Author Topic: Akkumulátor keresztrúd  (Read 11565 times)

btomi83

  • Guest
Akkumulátor keresztrúd
« on: 2008 May 10, 13:59:41 pm »
Sziasztok!

Mk4-essel kapcsolatosan érdeklődöm, hogy az akkumulátor felett keresztben van-e bármilyen fém vagy műanyag "rúd" ami rögzíti az akksit?

Látom, hogy annak tartónak a szélén van két-két alátétes csavar, amiben az akkumulátor van. Azoknak a csavaroknak milyen funkciója van, mert szerintem azok rögzitík a keresztrudat, ami megakadályozza, hogy menet közben fel-le mozogjon az akksi, és szerintem az enyémből hiányzik.

silvercircle

  • Guest
Re: Akkumulátor keresztrúd
« Reply #1 on: 2008 May 10, 15:06:27 pm »
Igen van egy lemez, ami lefogja az akksit, jól sejted!Egy sima lemez, a közepén u profilra van hajlítva, hogy merevebb legyen, de semmi extra, bármi megteszi, amit erre a célra fel tudsz használni. Találtam is neked egy képet róla.

[a csatolmány törölve]
« Last Edit: 2008 May 10, 15:20:00 pm by silvercircle »

btomi83

  • Guest
Re: Akkumulátor keresztrúd
« Reply #2 on: 2008 May 10, 20:32:28 pm »
Köszi szépen az infot és a képet is.   :notworthy:

Biztos egy akksicsere alkalmával felejtették el visszarakni.
Majd szerkesztek egyszer rá valamit, bár kiesni azért nem tud, és szerintem csak nagyobb kátyúknál vagy rosszabb úton mozoghat fel-le kicsit az akksi benne.
Még olasz akksi van benne (2004-ig ott "szolgált"), valami régi fajta, amiben még nézni kell a szintet (gyártanak még egyáltalán olyat???) , úgyhogy minimum 5 éve nincs rajta ez a rud.
A csavarokat múltkor meghúztam, mert kicsit lötyögtek. Nem akartam úgy járni, mint a bal első sárvédőnél lévő egyik csavarral, hogy egyszer még megvolt, máskor meg már nem.  :D

Ez a saját motorházad képe? Neked ilyen hosszú cső megy (aszem) a légszűrőtől a motorig. Nekem max. 30 cm hosszú lehet. Ekkora csőnek nem is lenne hely a motorban, minden "élére" van állítva, annyira tele van pakolva mindennel. És még nem is az 1.4-es motor van benne, csak az 1,25-ös. Nem is tudom, hogy az hova férne el?  ???
« Last Edit: 2008 May 10, 20:42:14 pm by btomi83 »

Offline doubleo

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 343
  • Segített?: +16/-1
Re: Akkumulátor keresztrúd
« Reply #3 on: 2008 May 10, 20:37:05 pm »
Btomi a csavarokból, mindíg kevesebb van , mint kéne! Kivéve, ha szétszedsz valamit, akkor általában maradni szoktak... :o Na ezeket tedd el tartalékba!!! :D
Apám mindig azt mondta: Fiam a munkát és a sarat, messziről kerüld! Nekem ez eddig bevált!

silvercircle

  • Guest
Re: Akkumulátor keresztrúd
« Reply #4 on: 2008 May 10, 23:00:24 pm »
Nem a sajátom, a neten találtam, egy benzines, de hogy mekkora, azt nem tudom... A profilomban az első képen látszik, hogy nekem hogy megy a cső (a fékfolyadéktartály mögött), de ott nincs benn az akksitartó (meg még pár apróság  ;D) és azóta nem csináltam a motortérről képet. Egyébként nekem sincs a motortérben semmi hely, bosszantó is, mikor valamihez hozzá kell nyúlni.

bantoomi

  • Guest
Re: Akkumulátor keresztrúd
« Reply #5 on: 2008 May 11, 01:31:23 am »
Az 1,4-es simán befér ;D :-X ;D Az enyémben az zümmög, de nekem sem sikerült visszarakniuk ezt az akkumulátor keresztrudat, feltételezések szerint ez is olasz. Kiesni nem fog az biztos :) Viszont Az igaz, hogy egy élmény a légszűrő csere, amikor ki kell operálni az akkumulátor tálcáját is, hogy le tudd venni a légszűrő ház tetejét, vagy a múlt heti kalandom a bal első tompítottizzó cserével ;D

btomi83

  • Guest
Re: Akkumulátor keresztrúd
« Reply #6 on: 2008 May 11, 08:03:46 am »
Én is cseréltem bár bal első izzót, de ahhoz elég a fényszóróháznál 3 csavart meglazítani, kiszedni a házat, a hátulján a kis védőajtőt kinyitni, és kicserélni az izzót. A motortérbe nem is kell benyúlni, neked mi okozott problémát?
A fontos az, hogy nem szabad a 4. csavart is kilazítani, mert azzal elmozdul a fényszóró vetítési szöge. Én így jártam, és egy csomószor kellett rajta állítanom, mert csálén világította be az utat.

silvercircle

  • Guest
Re: Akkumulátor keresztrúd
« Reply #7 on: 2008 May 11, 08:17:27 am »
Én simán kivettem az egész fényszórót (ráadásul nekem csak három csavar fogja meg egy stift), kicseréltem az izzót és visszaraktam és semmilyen szög nem változott. A rögzítőcsavaroknál nekem nem is lehet mozdítani semerre, csak egy állásban tudják rögzíteni a fényszórót és foncsoron lehet csak állítani. Egyébként nekem nem csak a baloldalit kell kivennem izzócseréhez, a jobb oldalon sem lehet hozzáférni.
« Last Edit: 2008 May 11, 08:19:41 am by silvercircle »

bantoomi

  • Guest
Re: Akkumulátor keresztrúd
« Reply #8 on: 2008 May 11, 09:06:34 am »
Én is a lámpa kiszerelés mellett döntöttem, mert bár elértem a rögzítőket, még azt sem sikerült ilyen szűk helyen kipattintanom...
Nekem viszont már csak két csavar fogta ;D A problémám csak az volt, hogy beindítottam a kocsit és egyszer csak eltűnt a világítás bal oldalon, és éppen sötétedett, szóval lámpa alatt tanultam ismét a kocsi szerelést  :-\ Ennek az autónak az az egyik előnye, hogy némi fogalmam van már az autó működéséről, de azért még sok a tanulni való :)

btomi83

  • Guest
Re: Akkumulátor keresztrúd
« Reply #9 on: 2008 May 11, 09:47:21 am »
Nekem is három csavar tartja a fényszóróházat, csak a felső csavar előtt van egy negyedik a fényszóróházon is, ahol a lámpa dőlésszögét lehet állítani. Na én azt csavartam ki harmadik csavarként. Ezáltal egyik este azt tapasztaltam az előttem álló autón, hogy kb. 30 cm-rel feljebb világít a bal első.
Linkelek egy képet, hogy amin látszódik, hogy melyiket is kell kicsavarni:



Ha bekpacsoljátok a távolsági fényszórót, akkor nektek is tovább világít a tompított, mert nekem igen. Más autókon úgy tapasztaltam, hogy amíg a távolsági világít, lekapcsolja a tompítottat, igaz azokban H4-es izzó van, amiben a kettő egybe van építve.

Sok olyan embert látok, akit nem zavar az, ha az egyik lámpája egyáltalán nem világít, lehet hogy észre sem  veszi. Egy alkatrészes eladó azt, mondta, hogy ha kiég az egyik oldalon az izzó, és nincs egyből kicserélve, akkor a másik oldali is hamar ki fog égni, mert nagyobb áramot kap, mint ha mindkettő világítana.
« Last Edit: 2008 June 01, 21:32:20 pm by btomi83 »

silvercircle

  • Guest
Re: Akkumulátor keresztrúd
« Reply #10 on: 2008 May 11, 09:51:53 am »
Igen, ez a 3 csavar, amit ki kell szedni. A magasságállító csavarokhoz én nem nyúlok, mert alig tudtam beállítani rendesen. Igen, ha felkapcsolod a távolságit, attól a tompított ugyanúgy világít, ami nagyon jó dolog, mert így még jobban megvilágítja az utat, ergo jóval erősebb együtt a kettő, mint a H4-es izzósok.

btomi83

  • Guest
Re: Akkumulátor keresztrúd
« Reply #11 on: 2008 May 11, 09:59:03 am »
Most már én sem nyúlok azokhoz a magasságállító csavarokhoz, én is sokat szenvedtem,mire aránylag jól beállítottam. Akkor még nem volt könyvem, és az olasz használatit hívtam segítségül, de a képeken kívül nem sokat értettem belőle, ezért csúszott be ez a malőr.
De hát a hibáiból tanul az ember!  :)

silvercircle

  • Guest
Re: Akkumulátor keresztrúd
« Reply #12 on: 2008 May 11, 10:03:32 am »
Hát ez így van. Vagy mások hibáiból.  :) Sikerült az akksihoz valami lefogatót szerkeszteni?

btomi83

  • Guest
Re: Akkumulátor keresztrúd
« Reply #13 on: 2008 May 11, 10:22:12 am »
Egyelőre nincs ilyenre időm, de nemsokára megcsinálom.

Köszönöm szépen az érdeklődésed!   :notworthy:
« Last Edit: 2008 May 11, 12:17:33 pm by btomi83 »

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: Akkumulátor keresztrúd
« Reply #14 on: 2009 April 17, 14:05:21 pm »
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topiktemetőbe kerül.

Moderátor: DVZs
D.V.Zs.