Hello all!
Új vagyok még itt, de van egy probléma.
MKIV-esnél váltáskor, kinyomott kuplungnál pár mp-ig megmarad a fordulatszám, csak lassan megy le alapjáratra.Korábban nem csinálta( vagy nem vettem észre).M?szakilag tip-top a kicsi, co-adatok is tökéletesek.Ne foglalkozzak vele, vagy van okom aggódni?
Köszi az érdemleges válaszokat.
Szia!
Lassan, lassan!!!
Szerintem inkább nem vetted eddig észre!
Ez nem hiba, legalábbis, ha nem találsz szakadt, kiszörösödött bowdent!
1996-tól a Ford több tipusába szerelt egy ilyenfajta extrát!
Ez egy egyfajta kényelmi dolog, azért találták ki, hogy két sebességfokozat között ne essen le a fordulatszám mint a régi autókban, így nincs akkora zökkenés, torpanás, rángatózás.
Ha leveszed a lábod a gázzól, de hagyod sebességben, akkor sem ránt a motorfék egyet a kocsidon.
Ez a fordulatszám-tartás csak akkor érezhető, zavaró igazán, ha figyeled.
Hogy biztos legyél abban, hogy ez nem hibából ered, lessél be a kormány alá és ha a kuplungpedálon is találsz egy olyan mikrókapcsolót mint a fékpedálon (féklámpakapcsoló ez), akkor ez a vezérlőegység egyik villamos eleme, tehát ezért tartja a fordulatot.
Viszont próbáld ki, hogy amikor üresbe rakod vagy csak kinyomod a kuplungot mit tapasztalsz(?), minden valószínűséggel röktön leesik a fordulatszám, mivel a féklámpakapcsoló nemcsak a féklámpákat kapcsolja, hanem szerves része a fordulatszám-tartásnak, ez blokkolja azt.
Mivel van egy Mondeom is, és Én is találkoztam ezen érdekességgel, utánajártam és innen tudom ilyen részletesen.
Remélem sokatoknak segítettem.
Üdv.: Zoli