Recent Posts

Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
41
MK8 / Lendkerék
« Last post by oktato on 2019 July 27, 15:30:29 pm »
Próbáltam utána járni hogy milyen ( egy vagy kettős tömegű ) lendkerék lehet az autómban, nem sok sikerrel. 2009-es 1.4 TDCI. Nincs ötletem sem hogy hová fordulhatnék.
Valaki tud ezzel kapcsolatban segíteni ? ( persze a szétszedésen kívül )
42
Csináld magad szakkör / MK-6 ajtókapcsóló hiba
« Last post by tamkov on 2019 July 23, 20:08:21 pm »
Sziasztok!
Keresővel találtam hasonló problémát itt, de megoldást nem.
A jobb első és bal hátsó ajtó kapcsolója hol jó, hol nem. A hátsó ajtóé nem nagy gond, csak a visszajelző világít, de a jobb első miatt nem engedi zárni a kocsit. Főleg melegben nem érzékel, van hogy 30x kell ki be csukni hogy végre be tudjam zárni.
A zárba nyomtam tisztító anyagokat is az sem hozott változást. Nem vagyok benne biztos hogy a kapcsoló a hibás, mert majdnem egyszerre jött elő a két ajtónál és van hogy törlök ablakot, erre elkezd világítani az ajtó visszajelző.
Szeretném behatárolni a hibát, hogy kapcsoló, kábelezés vagy GEM modul hibás.
Tud valaki kapcsolási rajzhoz vagy GEM modul csatlakozó kiosztáshoz linket?

Köszönöm.
Tamás
43
MK6-MK7 / Re:1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!
« Last post by Pityke on 2019 June 08, 10:52:21 am »
én maradok a leeresztésnél,2 deci elhasználódott olaj sok.plusz ha rossz sorrendben csinálod a műveletet akkor az a 2 dl több is lesz felső szűrős autók esetében.
44
MK6-MK7 / Re:1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!
« Last post by magiist on 2019 June 05, 19:44:13 pm »
A szűrő (ennél a motornál) szerencsére felülről cserélhető, tehát aknamentes lehetne így a csere. Lehet, hogy a kombinált olajcsere mód jó ötlet lenne (pl. minden 2.-3. csere aknás, a többi szivattyús).
45
MK6-MK7 / Re:1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!
« Last post by fiesta2002 on 2019 June 04, 07:44:16 am »
...
Leszívás után a maradék még leereszthető olaj kb. 2dl.
Mindenki döntse el, hogy ez kevés, vagy sok!  :)
Szia!

Érdekes kisérlet. Kösz, hogy megirtad.

Ha abból indulunk ki, hogy egyes fontos összetevők elfogynak az olajból, akkor 3,8 liter betöltése mellett kb. 5%-kal kevesebb lesz így az adalékokból.

Vagy ha az olaj élettartamát 1 évnek és a gyári ajánlás szerinti 20 ezer km-nek vesszük, akkor az új olaj kb.  2 hetesnek vagy ezer kilométeresnek felel meg. Ez elfogadható lenne.

De az is kérdés, hogy vannak-e leüllepedő szennyeződések pl. az olajteknő alján. Ezekből a lendületesen kifolyó olaj biztosan többet sodor ki, mint a szivattyú biztosította kicsi áramlás.

És az olajszűrőt is cserélni kell. Ha az csak alulról megy, akkor nem vagyunk sokkal előrébb.

Ez a szivattyú talán azoknak lehet hasznos, akik meg vannak győződve, hogy a gyárinál sokkal sűrűbben kell az olajat cserélni. Minden második olajcserét megcsinálhatnak leszívással a leeresztéses/szűrőcserés szervizek között.

46
MK6-MK7 / 1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!
« Last post by magiist on 2019 June 02, 08:56:45 am »
Sziasztok!

Nem tudom volt e már téma, de inkább leírom a személyes tapasztalatomat.
Kipróbáltam egy olajleszívó szivattyút (a nívópálca nyílásán keresztül) és utána aknán megnéztem mennyi maradék olajat tudok még leereszteni a motorból (1.4 TDCI).
Ilyen szivattyút vettem a Lidl-be:

5000 Ft volt.
Leszívás után a maradék még leereszthető olaj kb. 2dl.
Mindenki döntse el, hogy ez kevés, vagy sok!  :)
47
MK6-MK7 / Re:"Érdekes hangok"
« Last post by VITRO on 2019 May 29, 07:29:38 am »
Váltótartó bak volt megrepedgve..
48
MK6-MK7 / Re:"Érdekes hangok"
« Last post by fiesta2002 on 2019 May 28, 10:15:57 am »
Jobb kanyarban a bal oldal terhelődik, a jobb oldal tehermentesítődik.

Hátha lehet hallani a hangot, ha megemeled a kasznit a jobb első emelőpontnál. Vagy a bal lengőkarnál alátámasztva, deszkával védve a behorpadástól.

Kicsi az esély, hogy működjön, de nem kerül sokba ez a teszt.  :-)
49
MK6-MK7 / Re:"Érdekes hangok"
« Last post by VITRO on 2019 May 26, 10:12:25 am »
Fiesta 1.4 2007-bol: Varosban, jobb kanyarban hangosan nyikorgott a futomu. 
Elso gyari gatlok kibontva, uj rugo, uj toronycsapagy, uj toronyszilent, es minden megbontott bontott anya gyarira cserelve mind a ket oldalon. Az 1481540 cikkszamu gyuru a rugo alatt bent van, a 1211735 cikkszamu gumi zajcsokkento betet eredetileg sem volt, most sincs. Gondolom nem ez a hiba, mert akkor a masik iranyba is hangoskodna. Hatso rugok is cserelve, gumi alatet alul (itt sem volt erdetileg de ezt nem felejtettem el es vettem) es felul uj hatul. Felemelve feszegetve semmi nem log az auton. Jelenelg is jobb kanyarban kettot-harmat nyekereg a futomu, mintha gumi dorzsolodne benne, csak varosban a lassu 90 fokos kanyarokban (utcabol be-ki), de mar sokkal halkabban. Uthiban, egyenesben, orszaguton kanyarban, fekezeskor, gyorsitaskor, egyenesben csend van rossz uton is. Van otletetek, hogy mit nezzunk meg rajta?
50
Fiestámban nem megy a vezető oldali ablakemelő és a tükör állítás.
Elvileg ezek a 26 biztosítékra vannak kötve, ami a motorháztető alatt vannak.
A biztosíték jó, áram idáig eljut.
Kérdésem, hogy hol van az a doboz, ami a vezető oldali ablakot és elektromos tükröket irányítja?
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10