Author Topic: Csipeget az ABS-em?  (Read 2065 times)

boylepke

  • Guest
Csipeget az ABS-em?
« on: 2011 November 26, 19:15:58 pm »
Üdv mindenkinek!

Feltúrtam a fórumot, de olyan problémával, amit most elővezetnék, nem találkoztam. Az elején kezdeném, mert bő egy éves szopás után jutottunk el addig a pontig, ahol most tartunk.

Szóval az egész durván egy évvel ezelőtt kezdődött azzal, hogy 60-80 km/órás sebességről kulturáltan, nem izomból lassítva szitálni kezdett az autó eleje, pontosabban olyan érzés volt, mintha egyre jobban vibrálna a kormány, így hosszabb lassítások alkalmával a végén már az egész autó rázkódott tőle. Sebaj, biztos megadta magát a féktárcsa – gondoltam – és egyébként is cserélni akartam, betétekkel együtt. Kapott is angol import tárcsát, fékbetétet, légtelenítettük is a rendszert (fékfolyadék csere után természetesen) és láss csodát, az idegesítő vibrálás elmúlt.

Az öröm sajnos csak bő 500 futott kilométer erejéig tartott, aztán lassan sunyi módon ismét vibrálni kezdett az eleje fékezéskor, ráadásul megint a mágikus 60-80 km/óra közötti tartományban. Amikor már tűrhetetlenné vált a dolog, leszedtük a kerekeket, mert bringásként úgy tudtam volna leírni a jelenséget, mintha nyolcas lett volna a kerekemben. Erre kiderült, hogy jók voltak a megérzéseim, mert olyan csálé volt a bal első tárcsa, hogy rossz volt nézni. Mivel gyanúsan olcsón hozták Angliából, megegyeztünk benne a haverral, hogy ez bizony valami szemét lehetett, így vettem rá két Meyle-t a Cromaxnál.

Újabb gondtalan kilométerek következtek, ezúttal majdnem 800-at kellett beletennem a tárcsákba, mire visszatért a vibrálás és hát gondolhatjátok, mennyire tele lett vele a tököm. Újabb kör a Cromax-hoz, kérem a legdrágább BOSCH tárcsát, aztán hadd szóljon. Valószínűleg a Meyle és a BOSCH kb. ugyanaz a minőség lehet, mert a 16 000 forintos tárcsák is 800 km után mondták be az unalmast, meggörbültek, visszatért a vibrálás.

Na itt döntöttünk úgy, hogy leszereljük a féknyergeket, darabokra szedjük őket és a felújító-szettel kicsit kipofozzuk őket, elvégre az nem árthat nekik. Tök boldogok voltunk, mert a balost alig bírtuk szétszedni, így kiokoskodtuk, hogy valószínűleg csak az egyik oldalról nyomta a betét a tárcsát, így az persze, hogy elgörbült.

Tehát féknyergeket felújít, tárcsákat felszabályoztat, boldogan közlekedik...újabb 700 kilométert, mikoris megint vibrálni kezd az a rohadék. Bevallom őszintén, itt kicsit kifogytunk az ötletekből és részemről úgy voltam vele, hogy felgyújtom a francba az egészet, mert nem fogok 1000 kilométerenként új tárcsákat venni.

Havernak volt még egy utolsó – számomra akkor még elég képtelen – ötlete, miszerint lehet, hogy az ABS-szel van baj. Úgy voltam vele, hogy egy próbát megér, télen úgyse használom a kocsit, majd tavasszal visszatérünk a dologra, ha ez nem jön be. A biztosítéktáblán balról a harmadik sorban van nálam az ABS biztije, na azt iktattuk ki és lőn világosság! Először csak a műszerfalon, mert kigyulladt az ABS visszajelzője, majd utána a fejünkben is, mert egy csapásra elmúlt a vibrálás. Most ott tartunk, hogy az autó tökéletesen használható, eltekintve attól, hogy satuféknél úgy csúszik ki a világból, mint a kis B-Corsánk.

Egy szó mint száz, egyszerűen nem tudok másra gondolni, minthogy fékezésnél az ABS "csipegeti" a féktárcsát, amitől az egész futómű vibrálni kezd és szép lassan szétcseszi a tárcsát. Találkozott már valaki hasonló problémával? Lehetséges frissíteni külön a blokkolásgátló szoftverét, vagy en bloc az egész autóét? Egyáltalán, ti laptoppal, vagy kalapáccsal orvosolnátok ezt a problémát?

Előre is köszi az ötleteket!
Boylepke