Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : peti2415 2008 August 07, 17:11:16 PM
-
Sziasztok!
Szeretném kérdezni,hogy hallot e már valaki olyanról,hogy az 1.4-es motorra rá tanitják az 1.6-os computerét és azzal lehet a kocsi teljesitményét növelni 90-95 lora! Most ajánlották ezt nekem,ha lehetséges akkor ez károsithatja a motort vagy valamit?Érdemes-e ezen gondolkodni?
A válaszokat elörre is köszönöm!
-
Ilyenről még nem hallottam.
De ha ez kivitelezhető, akkor sztem olyasmi lenne mint a chipelés, fogyasztás biztos növekedne.
EZ csak egy laikus véleménye ;)
-
Állitolag pörgösebb és nyomatékossabb lessz a kocsi töle!
Valamint a hangja sokkal szebb lessz!
Nekem ezeket mondták.
-
Amint látom MK7esed van neked is, abból az 1.4-es motor 80 lovas, ezt chippeléssel 90re tudják feltornászni, de ezzel együtt a fogysztás is nő valamit, mert a gyári computer alapértékeit húzza fel. (az meg kamuduma hogy a fogyasztás nem változik)
Ha ezt meglehet oldani akkor gondolom úgy, hogy az egész elektronikát számítógépestöl együtt átrakni, az már más kérdés hogy a motornak ez mennyire tesz jót, nemvéletlenül más a külömböző méretű motorok elektronikája.
-
Nem cserélik ki az egész elektronikát csak a computert tanitják át!
Valami ford szervizes csinállja!De egyszer már beszéltem a fordnál egy szerelövel és az mondta hogy ugyebár a focus 1.4-e és az új fiest ami lessz annak a motorja is 94 lovas.De a motor a régi az ami a tieben és az enyémben is van semmi új fejlesztés csak az elektronika válltozott,és azt lehet majd rátenni talán a mi computerünkre is!
-
Így már értem.
HA ráadásul Fordos mondja, akkor meg meg kell próbálni, ha nem jön össze utánna is vissza birod alakítani.
Nekem nem lenne merszem belevágni ;D
-
több benzint adnak neki. Én nem csinálnám meg :-\ mert azért csak 200cc külömbség van aztán a dugók meg a gyűrűk felmondják a szolgálatott nézelődhetünk ::)
-
Arról nem beszélve, hogy 10lóerőért rizikózunk. Annak aki megérzi azt a 10lóerő különbséget külön gratulálok!
-
Ha kevés az 1.4 akkor 1.6-ost kell venni!
-
És erről hallottatok már? :P
Mi a véleményetek?
http://www.magnumtuning.hu/index.phtml?op=termek_elmelet&termek_id=660
-
És erről hallottatok már? :P
Mi a véleményetek?
http://www.magnumtuning.hu/index.phtml?op=termek_elmelet&termek_id=660
ez az oldal egy vicc. kábé ez a véleményem róla. adogatsd össze hogy mit ígérnek... elég hihető....
a téma eredeti mivoltára visszatérve: az 1.4 és az 1.6 nem ugyanaz a motor, ezért is van más computere, más vezérlése, más elektronikája. jobb esetben elindul azzal a compival is az autód, de csak ártasz vele a kocsinak.
-
Hát nem tudom, de szerintem ha ez kivitelezhető lenne, akkor már nem úgy adnák el?
:laugh:
Amúgy mikor telepítettem a vista-t a gépemre, nem vettem észre a gyorsulást. Visszatértem az xp-re.
:laugh:
-
És erről hallottatok már? :P
Mi a véleményetek?
http://www.magnumtuning.hu/index.phtml?op=termek_elmelet&termek_id=660
ez az oldal egy vicc. kábé ez a véleményem róla. adogatsd össze hogy mit ígérnek... elég hihető....
a téma eredeti mivoltára visszatérve: az 1.4 és az 1.6 nem ugyanaz a motor, ezért is van más computere, más vezérlése, más elektronikája. jobb esetben elindul azzal a compival is az autód, de csak ártasz vele a kocsinak.
Jó,mondjuk én nem annyira nézegettem a százalékokat,mert tényleg elég fura,a sok röpködő százalék.
de a működési elvében lehet valami,valamennyit csak jelenthet az autónak,nem?
Nem szándékozom ilyet venni,mert én egy bacar tuning boxra gyűjtök,ami a haverom szuzijában érezhetően bizonyítja hogy megérte a pénzét.
Csak arra kalandoztam,megláttam,és gondoltam hátha tud valaki valamit mondani róla.
-
a chiptuningokra annyit mondanék, hogy ezekbe a készen kapható ilyen-olyan chiptuningokban én nem hiszek. lehet hogy elér teljesítménynövekedést, de vagy jóval kevesebbet mint amit lehetne az adott motorból kihozni vagy nem éppen ideális beállításokra állítja a motort, és tönkreteszi idővel. a chiptuning az úgy működik, hogy szakműhelyben az autó computerét egyedileg az autó teljesítmény szempontjából ideális értékeire írják át, és módosítják ezáltal a befecskendezett üzemanyag mennyiségét, illetve arányát a levegőhöz képest. Ezt elég sokféleképpen el lehet érni, de a lényeg, hogy minden autóra egyedileg kell legyártani, hogy igazán jó legyen. Azonos típusú autók között is van nem kis különbség. Én az ilyenekkel vigyáznék. Nem tenném vele tönkre a kocsimat.
-
Akkor a bacar állítható tuningbox,nem alkalmas erre??
Csak egy olyan ember kell,aki jól belövi az autómhoz,vagy tévedek?
-
Én azt olvastam valaamelyik szaklapban,hogy a mai autókban,jóval több lóerő,nyomaték van,mint amennyivel kijön.
Ez egyrészt biztonsági ráhagyás(nem kevés),másrészt,a mai emissziós normáknak megfelelés miatt van.
Harmadrészt pedig,szintén nem a a konkrét autóhoz állítják be,hanem egy általános beállítást kap mindegyik,ami egy középérték.
Szóval,az én olvasatom szerint,be lehet jobban lőni egy autót a gyári beállításainál,a biztonságos határokon belül.
Csupán egy hozzáértő embert kell találnom,aki az állítható tuningboxot a megfelelő(nem a maximum)értékekre belővi.
Vagy tévedek??
Sudye!Félre ne érts,nem veszekedni akarok,hanem okosodni.
csupán azt szeretném,hogy járjuk körül a témát,és vitassuk meg a lehetőségeket!(ha már úgy alakult,hogy ilyet vettem,szeretném ezt erősíteni egy picit,míg meg nem veszem az új verdámat,ami még legalább 3 év)
Ahoz már nem fogok hozzányúlni,mert elég a teljesítménye,amit gyárilag kínál(1,4-150 ló,turbos Bravo)
-
Én azt olvastam valaamelyik szaklapban,hogy a mai autókban,jóval több lóerő,nyomaték van,mint amennyivel kijön.
Ez egyrészt biztonsági ráhagyás(nem kevés),másrészt,a mai emissziós normáknak megfelelés miatt van.
Harmadrészt pedig,szintén nem a a konkrét autóhoz állítják be,hanem egy általános beállítást kap mindegyik,ami egy középérték.
Szóval,az én olvasatom szerint,be lehet jobban lőni egy autót a gyári beállításainál,a biztonságos határokon belül.
Csupán egy hozzáértő embert kell találnom,aki az állítható tuningboxot a megfelelő(nem a maximum)értékekre belővi.
Vagy tévedek??
Sudye!Félre ne érts,nem veszekedni akarok,hanem okosodni.
csupán azt szeretném,hogy járjuk körül a témát,és vitassuk meg a lehetőségeket!(ha már úgy alakult,hogy ilyet vettem,szeretném ezt erősíteni egy picit,míg meg nem veszem az új verdámat,ami még legalább 3 év)
Ahoz már nem fogok hozzányúlni,mert elég a teljesítménye,amit gyárilag kínál(1,4-150 ló,turbos Bravo)
nem értelek félre. Abban igazad van hogy nagy ráhagyással kell dolgozni a gyáraknak, főleg az emissziós értékek miatt. A biztonsági ráhagyást nem nagyon bántanám az a motor élettartamba kerül ha túlságosan hozzányúl az ember, viszont az emissziós érték hátrányára sok-sok erőt lehet felszabadítani. A tuningnál meg sztem továbbra is egyedileg kell az autót beállítani, és úgy lehet kihozni belőle a maximumot. Ezek az univerzális, megvehető chiptuningok szerintem nem az igaziak.
-
És erről hallottatok már? :P
Mi a véleményetek?
http://www.magnumtuning.hu/index.phtml?op=termek_elmelet&termek_id=660
"12 % teljesítménynövekmény." :D
Akkor már érdemes venni hozzá sportlégszűrőt, arra azt írják 2-4% még, az már kb 15% egy kipufogó rendzserrel is ők adnak 10-25% növekedést, az már 30% és mindezt cirka 200ezer forintért...
Hihető és biztos meg is éri ;D :D
-
Ajánlom mindenki figyelmébe az MMC autóchip honlapját,egy kis szakirodalom a chiptuningról.És itt rejlik majd az igazság,szerintem.
-
norbi, nincs kedvem keresgélni, dobd be a linket majd pls. Én amúgy tanultam ezt hogy hogyan kell beállítani egy katalizátoros robbanómotort úgy hogy az emissziós értéke jó legyen, illetve hogy ehhez képest a teljesítménymaximuma hol van. (BME-re jártam). Tehát elhihetitek hogy értek vmennyire hozzá, nem vagyok profi, bőven lenne még mit tanulnom, de alapjaiban értem, hogy mi is az amit változtatni kell a többletteljesítményhez, és hogy egy univerzális előre megírt dolog nem lehet tökéletes sose.
Megjegyzem hogy attól még lehet jó, de nekem ami nem tökéletes és nem a legjobb a tuningban az már nem jó.
-
http://www.autochip.hu/
-
http://www.autochip.hu/
"Mióta chippet kapott az Audi A6-om 2.5 Tdi V6 Quattro Triptonic 180LE és 370Nm (chippel. +30LE és +70Nm), mentem vele kb. 700 km-t. Eddigi tapasztalataim:
- kisebb fogyasztás (majd hoszabb távon küldök pontosabb adatokat is) eddig kb. +50-100km-rel hoszabb távot tett meg ugyanannyi üzemanyaggal."
Eddig voltam hajlandó olvasni. Ezt a hülyeséget a kutyám megenné megveszne, pedig be van oltva...
-
a kisebb fogyasztás nem lehetetlen, mivel a teljesítmény optimumnál a fogyasztás soxor alacsonyabb a jobb légviszony miatt mint az emissziós optimumnál. de gondoljunk csak bele azt nem mondta hogy mennyi benzinnel ment 100km-el többet, egy ilyen audinak 70 vagy 90 literes a benyatankja, namost ennél a méretnél 100km nem sok fogyasztáscsökkenés ha úgy vesszük. ez így lehet reális érték is.
-
a kisebb fogyasztás nem lehetetlen, mivel a teljesítmény optimumnál a fogyasztás soxor alacsonyabb a jobb légviszony miatt mint az emissziós optimumnál. de gondoljunk csak bele azt nem mondta hogy mennyi benzinnel ment 100km-el többet, egy ilyen audinak 70 vagy 90 literes a benyatankja, namost ennél a méretnél 100km nem sok fogyasztáscsökkenés ha úgy vesszük. ez így lehet reális érték is.
A gyártók vért izzadnak, hogy az euro szabványoknak megfeleljenek, ahelyett, hogy megkérnék Misi-t, hogy dobja már a tuningbox-át az autókba. Igazad lehet ;D
-
a kisebb fogyasztás nem lehetetlen, mivel a teljesítmény optimumnál a fogyasztás soxor alacsonyabb a jobb légviszony miatt mint az emissziós optimumnál. de gondoljunk csak bele azt nem mondta hogy mennyi benzinnel ment 100km-el többet, egy ilyen audinak 70 vagy 90 literes a benyatankja, namost ennél a méretnél 100km nem sok fogyasztáscsökkenés ha úgy vesszük. ez így lehet reális érték is.
A gyártók vért izzadnak, hogy az euro szabványoknak megfeleljenek, ahelyett, hogy megkérnék Misi-t, hogy dobja már a tuningbox-át az autókba. Igazad lehet ;D
ez így van vért izzadnak, hogy a szabályoknak megfeleljen az autó hogy kikerülhessen a forgalomba ezt rombolja le a tuning, mert a tuningőrülteket nem az emissziós értékek, hanem a lóerők érdeklik. Megmondom őszintén engem is inkább a teljesítmény érdekel mint az emissziós értékek.
-
a kisebb fogyasztás nem lehetetlen, mivel a teljesítmény optimumnál a fogyasztás soxor alacsonyabb a jobb légviszony miatt mint az emissziós optimumnál. de gondoljunk csak bele azt nem mondta hogy mennyi benzinnel ment 100km-el többet, egy ilyen audinak 70 vagy 90 literes a benyatankja, namost ennél a méretnél 100km nem sok fogyasztáscsökkenés ha úgy vesszük. ez így lehet reális érték is.
A gyártók vért izzadnak, hogy az euro szabványoknak megfeleljenek, ahelyett, hogy megkérnék Misi-t, hogy dobja már a tuningbox-át az autókba. Igazad lehet ;D
ez így van vért izzadnak, hogy a szabályoknak megfeleljen az autó hogy kikerülhessen a forgalomba ezt rombolja le a tuning, mert a tuningőrülteket nem az emissziós értékek, hanem a lóerők érdeklik. Megmondom őszintén engem is inkább a teljesítmény érdekel mint az emissziós értékek.
Na de az alacsonyabb fogyasztás= alacsonyabb emissziós érték, hiszen a szennyezés az üzmanyag égése során keletkezik. A nagyobb teljesítményhez viszont több üzemanyag kell.
Ezek után érdekelne az a képlet, amely azt bizonyítja,hogy minél kevesebb anyagot égetünk el annál nagyobb teljesítményt kapunk. Ha Misi ilyet tud, hogy-hogy nincs még Nobel díja?
-
A chiptuning vs tuningbox részt olvasd el!!!!!!!
-
A chiptuning vs tuningbox részt olvasd el!!!!!!!
"Nem jár garanciavesztéssel, mert a gyári értékek minden esetben visszaállíthatóak."
Na jó, hagyjuk! Vicc.
-
Na de az alacsonyabb fogyasztás= alacsonyabb emissziós érték, hiszen a szennyezés az üzmanyag égése során keletkezik. A nagyobb teljesítményhez viszont több üzemanyag kell.
Ezek után érdekelne az a képlet, amely azt bizonyítja,hogy minél kevesebb anyagot égetünk el annál nagyobb teljesítményt kapunk. Ha Misi ilyet tud, hogy-hogy nincs még Nobel díja?
alapetően ez igaz. Viszont amit sokan elfelejtenek az a benzin levegő arány meghatározása. Itt lehet játszani néhány százalékot a teljesítmény és a fogyasztás javára az emissziós értékek hátrányára. Ez a három tényező van. a teljesítményoptimum a fogyasztásoptimum és az emissziós optimum három különböző pontja a motor beállításának. ezek között kell vhol megtalálni azt az optimumot amit az adott autónak szán a tulajdonosa. Lehet egyszerre csökkenteni a fogyasztást és növelni a teljesítményt igaz akkor nem feltétlen az optimumban van az autó, de egy használható autót és érezhető változást is el lehet érni. Ezek a pontok és értékek mind motorfüggők, tehát attól függ hogy milyen motorról beszélünk hogy mit lehet belőle kihozni ezeket a beállításokat mindig egyedileg kell megcsinálni sztem hogy azt kapja az autótulajdonos amit szeretne. Persze léteznek olyan típusfüggő chiptuningok amik jól működnek, de azok pont egy ilyen köztes megoldást fognak eredményezni mint amit én leírtam.
-
Van 1.4-es (gyárilag) 90lóerős fiesta?
-
A chiptuning vs tuningbox részt olvasd el!!!!!!!
"Nem jár garanciavesztéssel, mert a gyári értékek minden esetben visszaállíthatóak."
Na jó, hagyjuk! Vicc.
igen ezért is mondom én is ezt hogy az ilyen cuccokat hanyagoljuk. az autó az eredeti programmal fut, csak van egy kis doboz amin átmegy a jel amit küld a compi a motornak, és az módosítja a jelet. Namost az eladótól ha megkérdezem hogy pontosan mit küld a motornak a cucc meg tudja mondani? nem nagyon hiszem, namármost egyáltalán nem mindegy hogy milyen parancsokat küldd, a motornak nem mindegy hogy mennyi benzint és mennyi levegőt kap, mikor gyújt stb. ezekkel szoktak a chipek játszani, vagy a motor kárára vagy nem.
-
Na de az alacsonyabb fogyasztás= alacsonyabb emissziós érték, hiszen a szennyezés az üzmanyag égése során keletkezik. A nagyobb teljesítményhez viszont több üzemanyag kell.
Ezek után érdekelne az a képlet, amely azt bizonyítja,hogy minél kevesebb anyagot égetünk el annál nagyobb teljesítményt kapunk. Ha Misi ilyet tud, hogy-hogy nincs még Nobel díja?
alapetően ez igaz. Viszont amit sokan elfelejtenek az a benzin levegő arány meghatározása. Itt lehet játszani néhány százalékot a teljesítmény és a fogyasztás javára az emissziós értékek hátrányára. Ez a három tényező van. a teljesítményoptimum a fogyasztásoptimum és az emissziós optimum három különböző pontja a motor beállításának. ezek között kell vhol megtalálni azt az optimumot amit az adott autónak szán a tulajdonosa. Lehet egyszerre csökkenteni a fogyasztást és növelni a teljesítményt igaz akkor nem feltétlen az optimumban van az autó, de egy használható autót és érezhető változást is el lehet érni. Ezek a pontok és értékek mind motorfüggők, tehát attól függ hogy milyen motorról beszélünk hogy mit lehet belőle kihozni ezeket a beállításokat mindig egyedileg kell megcsinálni sztem hogy azt kapja az autótulajdonos amit szeretne. Persze léteznek olyan típusfüggő chiptuningok amik jól működnek, de azok pont egy ilyen köztes megoldást fognak eredményezni mint amit én leírtam.
Akkor egy utolsó kérdés:
Tegyük fel, hogy sikerül 10%teljesítménynövekedést elérni és 80 helyett 88lóerős lesz az autóm. Szerinted ez érezhető? Mert én kizártnak tartom. Meg, hogy 124nm vagy 136...
-
A direktszűrő mire képes?Sokaknak van és teljesen más az autó pedig sokat nem dob a kocsin mégis érezhető,sőt!És ez csak levegő!!!
-
Akkor egy utolsó kérdés:
Tegyük fel, hogy sikerül 10%teljesítménynövekedést elérni és 80 helyett 88lóerős lesz az autóm. Szerinted ez érezhető? Mert én kizártnak tartom. Meg, hogy 124nm vagy 136...
érezhető bizonyos körülmények között. nem azt mondom hogy ég és föld lesz a különbség, de egy intenzív kigyorsításnál meg lehet érezni. Persze meg kell említeni azt is hogy az sem mind1 hogy milyen fordulaton tudja a motor előhozni magából ezt a többletteljesítményt. Sok autónál azért nem érezhető normál használat mellett mert csak nagyon magas fordulaton változik így az autó. Ezért is mondom hogy ahhoz, hogy normális hatást érjen el az ember, ahhoz egy teljesen új programot kell írni az autóhoz, ami már alacsony fordulaton is hoz változást. Ennek mértéke meg megint a motortól függ (típus, állapot)
-
A direktszűrő mire képes?Sokaknak van és teljesen más az autó pedig sokat nem dob a kocsin mégis érezhető,sőt!És ez csak levegő!!!
igen, mivel kisebb szívóerőre is képes több levegőt bevinni, kisebb a levegő útjában a folytás. Ténylegesen csak akkor érezhető ha megfelelő kipufogó is van hozzá az autón, ami szintén kevesebbet folyt mint a gyári. Bár vigyázni kell, itt se szabad túllőni a célon. A hang nagyon sokat dob a kocsi teljesítményérzetén amit ad a direktszűrő, és tény hogy picit rugalmasabb is lesz tőle alacsony fordulaton.
-
A direktszűrő mire képes?Sokaknak van és teljesen más az autó pedig sokat nem dob a kocsin mégis érezhető,sőt!És ez csak levegő!!!
Semmire nekem elhiheted, volt olyan autóm aminél kellett volna számítania, de semmi. Mentális tuning semmi más.
-
A direktszűrő mire képes?Sokaknak van és teljesen más az autó pedig sokat nem dob a kocsin mégis érezhető,sőt!És ez csak levegő!!!
Semmire nekem elhiheted, volt olyan autóm aminél kellett volna számítania, de semmi. Mentális tuning semmi más.
önmagában tényleg így van. ha hozzá van igazítva a rendszer (több benzin, és nagyobb kiáramlóképesség, azaz sportkipuff), úgy már bizony van hatása érezhető.
-
és teljesen megváltozott az életem mióta chipleve van az audim és még fogytam is 10 kilót mióta benne van ez az chip tuning :D őrűltség egyébként.. többlet teljesítményhez nagyobb fogyasztás is jár ::) 8)
-
és teljesen megváltozott az életem mióta chipleve van az audim és még fogytam is 10 kilót mióta benne van ez az chip tuning :D őrűltség egyébként.. többlet teljesítményhez nagyobb fogyasztás is jár ::) 8)
bizonyos határok között nem feltétlen, a fentebb említett okok miatt, de igazán nagy meg a linken emlegetett mértékeknél már igen, tényleg nem nagyon lesz alacsonyabb a fogyi, max ugyanannyi marad a több erő mellett.de ha tovább megyünk akkor tuti magasabb is lesz.
-
és teljesen megváltozott az életem mióta chipleve van az audim és még fogytam is 10 kilót mióta benne van ez az chip tuning :D ::) 8)
...és a hajam is kinőtt, a tetkóim pedig sosem látott színekben pompáznak, pedig fekete-fehér volt.... ;D
-
és mióta használom a chip tuningot eszméletlen jó pasi lettem köszönöm chip tuning köszönöm! ;D
-
és mióta használom a chip tuningot eszméletlen jó pasi lettem köszönöm chip tuning köszönöm! ;D
Nem olvastam végig, eddig, de most pótoltam. Ez mindent visz, aztaqrva ;D
VW Golf 1.4 16v
"sziasztok!! elöször is had kezdjem azzal hogy agyon dicsérem a mi MISINKET nekem nem az elsö automat erösitette meg!! az elsö áldozat egy cupra seat ibiza volt amiböl szerintem a dtm csapat se tudott volna jobb eredményt kihozni! azt tudnám mondani hogy a kocsi egy agressziv dög lett! képes volt 3 ik sebességben ugy megfüstölni a gumit hogy kezdtem azt hinni kigyulladt valami! most egy igazi erögéppel járok! egy 2000 es évjáratú 1.4 16 v golfal! de ne tessék nevetni ezen! ugyanis amikor az 1.6 os autoddal mellém állsz én meg lenyellek mint éhes vándor a szalonnát na akkor döbbensz rá hmm lehet erösebb mint az enyém .. pedig kisebb!! nagyon jól sikerült a tuning,, egy barátom az anyosülésen észlelte amikor 2-3 napra kikerült belöle! azért ez jelent valamit ,, nem? szóval misi köszönöm amit eddig tettél a kocsimmal mert szo mi szó nagyon jó lett! CSAK AJÁNLANI TUDOM MINDENKINEK EZT A ROKONSZENVES KEDVES ARANYKEZÜ EMBERT AKI NEM IGÉRGET HANEM ERÖT AD !!! szia misi...! nagy tisztelöd csepi"
-
az erő legyen veled... szerencsétlen komolyan... ennyire ne akarjanak már eladni valamit.... mint pl a 100as shell benzin mondom kipróbálom már meg minden azt csak annyi az egész hogy szebben járt a motor ennyi ez meg micsoda? egy kis dobozt bele tesznek azt kész aztán meg 3 év múlva motor felújítás lesz nevetséges komolyan
-
FordTom, akkor Neked miért is van direktszűrő a kocsidba?
Amúgy a chiptuning járhat fogyasztás-csökkenéssel. Südi jól leírta, hogy miért, ezen nincs mit vitatkozni
-
nem teljesítmény növelés miatt az fix a szívóhang miatt meg a lámpánál a gázzal való játszás miatt ;)
de viszont a direkt szűrőről nem olvasol olyanokat hogy jajj de veszett jó jajj eldobom az agyamat nem eszik az utó semmit és 50Le több lett.... a szűrő majdnem hogy vesz el Le és nyomatékot de én nem veszem le mert tetszik a hangja ennyi
-
Köszi sdavid!!Tudjátok a probléma ott kezdődik hogy olyanok szólnak soxor akiknek fingjuk sincs róla!Nekem ilyen meg olyan is volt de szaaaaaaaaaaar na persze csak szerettél volna na mindegy.Sudye ha te a bme re jártál neked is nem hogy diagnosztikai gőrbét látni de még ábrázolni is kellett nem?Innen tudnod kellene hogy egy autó paraméter beállításai egyediek is lehetnek.nem biztos egyforma 100%ig nem?ez az oldal amit belinkeltem a tuningbox és a chiptuning közti külömbséget teszi közzé,az hogy milyen reklám szöveggel adja el más dolog.Scampi barátom mondta egyszer hogy ha úgy érzed az illatositotol is gyorsul a kocsi :-Xcsak higgye elaz ember!akkor gyorsabb.de ami tény hogy sokkal többen használják a chiptuningot mint a boxot valyon miért?tedd fel a kérdést pl.totalcarra vagy ott is olvashatsz szakértői véleményeket :-Xés utána lehet hülyeségeket írkálni mert a lényegtől eltértetek ti csak a buzi reklámot nézitek!!!Na szevasztok
-
nem teljesítmény növelés miatt az fix a szívóhang miatt meg a lámpánál a gázzal való játszás miatt ;)
de viszont a direkt szűrőről nem olvasol olyanokat hogy jajj de veszett jó jajj eldobom az agyamat nem eszik az utó semmit és 50Le több lett.... a szűrő majdnem hogy vesz el Le és nyomatékot de én nem veszem le mert tetszik a hangja ennyi
Pedig hivatalosan a direktszűrő ad pár % lóerőt, mivel több levegő jut a motorba. Ennyi erőval akkor rakhatnál egy ilyen CD-t a rádióba és hallgathatnád :)
A gyárak egymással most a károsanyag-kibocsátásban versenyeznek, nem pedig a lóerőben. Ezért is hegyezik ki a motort a legalacsonyabb emissziós értékre, akár a motor teljesítményének kárára. Ezen a beállításon változtat a chiptuning. Legalábbis én így tudom.
Mikor iszik több vizet a ló? (vagyis mikor fogyaszt többet? :d)
1. Ha megvan pakolva (ergó vissza van fogva), lassabban tud menni
2. a ló teljesítményét gátló súlyok eltávolítása után, gyorsabb tempóval is tud akár menni
-
én nem támogatom a chip tuningot se a tuning boxokat :-\ pár ismerősöm csalódott már bennük meg a reklámok is amiket lehet olvasni egy egy weblapon nem túl meggyőzőek
-
Köszi sdavid!!Tudjátok a probléma ott kezdődik hogy olyanok szólnak soxor akiknek fingjuk sincs róla!Nekem ilyen meg olyan is volt de szaaaaaaaaaaar na persze csak szerettél volna na mindegy.Sudye ha te a bme re jártál neked is nem hogy diagnosztikai gőrbét látni de még ábrázolni is kellett nem?Innen tudnod kellene hogy egy autó paraméter beállításai egyediek is lehetnek.nem biztos egyforma 100%ig nem?ez az oldal amit belinkeltem a tuningbox és a chiptuning közti külömbséget teszi közzé,az hogy milyen reklám szöveggel adja el más dolog.Scampi barátom mondta egyszer hogy ha úgy érzed az illatositotol is gyorsul a kocsi :-Xcsak higgye elaz ember!akkor gyorsabb.de ami tény hogy sokkal többen használják a chiptuningot mint a boxot valyon miért?tedd fel a kérdést pl.totalcarra vagy ott is olvashatsz szakértői véleményeket :-Xés utána lehet hülyeségeket írkálni mert a lényegtől eltértetek ti csak a buzi reklámot nézitek!!!Na szevasztok
akkor kicsit félreértettél, igen kellett ábrázolni is... nekem nem igazán jött be de sokat tanultam ott... :P viszont én pont azt mondtam hogy teljesen egyedi beállítások kellenek egy autónak ezért kell az igazi az autóhoz egyedileg írt program (vagy chiptuning, nevezzük ahogy akarjuk), nem ezek az előre gyártott "univerzális" szarok. szal egy véleményen vagyunk, csak lehet nem fogalmaztam egyértelműen. az összehasonlítás jó, az oldalon ez tény, de hogy mit akarnak eladni vele azon akadtam én is fenn. :)
-
nem teljesítmény növelés miatt az fix a szívóhang miatt meg a lámpánál a gázzal való játszás miatt ;)
de viszont a direkt szűrőről nem olvasol olyanokat hogy jajj de veszett jó jajj eldobom az agyamat nem eszik az utó semmit és 50Le több lett.... a szűrő majdnem hogy vesz el Le és nyomatékot de én nem veszem le mert tetszik a hangja ennyi
Pedig hivatalosan a direktszűrő ad pár % lóerőt,
Az elmélet és a gyakorlat között, elméletileg nincs különbség, gyakorlatilag viszont...
A direktszűrővel az a gond, hogy az is számít, hogy mekkora a páratartalom, meg pollenkoncentráció estébéestébé, szóval elhanyagolható, az a 0.2-0.7lóerő amit valójában produkál. Mire a kerékre kerül már el is veszett.
-
Köszi sdavid!!Tudjátok a probléma ott kezdődik hogy olyanok szólnak soxor akiknek fingjuk sincs róla!Nekem ilyen meg olyan is volt de szaaaaaaaaaaar na persze csak szerettél volna na mindegy.Na szevasztok
Hát igen az ilyenek tényleg gázosak.
-
Én nem azt mondom,hogy be kell dőlni minden mesének,amit a chpituningos oldalakon írnak.
De azzal sem értek egyet,aki azt vallja,hogy bármit csinálunk az autónkon,nem lesz jobb mint a gyári.
nehogy már!!
írok tényeket.
Nemrég újra lemértem az autóm gyorsulását,0-ról 100-ra(valamelyik topicban tárgyaltuk,hogy a kijelzőn hogyan lehet megjeleníteni digitálisan a ford.számot,km/órát,vízhőfokot stb...na ez alapján csináltam,és stopperrel mértem,többször,mert nagyon érdekelt,hogy mit is hozott a direktszűrő,és a sportdob.
Gyári szűrővel:16,9(tudom,nevetségesen sok,de ennyit tud az 1,3 8 szelep)Több mérés is volt:17,00;16,8;16,9.
direktszűrővel,kb 20 perc múlva mértük,szóval negyjából azonos körülmények között,és:16,00;15,8;15,8 jött ki.
Na,ezek tények,és szerintem pl gyorsulási veresnyen ez már el is döntheti a versenyt.(nem konkrétan rám,hanem általánosan értve)
ennyit jelentett nekem a direktszűrő,és a sportdob,szóval hiszek a chipben is,és vagyok annyira óvatos,hogy utánanézek a dolgoknak,mielőtt belerakatom.de szerintem kell hogy hozzon változást,egy jól belőtt chiptuning.
-
Én nem azt mondom,hogy be kell dőlni minden mesének,amit a chpituningos oldalakon írnak.
De azzal sem értek egyet,aki azt vallja,hogy bármit csinálunk az autónkon,nem lesz jobb mint a gyári.
nehogy már!!
írok tényeket.
Nemrég újra lemértem az autóm gyorsulását,0-ról 100-ra(valamelyik topicban tárgyaltuk,hogy a kijelzőn hogyan lehet megjeleníteni digitálisan a ford.számot,km/órát,vízhőfokot stb...na ez alapján csináltam,és stopperrel mértem,többször,mert nagyon érdekelt,hogy mit is hozott a direktszűrő,és a sportdob.
Gyári szűrővel:16,9(tudom,nevetségesen sok,de ennyit tud az 1,3 8 szelep)Több mérés is volt:17,00;16,8;16,9.
direktszűrővel,kb 20 perc múlva mértük,szóval negyjából azonos körülmények között,és:16,00;15,8;15,8 jött ki.
Na,ezek tények,és szerintem pl gyorsulási veresnyen ez már el is döntheti a versenyt.(nem konkrétan rám,hanem általánosan értve)
ennyit jelentett nekem a direktszűrő,és a sportdob,szóval hiszek a chipben is,és vagyok annyira óvatos,hogy utánanézek a dolgoknak,mielőtt belerakatom.de szerintem kell hogy hozzon változást,egy jól belőtt chiptuning.
Látod te is azt írod "nagyjából azonos körülmények között" . Én a direktszűrővel szkeptikus vagyok.
A chiptunyingról meg annyit, hogy nem mondom, hogy nem működik, de azt senki ne akarja már bemagyarázni, hogy kevesebb üzemanyaggal nagyobb teljesítmény érhető el! Könyörgöm, mindenki járt kémia meg fizika órára, ne nézzenek már hülyének!
Az lehetséges, hogy azonos sebességel haladva tartósan kevesebbet fogyaszt, meg azt is aláírom, hogy nő a teljesítmény... De a kettő kizárja egymást ebben biztos vagyok, és akinek a computere mást mutat, az tépje ki és egy laza mozdulattal hajítsa ki az ablakon!
-
A "nagyjából azonos körülmények között"alatt azt értettem,hogy 20 perc alatt(míg az átszerelés megtörtént),nem hinném,hogy sokat változott a helyzet(széljárás,hőmérséklet,páratartalom)Szóval én azonosnak tekintem a körülményeket.
A chip lényege nem az,hogy "addjuntöbbüzemenyagotmegtöbblevegőtosztjóvan",hanem bonyolult algoritmusok alapján számítja ki az elektronika a benzin-levegő arányt.Ha ezt az arányt sikerül a legideálisabbra állítani,-és nem az emissziós értékeket nézve lerontani-akkor elvileg a minden körülmények között ideális keverék arány hozhat teljesítménynövekedést,és egyben fogysztáscsökkenést is.
Mondok egy példát:az alfa romeo,egy annyira jelentéktelennek tűnő apróságból csinált 10 lóerőt,hogy az majdnem röhelyes,de mégis igaz:A dugattyú tetején alakított ki olyan felületet,ami a keveréket,a dugattyú teljes felületén egyenletesen vezeti el a befecskendezőtől(mert normál esetben ez korántsem ideális)asszem sztöchonometrikus kialakításnak hívják.Ezáltal-mert tökéletesebb az égés-,még a fogyasztás is csökkent pár decit.
-
Én el?z? kocsimba motorikusan nagyon komolyan belenyúltam(nem én szerel?), lényeg, hogy volt abban sportvezérm?tengely, csiszolt dugattyúk, nagyobb szelepek stb. utánna teljes sportrendszer leöml?kt?l kezdve, direksz?r?, chip tuning, ezek együtt 30 lovat adtak, tehát nem kell bed?lni a nagy százalékoknak amit neten lehet olvasni. Nem egy nagy szám és költségben se érte meg!!! Na ezt azért írtam le, mert sokan szkeptikusak chippeléssel kapcsolatban, meg lehet érezni és nem tezsi tönkre kocsit...tapasztalat, igaz olyan hamar megszokod azt a 10-12 lóer? különbséget, hogy utánna szinte észrevehetetlen, de az nagyon jó dolog, hogy be lehet úgy állítani pl.: hogy tovább lehet pörgetni motort nekem bravon 6800-8000 lett kitolva , hogy ne 3000-t?l hanem 1800-tól húzzon stb.....ez éri meg inkább, nem az a 10 lóer?.. ;)
-
Sziasztok!
Én hallottam már erről ,sőt csináltam is egyet-kettőt!
Nem varázslat,csak egy kis plussz.Nyomatékosabb lesz a moci,egyes embereknél kevesebbet is eszik.A klíma által elvett teljesítményt kb pótolja,pontos számot nem tudok.
DE..... A programozásnál nagyon kell vigyázni,hogy mit tesznek rá,nem mindegy.Ha ráteszik ,utána meg kell nézni,hogy a MIL lámpa ugye ne világítson,illetve le kell ellenőrizni,hogy a motor meddig forog,ha nem oké akkor 4-4500 körül megáll.
Egyébként mennyiért csinálják???
-
egy másik motorhoz való elektronika szerintem nem jó a motornak. az nem ahhoz a motorhoz való. ne akarjunk okosabbak lenni a mérnököknél akik az autót tervezték.
-
Ez nem másik elektronika,hanem másik progi.
A mérnökök pedig.....hmmmm bekaphatják!!!Minden nap azzal szívunk a műhelyben amit elcsesztek!
Tőlünk várják a megoldást arra amit a nagy mérnők urak sem tudnak helyrerakni!
-
Hali!
1,4-es mocira feltölthető a az 1.6-os programot de nem kell várni tőle semmit nem fogod érezni szerkezeti baja nem lesz tőle az autónak rengeteget kibirnak nekem át van progizva 50e km mentem már vele gond nélkül.Ja hozzáteszem az van különbség a két motor közöt csak nem külső szem számára.