Ford Fiesta Klub Fóruma
Kuka => Topiktemető => MK3-MK4-MK5 => : JazzZ 2007 August 03, 20:55:36 PM
-
Sziasztok!
A baj nem kicsi!!! Elvittem szerelőhöz a kicsikét vezérléscserére. A szerelő azt mondta kitakarította az alapjárati motort, mert állítólag iszonyatosan el volt koszolódva. Amikor mentem az autóért az alapjárat hidegen 3000körül volt, melegen 1200-1800 között ugrált!! Azt mondta, cseréljem ki az alapjárati motort! Ez ma megtörtént, vettem bele zsír-újat, de a tünetek csak enyhültek, de egyik se múlt el!! Hidegen magas alapjárat, melegen rángatja a fordulatot, néha tartja 2000en, aztán leesik... Találkoztatok már ilyennel?? Az autó 90es XR2, 103ló.
Előre is köszönök minden segítséget!!
JZoli
-
ugyanezt produkálta nekem is, lesd meg a karterszűrődet, nekem az alapjáratom, nagyjából rendbejött tőle. én még most fogom kitisztítani az alapjárati motort és az injektort. mert nem egyenletes, de legalább nem 2-3000, hanem 850-900 körül mozog. nekem néha le is áll mert a karterszűrőt én kiszedtem és ezután fény derült egy kis vákumproblémára amit a tisztítások és egy dugózás meg fog oldani. :)
jah az escortomba ugyanaz a CVH motor van mint az Xr2-be ;)
-
Detto!Nekem is ugyan ezt csinálja mint JazzZ nek!LEssél meg minden vákumcsövet!Főleg ami az efibe közepébe megy,azt előszeretettel köpködi ki és azért is lehet sz*r!(ha ki-be mozog akkor már "farsot" szívhat)Keress meg minden kissebb lyukat és valahogy foltozzad be! :-X
-
Pontosan mit csináljak a karterszűrővel...? Az Efi jobb oldalába(szemből nézve) két vákuumcső megy bele, az egyik ki-be mocorog, a fékszervóra van rákötve...arra tippelnék elsőre. Viszont ennél az autónál nincs összefüggésben a hűtővíz az alapjárattal? Egy előző autómnál (daihatsu, tehát égésföld) hajszálra ugyanez történt, ha leengedtük a vizet. Utána akkor "javult" meg , amikor a termosztát kinyitott...Nézegettem , de itt nem találtam semmi összefüggést a kettő között, max. elektromos kapcsolatban lehetnek. Tudtok ilyenről?
-
nézd meg az állapotát. nekem már semmit nem szűrt, egy nagy darab olajsár volt az egész szűrő. szedd le a szűrőt, indítsd be a motort, dugózd le a csövet ami a karterszűrőtől megy vissza az efi fele. nekem le is került és azóta nem magas az alapjáratom. :) igaz még nem egyenletes, de ezt egy injektor és egy alapjárati motor tisztítás fogja megoldani. :)
-
nekem van összefüggés valamiért a vízzel!ha kevesebb van benne akkor jobb az alapjárat!Eszi a vizedet a szekér nagyon?mellesleg tuti jó a fordulatszám mérőd?mert nekem néha ökörködik és többet vagy kevesebbet mutat!
Az efin a jobb oldalán az alsó vákum csövet próbáld meg teljesen betolni és rögziteni ott valahogy.Pl.:szigszallag,gyors szoritó a másik csőhöz(mert az stabilan ott van)(ez nekem megoldotta az alapjárat gondot,sok "farslevegő" volt a baj,de a menetközben rángatást azt nem és nagyon dühitő.Megkéne ezt a problémát oldani!)!Mellesleg lehet hogy a lambdaszondád adta meg magát!
-
Lekötöttem a karterszűrőt, az eredmény: 6000es alapjárat. Visszakötöttem: ugyanúgy 6000....Legalább eredetvizsgára el akartam vinni valahogy...
Ez a rángatózás azóta van, mióta szervízben volt, ahol leengedték a vizet ugye belőle...
Sok türelmem nincs már hozzá, lassan felteszem 100ért használtautóra....
A fordulatszámmérő tényleg nem jó, kb 3000ig, utána már viszonylag pontos.
-
biztos h mindent visszakötöttél? vmi vákumproblémára gyanaxom. akkusarut is szedd le jó 20 percre. és utána tedd vissza. hátha megoldja.
-
Volt szervízben a bicaj: a melegen rángatást a karterszűrő egyik törött lába okozta, a magas alapjáratot pedig az állítócsavar eltekergetés okozta. De hogy ezt nem látta egyik szerelő se...hát na! Azért, hogy ne legyen nagy az örömöm, lefüstölt a generátor.. Köszönöm a hozzászólásokat!!
-
Nekem meg valszeg a váltótartó gumibak miatt van a rángatás!ien ez!az nekem is xaraxik!Mindig lessz valami!Én ezért szeretem a fiEStÁt!
-
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topiktemetőbe kerül.
Moderátor: DVZs