Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : SzakiPeti 2014 October 12, 10:52:50 AM
-
Sziasztok!
Nekem olyan probléma lépett fel MK3 1.6i 16V L1G-nél, hogy miután az eredeti csővel a légtömegmérő szájára feltettem a direktszűrőt (Pilot sport 86mm/122mm kúp 126mm magas) és kiszedtem a légszűrőházat, nemhogy erősebb lett az autó és jobban kapott levegőt, erősebb gázadásra vissza is torpan és nem huz annyira mint előtte, sőtt...!
Mi lehet ez ? Hogy tudom nagyon zsírul megcsinálni, mert elvileg sokkal frankóbbnak kellene egy ilyen Direkt szűrővel lennie!!!
-
ugy hogy fogod és bal váll felett eldobod... nem kell rá direktszürö. és erösebb sem lesz töle...
azért torpan mert túl sok levegőt kap...
-
Szóval az erőteljes gázadásra elszegényedett a benzin-levegő keverék... ;D
Bár én nem vagyok szaki és az adott motor keverékképzésének szabályozásával sem vagyok tisztában, de ezek szerint a megnövekedett levegő mennyiséggel már nem tudott mit kezdeni.
Márpedig a több levegőhöz több üzemanyag is kellett volna. ;)
Mindenesetre Petinek ajánlom ezt a kis olvasnivalót:
http://autotechnika.hu/uploads/files/archiv/2005/03/35-38.pdf
-
Köszönöm a tanácsokat. A szegény levegőre tippeltem én is! Azt már tudom hogy visszarakom a rendes szűrőt :D De azt is fejtegetném ha lehetne hogy hogy is lehet neki több üzemanyagot adni :D :D :D :D na sebaj mégegyszer köszönöm, meg az olvasnivalót is!! :D
-
Úgy gondolom, hogy a légtömegmérőnek éppen ez a szerepe, hogy az optimális keverék előállítását segítse elő.
Azonban úgy látszik, hogy a rendszer szabályozási tartományán kívül esik az a levegő mennyiség ami egy határozottabb gázadásnál átmegy a direktszűrőn. Az is lehet, hogy a cikkben említett levegő hőmérsékletnek is szerepe van.
Szerintem összetettebb rendszer ez annál, hogy egy összetevő megváltoztatásával lehetne teljesítménynövekedést elérni.
Jelen esetben mint tapasztaltad, csak romlott a helyzet.
-
gyari k&n k57i-t kell megvenni hozzá és kész.