Author Topic: motorháztető és egyebek  (Read 7959 times)

Lance

  • Guest
motorháztető és egyebek
« on: 2006 December 06, 18:08:11 pm »
Sziasztok!

Nos csak mellékesen szeretnék tájékozodni egy pár dologról. Például, hogy cirka mennyibe kerül egy MK2 1.6D - hez motorháztető? Bontottan, vagy esetleg utángyártott?? Vagy mondjuk egy ekkora alkatrésznek mennyibe kerüljet az újrafestése? Továbbá lehet e boltban kapni a csomagtartóhoz szigetelő gumiszallagot, és amennyiben igen akkor az cirka hány pénzbe kerül?
Ha esetleg van valakinek ötlete, hogy az utastérvilágítást (ami érdekesmód majdnem minden általam látott fiestában elmállott) mivel lehetne megoldani, ha tegyük fel porrá mállott.
És még egy kérdés: dízel üzemű a gépjármű. Az öreg akitől vettük azt mondta, hogy  izzításkor ne a lámpát nézzem, hanem a kattanó hangra figyeljek. Továbbá azt is, hogy többször is izzítsak, például télen. Gondolom ez jogos is. Azonban a kattogós dolgon nem tudok kiigazodni. Hogy is működik ez? Gondolom minnél többet izzítok annál hamarabb szenesednek el az izzítógyertyák. Ha esetleg valakinek van valami jó ötlete, akkor ne tartsa magában.  :)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: motorháztető és egyebek
« Reply #1 on: 2006 December 06, 22:02:34 pm »
-Motorháztető ügyében, csak annyit mondanék, hogy inkább bontottat vegyél, mert kb felébe kerül az utángyártottnak. Nekem MK3-hoz 15e-be akartak adni a bontóban. Végül nem kellett....
 
-A fényezésre is számolhatsz egy 10-est minimum. Általában kb 10ezer egy elem festése, ha hőkezelt fényezést akarsz, a mocitető kb 1,5 elemnek számít, de a pontos ár a fényezőn múlik....

-Az izzítás: Ez kb úgy működik, hogy van egy időzítő-elektronika ami, ha elfordítod a kulcsot elindul, bekapcsolja az izzítást (ezzel együtt a visszajelzőlámpát) és egy előre beállított idő múlva kikapcsolja azt. Viszont általában a lámpa elöbb elalszik minthogy az izzítás befejeződne.
A kattanás amiről az öreg beszélt az, az a relé ami az izzítógyertyákat kapcsolja. Tehát az öreg nem mondott hülyeséget.... ;) Persze az indokolatlanul sok izzítás idő elött tönkreteheti az izzítógyertyákat.

Ja, és ha az izzítás befejeződött az nem azt jelenti, hogy indításra kész az autó, hanem azt, hogy lejárt a beállított idő. Ezért kell télen többször izzítani.

Remélem segítettem.

Üdv Viktor
« Last Edit: 2006 December 06, 22:05:37 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Lance

  • Guest
Re: motorháztető és egyebek
« Reply #2 on: 2006 December 08, 00:49:55 am »
No akkor nem is olyan vészes az a motorháztető. Sokkal nagyobb tételre számítottam. Persze sokan mondják, hogy minek ennyit egy ilyen öreg masinériára. Dehát  akinek még nem volt Fiestája :)?...
Az izzítással pedig mostmár tudom hányadán állok. Esetleg annyit kérdeznék még, hogy szerintetek melyik a legstrapássabb izzítógyertya? Mert szó se róla kell az öreglánynak amikor beállítanak a minuszok.

fusim

  • Guest
Re: motorháztető és egyebek
« Reply #3 on: 2006 December 08, 10:27:46 am »
-Motorháztető ügyében, csak annyit mondanék, hogy inkább bontottat vegyél, mert kb felébe kerül az utángyártottnak. Nekem MK3-hoz 15e-be akartak adni a bontóban. Végül nem kellett....
 
-A fényezésre is számolhatsz egy 10-est minimum. Általában kb 10ezer egy elem festése, ha hőkezelt fényezést akarsz, a mocitető kb 1,5 elemnek számít, de a pontos ár a fényezőn múlik....

-Az izzítás: Ez kb úgy működik, hogy van egy időzítő-elektronika ami, ha elfordítod a kulcsot elindul, bekapcsolja az izzítást (ezzel együtt a visszajelzőlámpát) és egy előre beállított idő múlva kikapcsolja azt. Viszont általában a lámpa elöbb elalszik minthogy az izzítás befejeződne.
A kattanás amiről az öreg beszélt az, az a relé ami az izzítógyertyákat kapcsolja. Tehát az öreg nem mondott hülyeséget.... ;) Persze az indokolatlanul sok izzítás idő elött tönkreteheti az izzítógyertyákat.

Ja, és ha az izzítás befejeződött az nem azt jelenti, hogy indításra kész az autó, hanem azt, hogy lejárt a beállított idő. Ezért kell télen többször izzítani.

Remélem segítettem.

Üdv Viktor

Motortértető fényezésre 10K - picit kevésnek érzem csak a festék majdnem ennyi! www.lakkcipo.hu nagyol jó kis fényező műhely és főleg fordokat szeretnek. Szerintem 20K alatt nem fogod megúszni.

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
Re: motorháztető és egyebek
« Reply #4 on: 2009 February 04, 19:08:47 pm »
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topkitemetőbe kerül.

Az összefoglalója fel lett töltve a MK1-MK2 szériák részlegébe!

Moderátor: DVZs
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D