor visszaraktam, és indítottam, az alapjárat érdekes módon 2000-2100 körül alakult, majd 1-2 km után beállt normálisan.
Ezt tapasztaltam már korábban is amikor akksit cseréltem, ugyanezt eljátszotta, pörgött, mint a dög, aztán beállt, és onnantól soha többet nem csinálta. Valamit újrakalibrál a comp, mivel megszakadt az áramellátása? Vagy ez csak tipushülyeség? Esetleg valami komolyabb problémát jelenthet?

Mivel nem babrálja az ember az akksit túl sűrűn, ezért nem probléma, de kíváncsi vagyok, nektek volt-e ilyen.
Egyébként vicces pirosnál állni bőgő motorral, a melletted levő pedig feszülten figyeli a lámpát, hogy minél jobban elkapja a rajtot. Kiscsacsi aszitte versenyzünk. :)

Elektronika: vékony fehérfüst szállt fel a kormányoszlopból, amikor beraktam a kulcsot. Pillanatra csak, és azóta nem csinálta. Autó indul, minden elektromos berendezés működik, nem köhög, pöcc-röff - mintha semmi nem történt volna. Kob szerint egy kábel megégett zárlat miatt, de biztosítékom nem szállt el, burkolatot leszedve, és külsőleg megnézve a kábeleket égést nem találtam. Azért ma átjön, megnézi nekem az egész hóbelevancot, csak szeretném tudni, veletek fordult-e már elő ilyen, és mi volt a dolog nyitja.

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
Re: Magas alapjárat és elektronika hiba - Mk3 1.3
« Reply #1 on: 2010 May 07, 12:17:30 pm »
Nekem is volt ilyen..de nekem 1.8 dízelnél néha füstölt (szarvas)kapcsoló tömb ..utánna elszállt az ablaktörlő kapcsoló része..
A mostani kocsimnál amikor kiszedem az aksit és visszarakom egy picit imbolyog nekem is az alapjárat de utánna beáll 800-ra és soha többet nem csinálja!De viszont amit csinál az az ,h pl lelasítok a körforgalomnál kuplung be és pakolom vissza a sebességeket 2-3-ig és leáll a motor..szép óvatosan ráengedem a kuplungot és megyek tovább..Ezt kb 3 hetente egyszer eljátsza velem..,de h miért???  :-\

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Magas alapjárat és elektronika hiba - Mk3 1.3
« Reply #2 on: 2010 May 07, 16:22:46 pm »
az akksi levétele után a motorvezérlő "újratanítja" magát. ez általában 10 percet vesz igénybe kb. motor bemelegít, alapjárat, majd emelt fordulat, majd kis menet közbeni út, és megtanul mindent. ez idő alatt az alapjárat változékony, és nem is úgy megy a kocsi mint kéne, de utána teljesen normális.
szerintem is megpirult egy kicsit az a kábel.


@Roxin:A fordulat leejtést, én megnézném hogy nem terheli-e meg valami túlságosan az elektromos rendszert, vagy a vákuumcsövek helyükön vannak-e ilyesmi.


Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Magas alapjárat és elektronika hiba - Mk3 1.3
« Reply #3 on: 2010 May 07, 20:19:23 pm »
Pont ugyanilyen volt nekem is. Csak közben magas volt a fogyasztásom, de később rájöttem, hogy az injektorban lévő hőérzékelő elromlott. Kicseréltem. S azóta nekem jobb lett a fogyasztásom, viszont akksi saru levétel, felrakása után már a fordulat nem ingadozik. Nem csinál ilyen újra "tanulást".
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline Cincóbincó

  • A mester
  • *****
  • Posts: 984
  • Segített?: +39/-0
Re: Magas alapjárat és elektronika hiba - Mk3 1.3
« Reply #4 on: 2010 May 08, 08:33:08 am »
De viszont amit csinál az az ,h pl lelasítok a körforgalomnál kuplung be és pakolom vissza a sebességeket 2-3-ig és leáll a motor..szép óvatosan ráengedem a kuplungot és megyek tovább..Ezt kb 3 hetente egyszer eljátsza velem..,de h miért???  :-\

Ezt nekem is szokta csinálni, de nem csak 3 hetenként hanem gyakrabban. Persze ha szerelőnél van, sosem produkálja a dolgot, így eddig semmi okát nem találták a miértnek. Kinek van ötlete?
a biliárdbajnok

AniBaba

  • Guest
Re: Magas alapjárat és elektronika hiba - Mk3 1.3
« Reply #5 on: 2010 May 08, 21:02:20 pm »
Kiderült, hogy nem kábel sült meg, hanem az ablaktörlő bajuszkapcsolójánál a nyák szétégett.

Úgyhogy most keresek komplett bajuszkapcsoló egységet - mivel az index oldal is köhög... :)
Meg műszerfal plexit.