Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : boripityu 2008 July 21, 09:10:10 AM

: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: boripityu 2008 July 21, 09:10:10 AM
Sziasztok!

A hétvégén találtam ezt a blog témát, miel?tt kipróbálnám érdekl?dnék, hogy valaki hallott-e már err?l esetleg csinált-e ilyet:

http://belsoseg.blog.hu/2008/07/19/ujabb_csodaszer_a_bodon

THX

: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: Bally 2008 December 08, 20:02:56 PM
Szia,

-jobb későn, mint soha :D -
A sokat emlegetett barna trutyit hasonló módon meg lehetne szűrni nem?
Mindenképp hasznos lenne szerintem a motornak.

Senkinek nincs még hasonló tapasztalata?

üdv,
B.

ui: sajnos már jártam úgy, hogy az olajbeöntő nyilás fedelében található kis szűrő megtelt, megfagyott, majd menet közben szépen "kilőtte a dugót". Azóta van egy horpadás a motorháztetőn...
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: FordTom 2008 December 08, 22:47:28 PM
hm... kartergáz ügyben lenne egy kis hozzá szólásom több autó szerelőt át jártam pontosan 7-et mivel nálam ilyen sport karter gáz szűrő van és mindig tiszta retek haweromnak Fiat Puntoja van 1.2 8V neki patyolatt tiszta szoval körbe jártam hogy mi lehet a hiba... a 7 szerelőből 2 azt mondta hogy erősen kopott a motor a maradék 1 azt mondta hogy rossz helyre raktam fel a szűrőt a maradék pedig azt hogy tipus hiba hogy ott úgy mond folyik az olaj nem ilyen drasztikusan kell elkébzelni hanem olyan gyengéden de mégse csöpög ömlik stb. csak tiszta retek kb 150km után már szutykos... nálatok is ilyen magas úgy mond a karter gáz?! voltam kompresszió mérésen is ahol azt mondták hogy látszik hogy frissen fúrt motorról van szó...
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: sUdYe 2008 December 09, 02:25:56 AM
Tom: CVH ez ilyen sajna. mindnek van kartergáza. a kartergázszűrőnek pont ez a feladata mellesleg hogy ezt az olajat felfogja.
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: Bally 2008 December 09, 07:19:11 AM
Tény, hogy azért van, de nálam például tele lesz pár km alatt.
Hasonló állagú a trutyi nálam is, mint a linken.

Erősen gondolkodom valami hasonló beszerelésén, persze ennél valamivel kisebb kellene.

http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/Lukacs_Csaba/Lukacs_Csaba.html

: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: sUdYe 2008 December 09, 11:02:53 AM
érdemes megnézni a szelepszárszimeringeket. ha azok elszálltak ott a hengerfejben vehet magához olajat a gáz. Ha sok a kartergáz az égéstér nincs jól szigetelve. érdemes megnézni ahogy írtam a szimeringeket. ha a motor kopottas akkor a gyűrűket.
Tom: neked meg a 2500km után még lehet nem járatódott be egészen a motor, ott még lehet tömítetlenség egy picit a gyűrűknél. nem vészes meg nem okoz problémát, de lehet. ezért is kell óvatosan használni addig.
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: FordTom 2008 December 09, 13:35:11 PM
hát hallod nem tudom.... lassan tömítéseket cseréltetek mert picit "izzad" az olaj a henger fej alatt szoval ha levesszük kiderűl sok minden  :-\
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: b0rZ 2008 December 09, 21:09:28 PM
hali! most már lassan elsüllyedek hogy megkérdem mi az a karter gáz ?
gondolom a kipuff ami bizonyos hányada visszavándorol a motorba ?
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: sUdYe 2008 December 09, 23:39:04 PM
a kipufogó gáz azon része ami nem távozik a motorból a kipuffogó szelepeken a kipuffba, és ezt visszavezetjük a motorba, pontosan ahogy mondtad. :) erre a visszavezetésre szokás felrakni egy szűrőt ami felfogja az esetleges olajat amit magával hozhat a kartergáz hoyg az ne a légszűrőházadban kössön ki. én nem kötöttem le egyik kocsimon se a kartergázt, a régimen volt k sok, mivel szelepszárszimeringem már szinte nem volt úgy szét volt menve. :) a mostanin meg alig van. :)
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: boripityu 2008 December 12, 09:36:46 AM
Tény, hogy azért van, de nálam például tele lesz pár km alatt.
Hasonló állagú a trutyi nálam is, mint a linken.

Erősen gondolkodom valami hasonló beszerelésén, persze ennél valamivel kisebb kellene.

http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/Lukacs_Csaba/Lukacs_Csaba.html



Ezt a linket néztem én is anno, nem lehet túl bonyolult kivitelezni, a kérdés az, hogy az olaj amit felnyom a gáz, az valóban mekkora teljesítményesést jelent?
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: sUdYe 2008 December 12, 09:50:03 AM
nem ez a fő prob. a teljesítményvesztés a rossz égéstér szigetelés miatt van. Én nem tartom sokra ezt a megoldást, enélkül is megállapítom hogy van-e kartergáz ill hoz-e fel olajat, (odarakom a kartergáz kivezetéshez a kezem úgy 1 percig és kiderül) és a problémára ez nem megoldás. meg kell találni a hibát hogy mitől van annyi kartergáz a kocsiban hogy már az olajat nagy mennyiségben felhozza. ennek okai lehetnek a fent említett dolgok: kopott motor, erre ellenszer a gyűrűzés, esetleg fúrás és úgy új túlméretes gyűrűk ha szükséges. vagy akár szelepszárszimering is lehet. a két probléma magával hoz egy kompresszió csökkenést, elszökik a rosszul tömített részeken és ezért tapasztalható teljesítménycsökkenés az ilyen autókban.
A kütyüre annyit hogy ha rendszeresen van cserélve az olaj egy autóba és nem barom módra használják (hogy durr beindít, és máris megyek vele, aztán megérkezem és miután meghajtottam azonnal leállítom, hanem normálisan ahogy minden autóhoz a kézikönyv is javasolja 1-2 percet állóhelyzetben melegítsük a motort és csak utána induljunk el leparkolásnál meg leállítás előtt várjunk 1-2 percet amíg a motor picit lejjebb hül. Ez a turbós autóknál fokozottan fontos mert ott a turbo hőmérséklete még nagyobb és gondolom senki nem akarja a turbot százezrekért cserélgetni pár évente.) akkor tiszta lesz az olaj amit felhoz. azt hogy felhoz olajat a kartergáz megszűntetni nem lehet csak minimálisra csökkenteni. Felhozhat amiatt is a kartergáz olajat mert esetlegesen túl van töltve olajjal a motor. ilyenekre is oda kell figyelni. :)
Szerintem felesleges a cucc, bár jópofa meg látványos, de semmi értelme tüneti kezelés a kopott motoroknak, amiket érdemes lenne már vagy generálozni, vagy csak a tömítéseit cserélni. Magát a problémát ez a kütyü nem oldja meg csak tüneti kezelés.
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: boripityu 2008 December 12, 10:03:30 AM
Nálam szerencsére nincs ilyen gond, mióta rendbe lett téve a motor, az olajat sem eszi, így nincs mit kinyomnia! ;)
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: Bally 2008 December 12, 10:37:55 AM
sUdYe: igazad van, DE:

 - ha a motorral nincs gond, még legalább 2 évig nem tervez az ember nagyon beruházást, csak éppen idegesíti ez a "sár", akkor jó lehet

 - rendszeres olajcserénél csak tiszta olajat hozhat fel? 6-10 havonta cserélem az olajat (2,5 év alatt 15e km-t ment az autó), és mégis ilyen barna trutyit találni a szűrőben (olajbeöntőnél), tapintásra mintha víz is lenne benne...

nyilván nem kell ettől csodát várni sem fogyasztásban sem teljesítményben, egyszerűen nem szeretném, ha ez a cucc visszakerülne a motorba,
ráadásul volt már hogy ez a trutyi megfagyott, és kilőtte a beöntő kupakot, jó nagy púpot hagyva ezzel a motorháztetőn :(

Egy szó mint száz: ha szükséges / hasznos lenne, a gyártó beszerelte volna, de én azért csak kipróbálnám :)
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: sUdYe 2008 December 12, 12:36:20 PM
ha az megfagyott ahogy te is mondtad akkor abba víz van. az meg hengerfejességre utal. nem vizesedik esetleg az olaj? max dermedni tud az olaj hidegben ha nincs benne víz. viszont az hogy lelőtte az olajbetöltő sapkád az azt jelenti hogy a karter visszavezetésed el volt tömődve (valsz a trutyi miatt), és nem tudott hol távozni a kartergáz és a legkönnyebben megnyíló pontján a motornak (ez a sapka), jött ki. de ott ahol ilyen mennyiségű kartergáz van ott azért belenéznék a motorba. (szelepszár szimering nem akkora tétel), gyűrűgarnitúra sem vészes. csak akkor húzós ha fúrni is kell és túlméret kell mindenből. de amíg van túlméretes gyűrű és dugókat nem kell cserélni benne az se olyan húúde dúrva összeg. Ha el is tömődött a kartervisszavezetésed, az arra utal hogy van olajsár a motorban. lehet érdemes lenne egy olajcsere alkalmával átmosni a motort és megszabadítani a sártól. de ezt csak az után tudod megmondani ha megbontottad picit. (szelepfedelet vedd le róla és nézd meg a belseje mennyire sáros. itt csak szelepfedéltömítést kell ezzel cserélni kábé 500 Ft, és sokat elárul a motorról. ha úgy ránézel ;) ) A kocsi motorjára nem szabad sajnálni a pénzt. meghálálja. :) nekem a mostani motorom 300e-be van. és nem bántam meg mert így tuti jó :) a régi kocsimban ugyanígy megvoltak a kartergáz problémák, bár nekem hamarabb eltörött a szűrő műanyagja minthogy lejött volna a sapka. :)
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: sUdYe 2008 December 12, 12:38:04 PM
sUdYe: igazad van, DE:

 - ha a motorral nincs gond, még legalább 2 évig nem tervez az ember nagyon beruházást, csak éppen idegesíti ez a "sár", akkor jó lehet


ha van benne ilyen sár én nem jelenteném így ki hogy nincs gond a motorral mert ez sztem gond.
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: Bally 2008 December 12, 13:05:43 PM
sUdYe:
tuti, hogy víz volt benne, azt éreztem.
hmm, most hogy mondod, lehet lekapom a szelepfedelet.

azért említettem, hogy nincs gond a motorral, mert mióta megvan sem olajat, sem vizet nem kért még +ba.
ami hűtővízzel vettem, az van benne most is, olajat meg sűrűn cserélem. (talán az egyetlen hibája ami zavar, az a torpanás.)
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: sUdYe 2008 December 12, 13:22:50 PM
ha ott víz volt az gáz, érdemes lenne tényleg megnézni hogy honnan kerülhetett oda. oda nem lenne szabad kerülnie. lehet esetleg motormosás után kerülhetett be, vagy nemtom. ha az olaj nem vizesedik vagy a víz nem olajosodik akkor nem hengerfejes. az olaj gyakori cseréje helyes :) én is 8e km-ként cserélem az olajat a kocsimban. igaz most motorfelújítás óta még nem volt most lesz esedékes most tartok 1700 km-nél. :)
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: Bally 2008 December 12, 14:10:50 PM
ha átlagolok, 2,5 év ~14e km, kb 4-szer olajcsere, akkor 3,5 ezrenként cserélem :D
(csak mert könyve szerint fél évente kell, ha városban használja az ember gyermeke :) )

elhatároztam, megnézem jobban a motort :P
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: sUdYe 2008 December 12, 14:40:23 PM
ha átlagolok, 2,5 év ~14e km, kb 4-szer olajcsere, akkor 3,5 ezrenként cserélem :D
(csak mert könyve szerint fél évente kell, ha városban használja az ember gyermeke :) )

elhatároztam, megnézem jobban a motort :P
az időköz stimm, én évente 15-20e-t belerakok :D
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: Bally 2008 December 23, 15:33:23 PM
kb. így néz ki a massza (lásd - képek).
Ez pedig erősen víz :( és mégis ~3éve 14e km óta egy deci vizet sem kellett bele önteni

miután kipucoltam, elindítottam kupak nélkül, és sem alapjáraton, sem fordulaton nem jött semmi, füst sem. Nem egészen értem miért telik meg mégis...

(http://img3.tar.hu/bally/img/36962842.jpg#3)
(http://img3.tar.hu/bally/img/36962843.jpg#3)
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: nandi 2008 December 23, 16:42:44 PM
Ez télen sajnos ilyen trutyis, volt egy '95-ös F astrám 1.4 SE motoros, egyszer télen megnéztem az olajbetöltőt, ugyanilyen volt, majd lehidaltam, de a szerelő megmondta, hogy ez télen normális, kicsapódik az olajból (talán paraffin, de nem akarok hülyeséget írni). Le kell törölni, aztán ennyi. Most az 1.1i Fiestám ugyanilyen, víz nem fogy belőle, szóval normális a dolog.
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: Bally 2008 December 23, 17:45:00 PM
Ez télen sajnos ilyen trutyis, volt egy '95-ös F astrám 1.4 SE motoros, egyszer télen megnéztem az olajbetöltőt, ugyanilyen volt, majd lehidaltam, de a szerelő megmondta, hogy ez télen normális, kicsapódik az olajból (talán paraffin, de nem akarok hülyeséget írni). Le kell törölni, aztán ennyi. Most az 1.1i Fiestám ugyanilyen, víz nem fogy belőle, szóval normális a dolog.

hmm, akkor továbbgondolva a dolgot, ha a motorral nincs gond, mégis hasznos lehet az a kartergázszűrő :)
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: bende 2008 December 23, 19:36:10 PM
bár nem ilyen vastagon, de nekem is így tud kinézni télen a városban.. a sok kis rövid távú autókázásoktól lesz ilyen.. mész pár km-t hidegben, annyit, hogy ne "mosódna"(dolgozná) át a rendszer és rápárolog, kicsapódik a vízgőz a már meglévő cuccra.. autópályázni kellene..
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: RyAn 2008 December 23, 20:22:20 PM
vékony szelepfedélen kicsapodik a pára!
olajjal keveredve lesz ilyen sárga sz@r!

cvh-nál is van nem csak 1.1-1.3-nál  :-\
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: sUdYe 2008 December 23, 21:35:42 PM
node hogy kerül oda pára???
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: Bally 2008 December 23, 23:26:18 PM
bár nem ilyen vastagon, de nekem is így tud kinézni télen a városban.. a sok kis rövid távú autókázásoktól lesz ilyen.. mész pár km-t hidegben, annyit, hogy ne "mosódna"(dolgozná) át a rendszer és rápárolog, kicsapódik a vízgőz a már meglévő cuccra.. autópályázni kellene..

ott a pont, csak pár km-re van használva az autó, melóig meg vissza, bolt meg vissza, szinte be sem tud melegedni sokszor :(
csak emiatt nem fogom kivinni :dontknow:
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: RyAn 2008 December 24, 00:13:07 AM
node hogy kerül oda pára???

cvh-nak és ohvnak elvileg nagyon vékony a szelepfedele az okosok mindig ezzel magyarázták!
én havonta takaritom a "csövemet" mert nekem máshogy van vissza vezetve mint 1.1-1.3
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: sUdYe 2008 December 24, 01:28:05 AM
az tény hogy vékonyabb mint a DOHC-é. de attól még pára nem kerülhet oda, vékony-véköny, de lemez. talán azzal magyarázható, hogy mivel vékony könnyebben deformálódik hőre és akkor máris sz*r a tömítés, de akkor ha ott befele a pára bejut idővel az olajat meg kifele kell hogy engedje... szal ez alapján a szelepfedéltömítésnél lehet a gubanc oka, tehát arra kéne vmi okosat kitalálni hogy mivel előzzük meg a hajszálvékony rés keletkezését ahol a pára bejut de az olaj még ki nem. :)
szerk: jah az 1.6 CVH-m is ugyanez a vékony lemezes szelepfedéllel volt ellátva és azon nem volt ilyen jelenség soha. fura
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: nandi 2008 December 24, 09:51:22 AM
Ha emlékeim nem csalnak, talán azt is mondta a szerelő, hogy az ásványi olajnál van ez, lehet hogy a szintetikussal nem csinálja. Szóval kinek milyen olaj van benne ? Nekem 15w40 ásványi, annál van trutymó.
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: sUdYe 2008 December 24, 11:22:02 AM
én szintetikust vagy félszintetikust használtam mindig.
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: FordTom 2008 December 24, 11:54:47 AM
én a piros színű Shell-t használom nálam nincs ilyen mondjuk én 1.4i vagyok  ;)
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: sUdYe 2008 December 24, 11:58:54 AM
én a piros színű Shell-t használom nálam nincs ilyen mondjuk én 1.4i vagyok  ;)
ez most szintetikus vagy ásványi vagy félszint?ez volt a kérdés nem a márka...
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: FordTom 2008 December 24, 15:31:35 PM
úgy tudom hogy ásványi a dolog!
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: Bally 2008 December 24, 19:55:07 PM
15w40 ásványi
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: boripityu 2008 December 25, 10:57:54 AM
Ilyen trutymó volt nálam is, amíg meg nem lett gyűrűzve, ill. a tömítések cserélve. Állítólag ez sűrűn előfordul a fityeszeknél. Nálam a Shell Helix a tuti, sokkal szebb a hangja is a motornak.
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: sUdYe 2008 December 25, 14:19:20 PM
Srácok! én nem akarok reklámozni semmilyen olajat ezért nem is írok márkát. Viszont annyit írok hogy az ásványi olajjal szerintem csak a baj van. Én legalább félszintetikus olajat raknék a kocsimba, az 1.6-osomba az is volt. 10w40, ill utoljára 15w40 félszintetikus. Árban kicsit drágább mint az ásványi, de ha belegondolsz akkor megéri. Jobb kenést biztosít, ezt direkt komoly igénybevételekhez fejlesztik ki, az ásványi meg adott, és sorolhatnám. érdemes végiggondolni. meg megkérdezni egy hozzáértőt. az RS-be csak is full szintetikus megy, jobban bírja a terhelést is meg mindent. és nincsenek ilyen paraffin kiválások a szelepdeknin. Én az olajon nem spórolok, elvégre ez védi a kopástól a motort.
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: Jim 2009 February 01, 23:16:15 PM
Sziasztok! Most regeltem, mert nalam is fennal a jelenseg. 93as, 1.1i. Novemberben vettem a kicsi kocsit, hogy ez nekem tokeletes lesz pesten futkozni. Kicsi, de nem eszik sokat, erre megfelel. Aztan jott a pofon, 10l-t evett, s folyamatosan megtorpant, mint amikor a karbis motor sokat kap, es nem birja eldolgozni.. Haver szerelo faterja megnezte, szerinte a folytoszelep vegen levo poti vezetekei voltak zarlatosak. Huzott rajuk zsugorcsovet, kicserelte az olajat, aztan pa. Az auto jobban ment, nem torpant meg, a fogyasztas 8.5re ment le.
Aztan karacsonykor megintcsak elkezdte ez a megtorpanast, es megint sokat kezdett enni egy BP-Zalaegerszeg tavon. Majd elmult magatol. Szerinte ezt a potit kene cserelni, mas szerint a lambdaszonda kuka/ Ugy nez ki, a kabeleivel ganyoltak valamit/... Kozben kilyukadt a huto, igy utantoltogetessel jartam egy ideig, majd mult heten egy haveromnal kicsereltuk egy bontottra a hutot. Az rendben van, most nem ereszt, vizfogyasztas nincsen. De ez a haver amikor meglatta az olajbeonto sapkat, mondta, h kesz, hengerfejes. Az enyem nem volt ennyire dzsuvas sosem, neha kitoroltem. De elofordult, hogy egy gyuru formajaban belefagyott, mikor nagyon hideg volt.. Most kicsit beparaztatott, atmentunk a szomszed utcaba, s kaptam idopontot Ford szerelotol csutortokre./XIX ker, /.
Kozben haver fiestajara is azt mondtak szerelok, h ez a szutyok tulkepp normalis.
Szerintetek a nagy fogyasztas mivel fugghet ossze? Hengerfejes, vagy lambda, vagy folytoszelep visszajelzo? Olcso verda, nem tudok rakolteni meg egy 100ast...
Otletek? varjam meg a szerelo velemenyet? Nem akarok tomitest, meg lambdaszondat, meg potit cserelni. Az egy vagyon most nekem..:(

Koszi elore is! Gyozo
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: boripityu 2009 February 02, 10:09:57 AM
Jim!

Nem tudom, hogy mennyire trutyis a beöntőnél, úgy emlékszem, hogy egy másik topic is foglalkozik ezzel a témával. Ez télen szerintem minden fityeszesnél előfordul, még nem jelenti azt egyből, hogy hengerfejes ( ne b@sszon át 1ből a szerelő), ha tudnál képet feltöletni, szerintem a kollégák is tudnának sokat segíteni. ( nálam barnás, cappucino hab színű a trutyi ).

A fogyasztásra passzolok, de elég abnormális az ekkora fogyasztás, azt már érdemesebb lenne megnézetni!
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: Jim 2009 February 02, 19:15:31 PM
Hello!

Koszi a gyors valaszt! Nos, a trutyi nalam is KV szinu volt. Merthogy most nincs! Ugy tunik nalam is csak a hideg teli napokon fordul elo, most meg a +5- +10fokban mar nem. Teljesen eltunt a trutyi, csak a csoben, meg a legszurohaz csonkjaban van egy keves. Azt meg ha kipucolom, sztem semmi baj nem lesz utana. Ugy nez ki, akkor ez telleg Fiestara jellemzo idoszakos jelenseg..?!
(http://www.kepfeltoltes.hu/view/090202/fiesta_kartergaz_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
http://www.kepfeltoltes.hu/view/090202/fiesta_kartergaz_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
(http://www.kepfeltoltes.hu/view/090202/fiesta_kartergaz_006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
http://www.kepfeltoltes.hu/view/090202/fiesta_kartergaz_006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A fogyasztas most ugy alakult, h mentem 300km-t, mutato alapjan kb 8l lehet a fogyi, de holnap megtankolom es kiderul. Viszont ennek most olyan 6-7 korul kene lennie telen, nem? Ahogy olvasgattam, a normalis az 5-5.5 lenne nyaron fouton, 6.5-max 7 varosban, telen meg +1-1 liter, nem?  Elolvastam kozben a Lambda szondas topicot is, szal lehet megvarom, mit mond a szerelo csutortokon, aztan max lehuzom en is a lambdat, es meglassuk. Az a vateras szonda meg meg belefer a keretbe..
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: harciger 2009 February 02, 20:35:27 PM
Jim..... Ásványi olajal jársz? mi teszel bele?
Az enyém is ugyanilyen undorító,csak én már levezettem a kartel csövet és a kipufogó mellett megy hátra. sz*r barkács, de már oly annyira megtelik tőle a légszűrő, hogy kilőtte a szelepfedél kupakot és behorpadt a motorháztető. még a fényezés meg is repedt.
bakker sz*r ez a motor.
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: Jim 2009 February 02, 21:24:42 PM
Midland Avanza 10W40 szintetikus svajci olaj... Szal ha az asvanyinal is ez van, akkor tokmindegy...
Ahogy neztem, nekem is ki kene pucolnia csovet, aztan ezt a szuros cuccot is belebarkacsolnam, az nem problema...
Lenyeg, h akkor ezert nem csereltetek hengerfejtomitest, es a hiba okat meg a lambdaszonda es a fojtoszelep-poti korul keresgelem..
Jah, egyebkent a valtobol a fordszammero spiral mellol kijovo vezetek csatijat az elozo tulaj szethuzta. Egy bontos szerelosrac szerint legyen csak osszedugva... De nem erzek sok valtozast, alapjarattal elotte se, utana se volt gond szerencsere...
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: sUdYe 2009 February 02, 23:19:26 PM
az a csati a VSS jeladó, gurulóban nem engedi leesni az a fordulatot alapjáratra, kicsit fölötte tartja, amíg meg nem állsz.
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: RyAn 2009 February 03, 08:18:02 AM
Jim..... Ásványi olajal jársz? mi teszel bele?
Az enyém is ugyanilyen undorító,csak én már levezettem a kartel csövet és a kipufogó mellett megy hátra. sz*r barkács, de már oly annyira megtelik t?le a légsz?r?, hogy kil?tte a szelepfedél kupakot és behorpadt a motorháztet?. még a fényezés meg is repedt.
bakker sz*r ez a motor.

havonta legkésöbb takaritani kell olajbetöltö sapkát  :P
ott van a másolt könyved csak belekéne lesni néha  :notworthy:
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: boripityu 2009 February 03, 08:21:18 AM
Jim!

Nézegettem a képeket - nem vagyok hozzáértő, csak a tapasztalat - de nekem is ilyen olajos volt a burkolat a hengerfejen, mert a negyedik henger sz@r@kodott, ill. mert magas volt a kartergáz. Nálam a kartergáz valószínűleg amiatt volt ilyen magas, mert deformáltak voltak a dugattyún a gyűrűk. Ha nagyon sok a gáz képes kilőni az olajbetöltő sapkát is. Nálam ez 70ezerből megoldódott, gyűrűcsere, tömítések cseréje, rendszer átmosása, olajcsere, ...  nem tudom mennyire van rá kereted, de érdemes lenne egy rendes szerelővel megnézetni.

A gyertyákat nézted már, nekem az is gyanús az olajbetöltő felől!
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: Jim 2009 February 03, 11:37:11 AM
Nalam a hengerek nem szarakodnak, megy rendesen. Jo az alapjarat, huz is alulrol, de ha visszaengedem mondjuk 5.-ben, akkor 2500alatt halott, utana kezd el huzni.. Mikor megvettem, kapott uj olajat, szuroket, gyertyakat. Egyedul a benzinszuro nem lett kicserelve, mert a beszerzom egy 20cm magas es ugy 8cm atmeroju benzinszurot hozott, a szerelo meg azt mondta, h ebbe olyan nem kell, csak az injektornal az a kicsi papirszuro. szal azt meg nem csereltem...
Jelen pillanatban azt mondom, hogy 30nal tobbet nem fizetnek semmiert sem. 200ert vettem, mar rament ugy 40. +papir termesztesen.
Szal tobbet nem aldozok ra, nem sokat hajtom, csak ha motorral nem megoldhato a kozlekedes.
Ugy nez ki, csutortokon reggel leviszem a szerelohoz, aztan mond ra valamit. Addig nem lesz semmi, amig nem tud hozzavetoleges arat mondani a problema orvoslasara, ami ugye elsosorban a fogyasztas...
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: Josee 2009 February 03, 15:18:14 PM
Elolvasva a topikot az az érzésem, hogy néhány tényt kéne elfogadni. Nincs örökös életartalmú motor/a legszuperebb kenőolaj is csak késlelteti a kopásokat de, az elhasználódás szükségszerűen bekövetkezik.
A lerakódás a hideggel függ össze+a motor kopásával.
Télen a kipuffogógáz is jóval több vizet tartalmaz vízgőz formájában ez köztudott, mivel maga a kartergáz is majdnemhogy kipuffogógáz így ebben is több a vízgőz, ezért kicsapódik a beöntő alján és  megáll a légszűrő alján. Minnél kopottabb a motor annál több gázt engednek át a gyűrűk robbanáskor így ennek arányában jelentkezik a barnás lerakódás kinek több, kinek kevesebb. A nagy nyomású kartergáz semmiképpen sem jelent jót, a végét járja a motor nagy valószínűséggel gyűrűzni kell, bár szerintem ott már a teljesítmény is nagyban csökken. Nem hiszem, hogy egy kis kiválás miatt ész nélkül kellene lebontatni a hengerfejet, szétszedni a motort.
A vizet kapó ásványi olaj fehéredik, emulzióvá válik. Ha a hengerfej hibás, ez látható az olajnívó pálcan. Emulzió lesz az egész kenőolajbol de sokkal feltűnőbb, hogy szennyezett lesz és elfogy a víz. Mivel a hűtőrendszerben nyomás van ez hiba esetén elég gyorsan be is következik.   
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: boripityu 2009 February 04, 08:42:47 AM
Hello!

A fogyasztas most ugy alakult, h mentem 300km-t, mutato alapjan kb 8l lehet a fogyi, de holnap megtankolom es kiderul. Viszont ennek most olyan 6-7 korul kene lennie telen, nem? Ahogy olvasgattam, a normalis az 5-5.5 lenne nyaron fouton, 6.5-max 7 varosban, telen meg +1-1 liter, nem?  Elolvastam kozben a Lambda szondas topicot is, szal lehet megvarom, mit mond a szerelo csutortokon, aztan max lehuzom en is a lambdat, es meglassuk. Az a vateras szonda meg meg belefer a keretbe..

Sorry, ezt a részt átugrottam anno, télen az automata szivatóval többet eszik ( főleg városban rohangálós autónak használva ) , szerintem a városon kívül 6 belül 6,5-7 jónak mondható - nálam ez a tapasztalat.

Mielőtt viszont meg lettek rajta csinálva azok a dolgok amiket az előbbiekben említettem, többet evett, zabálta az olajat, és frissen cserélt gyertya sz@rt be.

Remélem sikerül rendberakatni a kocsidat!
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: Jim 2009 February 16, 02:02:45 AM
No, tovabbi fejlemenyek...
Elvittem a szerelohoz. Azt mondta megnezi, hagyjam ott. 1 ora mulva hivott, h ranezett, taknyosak a szelepek, dzsuvas a szelepfedel, szal ha en is ugy latom jonak, kicsereli a hengerfejet. Mondom igazabol a fogyasztassal van bajom, az a takony meg nem gaz,plane,h elotte a 300km alatt eltunt a dzsuva,tiszta volt a betolto dugoja a szuronel. Mindegy, azt mondta elobb utobb ugyis behal a tomites,erdemes lenne cserelni. Szal egy 20asba fajt a hengerfejtomites-csere. Este mentem erte. Azt mondta, h jo allapotu a motor, de persze a fogyasztassal nem foglalkozott, nem dugta szgepre, mert sztem nincs is neki... Amikor rakerdeztem, mellebeszelt../persze kozben egy mondeoval szenvedett/.. Szal remelven,h jobb lesz, elhoztam. Azota 120km ment bele, jo resze varosban, rovid tavokon. Az eredmeny:
Ujra taknyos a sapka, a csoben is van egy kis cucc. kb 2800km alatt megevett 1 liter olajat, es eltunt a hutovizem. Visszatoltottem kb fel litert, jatarramma, meg mentem  vele 150m-t, es leraktam. Ugy nezem, a vizpumpam ereszti el a vizet, az oldala dzsuvas, es gozol szepen..:(((
Lehetseges, h telleg sz*r volt a hengerfejtomites, es miutan ott nem megy el a nyomas, a vizpumpa adta meg magat? Olajcsere nem volt, a regi olaj maradt benne, nem volt vizes... mennyibe fajhat manapsag egy vizpumpacsere? Vegyek ujat, v bontottat? Vigyem Cromaxba, v vigyem vissza a szerelohoz? Anyazzak, h valamit elbaxott, vagy kerjem meg, h csinalja meg ezt is jo penzert?
AAAAaaa olcso verdat akartam varosba, erre folyamatosan van vele valami...
Szerintetek tuneti kezeles volt az elozo kor, vagy szabalyszeru,h ez kovetkezik, es ha ez rendben,akkor van esely,h jo lesz?
Fogyasztasom a mutato alapjan meg mindig az egekben....  :((
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: nandi 2009 February 16, 09:56:03 AM
Szerintem vidd vissza szerelőhöz, bár a nagy olajfogyasztás lehet a kopott motor miatt, vagy esetleg alul nem csöpög az olaj valahol ? Vízpumpa olyan 10-15e ft között van, ha jól emlékszem...
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: Jim 2009 February 16, 11:18:05 AM
No, kozben tartozom egy sorryval.... Fisetas kollegaval beszelgetve tudatosult bennem, hogy ami ott a motor jobb oldalan fent van, /szembol bal oldalon a csonkok felett/ az nem a vizpumpa meg, hanem a termosztat. Mert ugye ott meg nincsen a vizpumpa ekszijtarcsaja... Szal hulyeseget beszeltem. Igy valoszinu a termosztatnal a tomitest baxta el a szerelo, azert fuj ott ki, folyik le a motor oldalara, meg gozolog, mint allat... Ez szerintem garancialis problem, szal visszaviszem holnap, v holnaputan reggel..
Olajat nem csopogtet, az alja is tiszta. Szal inkabb eleg. Ez akkor ugye nagy olajfogyasztasnak mondhato? Gyuruzes segithet? Bar egyelore nem robbantatnam szet, ha aprilisig kihuzza, onnettol ugyis motorral jarok majd....
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: viktorwrz 2009 February 17, 22:49:20 PM
Nos a taknyosodás sajnos típusbetegség. Ezért nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni. Egyszerűen csak lecsapódik a pára a szelepfedélen belül és picit felhabosítja az olajat. Néha kitörlöd zspivel (kifújod az orrát  :)) és mész tovább. Anno én 150e km-t mentem vele minden gond nélkül, holott a szerelő mindig mondta, h biztos hengerfejes. Pedig nem. (persze túlzott habosodásnál már érdemes jobban megnézni.)
A vízpumpából csak újat vegyél nem olyan nagy tétel - asszem 6-7ezer HUF -, hogy földhözvágjon...

Ha a szerelő köti az ebet a karóhoz hengerfej ügyben akkor szedesd le vele a szelepfedelet ott helyben (4 db 6-os vagy 8-as csavar tartja) és nézd meg belülről. Ha csak a betöltőnyílásnál trutyis akkor no problem.

Az olajfogyasztásról pedig annyit ,h a nagykönyv szerint 1000km/1liter még elfogadható ??? :o
Sajnos én is csak megerősíteni tudom az elöttem szólókat. Kopott szimmeringek és/vagy kopott dugattyúgyűrű(k) okozhatnak nagyobb olajfogyasztást. Első körben érdemes kicserélni(tetni) a szelepszárszimmering (http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,325.0/)et, aztán, ha nem vezet eredményre akkor lehet továbbmenni...
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: FordTom 2009 February 18, 22:27:12 PM
1000km/liter?  :o  az széép  :read2:
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: fiesta2002 2009 February 19, 12:09:40 PM
Ez egy olyan magas határérték, amit a gyárak azért adnak meg, hogy az is beleférjen, aki állandóan magas fordulaton kínozza a motort.

Normál üzemmód mellett egy nem kopott motornál max. 1-2 deci/1000km a normális.
: Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
: sUdYe 2009 February 19, 12:58:17 PM
de ha azt vesszük én sokat pörgetem a kocsit magasabb fordulaton is és mégis 3000km alatt evett meg fél liter olajat. :) pedig egy 19 éves motorról beszélünk. :)