Szóval benzin.
És gondolom MAF szenzoros.
Csak elmélet alapján tudom mondani, hogy benzinnél a fordulatszámot a levegő mennyisége szabályozza.
(Különösen az enyimnél, ami MAP szenzoros.
)
A levegő forrásai alapjáraton:
- alapjárati szabályozó
- hamislevegő
- PCV szelep
- most ennyi jut eszembe
Az alapjárati szabályozó lehet, hogy ragad, mert elpiszkolódott. Próbáld ki, hogy alapjáraton, mondjuk 2-esben felmész egy emelkedőn. Akkor teljesen ki kell nyílnia, és ezzel egy kicsit bejáratódik.
Vagy az alapjárati szabályozó rossz parancsokat kap egy szenzor hibája miatt. Pl. a hőmérsékletmérő szenzor időnként szakadt. Vagy a motor időnként le akar állni (gyújtás, befecskendező jel kimaradása) és ezt az ECU az alapjárati szabályozó rángatásával kompenzálja.
Hamislevegő pl. a kartergáz szellőztető csövek repedéséből jöhet. Amikor a motor megmozdul, ezek nyílhatnak/záródhatnak.
A PCV szelepnek alapjáraton szinte teljesen be kell záródnia. Ha ez nem történik meg, hamislevegőt kap a motor.
A vezérlés elállítódása is okozhat egyenetlen alapjáratot.
EGR-ed, gondolom nincs.