Szia!
Bocs hogy csak most írok, de sokáig nem volta a FIESTAKLUB oldal közelében. Nemtudom, hogy még aktuális-e a hibád, de azért leírom az én esetemet.
Nekem egy 2005-ös Fiestám van. Én is 0 km-el vettem. Amikor elhoztam a kereskedésből én sem hallottam semmit, aztán pár nap múlva én is hallottam ezt a kattogó hangot az autó elejéből. Olyan hangja volt mint ha egy halkabb dízel lett volna. Kuplung kinyomása után elhallgatott. Azért nem lehet kinyomó csapágy, mert az akkor dolgozik, amikor kinyomod a kuplungot, és ez a mi esetünkben elhallgatott...azaz a kattogó hang megszűnt. Visszavittem a szervizbe, ahol egy kis vitatkozás és veszekedés után megnézték. Kiderült, hogy a váltóból hiányzott kb. 3-4 dl olaj. Pótolták. A hang megszűnt egy pár ezer km-ig. Aztán megint előjött ugyanúgy.
Kötelező szervizekkor jeleztem, de a szervizben azt mondták, hogy "ez ilyen konstrukció törődjek bele. A szabadonfutó fogaskerék nem mindig illeszkedik pontosan, és ezért van ez a hang."
Na beletörődtem, de azért (SZERENCSÉRE)
a szervizekkor ráírattam a papírra, hogy jeleztem ezt a hibát.
Nos az idén lett egy olyan kuplung problémám, hogy ragadt és nem tudtam 1-est és R-t kapcsolni csak úgy, hogy kicsit kerelt a váltó és ugrott az autó. KUPLUNG KIT csere!!! Garanciásan! De nem akarták első körben kicserélni, mert azt mondták, hogy kopó alkatrész, és erre az autó 1 éves koráig van gari, és amúgyis vigyem oda ahol vettem és kötelező szervizeltettem az autót, mert ez nem náluk volt.
1.) Na erre én meg azt mondtam, hogy nehogy már egy Ford kuplung beadja a kulcsot 2év és 16e km után, mert ez irtó szégyen lenne. Nem használom az autót úgy mint egy sületlen barom!!! Egyszóval megkímélt állapotú az autó az biztos (kb. 7-8e km-t megyek vele egy évben)!!! Úgyhogy koppant a fickó....
2.) Az autó 100-200 km-es kora óta jeleztem ezt a hangot a kuplung-váltó felől és szartak csinálni bármit is
3.) Ha jól tudom garanciális javításra bármelyik hivatalos FORD márkaszervizbe vihetem az autót, legyen az Székesfehérváron, Bangladesben vagy Berlinben...
4.) Kérdezzük meg a Ford Magyarországot az esetről...
A fickó kettőt telefonált majd hangnemet váltva kérdezte, hogy mikorra írhatja be garis javításra az autót.
Tudom-tudom a leírt eset erősen szervizfüggő is, hogy hogyan is állnak az emberhez, de szerintem tanulságos.
A javítás után a hang megszűnt, azóta (lekopogom) semmi baj vele. Hát ennyi. Ja amúgy 45e egy fizetős KUPLUNG KIT csere!!!
Nemtudom, hogy nálad is ez lehet-e a gond, de amiket írtál magamra ismertem, mintha én írtam volna le a hibákat.
Üdv.
Yashi