Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Balage84 2011 August 15, 10:28:38 AM
-
Helló!
Van valakinek bármilyen tapasztalata a vezérműszíj és görgők cseréjéről?
Mert elég szűk a hely.
-
azt tudom h ha bent van a motor akkor macera :-\
-
Helló!
Van valakinek bármilyen tapasztalata a vezérműszíj és görgők cseréjéről?
Mert elég szűk a hely.
megcsinalom,ha kell
-
Debreceni vagyok.
A vezérműtengely fogaskerék hogyan kapcsolódik a tengelyhez, kúpos?
-
Debreceni vagyok.
A vezérműtengely fogaskerék hogyan kapcsolódik a tengelyhez, kúpos?
16v?
-
RQC
-
RQC, 131 LE, 16v
A főtengely csavar jobbmenetes?
-
RQC, 131 LE, 16v
A főtengely csavar jobbmenetes?
normal menetes minden..
a vez tengely illesztett..se ek se kup.... mindennyomatekre oda kell figyelni,ha nem akarsz bajt
-
Köszi szépen, hogy érted hogy illesztett, jelöljük össze?
Mindenképpen ki kell cserélni, mert melegen nagyon sír a szíj.
-
Nem akarok kötekedni, de te a hosszbordás szíjról beszélsz nem? Ha vezérműszíj sír akkor már nincs 1 ép szelep sem a hengerfejben. Szerintem.
-
Nem akarok kötekedni, de te a hosszbordás szíjról beszélsz nem? Ha vezérműszíj sír akkor már nincs 1 ép szelep sem a hengerfejben. Szerintem.
ne is akarj inkabb... ;D ;D ;D
siman sirhat a vez szij is..pl ha tul feszes....
-
Köszi szépen, hogy érted hogy illesztett, jelöljük össze?
Mindenképpen ki kell cserélni, mert melegen nagyon sír a szíj.
nem hanem a rogzitese ilesztett...
meg van a folyamat hogyan kell cserelni a vezerlest...hiaba jelolgeted....
-
ne is akarj inkabb... ;D ;D ;D
siman sirhat a vez szij is..pl ha tul feszes....
Na ja, de ha csereérett nem a túlfeszítettség a legjellemzőbb. Legalább is nem igen láttam még ilyet.
-
Persze hogy feszes, éppen ezért is kell lecserélni mert így futott 80.000 km-t!
nem hanem a rogzitese ilesztett...
Akkor jó nem lehet elbaszni, kár hogy ezen nincs olyan lehetőség, hogy lerögzítem egy csavarral mint az isuzu motort, és akkor biztosan nem mozdul el.
-
normal menetes minden..
a vez tengely illesztett..se ek se kup.... mindennyomatekre oda kell figyelni,ha nem akarsz bajt
Most már értem miről beszéltél, nem kell jelölgetni, csak kitámasztani egy 5-ös lapos vassal.
Délután elkezdtük, levettünk mindent nem volt egyszerű az biztos, holnap rakjuk össze.
Az a kérdés még hogy a vez.tengely 55-ös torx csavarját mennyire kell meghúzni, hogy biztosan ne forduljon el a fogaskerék?
-
Most már értem miről beszéltél, nem kell jelölgetni, csak kitámasztani egy 5-ös lapos vassal.
Délután elkezdtük, levettünk mindent nem volt egyszerű az biztos, holnap rakjuk össze.
Az a kérdés még hogy a vez.tengely 55-ös torx csavarját mennyire kell meghúzni, hogy biztosan ne forduljon el a fogaskerék?
70NM
-
Köszi!
Racsnis kulcsal meghúztuk amennyire bírtuk, és a csavart fémragasztóztuk.
Még nem indítottuk be, motortartó gumibak és kész a gép.
Gondolom jónak kell lennie?
-
Köszi!
Racsnis kulcsal meghúztuk amennyire bírtuk, és a csavart fémragasztóztuk.
Még nem indítottuk be, motortartó gumibak és kész a gép.
Gondolom jónak kell lennie?
nem tudom....de ha beragasztottatok azt sose szeded ki tobbet.... :-\
-
A Loctite-nak van egy erre a célra kitalált fémragasztója amit szét lehet szerelni.
-
A Loctite-nak van egy erre a célra kitalált fémragasztója amit szét lehet szerelni.
azzal a csavarral amit a ford hasznal oda tuti nem..... szet fog nyirodni a torx nyilasa
-
Majd vagy 8-10 év mulva kiderül, SKF csapágyat és Gates szíjat kapott. 100 ezret elmegy, vagy 8-10 évet.
-
És ha netán valami miatt kiderül hogy szét kell szedni a vezérlést? Nem kötekedni akarok, de itt a torx szétnyírással egyet értek...
-
Kiderült, és lejött. Sajnos elmozdult amikor meghúztuk és vissza kellett lazítani. Vissza már nyomatékkulcsal 70 Nm -el húztuk meg.