vágott rugó balesetveszélyes több okból is, egyiket már Ryan leírta, nem fekszik bele a rugótányérba úgy ahogy kéne.
Egy rugó kialakításánál mindig van a szélén sűrítés, ott ahol a legnagyobb terhelést felveszi, jobban el tudja nyelni az erőket, na pont ezt a részt vágod le mikor vágsz belőle, így könnyebben törhet a rugó.
Továbbá a keménységét a rugónak nem változtatja meg az hogy vágsz belőle, az csak a rugóutat csökkenti, ergo vágott rugó ugyanolyan kemény rugózás könnyen felütéshez vezethet, ami a toronycsapágyat, a gátlót, magát a tornyot, és még elég sokmindent tönkretehet.
Remélem azt nem kell ecsetelnem hogy a fentebb felsorolt problémák miért balesetveszélyesek...
Ráadásként azért megemlíteném, hogy ezek következtében az autó nem úgy viselkedik az úton ahogy annak kellene (a gyárban nem véletlen alakították ki úgy ahogy kialakították az adott rugót), ami fokozott balesetveszélyt okoz.
És jöhet a kövezés nyugodtan, meg hogy kinek milyen tapasztalata van, hogy így jó meg úgy jó. a nagy l***szt jó, eddig mázlitok volt. Kívánom hogy sose kelljen megtudnotok azt hogy milyen az amikor műszaki hiba miatt nem tudtok elhárítani egy személyi sérüléses karambolt. Ne akarjátok átélni, és ennek tudatában vagdossátok -vagy inkább NE! - azokat a rugókat.