Author Topic: Főtengely szimering (első) cseréje 1.3 motornál  (Read 9839 times)

Offline Ödön1115

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +8/-0
Főtengely szimering (első) cseréje 1.3 motornál
« on: 2014 February 25, 17:20:26 pm »
Sziasztok!

Lassan eljön az olajcsere ideje.
Főtengely szimeringet készülök cserélni az 1.3-as , A9JB motoros Ödönön.
Ezzel kapcsolatban lennének kérdéseim a hozzáértőktől.
A szíjtárcsa rögzítő csavar megindításával kapcsolatban. Ha jól tudom jobbos M14 csavar.
Kell-e a szíjtárcsát rögzíteni, mert egy furatot láttam rajra. Gondolom nem a centírozás végett.
Könnyen megindul?
Mennyire húzzam vissza?

Másik ügy az olaj.
Olvastam itt több hozzászólást, ki mire esküszik.
Eddig az előírt volt benn. Nincs is vele bajom.
Tennék egy próbát a Motorcraft XR+ 10W-40 olajjal.
A 10év és 230E Km. miatt. Baja gondolom nem lenne tőle.

Segítséget előre is köszönöm!

M.Ákos
« Last Edit: 2015 March 25, 19:30:25 pm by Ödön1115 »
'03 Fiesta Mk6 1.3  8V 
'95 Mondeo Mk1 1.6 16V 
'03 Focus Mk1 1.8 TDCi
( '88 Fiesta Mk2 1.6 D )

"Örülj neki fiam, neked már nem lesz kis Polskid...."

Offline Gyikusz

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 314
  • Segített?: +16/-0
Re:Főtengely szimering (első) cseréje 1.3 motornál
« Reply #1 on: 2014 February 25, 18:20:06 pm »
Szia

Leveszed az ékszíjat a főtengely csavart kikapod lehúzod a főtengely ékszíjtárcsát kiberheled a szimeringet, berakod az újat mindent szépen mos el ne legyen olajos mehet be a főtengely ékszíjtárcsa +csavar 125Nm re lehúzod ékszíj vissza és kész is. Semmi baj nincs a motocraft olajal rég beszállító nyugodtan kiprobálhatod.

Offline Ödön1115

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +8/-0
Re:Főtengely szimering (első) cseréje 1.3 motornál
« Reply #2 on: 2014 February 25, 19:38:48 pm »
Szia Gyikusz!

Köszi a segítséget! Tehát sebességbe teszem a kocsit + kézifék behúz, a szíjtárcsa rögzítő csavar el fog indulni. Nem forog majd a tárcsa. Nem kell sonkát akasztani, sem a tárcsát, semmi speckó  :ford: szerszám.
Szuper.

Az olajat kipróbálom , majd megírom a véleményem.

üdv.
'03 Fiesta Mk6 1.3  8V 
'95 Mondeo Mk1 1.6 16V 
'03 Focus Mk1 1.8 TDCi
( '88 Fiesta Mk2 1.6 D )

"Örülj neki fiam, neked már nem lesz kis Polskid...."

Offline Ödön1115

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +8/-0
Re:Főtengely szimering (első) cseréje 1.3 motornál
« Reply #3 on: 2014 March 09, 10:20:35 am »
Üdv.

A korábbi íráshoz szeretnék pár gondolatot hozzátenni.
Sikerült a projekt. Levegőkulcs 19-es crowa fejjel szükséges a munkához,
és fontos a levett szíjtárcsa csonkját kicsit megsmirglizni. (220-800-as)
A megkeményedett szimering kárt tehet benne. Váll, karc..
A rögzítőcsavart megtisztítottam és beragasztottam.

Az olaj kérdésben meggyőztek , hogy a 1993 utáni minden  :ford: -nak 5w-30 kell.
(kivételes esetek vannak) Maradtam ennél.

A Motorcraft cégről én úgy tudom, hogy 70-es években alapított  :ford: Mo.Co. alkatrész divízió.

M.Á.
« Last Edit: 2015 March 25, 19:31:19 pm by Ödön1115 »
'03 Fiesta Mk6 1.3  8V 
'95 Mondeo Mk1 1.6 16V 
'03 Focus Mk1 1.8 TDCi
( '88 Fiesta Mk2 1.6 D )

"Örülj neki fiam, neked már nem lesz kis Polskid...."

Offline Ödön1115

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +8/-0
Re:Főtengely szimering (első) cseréje 1.3 motornál
« Reply #4 on: 2015 March 24, 20:13:13 pm »
Üdv.

Egy év eltelt a szimering csere óta. Majdnem teljes a siker, kb.95%. Azért írom le ide, mert szerintem használható az infó. Én  gyárival egyező minőségűt raktam be, a szíjtárcsa csonkját megsmirgliztem, ahogy fentebb írtam, de egy nagyon kis szivárgás azért észrevehető lett pár ezer km után. Ha cserélitek inkább az eredetit ajánlom,
lehet hogy a belső ajak jobban illik majd. Minimális az ár különbség.
(azért nem eredetit vettem, mert a bolt megrendelte nekem , de nem jött meg,
én meg kevés időm miatt, mentem a másikhoz aki délre ezt hozta)
Lehet hogy a vállasodott tömítőfelületet jobban kellett volna előkészítenem.
De köszi az előző gazdának aki 150.-ft-os szimeringet tett ide, ami kikeményedett és ezt tette....

Volt még a téma elején egy olajra vonatkozó kérdésem, akkor rövidre zártam hogy csak az előírt 5w 30 a jó.
Na idén is feljött nálam az olaj kérdés, mert nem tetszett a motorból kiszűrődő lánc kellemes csilingelése, surrogása :)), és Ford Formula Plus 10w-40-et kapott. Kellemes lett a hangja, lassabban melegedik, tehát a hővezetése-kenése is jobb lett. Kicsit visszafogja a motort, de szerintem a 8v motor járásának ez jót tett. Fogyasztás nem érdekel, az eddig jó, szerintem az is marad.  Amúgy óra szerint 240E Km van a vasban. De a valóság, hát....
Nyúlt ki valakinek a féltengely csapágy tartó kengyel úgy, hogy a jobb féltengely csapágy fel le járt és kopogott?
Olvastam korábbi fórumon ilyet régen... egy kocsinál.
Remélem nem lesz baja az olajtól, majd megírom a tapasztalatot.

  :notworthy: M.Á.
« Last Edit: 2015 May 12, 19:00:48 pm by Ödön1115 »
'03 Fiesta Mk6 1.3  8V 
'95 Mondeo Mk1 1.6 16V 
'03 Focus Mk1 1.8 TDCi
( '88 Fiesta Mk2 1.6 D )

"Örülj neki fiam, neked már nem lesz kis Polskid...."