Sziasztok!
Szóval van nekem a kisautóm(Fiesta 1.1i '93). A jelenség az, hogy nem mindig akar indulni és néha menetközben is leáll. Már így vettem a kocsit, tudtam, hogy van ez a baja. Arra az esetre, ha nem akarna indulni, vagy leáll belett építve házilag egy kapcsoló, ha megnyomom utánna azonnal beindul. Namost elhatároztam, hogy ezt megcsinálom. Sajnos nem tudok rájönni, hogy mi van bekötve abba a bizonyos kapcsolóba, azaz mit kapcsol. A vezeték az EDIS dobozból van áthidalva, készítettem egy fényképet, amin jól látszik, hogy mire gondolok:
http://lala.cjb.hu/edis_1.jpgA vezeték másik fele(ugye a kapcsolón keresztül) a motor mögé megy. Sajnos nem nagyon látom, hogy pontosan hova csatlakozik, de benyúltam a fényképezővel, itt a kép:
http://lala.cjb.hu/edis_2.jpgAz EDIS doboz kiosztását megtaláltam, itt is van:
Itt az oldal ahol találtam:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/edis-hardware.htmlA kocsimon megnéztem és jobbról a 4-es láb van áthidalva(az első kép), de a rajz szerint a 4-es láb besincs kötve. Ha a másik oldalról számolom, akkor az 5-ös láb jön ki. Így már teljesen tanácstalan vagyok.
A jelenség pedig amit a gomb használata okoz a következő: Ha nem indul a motor, akkor a gomb benyomása után rögtön indul, pár km után, ha leakarom állítani a motort nem áll le a kulcs kivételével, ismét megkell nyomni a gombot, ezután áll csak le a motor.
Ha még nem meleg a motor(gondolom, de lehet, hogy nem ettől függ, csak ezt tapasztaltam), akkor ha a gomb bevan nyomva, akkor is leáll a motor.
Szóval ebben kérném a segítségeteket, hogy mi lehet az a vezeték és hol keressem a hibás alkatrészt. Lehet, hogy csak egy forrasztás rakoncátlankodik az EDIS-ben, kiakarom deríteni, mert zavaró a hiba. Már megvettem a szervizkönyvet is hozzá, de abból nem lettem okosabb. Bár sokminden másban nagy segítségemre van.
Előre is köszönöm a segítségeteket!
Layosh