Author Topic: MK4 - olajsár a szelepfedélben  (Read 6079 times)

menyus84

  • Guest
MK4 - olajsár a szelepfedélben
« on: 2011 March 23, 09:23:09 am »
Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék tőletek.
Van egy '99-es MK4-es Fiestám.
Egyszercsak észrevettem, hogy fogy a hűtővizem... Persze azzal kezdtem hátha valahol a hűtőrendszerben van a hiba.
Közben, (mivel "gázos" lett az autó...) eljött az ideje egy szelephézag ellenőrzésnek.
Ekkor jött a döbbenet  :o. Kb 1 cm vastagon a teljes szelepfedél tele volt azzal a sárga olajos-vizes trutymóval.
Kicsit meg is ijedtem: víz fogyás + olajsár = csak nem hengerfejes lett
Olvastam hogy többen is küzdöttek ilyennel MK3-as Fiestával, de már jó idő is van, nem foghatom a hidegre.
Hengerfej leszed és a tömítésnek semmi baja, a hengerfejen semmi nem látszik! Még egy hajszálrepedés sem...
Ekkor nem tudtam hogy sírjak vagy örüljek  :-\, mert nincs még meg a hiba oka!
Minden felület felpucol, tömítés kicserél, hengerfej összerak.
Alig mentem vele 60-70km-t és megint kezd kiválni az olajbeöntő nyílás körül a trutyi!
Próbáltam már úgy is, hogy tisztán csak benzinnel hajtom...
Most is fogy a vizem, de részben azért mert a szívó oldalon is ki kellene cserélni a tömítést. Ott látszik egy kis szivárgás.
Olyan mintha a kartergázban valamiért sok lenne a vízpára!
De hogy kerül az oda? ???

Van valakinek valami tippje?
Köszi a segítséget!

Üdv, Menyus

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re:MK4 - olajsár a szelepfedélben
« Reply #1 on: 2011 March 23, 09:31:37 am »
Azért hengerfejen nem szemmel keressük az esetleges repedést, hanem nyomáspróbával...
D.V.Zs.

RyAn

  • Guest
Re:MK4 - olajsár a szelepfedélben
« Reply #2 on: 2011 March 23, 10:38:10 am »
meg mi az h tisztán benzinnel?

Offline Xedos

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 34
  • Segített?: +1/-0
Re:MK4 - olajsár a szelepfedélben
« Reply #3 on: 2011 March 23, 10:40:30 am »
Vicces, de nekem az olajtól is függ, hogy megjelenik-e a trutyi az olajbeöntönél!
Ha a gyári ajánlású Castrolt rakom, akkor nincs, a többinél volt...

Offline kombusz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 438
  • Segített?: +33/-8
Re:MK4 - olajsár a szelepfedélben
« Reply #4 on: 2011 March 23, 14:37:44 pm »
már 3-5ezerért megcsinálnak egy nyomásprobát szabad szemmel turot nem ér a nézegetése.

gondolom a tisztán benzinnel azt jelenti nála hogy mivel gázosra van átalakitva de de most ugy probálta ki hogy csak benzinre állitva használta
amugy több jele is van annak ha hengerfejes lenne
fehéren füstöl
meg a hütöviztartályba is lehet valahogy látni ha megy a motor de megnem mondom már hogy mi is amit nézni kell
de egyszerübb ha elviszed egy szervizbe mint hogy kisérletezel vele.
de a hengerfejet is érdemes nyomásprobáztatni

menyus84

  • Guest
Re:MK4 - olajsár a szelepfedélben
« Reply #5 on: 2011 March 23, 14:39:45 pm »
A gyári Cromax-nál beszerezhető Ford 10W-40 olaj van benne.
Az nekem is volt eszembe hogy kellene csinálni egy kompresszió mérést.
Megpróbálom minél előbb lezavarni.
Igen arra mondtam hogy tisztán benzinnel, hogy kettős üzemű lett a kicsike és először gondoltam nem e a gáz miatt válik ki.
Ezért próbáltam hosszabb úton "csak" benzinnel menni vele, mint korábban.

Meglátjuk a kompresszió mérés mit mutat!
Bocs, azt hiszem összekevertem a kettőt! 
A lényeg hogy megnézetem alaposabban....

Köszi
« Last Edit: 2011 March 23, 15:30:37 pm by DVZs »

RyAn

  • Guest
Re:MK4 - olajsár a szelepfedélben
« Reply #6 on: 2011 March 23, 17:32:16 pm »
ugye azt vágod h a kompresszió mérés nem egyenlő a HF nyomáspróbájával?

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:MK4 - olajsár a szelepfedélben
« Reply #7 on: 2011 March 23, 18:03:46 pm »
A napokban volt egy video  VOX Autodoktoroktól (VOX Autodoktoren).

Ott egy focus hengerfej alján állt a víz. A fagydugó a korrózió miatt átjukadt.

Van a tiedben fagydugó?
Mk6 1.3 benzin

Offline kombusz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 438
  • Segített?: +33/-8
Re:MK4 - olajsár a szelepfedélben
« Reply #8 on: 2011 March 23, 18:09:36 pm »
nem kompressziomérés hanem nyomásproba
leveszed a hengerfejet és elviszed egy nyomásprobára
persze ha levetted és elvitted akkor sikoltatást is illik megcsinálni anélkül nem érdemes a hengerfejet akkor már visszarakni