Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : darusbassman 2014 August 02, 21:09:49 PM
-
Keresem azt a tagot, aki feldobott egy tálca sört a " szívó diesel re turbót". Hát itt vagyok! Meglehet nézni, kilehet próbálni :) A sört szeretem!!
-
vettem egyet és felszereltem /megelőzte egy kis kutatás/de a vége az!
-
Keresem azt a tagot, aki feldobott egy tálca sört a " szívó diesel re turbót". Hát itt vagyok! Meglehet nézni, kilehet próbálni :) A sört szeretem!!
voltak előtted már páran akik megcsinálták....
-
Sajnos nem vagyok szakértő! Én feltettem, használom, napi 110 km-t megyek nagyon meggyőző. Lehet még költeni,adagoló i.cooler stb. 1.5 l - 100 alatt, ha jobban nyomod akkor több.Én egy garantáltan jó turbót vettem kompletten.Nem eszi az olajat, stb.... Folyamatosan mérem még a t. nyomást, / még új/100-as tempónál sima úton 0.2-0.35, emelkedőnél 0.5-1.2 ig. Legkisebb gázadásra reagál és tölt is!!Viszont önmérséklet kell mert ez olyan csalóka,én nem versenyzek, nekem a kis fogy. a lényeg. Jó Turbózást.
-
halo halo én is megcsináltam szívóra turbót igaz én benzines építtetem meg egy kicsit komolyabban mint a márkatárs. :-)
-
ezt egy vw fórumon olvastam.
Nem bírja el a turbód a sima diesel motor.Mert a TD mocikban van dugattyú hûtés,olajhûtó,nagyobb a vízhûtó,a dugatyúk is más anyagból vannak,és a hengerfej is erõsebb...
Lehet turbósítani a szívódízel motort, csak nincs értelme! Rövid idõ alatt el fognak olvadni a dugattyúk az olajhûtés hiánya miatt! A másik dolog, amit már 'megjegyeztek', hogy a víz-olaj hõcserélõ hiánya miatt jelentõsem megemelkedhet az olaj hõfoka, ami károsodást is okozhat!
A hengerfejek nem különböznek, mert a megnövelt hõcserélõvel elkerülték a túlmelegedést.
Kérdéses még a turbó olajellátása is ebben az esetben.
A turbódízel motorok adagolója teljesen más(van rajta egy nyomásfüggõ korrektor), a porlasztócsúcsok is más nyomáson nyitnak(155bar)....
-
Tökéletesen igaza van mindenkinek! Azt nem írtam,hogy olajszűrőt is cseréltem, van rajta olajhűtő,a dugattyú akkor olvad el,ha a töltéshez növeled az adagot is. Én az adagolóhoz nem nyúltam, nem is fogok.Tökéletesen működik, nagyon jó a forgató nyomaték főleg hegymenetben.Én ajánlom mindenkinek :)
-
hali van benne igazság. Egy olajhűtő beszerelése bizonyosan ajánlott az olajhő növekedés miat, a turbo olajzása nagyon egyszerű veszel az olajszűrő alá egy elosztó pogit amiről lehet kötni turbo olajzást és egy olajhűtőt is. És már kész is de pl lehet az olajgombánál is egy átalakító alkalmazással olajzást adni neki. Nekem az 1,6-ban nem volt dugattyú hűtés és mai napig üzemel igaz már nem nálam bár az is igaz hogy kovi dugó van benne. Mondjuk amikor csinálták az 1,6 ost ott monták is hogy nincs is igazán szükség rá bizonyos teljesítményig.De az tény hogy ami autókban már benne van, nekem most a 2,0t ben is van, amúgy itt megjegyzem ezt teljesen saját magam raktam össze. A vízhűtő szerintem nem probléma, nekem sincs nagyobb. Dugattyú anyaga lehet más. De nekem is az a véleményem hogy normál keretek között lehet azt tartósan is használni, biztos hogy van érezhető különbség ez egyértelmű, de nem olyan mértékű mint egy komolyabb építésben mikor 136Le ből lesz 350, meg 190Nm ből 400Nm.
-
178Nm gyárilag így még több a növekedés :D
-
tehát azt mondjátok bátran rakjunk turbós szivósort, turbót, intercoolert, esetleg egy nagyobb kipuf rendszert a szívó D-re és a turbónak olajat aztán had szóljon?
-
én nem mondtam ilyent
-
ennyi macerás rá és beszerelgetés helyett akkor már egyszerübb belerakni egy td-s motort és olcsobb is.
-
Pontosan!