Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : takee 2012 February 12, 15:19:50 PM
-
Sziasztok.
Beszereltem a fordulatszámmérős óracsoportot, bekötöttem mindent e szerint
http://www.fiestaguides.co.uk/content/rev_counter_wo_sup.html
Nem, hogy nem megy a fordulatszámmérő, de ha rajta van az EDIS (zöld-piros csíkkal) vezetékére kötve az óracsoport 10-es pinje, akkor lefullasztja az autót, valamit a gyújtással kavarhat be neki.
Ha le van húzva az EDIS csatija, akkor indítózásnál mocorog a fordulatszám mutató. Ha rajta van az EDIS csatija, akkor meg se nyikkan.
Namost, találkozott már valaki ezzel a problémával? Ami biztos, hogy a Pin10 az nekem is az 5. csatlakozó a műszercsoport csatijában, azzal nincs baj. Az EDIS en viszont nekem nem balról a második, hanem jobbról a második a zöld-piros vezeték. Ez lehet a hiba? Más a vezetékek színe? Vagyis nekem nem a színeket kellene keresni, hanem az EDIS balról második pinjére kellene kötnöm a vezetéket?
A leírásban szereplő autó 89-es, az óracsoportom 89-es, a Fityesz meg 94/11. havi.
-
Megnéztem a Haynes rajzait, az nem valami egyértelmű, de próbáld meg a sima zöldről levenni.
itt a rajz, az ábrán 19 a műszer, annak a 12-es csatija a fordulatszámmérő. Bal alsó sarok a CFI.
(http://kepfeltoltes.hu/120212/304317734page254_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
-
Hát nem apróztad el a rajzot! ;D
-
exportálva pdf-ből, meg se néztem, tényleg... ;D
#2: Javítva
-
Na szép, az én Haynes-em is 12-est ír de színeket nem rak mellé. :-X
Megpróbálom majd a ződet. :P
(http://www.kephost.com/images4/2012/2/12/0ahfvrbeq5frnk6jwago_tn.bmp) (http://www.kephost.com/view3.php?filename=0ahfvrbeq5frnk6jwago.bmp)
-
Azt már kihámoztam, hogy az én EDIS-emen balról a 2. vezeték kell, ami sima zöld.
Ezt most összekötöttem a fordmérő vezetékkel, ami jelenleg a multiplug 10-es pinjére megy. Viszont így sem jó.
Az angol fórum és a Hájneszek szerint viszont nekem nem is a 10-es, hanem a 12-es pin kell a műszercsoport hátuljáról.
Ez igaz lehet, csak 1 pici gondom van vele. Nevezetesen, hogy a 12-es pinen van vezeték a műszeregység csatimon. Ha az a fordulatszámmérőé lenne és az EDIS zöld vezetéke menne rá, akkor viszont működnie kellene plug and play módszerrel. De nem működik.
Kérdés: Mi a bánat megy most nekem gyárilag a műszeregység csati 12-es pinjére, ha nem az EDIS zöld vezetéke (fordmérő jel)?
Ha a 12-es pinre rákötöm az EDIS zöld vezetékét (balról a 2.), akkor működni fog?
-
a Haynes számozás a rajzokon meg a lábkiosztás számozása a csatikon nem ugyanaz! két külön történetről van szó... ha megnézel egy edis-rajzot, ott sem sorrendben vannak a lábak, hanem ahogy a rajz egyserűsége megkívánja.
elsőre én azonosítanám a műszeren visszafelé a fordulatszámmérő csatlakozóit. hátha csak mk3 és 3.5 eltérés van...
-
Ez jól hangzik, de semmit sem értek belőle.
A műszeregység csatiján minden lábra megy vezeték, kivéve a 10-esre. Gondolom akkor használatban is van mind.
A 10-esre kötve az EDIS zöld vezetékét (balról a második) semmi sem történik. Akkor az nem a fordmérő pinje.
Hogyan is tudom megkeresni a műszeregységen a fordmérő csatiját? Lehet ennek adni 12V-ot asztalon?
-
lehet, de nem az kell neki ;)
holnap fotózok neked, hogy mire gondolok, ma már nem vagyok üzemképes... :coffee:
ja, meg a gép sincs itthon, most nézem ;D
-
szerintem lehet ez a gond.
itt leirják hogy nem a zöldre kell kötni állitolag
http://fiestaklub.hu/forum/index.php?topic=335.0 (http://fiestaklub.hu/forum/index.php?topic=335.0)
felelöséget nem vállalok érte de szabyk irta ö talán tudhat valamit ;D
-
Nem-nem, oda a zöld-piros megy, azt megnéztem. Rákötöttem, le is fullasztja egyből a gyújtást. Az a korai MK3-asoknál műxik, nálam a sima zöld lesz a nyerő.
Akkor egyszerűsítsünk. Ez a műszercsoportom. Akárhogy nézem a 10-es pin megy a fordmérőhöz. Akkor ez kipipálva.
(http://s5.postimage.org/a4z4l5l5v/20120207412.jpg) (http://postimage.org/image/a4z4l5l5v/)
Már csak az ellenoldal kell. EDIS összes vezetékét megblankolom, majd egyesével kipróbálom. Vagy felgyullad az autó, vagy jó lesz. ;D
Amire még nem gondoltam! Az érintkező, amit beledugtam a multiplug 10-es pin-jébe, nem Fiestából, hanem Mondeoból van (nem egyenes, hanem L alakú). Lehet, hogy nem is érintkezik a műszercsoport csatiján és ez a baj.
Így keresek ilyen vezetéket egyenes saruval, vagy egész multiplug-ot. :P
-
az idézett topicban is ugyanarról a kábelről van szó, ha megnézitek a rajzokat...
-
ja de másik képen amit találtam ilyen fordulatszámmérös topikot azon az edis 3.-ik vezetéke a zöld mig takee-nak a 2.-ik vezeték a zöld.
http://fiestaklub.hu/forum/index.php?topic=2646.0
-
Na mostmár 3 féle verziót láttam képekkel dokumentálva. EDIS pin 2, EDIS pin 3 (szerintem ott is a pin2-ről jön a ződ, csak csal a kép), EDIS pin 11.
A műszernél csak a pin 10 és a pin 12 jött eddig szóba. Én meg igazodjak ki, ahogy tudok. :-\
BTW: Ez javítható?
(http://s5.postimage.org/peyzscgo3/DSC01075.jpg) (http://postimage.org/image/peyzscgo3/)
-
az is lehet hogy csal a kép és tényleg 2.-ik elég rossz pozbol van fotozva.
de irta igen valaki hogy a 11-es az ugyhogy érdekes lesz kiigazodni tényleg ezen.
szerintem necces lesz annak a javitása már ha egyáltalán javithato valamivel
-
Elméletileg valahogy lehet rá forrasztani :-\.
-
Elsőre azzal nem próbálkoznék, az a végső megoldás, ugyanis ha túl meleg a cucc (páka vagy az ón) akkor szépen elolvad a zöld műanyag és onnan már nincs visszaút, az már beyond repair.
Kitalálok rá valami ragasztásos-rézlemezes megoldást. :laugh:
-
szerintem nem kell megvagdosnod az edis-vezetékeket, a csatiba be lehet tolni egy vékony drótot (urambocsá' gombostűt) áramlopáshoz... ;)
-
Tegnap próbáltam biztosítótűvel, nem jártam sikerrel. :'(
-
én az első tesztet gombostűvel csináltam, ment gond nélkül... vékonnyal próbálkozz ;)
-
Megvan a titok!
Mk 3.5-nél gyárilag be van kábelezve a fordmérő, csak hiányosan. A mulltiplug 10-es pinjében benne van a zöld csati. Erre kell rákötni az EDIS jobbról első vezetékét és tááádddááááám. Múködik! ;D
-
Ha valakinek esetleg szüksége van rá ;D
-
Üdv!
Nekem az EDIS pin10-ről tökéletesen múkodik ! ! !