Itt vagyok ismét, tudom annó péntekre ígértem a beszámolót, de jobb később mint soha!
A vízpumpa csere menete az alábbiak szerint történt (hangsúlyozom az általam tapasztaltak alapján):
1. motort borító, takaró műanyag ház leszedése (ebben van a légszűrő)
2. generátor leszedése, kábelek lehúzása, szíj eltávolítása a tárcsákról
3. generátor kiemelése, de előbb a szervó olaj tartályt a helyéről le kell húzni hogy elférjen a gencsi. A tartály egy csúszó sínen van
4. most már kifér a gencsi kis fordítgatással és helyezkedéssel
5. most már látható a vízpumpa de a rögzítő csavarok egy része a vezérműszíj védelméére szolgáló burkolat alatt van (hurrá)
6. előbb említett burkolat eltávolítása (egybeöntött műanyag elem, de nekem sajna 2 darabban sikerült kiszedni, mert két furat alatt eltört. Szerencsére mindez úgy történt hogy visszarakásnál a csavarok tökéletesen fogják a burkolatot és nem ér hozzá a szíjhoz, amitől a legjobban féltem és még rezgé hatására sem mozdul el. Nem is értem hogy miért nem eleve 2 db-ban gyártják)
7. hűtőfolyadék leengedése. Én a kialakított leeresztő csavarnál csináltam, de mivel az egy műanyag csavar inkább valamelyik cső csatlakozás (pl. ami bemegy a hűtőbe) megbontásával javaslom a dolgot. A probléma nem a leengedésnél kezdődött, hanem az összeszerelésnél, mert a csavar meghúzásánál féltem hogy eltörik, de szerencsére nem így történt.
8. végre elérkezett a pillanat, hogy nekilássak a vízpumpa leszereléséhez. A csavarok kiszedéséhez kisméretű racsnis kulcsot ajánlok a helyhiány miatt
9. vigyázzunk, mert pár liter visszamaradt hűtőfolyadékkal találkozhatunk és ha a kocsi alatt állunk okozhat meglepetést
10. új alkatrész helyére szerelése, majd eredeti állapot visszaállítása
11. FONTOS a fűtést a max-ra állítva járatni a motort amíg teljesen be nem melegszik a hűtőrendszer légtelenítése miatt.
Tapasztalat: még sosem csináltam ilyesmit és rendkívül meglepett a helyhiány és zsúfoltság a motortérben (e gép előtt egy 21 éves Moszkvicsom volt és ott bőven volt mindenhez hely). Főleg a gencsi ki, illetve vissza helyezésénél kell vigyázni nehogy még valamit tönkre tegyünk, letörjünk. A motortartó bakot nem lazítottam ki lehet úgy könnyebb lett volna, de így is megoldható volt. A csere művelete körülbelül 4 órát vett igénybe, de ebből sokat elvitt a "hogy is kéne...
" rész. A megszerzett tapasztalatok birtokában már szerintem kb. 2-3 óra alatt ki lehet cserélni az alkatrészt bonyodalmaktól függően. Remélem más is hasznosnak találja majd a tapasztalataimat.