Author Topic: Szervókormány olajfolyás  (Read 12617 times)

johnybravo

  • Guest
Szervókormány olajfolyás
« on: 2015 May 10, 20:38:27 pm »
Sziasztok! Kis segítségre lenne szükségem. 1998-as 1.8D fiestát vettem nem régen.
Már az elejétől volt pár csepp olaj alatta hosszabb állás után, de pár napja kiderült, hogy valószínűleg a szervóolaj csöpöghetett, mivel elkezdett szólni a szivattyú.
A tartály nem lyukas, a csöveken nem látok olajfolyást, a kormánymű bal oldali gumiharangján van olaj és a bal oldali futómű környéke, a kocsi alja tiszta olaj (piros) de tényleg tiszta olaj. Nem értem hogy lehet ennyire olajos. Ott nem veri semmi az olajat ennyire.
Nem szoktam kétségbeesni egy kis szereléstől, de nem ismerem még ezt a típust és a kormánymű szerelése elég nehezen hozzáférhető. Lehet ezt otthon javítani? Szimmering csere, vagy más megoldás. Azt látom, hogy nagyon gáz leszedni a kormányművet, de nem látok más megoldást. Van egy másik kormányművem amiről nem tudok semmit, lehet, hogy az sem jobb.
Szívesen vennék bármilyen hasznos ötletet, tapasztalatot. Muszáj megcsinálnom, megcsináltatnom.

Offline kombusz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 438
  • Segített?: +33/-8
Re:Szervókormány olajfolyás
« Reply #1 on: 2015 May 10, 22:02:28 pm »
Én nekem is volt a kormánymünél folyás.
Otthon ezt nem fogod tudni megoldani mert nincs hozzá alkatrész.
Kormánymüves szerelök(sima autoszerelö nem fogja neked kormánymüvet szétszerelni) nem fognak neked csak  tömitést cserélni benne csak teljes felujitást csinálnak.
Legalábbis nekem kb. 15 szerviz Pesten és környékén ezt mondta.
Azt mondták kb. 2éve mikor ez volt a gondom teljes felujitás 38ezer ft.
Vettem bontottat 20ezerért és kicseréltettem a sajátomat erre.
Azota lekopogom nincs vele gondom nem fogy szervoolaj stb.
Ja arra figyelj hogy csak szervocsövel együtt vegyél kormánymüvet ha veszel.
Mert ha anélkül veszed akkor cserélni kell a tömitést a hollandernél és elég szopás rárakni a csövet.
Ja és általában tömités külön nincs csak hollanderrel 5-6ezerért darabja de azt meg szivás rárakni a csöre.
Azt hiszem csak ugy van külön tömités hogy ha jol emlékszem a transit szervoszivattyu tömitögyürü akkora mint amekkora kell.
1997-es 1.25 motoru autonál bölcsö le stabilizátorrud le és ugy jön ki a kormánymü(persze gömbfej meg stb is lekell szedni).
Használt kormánymü beszerelésnél gömbfejet megnézed a rossz kiszedett kormánymüvön mennyi menetet van rácsavarva és amit beszerelsz azon is annyira legyen rácsavarva.
Persze még igy is egy futomüállitás nem árt utána.
És arra is figyelj 2csövezés van mk4-nél szervokormánymünél.
Klimás az hátul jön tüzfalnál a csövezés(nem hajlitgathato a csö) klima nélkülinél bal elsö sárvédö felé kanyarodik és lökháritonál jön a csövezés.

johnybravo

  • Guest
Re:Szervókormány olajfolyás
« Reply #2 on: 2015 May 11, 15:42:19 pm »
Köszönöm az infót. Megpróbálom lecserélni a kormányművet.

johnybravo

  • Guest
Re:Szervókormány olajfolyás
« Reply #3 on: 2015 May 16, 20:17:24 pm »
Még nincs kész a kormánymű csere, de gondoltam megosztom (totál szívás)
Kormány rudazat összekötő bilincs kilazít.
Kormánymű - bölcső 2 db rögzítőcsavar ki: (spéci 13-as kulcs 3000)
Bölcső csavarok ki (brutál a kilazításuk), hogy a kormánymű leoldódjon a kormány összekötőről és a csövek hollandijához hozzá lehessen férni (hogy mivel az még rejtély).
Bölcső beakad a váltó rudazatba: rudazat le.
Bölcső beakad a kipufogóba: kipufogó lelazít, ezzel lehet nyerni kb 5cm-t lefelé. Kipufogó nem jön le, mert nem fér ki a kihajtás mellett.
Azt, hogy ettől a kormányrudazat kicsúsztatható-e és hogy a tartályhoz menő csöveket ki fogom tudni lazítani, csak reménykedem.
Esetleg valakinek javaslat a csövek leoldásához? Milyen szerszám?
Vagy bármilyen javaslat a témához?
« Last Edit: 2015 May 16, 20:42:52 pm by johnybravo »

Offline bosdaniel

  • A mester
  • *****
  • Posts: 495
  • Segített?: +36/-0
Re:Szervókormány olajfolyás
« Reply #4 on: 2015 May 17, 11:12:50 am »
Találtál kormányművet?
Nálam van egy, ha kell(nem klímás)

johnybravo

  • Guest
Re:Szervókormány olajfolyás
« Reply #5 on: 2015 May 17, 13:36:48 pm »
Köszi! Csere kormányművem van. Időközben leszedtem a régi kormányművet. Az olajcsövek hollandiának lelazításához célszerszámot kellett készítenem, de le lehetett szedni. Végül az az 5 cm, amit korábban írtam elég volt, hogy annyira lejöjjön a bölcső, hogy a kormánymű kicsússzon a kormányrudazatból és az olajcsövekhez is jobban hozzá lehetett férni.
Most, visszaszerelés előtt az a gondom, hogy a hollandikon volt egy-egy kis műanyag alátét, ami teljesen széjjelment.
Tudja esetleg valaki, hogy mivel lehet ezt pótolni?
Teflonszalag nem jó ide? Hétvége van  ;D .

johnybravo

  • Guest
Re:Szervókormány olajfolyás
« Reply #6 on: 2015 May 21, 15:22:09 pm »
Csak hogy befejezzem. A kormányművet kicseréltem. Vettem réz tömítést D=16mm. Ez nagy a hollandinak arra a részére ahová a tömítés megy, ezért nagyon kell figyelni hogy jó helyre kerüljön meghúzás közben.
Nagyon rossz helyen van, nagyon nehéz rá figyelni, félre is csúszott az egyik és a cső bekötése után is folyt. Ráadásul az alsó cső folyt, amelyiket meghúzni sem lehetett a felső leszedése nélkül. Nem kísérleteztem többet, vettem oljaálló 14,5X2 mm-es gumi tömítőgyűrűt. Megkérdeztem egy autószerelő ismerőst, hogy mi a véleménye. Azt mondta jó lesz. Ezekkel a tömítésekkel raktam össze a csövezést. Nem folyt :-). Bölcső, lengőkarok, stabilizástor, váltórudazat + ami kell vissza.
Az új (használt) kormánymű olyan szinten passzol, hogy a futómű beállításon nem kellett állítani semmit.
Szóval meg lehetett csinálni otthon is egy aknával. Denny Crane :-)
 :ford:  

Offline kombusz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 438
  • Segített?: +33/-8
Re:Szervókormány olajfolyás
« Reply #7 on: 2015 May 21, 18:02:56 pm »
én szoltam elöre a tömités miatt.   ;D   
irtam is hogy ha jol emlékszem ford transit szervopumpa tömités jo oda és az kaphato önmagában.
mert amugy csak hollanderrel együtt lehet kapni azt a tömitést.

nekem is legoztak vele hogy mindkettö meglegyen jol huzva.
tul közel vannak egymáshoz szivás leszedni meg visszarakni a csövet.