...
Leszívás után a maradék még leereszthető olaj kb. 2dl.
Mindenki döntse el, hogy ez kevés, vagy sok!
Szia!
Érdekes kisérlet. Kösz, hogy megirtad.
Ha abból indulunk ki, hogy egyes fontos összetevők elfogynak az olajból, akkor 3,8 liter betöltése mellett kb. 5%-kal kevesebb lesz így az adalékokból.
Vagy ha az olaj élettartamát 1 évnek és a gyári ajánlás szerinti 20 ezer km-nek vesszük, akkor az új olaj kb. 2 hetesnek vagy ezer kilométeresnek felel meg. Ez elfogadható lenne.
De az is kérdés, hogy vannak-e leüllepedő szennyeződések pl. az olajteknő alján. Ezekből a lendületesen kifolyó olaj biztosan többet sodor ki, mint a szivattyú biztosította kicsi áramlás.
És az olajszűrőt is cserélni kell. Ha az csak alulról megy, akkor nem vagyunk sokkal előrébb.
Ez a szivattyú talán azoknak lehet hasznos, akik meg vannak győződve, hogy a gyárinál sokkal sűrűbben kell az olajat cserélni. Minden második olajcserét megcsinálhatnak leszívással a leeresztéses/szűrőcserés szervizek között.