Author Topic: 1.8 xr2 i turbó  (Read 15234 times)

Offline szabyk

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 329
  • Segített?: +18/-0
    • szabyk blog
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #15 on: 2009 June 07, 09:41:59 am »
nem a motor a nagy lé......
egy jól működő motort összerakni kb 1m-1,5m

lehet bohóckodni olcsóbban,lehet hogy működik is csak meddig...és megéri e amennyit hoz???


Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #16 on: 2009 June 07, 09:58:21 am »
Drága játék az biztos ;) És még ugye az sem garancia hogy bírja e . Én tuti nem csinálnám pláne hogy írtad hogy jó a moci  ;) Élvezd szeresd így ahogy van.
De ha belevágsz készűlj fel hogy nem lesz egyszerű és sok sok píz kell hozzá
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen

Offline TPoT

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 228
  • Segített?: +12/-1
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #17 on: 2009 June 07, 13:45:18 pm »
Ínék pár dolgot a témában.


Nekem gyárilag 1.1 ohv motoros kocsim van (illetve volt)........
Pár éve-pontosabban 2007 elején-eszembe vettem, hogy csinálok/csináltatok belőle egy turbos gépet-mivel az érdi emelkedőn hármasban mentem már csak fel.
Találtam is a neten eladó motort egy 1.6 RS Turbo Escortból.............Nyíregyházán. (Én pesti vagyok)
Ott kellett szereznem olyan szervízt, aki be is szereli/át is építi Nekem.
Szerencsére (vagy nem) találtam.
Átépítették.
Nem lett szép munka-de legalább nem is működött rendesen.
Ezt itt nem is részletezném.

MFI-s rendszer....aki ismeri, tudja, hogy csak új korában működött jól eme system-és ugye-korántsem új volt, mire Hozzám került.
Aztán nagyjából megcsináltam.
Működgetett. Belekerült egy valag lébe, de ment.
Pár hónap alatt levezettet pár száz kilométerrel (valamint elfogyasztott tetemes mennyiségű benzinnel) a hátam mögött azt hittem, nem érhet meglepetés.
Csalódnom kellett.
2007 augusztusában épp munkába tartottam Siófokra a pályán (nem kis sebességgel  ;D )-amikor is el kezdett a cél előtt vagy húsz kilométerrel
hirtelen rendetlenkedni a motor...........annyi lendület még volt, hogy begurultam a legközelebbi kúthoz és ott végleg elfosta magát szegény.
A turbo tengelye eldeformálódott-emiatt megszorultak a lapátkerekek-és nem engedték távozni a rengeteg kipuffgázt a motorból (200 táján van szállított égéstermék bőven)........
Ami csak lehetett, tönkrement.
Itt sem részletezném mi is ment gallyra-a lényeg az, hogy azóta sincs működőképes autó belőle.

Vettem azóta új turbót (ebay-U.S.A.), meguntam a bohóckodást az MFI-vel, így RyAn-től egy komplett EFI-s rendszert, míg Szabyk szerzett hozzá Angliából RS turbo fiesta computert, MAP-szenzort, kábelköteget, turbonyomás-szabályzót és így tovább. Új AC, új "mindenistennyila"....   :(
Persze, ezeket a cuccokat még azóta sem sikerült kipróbálnom....     :-[
Mert közben a motor gépműhelyben volt, a hengerfej kapott egy teljes felújítást.........és még sorolhatnám.......most épp túlméretes dugókat és hajtókarcsapágyakat vadászom-egyenlőre nem sok sikerrel-mivel már volt köszörülve egyszer a főtengely.
Mivel nem keresek három kilót havonta és másra is kell a lé (ki hinné)-így elég döcögve halad a projekt (kb., mint a 4-es metró).   ;D
Jah, ugye kár részleteznem, hogy az 1.1-es fékei kissé komolytalannak hatottak a megnőtt teljesítményhez, így komplett fékrendszercserét is kellett eszközölnöm a vason.
RS 2000 komplett fékrendszere került bele, teljesen felújított féknyergekkel, melyeket feketére is szintereztettem új betétekkel, tárcsákkal és zsír új főfékhengerrel.
Így most már hátul is tárcsafék lassít......ha egyszer majd elindul egyáltalán.
Hátsó hidat is cseréltem-stabilizátorosra.
Első XR-stabilizátor rúd is beszerelésre került alulra, továbbá Szabyktól vett OMP toronymerevítő is.
A lengőkar stab. rúdról nem is beszélek.
Kapott még egy komplett ültető szettet is (FK), és még pár "apróság"-ami most "épp" nem jut eszembe.

Nem is untatlak Titeket tovább a részletekkel-egy azonban bizonyos:
már régen nem számolom ,hogy egyáltalán mennyi pénzemben is van ez az egész átépítős-projekt...........de hogy abból tudtam volna venni legalább 3 izmosabb, jó állapotú XR-t, az tuti.
Mit tehetnék-Én is "őrült" vagyok, Aki igyekszik Ön megvalósítani.
Egy szó, mint száz: Én a helyedben nem vágnék bele ebbe a projektbe-főképp, hogy alapból sem gyengus a kisautód.
Remélem, segítettem.

Üdv

szerk.: picit olvashatóbbá tettem a szöveget. :)
« Last Edit: 2009 June 07, 16:14:46 pm by DVZs »

Offline TPoT

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 228
  • Segített?: +12/-1
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #18 on: 2009 June 07, 19:50:56 pm »
Köszi, néha beragad az enter-gomb......   ::)

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #19 on: 2009 June 08, 06:54:23 am »
Hát köszi szépen mindenkinek,akkor hagyom az egészet,sejtettem h nem egyszerű belevágni,csak abban bíztam h valaki rakott már bele és bevált neki! :-\ Viszont még egy kérdésem lenne(aminek nem vagyok a híve)CHIP-et rakot már valaki ebbe a a szériába,jobb lett tőle érdemes??Nem árt a motornak??

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #20 on: 2009 June 08, 10:03:46 am »
létezik hozzá. Superchips. kérdezd koboldot. :) ő tudja milyen :D

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #21 on: 2009 June 08, 13:49:21 pm »
Koboldot nem találom,mindig eltűnik!! :laugh: Neked miket mondot róla jobb lesz???

Gabez

  • Guest
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #22 on: 2009 June 09, 10:50:54 am »
huha ez jo tema, csak tenyleg sok a szivas vele... nekem van egy off masik autom es igaz az turbos is volt gyarilag, de a gyari turbo gyengesege es szinte beszerezhetetlensege(osszefosta magat mar oreg volt, felujitani meg nem akartam mert gyarinal joval erosebbet akartam) miatt csereltunk masikra... -> meg igy is teli van szivassal a tortenet... mas turbo, csovezes, mas leomlo, uj progi, nagyobb ICooler, dugok mociba stb... szerintem akkor vagj bele, ha tenyleg van anyagi hattered es csinaltasd szakikkal! (pl . Szabykkal :D) ne KOKANYOLJ!

vezendi.monika

  • Guest
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #23 on: 2009 June 09, 20:52:50 pm »
szia!turbóhoz hozzá kell alakitani a motort,mert hiába 0.5 bár a nyomás gyári alkatrészek nem birják azt a nyomást.nem birják el a gyári alkatrészek

AniBaba

  • Guest
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #24 on: 2009 June 09, 21:50:03 pm »
Ahogy hallottam elég kellemes hatása van a Superchips-nek a 130 lovas Fiestán :D

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #25 on: 2009 June 10, 08:04:45 am »
Konkrétumokat kérnék!!!Kinek van???Kobold nem jelentkezik! :-\Segítsetek légyszives!!

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #26 on: 2009 June 11, 06:46:16 am »
 ???

AniBaba

  • Guest
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #27 on: 2009 June 11, 08:42:15 am »
Koboldnak mar ugy tudom nincsen, egy masik autoban van. De majd o nyilatkozik.

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
Re: 1.8 xr2 i turbó
« Reply #28 on: 2009 June 11, 09:58:31 am »
Ok!Köszi,kiváncsian várom!! ;D