Nemrég én is beszereltem utólagosan egy gyári ködlámpát a Fityeszbe (MK6 facelift)...
Én szerencsés voltam,mert a ködlámpához jószívűen adták bónuszban a lámpakapcsolót is,(az egész így volt 15 ezer,izzókkal,műanyag elemekkel,csatlakozókkal) csupán ezért kötöttem be a kapcsolót is.
Nagyrészt az itt leírtaknak megfelel a bekötés,de én picit egyszerűsítettem rajta.
Íme a tapasztalatok:
Mint említettem,megkaptam a ködlámpáshoz való kapcsolót,de utólag már úgy érzem,nem feltétlen szükséges.
A két kapcsoló annyiban különbözik hogy a ködlámpa nélkülihez való,csak egy fokozatban kapcsolható(hátsó ködlámpa),a ködlámpáshoz való pedig 2 fokozatban (első k lámpa--> első és hátsó k lámpa együtt)
Az új kapcsolóhoz mellékelték a bele való csatlakozót is,kb 5 centis kábelekkel.Így azonnal láttam,hogy az Ambiente felszereltségűhöz képest egy kábellel több van az új kapcsolós stekkerben,a már fentebb említett zöld-kék csíkos. Ez az első ködlámpáé lesz!
Sajnálatos,hogy ezt az egyet már nem húzták be az alap felszereltségűbe,mert abban az esetben csak új kapcsoló be-->ködlámpa beszerel--> éés világítana!
Szóval a zöld-kék vezetéket meghosszabbítottam,nagy nehezen átvezettem a motortérbe,a műszerfal alatt,bal oldalon átmenő vastag kábelköteg mellett. Az akksinál bekötöttem egy relét,hagyományos módon,(zöld-kék vezeték a + oldalhoz,az akksitól pedig egy negatív szálat) Ez a relé kapcsolja az akksitól jövő "+" szálat,ami a ködlámpához megy majd. (közbeiktatva egy 15 A biztosítékot. (KÖTELEZŐ!)
Megj. : Én semmiképpen nem hagynám ki ezt a relét,kímélendő a lámpakapcsolót,mert a két első ködlámpa kb 10-11 Ampert vesz fel! Láttam már megégett kapcsolókat régebben az ilyentől,úgyhogy ragaszkodom a reléhez,ami 500 ft-os tétel
ITT JÖN AZ,AMI A FENTEBBI HOZZÁSZÓLÁSOKTÓL KÜLÖNBÖZIK:
Nekem a lámpához menő kábelkötegből el volt vezetve a lökhárítóig a zöld-fehér+fekete ködlámpa kábel.Be volt dugva a lökhárítóban lévő vakdugóba,a ködlámák helyén,mindkét oldalon.
Én a lámpakapcsoló által,relével szabályzott pozitív szálat,rákötöttem a lökhárítónál lévő ködlámpa stekkerre,annak zöld-fehér szálára,(forrasztással,és jól leszigetelve!)(anélkül,hogy a zöld-fehér szálat elvágnánk,szóval sima rákötés!)
Negatív vezetéket nem is húztam,mert a ködlámpa csatiban a zöld-fehér melletti fekete vezeték úgyis negatív. A jobb-és bal oldali ködlámpa egy áramkörön van,így a másik oldali is világítani fog,nem kell a másik oldalra is vinni pozitív szálat!
A műszerfalon viszont így sem jelzi vissza külön az első ködlámpát,csupán a hátsót,ennek még majd utánajárok,csak most nagyon hideg van a garázsomban,a műszerfal bontáshoz
Összegezve:
Mivel az első ködlámpa műszerfali visszajelzője így sem működik,így én utólag feleslegesnek érzem,hogy kicseréljük a lámpakapcsolót is,elég ha a meglévő kapcsolón kimérjük,hogy melyik vezeték kapcsolja a hátsó ködlámpát,és arról a szálról viszünk előre egy szál vezetéket az első ködlámpákhoz,de akkor már KÖTELEZŐ a relé,mert amúgy 20 Amperrel terhelnénk a kapcsolót!! Szóval így az első+hátsó ködlámpa egyszerre működne,ami sztem teljesen elfogadható.
Kicsit bő lére engedtem a dolgot,de remélem érthető volt,és szolgáltam hasznos ínfókkal