Author Topic: Motor csere...  (Read 18169 times)

gecsa

  • Guest
Motor csere...
« on: 2007 January 23, 18:38:37 pm »
 :o Sziasztok. Mk3-as fiestámban akarnák motort cserélni. 1.3-ról 1.8i-re.
Szivesen vennék minden tapasztalatot és tanácsot aki hozzá tud szólni a motor cseréjével kapcsolatban.

tibszi

  • Guest
Re: Motor csere...
« Reply #1 on: 2007 January 24, 07:45:30 am »
Mielőtt műszakilag járnád körbe a dolgot, készülj fel a regisztrációs adókülönbözet befizetésére, ami jóval több lesz mint az autó ára. Még az 1.8i motorral együtt is!

deltapower

  • Guest
Re: Motor csere...
« Reply #2 on: 2007 January 24, 10:08:19 am »
ha nem nagyobb motorra akarsz váltani (az 1.3-as tönkrement), inkább keress egy jó állapotú, ugyanolyan 1.3-as motort, akkor nem kell annyit utánajárni, aszem csak a forgalmiban kell átíratni a motorszámot. ha más motort teszel bele, az tudomásom szerint elég sok pézbe kerül, kérdéses h megéri-e
(legalábbis én motorfelújítás helyett egy 1.4i motorra szerettem volna cserélni, ami bontva 50k volt. a szerelőm viszont azt mondta, hogy legalább 150ezer lenne, mire hivatalosan bele lehet rakni, a beszerelés költségét nem is számolva)

István

  • Guest
Re: Motor csere...
« Reply #3 on: 2007 January 24, 19:19:43 pm »
   Üdv.  Én is hasonló cipőben jártam, és utánanéztem a dolognak. Tehát nagyobb motort szerintem- hivatalosan- felejtsd el (idéztem a gödöllői Közlekedési Felügyelet vezetőjét) Annyi engedély és utánajárás meg pénz, hogy nem éri meg.
  Ugyanolyan motor csere: engem ez érint inkább, így okmányirodába is tettem egy kirándulást múlt héten.
      -kell 1 adásvételi/számla
     -szakszervíz kell beépítse, és erről, valamint arról, hogy ugyanolyan motor került bele (motorkód 1.3i esetében: J6B) neki ki kell adnia egy igazolást
    -ha ezek megvannak, új forgalmi+törzskönyv az ocsmányirodában (6+6 ezer Ft)

 Ja: kifogástalan 1.3-as motort keresek :) :)

Joey

  • Guest
Re: Motor csere...
« Reply #4 on: 2007 January 25, 22:13:51 pm »
Hi!
Motorcsere:Az ügymenet a következő; mivel lényegesen nagyobb motor kerülne az autóba így mindenféleképp csak tisztán lehet lejátszani:
- Ford Magyarország vezérképviselet hivatalos állásfoglalása, hogy a jelenlegi gk-ba beépíthető-e szerkezetileg a motor, nem tudni ? Ft.
- Hivatalos állásfoglalás, mérésekkel igazolva, hogy a környezetvédelmi előírásokat a beépítendő motor ugyan úgy tudja produkálni, mint a mostani. (Környezetvédelmi besorolási osztály lefelé nem változhat, csak fölfelé.)Kitudja ? Ft.
- Átalakítási engedély megkérése a közlekedési felügyelettől + felügyeleti vizsga kb. 24 - 25.000,-Ft.
- Szakműhely nyilatkozata a szakszerű beépítésről, számlák a beépített anyagokról.
- Regisztrációs adó megfizetése a két motor közötti cm3 különbségről kb. 300.000,-Ft
Átírási illeték, új forgalmi, új zöldkártya, stb.
Mi van ha külföldről hozod be?
Nekem kézbe adtak volna egy 93' XR2 kemény 50ezerét kissebb hibákkla ausztriából.
Erre az autóra (VÁM-os info)6500000HUF lenne  a regadó.
Kemény menet és sajnaos kiábránditó sajanos!

tibszi

  • Guest
Re: Motor csere...
« Reply #5 on: 2007 January 26, 07:31:19 am »
Mármint hat és félmillió, vagy csak egy 0-val többet ütöttél és hatszázötvenezer. Az utóbbi hangzik reálisabbnak, bár még ez is horror!

Joey

  • Guest
Re: Motor csere...
« Reply #6 on: 2007 January 26, 15:38:17 pm »
Sorry!!!!!!!! :notworthy:
Kicsit belendültem mert megint felidegesitett

Holló Corvinus

  • Guest
Re: Motor csere...
« Reply #7 on: 2007 February 27, 12:52:02 pm »
Hello.

Nekem is motor problémám van. 1.1i tipusu, ezelőtt 3 1/2 éve vettem 82.000 km-el. Egyből cseréltem olajat, szűrőt, s aztán elmentem egy hosszabb útra, 450 km. Véletlenül megnéztem az olajszintet, s láss csodát, a mérő alja alig volt olajos 2 mm-t. 1,5 litert elfogyasztott ennyi km-en MOL 15W40-est raktam bele akkor. Azóta is eléggé eszi az olajat, de most a 20W50-est használom. Jelenleg 135000 km van benne.
Mit tudtok, hány km-t kellene kibírjon ez a motor? Mert szerintem 80000-nél nem lenne szabad így egye az olajat. Most már köpi be a baloldalról a második gyertyát. Gondolkodom egy motorcserén (mert a felújítás az 250000-be kerülne min.), de ha csak ennyit bír ki ez a motor, akkor inkább ócskavasba vele.
Máskülönben meg lennék elégedve vele, majd 4 év alatt csak a generátort kellett felújítsam, az is az én hibámból égett le.
Válaszokat előre is köszönöm.


U.I. Megnézettem a motort, szelepszárszemering volt cserélve, de sajnos a dugattyúház  nagyon el van kopva. Kompresszió tavaly volt mérve, gyenge 6-os.
Szóval nem tudom, vagy már át volt egyszer fordulva az óra, és 180000 volt benne, de ez meglátszott volna az ülésen, kormányon, sebváltón.
A motor alja azért elég olajos, de eddig még egy mikron nagyságú olajfolt se volt sose a kocsi alatt.
« Last Edit: 2007 February 27, 23:02:02 pm by Holló Corvinus »

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Motor csere...
« Reply #8 on: 2007 February 27, 13:22:34 pm »
Hello.

Nekem is motor problémám van. 1.1i tipusu, ezelőtt 3 1/2 éve vettem 82.000 km-el. Egyből cseréltem olajat, szűrőt, s aztán elmentem egy hosszabb útra, 450 km. Véletlenül megnéztem az olajszintet, s láss csodát, a mérő alja alig volt olajos 2 mm-t. 1,5 litert elfogyasztott ennyi km-en MOL 15W40-est raktam bele akkor. Azóta is eléggé eszi az olajat, de most a 20W50-est használom. Jelenleg 135000 km van benne.
Mit tudtok, hány km-t kellene kibírjon ez a motor? Mert szerintem 80000-nél nem lenne szabad így egye az olajat. Most már köpi be a baloldalról a második gyertyát. Gondolkodom egy motorcserén (mert a felújítás az 250000-be kerülne min.), de ha csak ennyit bír ki ez a motor, akkor inkább ócskavasba vele.
Máskülönben meg lennék elégedve vele, majd 4 év alatt csak a generátort kellett felújítsam, az is az én hibámból égett le.
Válaszokat előre is köszönöm.

Nézesd meg mekkora a kompresszió a hengerekben. Lehet csak a szelepszárszimeringeknél eszi az olajat és nem a dugattyúgyűrűknél. Ennek javítása nem túl költséges.
Másik. Állítatsd be a szelephézagot - ezt bármelyik szerelő megcsinálja pár ezer forintért.
Ja és azért nézz a motor alá, nem-e szivárog valahol az olaj a motorból.
Nekem is ennyit fogasztott olajból, de kiderült, hogy "csak" a főtengelyszimeringnél elengedte a motor az olajat... :-\
« Last Edit: 2007 February 27, 13:24:34 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87