Lekell bontani a vezérlést hozzá. Nem egyszerű mutatvány, de nem is túl bonyolult, csak épp speckó szerszámok kellenek hozzá, hogy a vezérműszíjat visszatudd állítani. Egyébként, hamár lebontod érdemes volna lecserélni a szíjakat, feszítőket is.
Nos a művelet:
Hűtőfolyadék leeresztése.valahol alul kell legyen valami illesztés amit letudsz bontani...
Csavard ki az izzítógyertyákat, hogy könnyebb legyen kézzel forgatni a motort.
A motor holtpontba forgatása (1-es és 4-es henger felső holtponton) - ehhez kell egy speckó csavar amit a blokkba bekell csavarni ezzel feltámasztod a főtengelyt, hogy elne mozduljon.
Ezután lekell venni a szelepfedelet, hogy betudd lőni a vezérműtengelyt. Ehhez kell egy 5mm-es laposvas.
Ezt a vasat a vezérműtengely végén lévő nútba helyezed ezzel biztosítva elfordulás ellen.
Ezután lehet csak nekiállni a bontásnak. Elsőként a műanyag oldaldeknit kell lebontani, hogy hozzáférj a vezérműszíjhoz(külső ékszíj).
Ha ez megvan akkor egy 6-os fúrószár kell (Lucas adagolónál, Bosch-nál asszem 5-ös), hogy az adagolót is pozícióban tarsd.
Kicsavarod a feszítő- illetve vezetőgörgőt. Ezután már letudod bontani a vízpumpát.
Tömítés- vagy vízpumpacsere. (én ez utóbbit preferálnám a helyedben)
Mielött felteszed az ékszíjakat ellenőrizd újból, hogy minden pozícióban áll-e (főtengely, vezérműtengely, adagoló)
Ha minden stimmel akkor lehet visszatenni az ékszíjakat és a feszítő- vezetőgörgőket.
A feszítőgörgőnél ügyelj arra, hogy a rajtalévő 2 nyíl nagyjából egyvonalban legyen. Ezt beállítani úgy tudod, ha a vez.tengely fogaskerekét lelazítod és a vezetőgörgőt elforgatod (a csavarja nem középen van, így pontosan betudod állítani a feszességet).
Az adagoló feszítője pedig magától beáll a helyére mert egy rugó nyomja míg megnem húzod.
Mielött a feszítőgörgőket teljesen meghúznád vedd ki a beállító tüskét, a fúrószárat és a laposvasat. Ezután pedig egy 19-es dugókulcs segítségével forgasd körbe a motort és minden fordulatnál ellenőrizd, hogy minden (vez.tengely, főteng. adagoló) együtt áll-e.
Ha igen akkor húzz meg rendesen minden csavart. NE TÉPD MEG, MERT HAMAR MEGSZAKADNAK A CSAVAROK!
Lehet visszarakni a borításokat, szelepfedelet és az izzítógyertyákat, majd feltöltöd hűtőfolyadékkal és indíthatod is a verdát.
Huh, remélem nem hagytam ki semmit.
Jó szerelgetést.
Üdv Viktor