Sziasztok,
mivel sokat törtem én is a fejem, inkább leírom, nálam hogy ment a dolog:
1.) Kerestem egy külső hőmérőt. RDS, Rádiójeles, és kábeles jött szóba. RDS drága és komplikált viszont egyszerű a beszerelése. Rádiójelest kimondottan autóra nem találtam így maradt az "olcsó" kábeles.
Kis kb, 1,5 cm-s szenzor van a végén, külső és belső hőmérsékletet mér. Sajnos a legolcsobbat vettem aminek nincs világitása, de sikerült utólag megoldani (1,5 V -os izzót kivezettem az elemből+mini kapcsoló), de nektek ajánlom a kész dolgot.
Hogy valaki cigigyújtós, színes háttérvilág.-ost használ... ízlés dolga, úgy is csak télen kell.
LÉNYEG: BESZERELÉS
2) A kábel 2 részből áll amit egy mini csatlakozó köt össze. Szétválasztva sokkal kisebb lyuk is elég a beszereléshez, de HOL?
Először a tükör borítását szedtem le és a szenzort az ott található szivacson keresztül kivezettem a tükör tokjába. Nem volt reális érték. Megkérdeztem a szervizben ott azt mondták, hogy a bord alatt van 2-3 gumiharang ami a motorházba vezet. Ott kellene kivezetni, de hogy ki kell szerelni az egész műszerfalat. (jó drága). Itt nem!
- a kesztyűtartót ki kell akasztani, hogy lásd a biztositékokat,
- kb. 5-10 cm-re jobbra fel lehet látni egy, a borításban vágott nyilást (C forma, egy kábel megy át rajta.) Alatta van egy harang ami elég jól elérhető.
- a becsületes módja: kívülről az ablaktörlő alatti műanyagot a motorháztető felől leszedni, gumiharangot kivenni, ami a lengéscsillapító háza mögött, az ablak alatt van (ne éles tárgyal) vagy kihúzni. A szigetelést a kábelrős és a harangról leszedni és a harangba befűzni az érzékelőt. (azt a végét ahol a csatlakozó van, mert a szenzor a motorházban marad). Itt érdemes jól megnézni, hogy a kábel elég legyen az utastérben. Ha megvan a kábel az utastérben, harang és az ablaktörlő alatti műanyag vissza, harang leszigetelése. FOLYTATÁS: 3)
- nem becsületes mód: kell egy vékony kötőtű. Ha lehet aluminium, mert azt görbül. A gombos részére egy vékony de erős drótot kell kötni és átszúrni a harangon a biztosítékok felől. A tű a teleszkóp mögötti résben kijön és áthúzod az erős drótot. Maradjon az utastérben is. Itt ügyelni kell, hogy a szúrásnál se a kábeleket se a teleszkóp házát ne sértsük. Kötőtűt le, a drótra meg rákötni a szenzoros kábel csatlakozós felét (nem a szenzort) úgy, hogy pár centit visszatűrjük, hogy ne a vastag csatlakozófej legyen legelöl. Párszór a kábel köré tekerni, hogy ne csak egy helyen húzzon. Az átfűzött drótot visszahúzzuk a kábellel az utastérbe. Kicsit akadhat, de nem kell utána szigetelni.
3) a karosszéria és a jobboldali légzsák magasságában leengedni az kijelző csatakozó részét (pont befér) és 20-30cm-t engedni míg a kábelt meg nem találjuk a kesztyűtartó mögött majd összekapcsolni a két részt. Mig a kábel engedi, lehet felhúzni és a bordra tenni. A kábel látható lesz a bordon! Ugyan ezt lehet a bord alatt is (rádió mögött) vezetni és a bal oldalon felhozni, ha van elég kábel.
4) Ha a kábelezés megvan, a szenzort a lengéscsillapító környékére kellene tenni, hogy a motor melege ne zavarja de kosz se érje nagyon.
A drót átfűzése kicsit primitív megoldás viszont 30 perc alatt lazán megvan. A gumi meg olyan rejtett helyen van, hogy egy kis lyuk (amit utána a gumi úgy is megfog) nem fog vizet kapni.
SOK SIKERT!