A rángatás, ha alacsony fordulaton erősen nyitott pillangószelepnél jelentkezik, gyujtáshibára utal. Ilyenkor megnövekszik a csúcsnyomás a hengerben és a sűrűbb közegben a szikra csak nagyobb feszültségre ugrik át.
A nagyobb feszültség, pedig lehet, hogy inkább a trafó, a kábel vagy a gyertyatest gyenge pontját választja.
Teszteld le úgy is, hogy alapjáraton 4-esben nagy gázt adsz. Ha lassan, de egyenletesen elkezd gyorsulni, akkor nem gyujtás. De ha rángat, akkor gyujtás.
Az, hogy a két szélső gyertya sötétebb (hidegebb), utalhat még egy dologra. Gondolom, itt is úgy van, mint az Mk6-on, hogy a két szélső és a két középső henger egyszerre kap szikrát, vagyis két-két hengerhez ugyanaz a szekunder tekercs tartozik a trafóban. Gyanús, hogy itt van a baj, vagyis trafóhiba.
Ennek ellenére érdemes a gyertyák hézagát is ellenőrizni, illetve gyertyát cserélni, mert a nagy hézagú gyertya hamarabb tönkreteszi a trafót.