Ford Fiesta Klub Fóruma
Kuka => Topiktemető => MK3-MK4-MK5 => : smuggler 2008 February 21, 10:21:06 AM
-
hali mindenki. valahol azt olvastam hogy a "súlycsökentés a legjobb tuning" mert nem csak az autó gyorsulását hanem a lassulását is javítja és még az irányithatósága is jobb lessz.
szerintetek mivel lehetne csökkente a autó súlyát?
a külföldi oldalon ahol olvastam (a webfordítás.hu segítségével) pl: leírták a legkönnyebb felni, gumi tipusát és még azt is hogy héliummal fújták fel amivel további 2kg-ot nyertek a négy keréken ! PL: aluminium kipufogórendszer (tipustól függ persze) de -7kg-ot írtak !
nemrég alapos tisztitást végeztem a kocsim beleséjebn még az üléseket is ki vettem és nagyon meglepődtem. az első ülések rohadt nehezek voltak. szerintetek mennyit nyernék vele ha kicserélném valami másfajtára ?
ja még valami az nem jó ha azt mondjátok hogy dobájak ki mindent a kocsiból ! normális hétköznapi használatra is alkalmas maradjon.
-
Súly csökkentés nem rossz dolog, de nagyon sok melóval jár!
Motorháztető müanyagra cserélhető-nem újdonság lancer evonál gyári-az üvegek helyére plexi,belső hangszigetelés kiszedése más belsőboríttás verseny ülések stb stb a sok kicsi de időigényes átalakíttással igen nagyon sokat lehet nyerni!
-
A legegyszerűbb hogy régebbi típusú fiestát veszel... :D
Pl egy 1989-es tapus 1.4 es motorral az 890 kg. (ja Ghia felszereltséggel, szóval nem egy alapgép)
Míg egy mostani 2007 es modell ugyanezzel a Ghia felszereltséggel és 1.4 es motorral 1 107 kg ;)
De ha vársz kicsit akkor állítólag az új Verve majd könnyebb lesz!
De amúgy játékokban is látható, hogy vannak karbon elemek a kocsin... Lökhárítók, motorháztető... az nem csak a kinézet miatt van! De szerintem azért egy "hétköznapi" autós számára ez még egyenlőre drága dolog, mert szinte mindent kézzel kell készíteni, mármint most arra gondolok, hogy nem nagyon vannak előre készített elemek (legalábbis nem nagyon találtam)
Meg belülről is lecsupaszítani, és minden feleslegeset kiszedni...vagy könnyebb üveg szálasra, műanyagra cserélni (bár a műanyag, az nem olyan erős)
De mondjuk azért cseles, hogy ugyanaz a felszereltség meg motor és ennyi különbség van... azért a kiló/lóerő tekintetében a régebbi modellek jobbak ;) ;D
Az adatok pontosítása a http://www.auto-katalogus.hu/index.html (http://www.auto-katalogus.hu/index.html) oldalról történt ;)
-
Meg sajnos a könnyítés ugyanolyan drága ha nem drágább mint más tuning. Mert gondolom az ár is számít.
-
Ha kiszedném a hifit,már nyernék 50 kilót ;D
amúgy igen,az ülések rohadt nehezek!
Régen,mikor összetörték a bravóm hátulját,a kasznizás,festés miatt kikerült belőle a hátsó üléssor,pótkerék,hifi,kárpitok,stb...
eszméletlen,hogy gyorsult akkor,a korábbiakhoz képest ;D utána már úgy jártam gyorsulásokra,hogy kiszedtem a hátsó üléseket :D
-
Gyorsulni szeretnél vele, hogy ennyire ki akarod könnyíteni?
Ha igen, akkor egy pár példa:
Láttam olyat, hogy a hátsó ajtón nem csak az üveg volt plexi, hanem ez egész hátsó ajtó. Ugyanaz a forma, csak plexiből.
Lendkerék könnyítes? Sztem az sem utolsó, bár nem tudom mennyit nyom, de azt igen, hogy inkább gyorsulás miatt alkalmazzák.
Acél felnik, pótkerék semmiképpen ne legyenek fent, pótkerék is max vékony, tömör. (A "még épphogy elérek a szervízig" típus.)
A többit meg már elmondták. :)
-
Gyorsulni szeretnél vele, hogy ennyire ki akarod könnyíteni?
Ha igen, akkor egy pár példa:
Láttam olyat, hogy a hátsó ajtón nem csak az üveg volt plexi, hanem ez egész hátsó ajtó. Ugyanaz a forma, csak plexiből.
Lendkerék könnyítes? Sztem az sem utolsó, bár nem tudom mennyit nyom, de azt igen, hogy inkább gyorsulás miatt alkalmazzák.
Acél felnik, pótkerék semmiképpen ne legyenek fent, pótkerék is max vékony, tömör. (A "még épphogy elérek a szervízig" típus.)
A többit meg már elmondták. :)
mérd le az acélfelnit mérlegen és az alufelnidet is... kiváncsi leszek melyik lesz a nehezebb. sztem utóbbi.
könnyítés... utcai autónál? felejtős... gondolom még akarsz rá rendszámot. úgyhogy érdemes elfelejteni. mellesleg nem feltétlen jobb a könnyebb autó. pl nagy teljesítmény mellett a nagyobb tömeg elengedhetetlen, a tapadás miatt... szal mikor tuningról beszélünk, ne csak a gyorsulást nézzük, meg hanem a menetstabilitást, és a tapadást is. legalább annyira, bár sztem még jobban fontos mint a gyorsulás. én a széria 1.6-os escorttal 1100 kg papíron plusz zene, csomagok és utasok. a legtöbb autót ott tudom hagyni, szimplán azzal hogy jókor váltok. a legolcsóbb és legjobb tuning, tanuljon meg JÓL, SPORTOSAN, és dinamikusan vezetni az ember.
-
sUdYe miért felejtős a könnyítés? és már több helyen is utánna néztem egyszerűen szinte mindennre jótékony hatással van a könnyítés még a kanyarsebbeségre is !
hol lehetne kapni vagy esetleg gyártatni műanyag motorháztetőt és ötödik ajtót? és mennyivel könnyebb a versenyülés? remélem sokkal ha már minimum 50.000ft egy darab.
-
sUdYe miért felejtős a könnyítés? és már több helyen is utánna néztem egyszerűen szinte mindennre jótékony hatással van a könnyítés még a kanyarsebbeségre is !
hol lehetne kapni vagy esetleg gyártatni műanyag motorháztetőt és ötödik ajtót? és mennyivel könnyebb a versenyülés? remélem sokkal ha már minimum 50.000ft egy darab.
kérdezz meg egy rendőrt. azért felejtős... :) utcára az... lehet hogy a kanyarsebességre jótékony hatással van. bár a kérdésem az az hogy ha a kocsi súlya nem fogja oda az úthoz a kocsit akkor mi fogja majd oda? lehet könnyíteni rajta, nem azt mondom, de azért csak mértékkel, és nem utolsó sorban utcára én meghagynám a dolgokat benne, a gyorsulásra épített autó az más.
-
Utcára igenis felejtős szerintem is. Amennyit nyersz a gyorsuláson, annyit vesztesz a komfortérzetből...csak gondolj bele abba: ahhoz, hogy a rugó rugózzon ahhoz súly kell, különben olyan mintha egy darab cső lenne a helyén. Tehát nem rugózik.
De ha Neked az a fontos, hogy lehagyj mindenkit a lámpánál akkor egyszerűen szedd ki az üléseket és tegyél be egy sámlit oszt kész. Ajtókat szedd le és zacskózd be a helyét (nehogy beázzon a kocsi :-X). A motorháztető se kell :P. Tegyél fel 12colos vagy kisebb lemezfelnire minnél vékonyabb mondjuk 145/valahanyas gumikat. Ha ez megvan akkor menj be pestre vagy valamelyik nagyvárosba alázni :-X
Gyorsulási versenyre azért ne menj, mert ott a srácok már ismerik a trükköket...:laugh:
Anno 2 éve mikor vittem a fényezőhöz a verdát akkor teljesen szétvolt kapva. Csak 1 ülés volt venne meg az első szélvédő. A többi üveg és a belső kárpitok teljesen kivoltak szedve. Műszerfal is!!
Hát hogymondjam. Jó-jó kicsit jobban gyorsult, de azért nem volt olyan jelentős a különbség hidd el....
-
ha fekejtős a súlycsökkentés akkor miért harcolnak annyira érte hogy a lehetö legtöbb alkatrész szénszálas legyen hogy csökkentsék a súlyt ezt le is irják meret a kisseb súly kisebb féktáv és kisseb fogysztás jobb irányíthatóság.
sudye : "miaz hogy a kocsi súlya nem fogja oda az úthoz" ezt magyrázd be a bmw merci mitsubitsi mazda stb mérnökeinek mert akkor valamit rosszul csinálnak ha súlyt akarnak csökkenteni 8). és most ne azzal gyere hogy azok a kocsik nem, 1100kg hanem 1600kg és abbol lehet de 300LE-sek is. nem 90
én azt írtam hogy normális hétköznapi használatra alkalmas legyen. és igen is sokat számit tegyél be 200kg és nézd meg hogy sokat számít-e :D a komfort nem számít majd teszek bele gyengébb rugót
és mi van a rugózatlan tömeggel általába azon szokták kezdeni a könnyítést
-
Teljesen igazad van. Lekell sztergálni a féltengelyből, kisebb féktárcsákat, kopott fékbetéteket kell betenni. Lemaratni a féknyeregből. Trabantlengéscsillapítókat belevágni. Sőt a lemezfelnit is újracsináltatni vékonyabb anyagból!!!
Tényleg....micsoda tuning :laugh:...ez az álmom :P Ja és persze a nehéz alufelniket elkell felejteni!!!
A régi féktárcsám és a hozzákopott betéteim megvannak még, ha gondolod jópénzért megszámítom Neked.
Azért persze nem túl olcsón, elvégre "tuningcucc".... :)
(De most komolyan. Egy amúgyis 700kilós autót már hova könnyítesz ??? a teljes menetkész tömege 780kg pótkerékkel, ülésekkel, mindennel együtt... :-\)
-
látom kezd elfajúlni a dolog,gondoltam hozzá szólok,ne haragudj de ez az egész súly csökkentés 1 butaság,ez nem verseny autó!egy bmw vagy egy merci a 2tonnából akar faragni úgy hogy a súlyhoz igazítanak mindent,futóműtől kezdve nagyon sok mindent úgy hogy a kocsi súlypontja és stabilítása tökéletes legyen, nem jó ,tökéletes.Ahoz hogy ezt elérjék rengeteg teszten esnek át az ilyen kaliberű autók.vegyük a forma 1-es autókat 600kg majd 1000paripa gyorsul mint állat de egy rosszul beállított szárny és a balesetin kapod a folyékony pörköltet a csöveken.Ate autód így jó ahogy van ha mégsem vedd ki a motort hegesszél össze 1 bukóvázat rakd bele aztán usgyi hogy meg maradjon a konfort érzeted rakj bele egy hamutartót,megteszi.Szóval teljesen felesleges ezen agyalni,inkább a motort bütyköld megmarad a kényelem és a csajod is jobban érzi magát veled ha a hátsó ülésre landoltok.gondolj csak bele hogy fázna a kicsi kis popsija az ülések helyett a vason soha nem utazna veled,azért a kényelmes hátsó ülés pl.erre is jó szerintem.próbáld ki utána nem súlyt akarsz majd csökkenteni hanem azon fogsz agyalni hogy férne be hátra egy víz ágy.
-
szerintem az ülés,pótkerék,stb kiszedésével sokat könnyül,de CSAK gyorsulásnál van értelme,napi használatban nem!az a mínusz 100 kiló,meg sztem nem befolyásolja a menettulajdonságokat,(mármint a vezethetőséget,úttartást)de kis motornál jótékonyan hat a gyorsulásra.
...gondoljatok bele...most ha egy 45 kilós emberke vezeti az autót,akkor nem biztonságos?csak ha egy 145 kilós?és gondolom,jártatok már úgy,hogy mondjuk 4 megtermett ember ült az autótokban,és sokkal rosszabbul gyorsult.szóval ha egyedül vezet az ember,és mondjuk mínusz 100 kilót cipel a pici fiestája,akkor csak jobban kell,hogy menjen,nem??
Szóval szerintem van értelme,gyorsulás miatt súlyt csökkenteni,napi használatban nem nagyon,mert a komfort rovására meg,de én ilyen biztonsági elemekhez,mint a futómű,nem nyúlnék.
-
Így van. Persze mindenhonnan ezt látja az ember (filmek, játékok, tuningboltok stb.), de ilyen kiskategóriánál semmi jelentősége csökkenteni a felépítmény súlyát. A nagy "dögöknél" teljesen más a helyzet.
Menj ki egy igazi gyorsulási versenyre. Látni fogod, hogy a "nagyok" hogyan csinálják. Aztán elleshetsz néhány dolgot. Vannak sokan akik csak a versenyre "kapják szét a verdát". Náluk legtöbbször csak a hátsó üléssor "hiányzik", no meg a belsőkárpitok. Vannak elvetemültek akik viszont szó szerint kibelezik a kedvencüket. No meg persze az elmaradhatatlan "félszem" :-X persze az nem a súlycsökkentés miatt, hanem, hogy kapjon frisslevegőt a gép :-X
Nade, hogy a témához is szóljak. Ha a csomagtérajtóból kiszeded az ablaktörlőt akkor nyerhetsz úgy kb 1,5-2kg-ot. A felesleges(nek ítélt) dolgokat szedd ki a kocsiból. Gondolok itt: pótkerék (kb-10kg), emelő(kb-2kg), kerékkulcs(a gyári kb félkiló), mélyláda(3kg-50kg), erősítő(félkiló-5kiló), esetleg szerszámosláda. Ha nagyon ráakarsz állni a dologra akkor lelehet faragni akár 100kg-ot is. Esetleg, ha van karosszériás ismerősöd akkor Ő is besegíthet itt-ott a nagyflexxel(ez nem vicc!!! vannak felesleges vasak minden autóban). A csomagtartóban levő kárpitokat/műanyagokat is hajítsd ki. a Kerékjáratoknál szokott lenni iparivatta hangszigetelésnek. Elvileg cask felesleges súly.
Aztán. Ha mégjobban belemélyedsz, akkor a belsőkárpit alatt is van egy iparivattaréteg. Itt a hangszigetelésen kívül hőszigetelő funkciót is ellát. Mondjuk nyárra kivehető ez is - van vagy 10kg.
A műszerfalban tudok egy vas merevítőről ami az egész műszerfalat erősíti. Ha ezt kitudod valamivel váltani akkor megintcsak nyerhetsz 1kilót.
Az oldalsó hátsóüvegeket (3 ajtósnál) sztem simán kitudod cserélni plexire, csak méretre kell vágni dekopírral a plexit. Ez megintcsak 4-5kiló minusz.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.
Ja igen, a lökhárítók "belét" is kilehet operálni, hiszen a műanyag belül gumiszivaccsal van kiöntve. Azt valahogy gondolom kilehet vakarni belőle.... ;D
-
ha fekejtős a súlycsökkentés akkor miért harcolnak annyira érte hogy a lehetö legtöbb alkatrész szénszálas legyen hogy csökkentsék a súlyt ezt le is irják meret a kisseb súly kisebb féktáv és kisseb fogysztás jobb irányíthatóság.
Az autógyárak azért cserélik a karosszériaelemeket könnyebbekre (lásd ma egy középkategóriás autó ugyanúgy 1 tonna mint 20 évvel ezelőtt), mert a biztonságtechnika fejlődésével, az utasfülke védelmének javításával, plusz merevítő anyagok felhasználásával a kocsi súlya drasztikusan megnövekedik. Ezért ezt ellensúlyozva, a könnyebb anyagokat kezdik használni az utasfülkén kívül eső elemeknél, alkatrészeknél.
sudye : "miaz hogy a kocsi súlya nem fogja oda az úthoz" ezt magyrázd be a bmw merci mitsubitsi mazda stb mérnökeinek mert akkor valamit rosszul csinálnak ha súlyt akarnak csökkenteni 8). és most ne azzal gyere hogy azok a kocsik nem, 1100kg hanem 1600kg és abbol lehet de 300LE-sek is. nem 90
én azt írtam hogy normális hétköznapi használatra alkalmas legyen. és igen is sokat számit tegyél be 200kg és nézd meg hogy sokat számít-e :D a komfort nem számít majd teszek bele gyengébb rugót
és mi van a rugózatlan tömeggel általába azon szokták kezdeni a könnyítést
a hozzám intézett kérdésedre a válasz, az új biztonsági rendszerek plusz súlya miatt KELL súlyt csökkenteniük.
-
sUdYe miért felejtős a könnyítés? és már több helyen is utánna néztem egyszerűen szinte mindennre jótékony hatással van a könnyítés még a kanyarsebbeségre is !
hol lehetne kapni vagy esetleg gyártatni műanyag motorháztetőt és ötödik ajtót? és mennyivel könnyebb a versenyülés? remélem sokkal ha már minimum 50.000ft egy darab.
>>>Hát el kell hogy szomorítsalak amelyik versenyülést megkapod 50 db ezresért az nem hiszem hogy könnyebb mint a gyári.
-
Így van. Persze mindenhonnan ezt látja az ember (filmek, játékok, tuningboltok stb.), de ilyen kiskategóriánál semmi jelentősége csökkenteni a felépítmény súlyát. A nagy "dögöknél" teljesen más a helyzet.
Menj ki egy igazi gyorsulási versenyre. Látni fogod, hogy a "nagyok" hogyan csinálják. Aztán elleshetsz néhány dolgot. Vannak sokan akik csak a versenyre "kapják szét a verdát". Náluk legtöbbször csak a hátsó üléssor "hiányzik", no meg a belsőkárpitok. Vannak elvetemültek akik viszont szó szerint kibelezik a kedvencüket. No meg persze az elmaradhatatlan "félszem" :-X persze az nem a súlycsökkentés miatt, hanem, hogy kapjon frisslevegőt a gép :-X
Nade, hogy a témához is szóljak. Ha a csomagtérajtóból kiszeded az ablaktörlőt akkor nyerhetsz úgy kb 1,5-2kg-ot. A felesleges(nek ítélt) dolgokat szedd ki a kocsiból. Gondolok itt: pótkerék (kb-10kg), emelő(kb-2kg), kerékkulcs(a gyári kb félkiló), mélyláda(3kg-50kg), erősítő(félkiló-5kiló), esetleg szerszámosláda. Ha nagyon ráakarsz állni a dologra akkor lelehet faragni akár 100kg-ot is. Esetleg, ha van karosszériás ismerősöd akkor Ő is besegíthet itt-ott a nagyflexxel(ez nem vicc!!! vannak felesleges vasak minden autóban). A csomagtartóban levő kárpitokat/műanyagokat is hajítsd ki. a Kerékjáratoknál szokott lenni iparivatta hangszigetelésnek. Elvileg cask felesleges súly.
Aztán. Ha mégjobban belemélyedsz, akkor a belsőkárpit alatt is van egy iparivattaréteg. Itt a hangszigetelésen kívül hőszigetelő funkciót is ellát. Mondjuk nyárra kivehető ez is - van vagy 10kg.
A műszerfalban tudok egy vas merevítőről ami az egész műszerfalat erősíti. Ha ezt kitudod valamivel váltani akkor megintcsak nyerhetsz 1kilót.
Az oldalsó hátsóüvegeket (3 ajtósnál) sztem simán kitudod cserélni plexire, csak méretre kell vágni dekopírral a plexit. Ez megintcsak 4-5kiló minusz.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.
Ja igen, a lökhárítók "belét" is kilehet operálni, hiszen a műanyag belül gumiszivaccsal van kiöntve. Azt valahogy gondolom kilehet vakarni belőle.... ;D
kiegészíteném: és mindez után állj be műszakizni a mozaik utcába ;D
-
ha fekejtős a súlycsökkentés akkor miért harcolnak annyira érte hogy a lehetö legtöbb alkatrész szénszálas legyen hogy csökkentsék a súlyt ezt le is irják meret a kisseb súly kisebb féktáv és kisseb fogysztás jobb irányíthatóság.
sudye : "miaz hogy a kocsi súlya nem fogja oda az úthoz" ezt magyrázd be a bmw merci mitsubitsi mazda stb mérnökeinek mert akkor valamit rosszul csinálnak ha súlyt akarnak csökkenteni 8). és most ne azzal gyere hogy azok a kocsik nem, 1100kg hanem 1600kg és abbol lehet de 300LE-sek is. nem 90
én azt írtam hogy normális hétköznapi használatra alkalmas legyen. és igen is sokat számit tegyél be 200kg és nézd meg hogy sokat számít-e :D a komfort nem számít majd teszek bele gyengébb rugót
és mi van a rugózatlan tömeggel általába azon szokták kezdeni a könnyítést
>>>Kedves Smuggler azt kell hogy írjam amire sudye gondol igen is igaza van.
Mégpedig azért mert a kocsi súlyának csökkentésével csökken a felületi nyomása is.
-
ha fekejtős a súlycsökkentés akkor miért harcolnak annyira érte hogy a lehetö legtöbb alkatrész szénszálas legyen hogy csökkentsék a súlyt ezt le is irják meret a kisseb súly kisebb féktáv és kisseb fogysztás jobb irányíthatóság.
sudye : "miaz hogy a kocsi súlya nem fogja oda az úthoz" ezt magyrázd be a bmw merci mitsubitsi mazda stb mérnökeinek mert akkor valamit rosszul csinálnak ha súlyt akarnak csökkenteni 8). és most ne azzal gyere hogy azok a kocsik nem, 1100kg hanem 1600kg és abbol lehet de 300LE-sek is. nem 90
én azt írtam hogy normális hétköznapi használatra alkalmas legyen. és igen is sokat számit tegyél be 200kg és nézd meg hogy sokat számít-e :D a komfort nem számít majd teszek bele gyengébb rugót
és mi van a rugózatlan tömeggel általába azon szokták kezdeni a könnyítést
>>>Kedves Smuggler azt kell hogy írjam amire sudye gondol igen is igaza van.
Mégpedig azért mert a kocsi súlyának csökkentésével csökken a felületi nyomása is.
Igen de nem erre találták ki a szárnyat? :-X
-
ha fekejtős a súlycsökkentés akkor miért harcolnak annyira érte hogy a lehetö legtöbb alkatrész szénszálas legyen hogy csökkentsék a súlyt ezt le is irják meret a kisseb súly kisebb féktáv és kisseb fogysztás jobb irányíthatóság.
sudye : "miaz hogy a kocsi súlya nem fogja oda az úthoz" ezt magyrázd be a bmw merci mitsubitsi mazda stb mérnökeinek mert akkor valamit rosszul csinálnak ha súlyt akarnak csökkenteni 8). és most ne azzal gyere hogy azok a kocsik nem, 1100kg hanem 1600kg és abbol lehet de 300LE-sek is. nem 90
én azt írtam hogy normális hétköznapi használatra alkalmas legyen. és igen is sokat számit tegyél be 200kg és nézd meg hogy sokat számít-e :D a komfort nem számít majd teszek bele gyengébb rugót
és mi van a rugózatlan tömeggel általába azon szokták kezdeni a könnyítést
>>>Kedves Smuggler azt kell hogy írjam amire sudye gondol igen is igaza van.
Mégpedig azért mert a kocsi súlyának csökkentésével csökken a felületi nyomása is.
Igen de nem erre találták ki a szárnyat? :-X
de de az könnyítés helyett plusz súly... :D
-
ha fekejtős a súlycsökkentés akkor miért harcolnak annyira érte hogy a lehetö legtöbb alkatrész szénszálas legyen hogy csökkentsék a súlyt ezt le is irják meret a kisseb súly kisebb féktáv és kisseb fogysztás jobb irányíthatóság.
sudye : "miaz hogy a kocsi súlya nem fogja oda az úthoz" ezt magyrázd be a bmw merci mitsubitsi mazda stb mérnökeinek mert akkor valamit rosszul csinálnak ha súlyt akarnak csökkenteni 8). és most ne azzal gyere hogy azok a kocsik nem, 1100kg hanem 1600kg és abbol lehet de 300LE-sek is. nem 90
én azt írtam hogy normális hétköznapi használatra alkalmas legyen. és igen is sokat számit tegyél be 200kg és nézd meg hogy sokat számít-e :D a komfort nem számít majd teszek bele gyengébb rugót
és mi van a rugózatlan tömeggel általába azon szokták kezdeni a könnyítést
>>>Kedves Smuggler azt kell hogy írjam amire sudye gondol igen is igaza van.
Mégpedig azért mert a kocsi súlyának csökkentésével csökken a felületi nyomása is.
Igen de nem erre találták ki a szárnyat? :-X
>>>De igen.
Na akkor kapjuk elö a fizika könyvet hány km/h után kezd el dolgozni az aerodinamika?
-
No úgy látom mindenkit érdekel a téma :-X
A szárnynak tudtommal igenkeves haszna van a mindennapi életben. Az arra jó, ha valakinek nincs pénze drága nagysebességre készített gumit venni akkor egyszerűen feltesz egy szárnyat és máris többel tud menni picivel mint amire készült az a gumi, mert jobban leszorítja a az autó seggét. Egyébként tök felesleges, sőt csak rontja az autó aerodinamikáját.
-
Próbáltál már 50km/órás tempónál ajtót kinyitni? Na már ott is dolgozik a fizika:)
A rallysprtban sem 200akkal száguldoznak mégis vasalódeszka méretű szárnyak vannak :-X
Szerk.: légy oly kedves ismerkedj meg a "Szerkeszt" gomb adta lehetőségekkel. Köszi
-
Próbáltál már 50km/órás tempónál ajtót kinyitni? Na már ott is dolgozik a fizika:)
már 1 km/h-nál is dolgozik. De nem mindegy hogy mennyire számít menettulajdonságokban.No úgy látom mindenkit érdekel a téma :-X
A szárnynak tudtommal igenkeves haszna van a mindennapi életben. Az arra jó, ha valakinek nincs pénze drága nagysebességre készített gumit venni akkor egyszer?en feltesz egy szárnyat és máris többel tud menni picivel mint amire készült az a gumi, mert jobban leszorítja a az autó seggét. Egyébként tök felesleges, s?t csak rontja az autó aerodinamikáját.
nem feltétlen rontja, egy jól beállított szárny egyáltalán nem rontja sőt... lásd F1, vagy escort cosworth, subaru impereza, stb... 8) viszont az átlag dizájn szárnyakra tényleg igaz hogy rontják az aerodinamikát.
A rallysprtban sem 200akkal száguldoznak mégis vasalódeszka méretű szárnyak vannak :-X
nem mindenhol száguldoznak 200-al :D de általában 100 fölött mennek.
A szárnyak aerodinamikai tulajdonságokat befolyásoló szerepe mérvadóan nagy sebességnél vagy extrém kanyarhelyzetekben jelentkezik (szintén magas sebességnél). De kihangsúlyozom, csak a JÓL BEÁLLÍTOTT SZÁRNY javít. Az összes többi csak ront az aerodinamikán, csak plusz súly.
Szerk.: TE IS!!!! :P
-
A topik témánál maradva.
1;a súlycsökkentésre nem biztos hogy azért törekednek első sorban hogy az autó könnyebb legyen, hanem azért hogy az innen onnan kiszedett kilókat , grammokat olyan helyre tegyék vissza hogy az autónak jobb legyen a menettulajdonsága. /balansz súlyoknak nevezik./
2;a súlycsökkentés nem a legjobb tuning, inkább egy jó kiegészítő.
3;gyorsulni akarsz és nyerni is akkor ez nem elég, minimum 1.5milla. /bocsi ha véletlenül túl keveset írtam/
4;ha valami konkrét elképzelésed, vagy kérdésed van, szivesen segítek kiigazodni az autóépités buktatóiban.
5;többekközött még tudnám ajánlani szabykot övé a leggyorsabb fiesta kis európánkban.
-
Tudtommal a mérnökök is úgy kb. 100km/h-tól felfelé számolnak a légellenállással mint jelentős az autóra hatóerővel. Ebből gondolom, hogy ez alatt a sebesség alatt semmiféle terelőszárnytól nem kell csodákat várni...sőt...
-
A rallysprtban sem 200akkal száguldoznak mégis vasalódeszka méretű szárnyak vannak :-X
nem mindenhol száguldoznak 200-al :D de általában 100 fölött mennek.
A szárnyak aerodinamikai tulajdonságokat befolyásoló szerepe mérvadóan nagy sebességnél vagy extrém kanyarhelyzetekben jelentkezik (szintén magas sebességnél). De kihangsúlyozom, csak a JÓL BEÁLLÍTOTT SZÁRNY javít. Az összes többi csak ront az aerodinamikán, csak plusz súly.
>>>*5
-
Tudtommal a mérnökök is úgy kb. 100km/h-tól felfelé számolnak a légellenállással mint jelentős az autóra hatóerővel. Ebből gondolom, hogy ez alatt a sebesség alatt semmiféle terelőszárnytól nem kell csodákat várni...sőt...
>>>erre gondoltam a fizika könyvel.
-
én akkor is azt vallom,hogy 100 kiló mínusz,még nem befolyásolja számottevően a tapadást,kanyarsebességet,de a gyorsulásra jó hatással van! :-X
-
"Jól látható, hogy több mint 2 másodpercet javult az autó 0-100 km/h-s gyorsulása:
13.40 másodpercről 11.26 másodpercre csökkent az idő. Ez elég jelentős, nemigaz?
"
forrás timeslip.hu
130kg könnyítés
-
"Jól látható, hogy több mint 2 másodpercet javult az autó 0-100 km/h-s gyorsulása:
13.40 másodpercről 11.26 másodpercre csökkent az idő. Ez elég jelentős, nemigaz?
"
forrás timeslip.hu
130kg könnyítés
kérdésem továbbra is az, hogy gyorsulási autót építesz vagy utcán használatos autót? a kettő együtt nem működik. Jelentős igen, de ha valamit elveszel, azzal vmivel kevesebb lesz az autó. általába ezeknek a beépített dolgoknak van funkciója is... Ha súlyt akarsz csökkenteni műszaki átalakítás nélkül, először szedd ki az összes extrát a kocsiból, van vagy 200 kg az is tuti. csinálj belőle fapados járgányt. de én valahogy tényleg szeretem a sportosan komfortos autót, és ehhez hozzá tartoznak ezek a kényelmi dolgok is.
Hozzáteszem hogy egy versenyülést nem rakhatsz be utcai autóba, nem erre tervezték... nem oda való. A rend éber őrei ott a helyszínen lőnének agyon érte. Tény hogy a könnyítés jó hatással van a gyorsulásra, de minek az árán? a komfortból és a tapadásból is vesztesz...
én akkor is azt vallom,hogy 100 kiló mínusz,még nem befolyásolja számottev?en a tapadást,kanyarsebességet,de a gyorsulásra jó hatással van! :-X
a számottevő ami a kiemelendő szó ebből. méghozzá azért emelem ki, mert aki már könnyíti az autóját, és úgy alakítgatja, hogy tudja is hogy mit csinál, annak igenis számít az a nem számottevő tapadási adat is. ugyanis az olyan ember szeret kanyarban is gyorsan menni. Egyenesbe mindenki tud, kanyarba csak azok akik tényleg tudnak, és megvan hozzá a megfelelő autójuk is. :)
-
"Jól látható, hogy több mint 2 másodpercet javult az autó 0-100 km/h-s gyorsulása:
13.40 másodpercről 11.26 másodpercre csökkent az idő. Ez elég jelentős, nemigaz?
"
Na álljunk már meg kicsit. Te eddig utcai autóról beszéltél. Most meg jössz ezekkel a gyorsulásos eredményekkel. A kettőt szétkell választani!
Aztán, ha már felvetetted a kérdésed, akkor konkretizáljuk milyen autóról van szó. Motor, évjárat, össztömeg stb. Aztán meglátjuk lehet/érdemes-e továbbhaladnunk a témában...
-
mit kell szétválasztani ?
a fent említett autó egy teljesen hétköznapi és azthiszem lehet hétköznapinak nevezni 13.4 gyorsulással nem pedig versenyautó. nem gyorsulási versenyre épített. (ha arra lett építve akkor valamit nagyon elrontott valaki :-X )
2s javulásal már elégedett lennék és ha ehez 130kg kell azthiszem meg tudom csinálni már csak azért is mert, átnéztem az opelosok-hoz és ott sokkal normálisabban álltak a témához adtak címeket tel.számokat stb PL: astra gsi műanyag motorháztető ajtók 3.ajtó -110kg megtekinthető mem kamu .
nem pedig poénnak szánt hülyeséggekel szórakoztak mint pl: sámli meg kopott fékbetét
egyébként :1999 évj escort ghia 1.6 16V 1188kg
ja a ::: : :"komfortból szinte semmit se veszitesz csak annyit hogy olyan érzésed lesz mintha sport rugók lennének a kocsid alatt de még olyan se mert nekem az volt de könnyítés után vissza raktam az eredetit csak kicsit vágtam le belőlle"
"és tapadás is jobb föleg kanyarban mert nincs az a akkora súly hogy a kocsi kisodrodjon ha ki is sodródik hamarabb megkapaszognak a gumik mint mikor 200kg nehezebb volt" (nem pont szószerint idéztem)
forrás :oplelklub
-
escort. az az én területem. MK VII Ghia escort. hmm.1188 kg lemérted már hogy mennyi az ténylegesen? meg azt végiggondoltad, hogy mennyibe fog fájni egy carbon géptető mondjuk? Escortról annyit, hogy azzal könnyítést, hát vagy carbon alkatrészeket raksz rá, (de ezért a rendőr a helyszínen kettétépi a forgalmidat), vagy kiszereled az összes extrát, ami ömmagában azt a "plusz súlyt" jelenti amiről beszélsz. :) SZERINTEM, nem érdemes ennél az autónál könnyítgetni. Nekem is escortom van, tudom hogy milyen tulajdonságai vannak, és én nem költenék rá ennyit amennyibe egy ilyen kerül. Nem beszélve arról, hogy ha csökkented a súlyát az autónak mondjuk elöl akkor ugyanilyen arányban kell hátul is stb... nem olyan egyszerű ez. Nem elutasítjuk ezen törekvésedet, csak a véleményünket írjuk le. Hozzáteszem, hiányos, pontatlan információkra építve jó tanácsot nem lehet adni.
a kanyaros kisodródásról meg annyi, hogy egy merevebb futómű a dolog nyitja, ha nincs elegendő súly hogy az úton tartsa kirepül... van a családba két escort is, az egyik széria gyári, a másik 3 centivel lejjebb ül gyári XR futómű, és elől-hátul toronymerevítője van. kanyarba ez +20km/h kábé.
-
2s javulásal már elégedett lennék és ha ehez 130kg kell azthiszem meg tudom csinálni...
hát akkor nosza. Szerintem elsőkörben pakold ki a kocsiból ami nem kell ahhoz hogy betudd indítani :-X
és menj vele egy kört. Ha úgyérzed megéri a fáradozást a +gyorsulás (mert amit kipakolsz az tuti lesz 130kg) akkor állj neki.
-
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topiktemetőbe kerül.