Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : kitti75 2010 November 29, 20:58:12 PM
-
Sziasztok van egy 2002 1.4tdci kicsi kocsim de reggelente meg makacsolja magát nehezen akar indulni ízitó gyertyák jók relé cserélve üzemanyag szürö is volt mikor megvettem akor cseréltem azóta 16000km mentem vele.Mikor be indul minth levegös lenne az üzemanyag porlasztók feújitva szivatyú szintén és még ezek utánis. mért kellet francia motort vásárolni a fordnak töb legyen a gond.
-
Szeretnék én is ötleteket kérni ennek a jelenségnek az orvoslására (ha van rá), mert most hogy elég hideg van reggelente nekem is ezt csinálja a fityó. 2006-os kiadású.
Ellőre is köszönöm a segítségeteket.
-
Sziasztok!
Lehet, hogy nem ugyanaz a problémánk, de az enyém is hasonló volt(rövidke leírásotok alapján)!
Nehezen indult el a motor ha hüvösebbre fordult az idő, volt amikor el sem indult(pl.1-2 napig nem volt használva az autó).
Indítózáskor a fordulat folyamatosan lassult, pár mp után a kijelzőlámpák is elaludtak, habár a motrot forgatta az indító.
Ha sikerült beindítani, utána már nem volt gond, AZNAP!
Az akkumulátor átkötő alatti cellában a vízszint nem volt látható, utántöltöttem a vizet és az akkut is, de valószínűleg későn vettem észre a problémát!
Egy új AKKUMULÁTOR orvosolta a gondot!
Azonnal indul, hidegben is 2-3mp alatt, többnapos kihagyás esetén is, és a kijelzők sem alszanak el!
Üdv!
-
Sziasztok, az aksi jó és már átnéztem az öszes üzemanyag csövet nem-e valahol lyukas, de nem volt az, beszéltem ismerőssel, ő azt mondta vagy szivattyú vagy a közös nyomó cső végén lévő elektromos szelep lehet a baj.
-
Szia!
A nyomócső végén nincs szelep csak egy nyomásmérő. Szerintem ez is az az eset amikor rendes diagnosztika nélkül csak a pénzt fogod költeni.
Az izzítógyertyák tdci-nél jóformán csak simítják az alapjáratot és csökkentik a károsanyag kibocsátást. A magas befecskendezési nyomás miatt rossz gyertyákkal is indul még minuszokban is..
Ha részletesebben leírnád mit értesz nehezen indulás alatt... Elsőre beindul csak sokat kell tekerni az önindítónak? Csak sokadszorra indul? Amikor beindul egyből elkapja vagy köhög? Ha beindult egyenletes az alapjárat? Reagál a gázra vagy alapjárat alatt pöfög? Füstöl alapjáraton és ha igen milyen színűt?
Illetve ha már meleg és taposod neki nem füstöl feketén? (Nekem első körben egy koszos enyhén nyitva maradt EGR szelep a tippem, ettől indulhat nehezebben és hidegen lehet sz*r az égés, ingadozhat az alapjárat ill. kicsit füstölhet is szürkén, majd melegen padlógázra feketén)
-
Sziasztok másodszora indul elsö inditás tiltásig másodszora már indul 3-4másodperc inditás után ugy jár mit mikor levegös a rendszer amugy fehéres sszürkés füstje van 1100-1800 fordulatig kicsit rángat egy darabig gondolom ez a levegö mijatt van mert ha megyek vele egy kicsit akor már jó.
-
Hülye kérdés de nem levegős? A légtelenítő pumpát (szemben állva az autóval légszűrőház jobb oldalán) ha indítás előtt felpumpálod nem indul jobban? Illetve a pumpa alatt átlátszó cső van, abban látod pumpálás közben van e levegő.
EGR szelep tisztítást még megpróbálnám, rosszat nem tehetsz vele. Ha kiveszed nézd meg nincs e kicsit nyitott állapotban megszorulva. (a Tiéd még vákumos, nem dob rá hibakódot ha rosszul működik. Az EGR-t a motor hátoldalán találod a légszűrőház alatt jobb oldalon az akksitól balra.
Ha nem levegős és az EGR is mozog mérnék rail nyomást indítózás közben. Ha jól emlékszem 350 bar kell akkor "enged" indítani.
Azt írtad felújították a magas nyomású szivattyút és a porlasztókat is. Hol csinálták? És ha nem vagyok tolakodó mennyiért?
-
Adig én is eljutottam hogy levegös de ha pumpálom se job a hejzett felujitás 64000ft Tiszapalkonya eszt ajánloták. De már gondolkoztam rajta hogy teszek bele egy szivagyút ki veszem a pumpát ki épitették a rndszert de nem tettek bele.
-
Tehát nem indul mert a levegőtől szenved (minden jel szerint) de ha felpumpáltad és már nincs benne levegő nem indul jobban??? ??? Érdekes.. Akkor én feladom. :-\
Mindenesetre az egyértelmű hibákat (pl.: levegősödés) érdemes kijavítani és utána tovább keresni a trükkösebb hibák irányába..
Azért hátha van még valaminek ötlete az EGR-en és levegőn kívül...
-
Ma reggel ugy inditottam hogy fel pumpáltam vagy ugy 10-15 pumpáltam jobban indult igaz nem is volt hideg. de mitöl levegösödik be már mindent átnéztem ki szedtem az üzemanyag csövet pumpástol meg nyomattam levegövel be füjtam szivárgás jelzö sprével és semi eredmény tömit mindenhol porlasztónál is meg néztem otis jó. tankbol ki szedtem az egész bélést ki takaritottam kicsit koszos volt.
-
Elvileg a levegő hidegben és melegben is levegő tehát a külső hőmérséklet nem nagyon szólhat ebbe bele.
Próbálgasd csak, addig pumpálj amíg csak van benne levegő. Majd ha megint jönnek a hidegek kiderül.
Levegősödni szokott a résolajcsövek pici o gyűrűinél (elég könnyű összeszerelésnél kicsit odacsípni és már kész is a baj), illetve a kis kézipumpában van egy egyirányú szelep, ez is el szokott romlani, ill. a pumpánál is szokott fellevegősödni.
Este ha leállítod és nincs benne levegő szorítsd el valamivel a résolajcsövet ahol a gázolaj hőmérséklet érzékelőnél a "gyűjtőbe" kerül. Hagy úgy reggelig és nézd meg levegős e reggel. Ha nem akkor onnan jön, ha így is levegős csak a pumpa és a hozzá kapcsolódó csövek maradnak.
Nézd még meg a szűrő víztelenítő csavarját. Az alatt is van egy kis tömítés.
Hiába próbálgatod a csöveket, nekem is úgy levegősödött, hogy nem eresztett kifelé semmit. A kis pumpa plusz a csövek cseréjével megszűnt.
http://www.cromax.hu/?katid=42675723&termek_al_id=31132&katnev=EEC%207 (http://www.cromax.hu/?katid=42675723&termek_al_id=31132&katnev=EEC%207)
Erre gondoltam (bár jó borsos ára van)..
-
ez az kisérlet képen kicsit drága de rá fujtunk egy fél doboz kerék tárcsa tisztitót és semi reakció ha valahol farsot sziv akor fel pörög a motor és akor megvan a hiba de szerintem a szivagyúval lesz valami .
-
Vákuumcsöveknél vagy a szívó oldalon Tudtatok volna ezzel a módszerrel falsot keresni, üzemanyag vezetékeknél szvsz nem működik ez a féktisztító fujkálós dolog.
Ha már egyszer beindult nem szed annyi levegőt, hogy az igazán gondot okozzon. Éjszaka vagy hosszú állás alatt viszont szépen visszaengedi a tank felé a gázolajat.
Azt a résolajcsöves trükköt én még megpróbálnám. Ha kiderül, hogy az okozza a bajt, az "csak" 7000 Ft körül van. Vagy ha kapsz hozzá megfelelő méretű gázolajálló kis O gyűrűket akkor fillérekből megoldódhat.
Ha viszont a kézi pumpánál enged vissza (mint a hasonló motorok 90%-ánál) akkor viszont csak az említett "drága" alkatrész lehet megoldás vagy házilag "tákolni" egy hasonló vezetékrendszert univerzális üzemanyagcsövekből ill. pumpából megtartva a visszafolyó ág gyűjtőjét a hőmérséklet szenzorra együtt (bár én általában ragaszkodom a gyári megoldásokhoz).
Ennél többet látatlanba interneten keresztül nem tusok segíteni. A Gyurcsók féle távgyógyításban sem hiszek.. ;D
Ha sehogy sem boldogultok csak a szerelő marad. ;) Csak olyanhoz vidd aki ért a common rail rendszerekhez (bár egy levegősödést minden szerelőnek illene elhárítani) mert ha komolyabb a gond sokat spórolhatsz ezzel, nem kell Próbaképpen a fél autót kicserélni csak a valóban hibás alkatrészt..
Sok sikert. Ha megoldódott vagy csak valami előrelépés van szívesen olvasom (olvassuk) itt. :icon_thumright:
-
Tudtok ajánlani olyan szerelőt aki igazán jól ért common rail rendszerekhez Budapesten?
Köszönöm
-
sziasztok!
Lenne még egy észrevételem ezzel a hidegben való indilásat, nálam még az is a jelenség hogy mikor nehezebben indul vagyis tovább kell indítózni akkor észre vettem hogy egy kevés fehéres nagyon halvány kékes füstöt láttok a vpillantóból. Másnál van ilyen jelenség? És ez milyen problémára utalhat? (de csak ilyenkor látom ezt a jelenséget amikor hidegben pöcre indul akkor nem)
köszönöm
-
Ma voltam diagnosztikán nem találtak semitt minden rendbe találtak. otttis aszt mondták ki kéne cserélni az üzemanyag csöveket pumpástol aszt mondta a valoszinü hogy a gyürüknél kap farsott ezért levegösödik kérdesztem lehet e cserélni aszt mondta csak kompletten az egészet kicsit drága ahoz hogy csak lehet hogy ott sziv levegöt. most probálok hozzá gumi gyürüket szerezni és cserélni
-
Ha sikerül megoldani a problémát kérlek írd meg mert engem is érdekelne a megoldás. köszi
(milyen gumi gyűrűkről van szó tudnál segíteni? hol találom?)
-
A gyári gyorscsatikban levő gumigyűrűkről van szó. Én még nem találtam hozzá megfelelő gyűrűket, mindig egyben szokták cserélni annál is inkább mert néha maga a kézipumpa enged vissza. :(
Valóban nem kevés pénz, de annyira azért nem szörnyű az ára.
Sokkal okosabbat senki nem fog tudni mondani. Ha nem hiszel a típushibákban, a tapasztalatokban és a szerelőben ahová vitted senki nem tud Neked segíteni. Ha látható sérülés nincs egyik csövön vagy csatin sem, és a résolajcsöveket is kizárták csak a pumpa vagy a csatlakozók tömítése lehet hibás. Előbb utóbb több kárt fog okozni a hiba mint a csövek ára. Ami elromlott ki kell cserélni vagy ha nem futja rá, nem kell autózni. Ezzel nem akarok senkit megbántani, egyszerűen ez a véleményem. Hogy ki mit csinál az már az Ő dolga.
Megnéztétek a résolajcsöveket? Mert a mondandóm ezen részére még nem reagált senki.
Somadog:
Nézd vagy nézesd meg levegős e a rendszered egyáltalán. Más hibád is lehet.
-
Szia! Elvileg ha indítás előtt elkezdem pumpálni a pumpát látom a levegő bubikat, ha addig pumpálom amíg bubi mentes lesz a cső amit lehet látni akkor rendesen berőfen és néha fehéres enyhén kékes átlátszó füstöt tapasztalok. Szerinted nézessem meg szerelővel? Tudnátok ajánlani egy megbízható szerelőt Bp.-en akinek van tapasztalata TDCi-el?
Köszönöm
-
Hello
2007 januári autóm van(békalámpás)[ez mk6 vagy mk7?],és olyan gondom lenne,hogy inditás után nagyon visszaesik az alapjárat.
2-3 gázfröccs után már beáll rendesen,de ha nem lépek a gázra akkor leáll.
Hidegen-melegen ezt csinálja sajna. Inditózni nem kell sokat,pöc-röff a motor,de ez az idegesitő hiba zavar.
Valakinek valami ötlet?
:notworthy:
Üdv:zozyk
-
Szia zozyk,
Ami biztos, hogy MK7-esed van :)
Ez az alapjárat-ingadozás amúgy nálam is jelen van, időnként rájön és akkor felpörög, aztán majd' lefullad, ezt csinálja pár mp-ig és aztán beáll.
Neked minden egyes indításkor csinálja?
-
Igen,2 hónapja van nálam az autó,eleinte csak néha csinálta,
de mostmár minden indításnál.
Januárban megyek első müszakira,megemlitsem a ford szalonban? Hátha kezdenek vele valamit?
-
Gari már gondolom nincs rajta...?
Egy próbát megér esetleg, említsd meg...
Nekem mind az X-szer szoftvert frissítettek, majd úgy sem volt jó :D
Ha sikerült megoldani, oszd meg velünk esetleg, hogy mi volt a bibi :)
-
Hello
2007 januári autóm van(békalámpás)[ez mk6 vagy mk7?],és olyan gondom lenne,hogy inditás után nagyon visszaesik az alapjárat.
2-3 gázfröccs után már beáll rendesen,de ha nem lépek a gázra akkor leáll.
Hidegen-melegen ezt csinálja sajna. Inditózni nem kell sokat,pöc-röff a motor,de ez az idegesitő hiba zavar.
Valakinek valami ötlet?
:notworthy:
Üdv:zozyk
Ok, hogy az autód békalámpás, de milyen motor van benne? ;) ;) ;)
Benzines?
Az üresjárati fordulatszámért az alapjárati motor a felelős.
Ha kis gázzal be meg tudod akadályozni a lefulladást, akkor nagyjából azt csinálod,
amit az alapjárati szabályozónak kellene.
Szval szerintem ez az első számú gyanúsított. Ha tényleg ott a baj, tisztítás vagy csere segíthet.
-
Igaz,kimaradt a motorazonositás. :)
Benzines 1.25 16V 75 LE
-
Megoldottam a problémát !
Eladtam a 6 éves 1.4 TDCI-t.
Volt benne 248 ekm. Csak pumpálásra indult, kuplungja csúszott, vezérműszij stb csere esedékes volt, kerékcsapágyak ki voltak, porlasztócsúcs alatti tűzkarikák évente kifújtak. 600-ért akarták rendbehozni.
Jó kocsi, szép kocsi, keveset fogyaszt, de 200 ekm után az alkatrészárai, meg az új technika vívmányai, a gazdaságos üzemeltetést (fenntartást) lehetetlenné teszik.
-
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem! A családban van egy 2006-os 1.3 benzines fiesta, a gond vele az lenne, hogy mióta hideg van nehezen akar indulni, szinte lehetetlen elindítani. Indítózom (jó sokáig) egyszer csak elkapja, de le is fullad, olyan mintha nem lenne alapjárat, olyan 500-on megáll egy pillanatra, de egyből be is fullad. Sajnos elég sokat kell vele küzdeni, meg a gázzal játszani mire elkapja és be indul, de még akkor is elég bizonytalanul jár, ha nem nyomom neki egy kicsit a gázt, akkor be is fullad. Voltunk vele márkaszervízben, ahol azt mondták, hogy kicserélték az ac reléjét, ha továbbra se indul, akkor ac pumpát kell cserélni azt meg nem szeretnék, mert nem túl olcsó, meg sztem nem is az a baja...
Ha bárkinek van vmi ötlete, szívesen meghallgatom.
Köszönet mindenkinek, üdv Tomi
-
Ha az AC a gyanús, meg kellene mérni a benzin nyomást.
Nincs valami maszek szerelő a környéketeken, aki meg tudja csinálni?
Ha van nyomásszabályozó visszavezető szelep, akkor azzal is lehet a baj.
Vagy porlasztó (injektor) hiba is okozhat benzinellátási a gondot.
A VOX Autodoktorenben láttam, hogy kivették az injektorokat, kifordították az egész vezetéket és indítózás közben nézték, hogy van-e benzin és hogy megy a porlasztás.
Persze már tipuson.
Ha megcsinálod, írd meg, hogy mennyire bonyolult. ;) Nekem is 1.3-asom van.
-
Ha az AC a gyanús, meg kellene mérni a benzin nyomást.
Nincs valami maszek szerelő a környéketeken, aki meg tudja csinálni?
Ha van nyomásszabályozó visszavezető szelep, akkor azzal is lehet a baj.
Vagy porlasztó (injektor) hiba is okozhat benzinellátási a gondot.
A VOX Autodoktorenben láttam, hogy kivették az injektorokat, kifordították az egész vezetéket és indítózás közben nézték, hogy van-e benzin és hogy megy a porlasztás.
Persze már tipuson.
Ha megcsinálod, írd meg, hogy mennyire bonyolult. ;) Nekem is 1.3-asom van.
Pont ez a bajom, hogy sztem nem az ac a hibás, miután beindult nincs vele semmi gond, ha rossz lenne az ac akkor sztem akkor se lenne jó, de ha már jár a motor akkor hibátlan. Ráadásul melegben nem csinál ilyeneket, akkor pöcre indul hiba nélkül, csak hidegben szórakozik, olyan meg nincs sztem hogy melegben jó az ac, hidegben meg elromlik. Talán az alapjárat környékén lenne vmi, nemtom...
-
Esetleg víz az üzemanyagszűrőben?
Nem bonyolult levenni, és ha nem félsz tőle, akkor ki is próbálhatod, hogy hogyan nyomja az AC a csupasz csövön a benzint.
Ha van egy kivágott oldalú olajoskannád, akkor abban fel lehet fogni és utána vissza is tudod tölteni.
Muszáj valamilyen teszteket csinálnod, különben nem lehet tudni, hogy a benzin, a gyujtás, vagy a szabályozási oldalon van a baj.
-
Sziasztok!
Egy tippet szeretnék megosztani veletek.
1.4 tdci-m van és a nyár közepén elkezdte csinálni hogy elindult és azzal a lendülettel le is fulladt és utána addig nem indult amíg fel nem pumpáltam. Ha 1 napot állni hagytam akkor megint kezdet elölről. A probléma a levegős üzemanyag volt amit a lyukas gázolajszűrön sikerült felvennie. A gázolajszűrő kb 10.000 km-t futott és utángyártott volt. Vettem egy gyárit és azóta semmi gond ezzel már mentem 20.000-t
-
Sziasztok!
itt olvastam s segített a leírás:tegnap reggel beindult a 1.4 TDCI pár másodperc után leállt.
megnéztem a pumpa alatti kis átlátszó csövet-tele volt levegővel.
felpumpáltam s indult-30 perc állás után már ismét nem indult.
Utángyártott gázolajszűrő 1500 km-ert bírt :((
CSAK IS GYÁRIT VEGYETEK!!!!!!!!!!!!
-
Ezek szerint jobb, hogy én is a gyárit választottam.
24 ekm óta remekel :)
-
Hello
2007 januári autóm van(békalámpás)[ez mk6 vagy mk7?],és olyan gondom lenne,hogy inditás után nagyon visszaesik az alapjárat.
2-3 gázfröccs után már beáll rendesen,de ha nem lépek a gázra akkor leáll.
Hidegen-melegen ezt csinálja sajna. Inditózni nem kell sokat,pöc-röff a motor,de ez az idegesitő hiba zavar.
Valakinek valami ötlet?
:notworthy:
Üdv:zozyk
Nos,ez a problémám megszűnt...
Céges buliba menet elég jót versenyeztünk,és kipörgettem párszor bőven 5500 - 6000 környékére a motort,
és másnap reggel csodálkozva és másnaposan ;D arra figyeltem fel,hogy nem kell szórakoznom a gázzal...
Gondolom,valami kis piszok lehetett az alapjárati motorban,vagy a környékén.
Szerelő barátom szerint érdemes néha meghajtani a kocsit,a rendszeres városi üzem miatt lehet ilyen gondom...
Ez igaz lehet?
-
Bizonyos típusú alapjáratszabályozó motoroknál az akadozást ideiglenesen megszüntetheti, ha a szabályozót kimozdul a legszélső pozícióba, kvázi bejáratódik.
Pl. ha emelkedőn, kettes fokozatban, gázadás nélkül megy a gép, akkor az alapjárat szabályozó teljesen kinyit, hogy tartani tudja a fordulatszámot. (Ezt a trükköt a Zsigulis fórumon olvastam.)
Utána lehet, hogy eltűnik a lefulladás.
Hogy nagy fordulaton is ez történik-e, azt nem tudom.
Talán inkább jobban kiég a katalizátorban lerakódott korom, az EGR szelep (ha van), meg mondjuk a gyertyák.
-
Sziasztok!
A "szomszéd" fórumból jöttem [Fusion]. Végigolvastam a topicot, hasonló problémákkal küzdök, mit többetek. Hideg időben [-5 C] nehezen indul az autó [1.4 TDCi], alapjárat alatti fordulatszámon pötyög, gázra nem reagál, volt hogy motorhibával leállt. Ilyenkor jó büdös fehér füst jön belőle, de második indításra már elindul. Ezt teljesen random módon csinálja, de csak kb. -5 fok alatt, melegebb időben semmi hiba! Közel egy éve javítva lett az autó, mert megállt, porlasztók lettek cserélve, használtak lettek berakva. Résolaj csövek akkor cserélve lettek, illetve CR szivattyú fel lett újítva. A kézi üzemanyag pumpa alatt lévő átlátszó csőben mindig buborékosan áramlik az üzemanyag, amióta megvettem az autót [2009. 12 hó]. Többször voltam szerelőnél, de elmondása szerint ez normális. Megfigyeltem. ha úgy parkolok le, hogy az autó az orra felé lejt, akkor általában rendesen indul.
Ez az egész azért zavaró, mert csak hideg időben van ez a hiba, ha üzemanyag ellátási probléma lenne, az mindig jelentkezne, nem?
-
Sziasztok Mostmár ott tartok hogy felgyujtom valahol már amit létezik ki cseréltem résolajcsö csere Pumpás isten átka cserélve de ez nem elég már a nem tudom hanyadik üzemanyag szürö /gyári nem utángyártoot/ és még mindig nem akar rendesen indulni. Már nem tudom hányszor voltam hibakod olvasáson de nem találnak semitt volt hogy ott hagytam vagy kétnapra akorsem találtak semitt.
-
Üzemanyag rendszer nem levegős?
-
Azt szeretném megtudni tőletek hogy menjek-e szervizbe vagy nem.
- 1.4 TDCI
- nem tudom számszerűsíteni de hideg van reggel :-)
- izzítógyertya lámpa jelzi hogy működik aminek működni-e kell.
- normális üzemanyag van benne /mol,omv/
Na és a kérdés, gyújtás és indítás de mennyi az annyi? Mennyit kell indítózni normálisan ha minden müködik?
Tapasztalat '98 1.9D Passat nagyon hidegben izzítás után pöcre indul.
Fityonak is pöcre kellene indulnia?
Remélem meglehet ezt valamennyire határozni.
Egy kis összehasonlítás:
-én ezt tekinteném etalonnak: http://www.youtube.com/watch?v=fX0lBMkeG9o
-eddig egyszer fordult elő ez: http://www.youtube.com/watch?v=rQNSS9twaOI
-minden nap téli reggel: http://www.youtube.com/watch?v=29vsfS7xt4Y
Természetesen utána szépen ketyeg, működik, indul stb.
Köszönöm
-
Nem rossz ez, de ha fitt lenne minden, akkor az első önindító fordulatra röffennie kellene.
De így sem gáz, ne foglalkozz vele.
-
Úgy tűnik hogy levegősödik a rendszerem, abban kérnék segítséget hogy melyek azok az egységek amit érdemes ellenőrizni, megvizsgálni akár cserélni. A tapasztalatokra apellálok, mert úgy látom hogy elég "rendszeres" hiba szokót lenni 1.4TDCI-nél.
Még egy kérdés ehhez, azt megtudjátok indokolni hogy miért érzi meg a levegősödés a motor jobban télen mint nyáron.
Köszönöm
-
A levegőszűrő ház mellett lévő üza.kézi pumpa csöveit érdemes végignézni mert kikopnak, illetve a résolajcsövet de azt csak akkor látod ha leveszed a légszűrőházat.
-
Sziasztok én már mindent ki cseréltem résolajcsö a pumpát ugy kompletten üzemanyag szürö már vagy a 3dik és gyári volt hogy leált menet közben vilogot a müszerfal ecc flail mire rájötünk hogy a levegöszürönél lévö kábelkötegbenn egy vezeték ki dörzsölödött pont a közös nyomócsö érzékelöjé. Ennek elenére mindig nehezen indul pedig már a porlasztó kábelkötegetis cseréltük job let de nem az igazi.Van egy érdekeség a bizositék dobozbann van egy üzemanyag szivgyú relé de a tankban nincsen csak a jeladó cromax nál aszt monták hogy lenni kéne.
-
sziasztok!
Nekem is van egy problemam: az auto 1.4 TDCi 2007-es. Most vettem 2 honapja elege nehezen gyujtott eddig is, de ezt a hidegnem tudtam be(Erdelybol vagyok).
De a tegnap elott mentem vele 300 km es a tegnap reggel csak 4 kulcsra gyult. Megneztem a pumpanal az atlatszo csovet ma reggel es levego buborekok vannak benne. Felpumpaltam es ugy sem akart beindulni. Szerintetek mit erdemes megnezetni rajta eloszor honan kezdjem. Ez a z elso autom es annyagilag semmallok tul jol es nem akarok feleslegesen penzt kidobni.
-
Elöszöris ha szerencséd van nem Siemens a porlasztód ha az akor cserés de érdemes elvinni valami szakmühejbe megnézetni nem valami szakbarbárhoz jó pénzt legombol és pár honap mulva jelenkezik a probléma ismét. Anyit tudok hogy a SIEMENS nem lehet felújitani de töb mint valószinü hogy megas a résolaj veszteséged eszt kell elöször ki deriteni.
-
sziasztok!
Nekem is van egy problemam: az auto 1.4 TDCi 2007-es. Most vettem 2 honapja elege nehezen gyujtott eddig is, de ezt a hidegnem tudtam be(Erdelybol vagyok).
De a tegnap elott mentem vele 300 km es a tegnap reggel csak 4 kulcsra gyult. Megneztem a pumpanal az atlatszo csovet ma reggel es levego buborekok vannak benne. Felpumpaltam es ugy sem akart beindulni. Szerintetek mit erdemes megnezetni rajta eloszor honan kezdjem. Ez a z elso autom es annyagilag semmallok tul jol es nem akarok feleslegesen penzt kidobni.
Nézz át a www.fordfocus.hu -ra, ott sokkal több infó van dízelekről.
Majd írd meg, hogy mire jutottál, mert kiváncsi vagyok :)
-
A következő a rövid történet:
A múlt évben, nyár végén vettem a Fiestát, ami 1.3 benzines.
Jó időben szépen indult, de ahogy hűvösebb lett az időjárás, egyre nehezebben lehetett életre kelteni.
Többszöri indítás, gázfröccs kellett ahhoz, hogy ne fulladjon le.
Ez a rossz szokása aztán az idei nyárra is megmaradt, gázadás nélkül legalább három indítás kellett a normális alapjárat fennmaradásához.
Néhanap elindult rendesen is.
A múlt héten aztán tettünk egy kanyart a Pilisben, hazafelé pedig minden előzmény nélkül kiakadt a vízhőfok mutatóm.
Szerencsére csak a jeladó hibája végett, mint utólag kiderült, de akkor és ott hirtelen megállt bennem az ütő.
Na, másnap vagy öt percet kellett köszörülnöm az autóval mire nagynehezen el tudtam indítani.
(A hőfokmérő gombáját időközben rendbetettem, azóta is jól működik, csak kontakt hiba volt, nagyon remélem.)
Soha nem történt ilyesmi azelőtt, viszont most kiköhögte magát rendesen, mert azóta pöccre indul és rögtön beáll az alapjárat hideg-meleg motornál ugyanúgy.
Valaki hozzáértő, nekem laikusnak mondja már meg, miről lehet itt szó...?
-
Valaki ... mondja már meg, miről lehet itt szó...?
Az előzmények alapján azt gondolnám, hogy a hibás hőfokszenzor miatt a számítógép nem adta meg a hideg indításhoz szükséges dúsítást. 8)
-
Az előzmények alapján azt gondolnám, hogy a hibás hőfokszenzor miatt a számítógép nem adta meg a hideg indításhoz szükséges dúsítást. 8)
Valahol (talán éppen itt ezen a fórumon) olvastam már valami hasonlót...
Nekem ezelőtt semmi gondom nem volt ezzel a hőfok érzékelővel, egyik pillanatról a másikra bolondult meg.
A km óra jeladónak eltartott egy jó darabig, amíg végleg feladta.
Az akkori műszeres vizsgálat a hőfok szenzornál nem jelzett semmi problémát.
Érdekes...
A hőfokot mutatja rendesen, de hidegindításnak meg odavág?
-
Minimális a műszeren nem is látható hiba is odarak neki.
-
Sziasztok,
nekem is problémám van az indítással, 2006-os 1.4 tdci.
Valamiért 2-3mp-es indítózás után indul be.
(a 96-os szívódízel 1.9-es clio "pöccre" indul ugyanakkor)
Kicsit félek mi lesz ha hidegebb lesz.
Ezért kezdtem keresni infót itt, aztán láttam egy videót:
http://www.youtube.com/watch?v=fX0lBMkeG9o
Feltűnt, hogy nekem a fordulatszámmérő alján nem világít az izzítás jel.
Ez mitől lehet?
Furcsa is volt hogy nem láttam eddig, de azt hittem normális,
betudtam annak hogy fejődik a technika :).
Üdv,
Tamás
-
Nekem is hasonló gondok szoktak lenni a kocsival télen, nagy valószínűségél levegősödés okozhatja a problémát. Nálam a résolajcsőnél lehet probléma. Nyáron direkt kiteszteltem, levettem a levegőszűrőt és szárazra tisztítottam a résolajcső környékét, főleg a porlasztók körül. Mentem vele jó pár 100 km és ismét rá néztem, észrevettem hogy az egyik por.cs.-nál nedves vagyis gondolom szivároghat az üzemanyag de nagyon min.san de az pont elég hogy szépen lassan levegősödjön majd télen a nagy hidegben gondot okozzon.
Na most az a kérdésem, hogy van e itt valaki akinek van tapasztalata a résolajcső cseréjének hogyanjáról és akár segítséget is tudna nyújtani benne?
Lenne egy másik kérdésem is, ha minden igaz van az olajszűrömben előmelegítő. A kérdésem az, hogyan tudom megállapítani hogy működik-e egyáltalán?
Köszönöm
Csaba
-
Valahol (talán éppen itt ezen a fórumon) olvastam már valami hasonlót...
Nekem ezelőtt semmi gondom nem volt ezzel a hőfok érzékelővel, egyik pillanatról a másikra bolondult meg.
A km óra jeladónak eltartott egy jó darabig, amíg végleg feladta.
Az akkori műszeres vizsgálat a hőfok szenzornál nem jelzett semmi problémát.
Érdekes...
A hőfokot mutatja rendesen, de hidegindításnak meg odavág?
Na..., elkiabáltam én ezt a dolgot; sajnos a hőfok érzékelőm is az utolsókat kezdi rúgni.
Van valakinek tapasztalata a cserét illetően?
-
Sziaszok!
Órási gondom van, lehet nem is ide kellene írnom, de nem találtam jobb topicot.
Kb. 10 napja a következő jelenséggel kell szembesülnöm:
(MK6 1.3 benzin)
1. Reggel indításkor beindul, majd leáll. 2 másodperccel később beindul és minden OK.
2. Miután beindult, a vízhő és üzemanyagszint visszajelző nyomat egy KITT-es (Knight Rider) futófényt és velük együtt a az óra és a napi számláló is. Majd a napiról átvált a teljes futott km állásra.
3. Szerintem ide kapcsolódik az is, hogy az óra napi 1 percet késik.
(Ebbe a szériába sajnos ez a fostalicska digitálisnak mondott kvarckijelző jutott. Nem ér semmit a sima analóghoz képest! Nem véletlenül került vissza a fiatalabb vasakba a hagyományos.)
Aksira gyanakodtam, de rámértem és 12,5 Volt feszültség van benne, ami nem számít rossznak. :-\
Bennem persze egyre nagyobb a feszültség. Ez már kimondottan nem jó. :angry4:
Aki látott már ilyet, kérem segítsen!
Köszönöm! :ford:
-
Hello.
nekem ugyan ez volt a jelenség.reggel elmentem dolgozni délután hazajöttem 10 perc múlva már el sem inditotta a verdát.vettem bele gyári motorcraftos akksit pöccre indult műszerek rendben.. akksi gondod van.hiába alapból van bent 12,5 volt.azt tudhatja 5 cellával is.viszont ha terhelést kap hamar lenyalja.valószínű cellazárlatos,menny el méress rá terhelésmérővel.
-
Sziasztok!
Vettem egy hónapja egy fiestát. Az a kérdésem eddig meg soha nem világított az izzítás. Pedig volt már nagyon hideg is -10 alatt. Ha inditozok reggel sokaig kell hajtatni 1 - 2 mp, de elindul nem dadog semmi.
köszi tamás
-
Lehet hogy benzines? :P
-
Az előzmények alapján azt gondolnám, hogy a hibás hőfokszenzor miatt a számítógép nem adta meg a hideg indításhoz szükséges dúsítást. 8)
Igazad volt, ez okozta a problémát.
-
Kösz a visszajelzést. :)
Jól is esik, hogy bejött a tipp, meg ha valakinek hasonló baja van, errefelé is el tud indulni. :)
-
Kösz a visszajelzést. :)
Jól is esik, hogy bejött a tipp, meg ha valakinek hasonló baja van, errefelé is el tud indulni. :)
Maga az érzékelő viszonylag olcsó és a csere sem túl bonyolult, házilag is megoldható pár perc alatt.
Most erős mínuszban is (első) pöccre beindul.
Köszi a tippet mégegyszer!
-
Pitykénél a pont!
Cellazárlatos volt az akksi. Minden szivatás e miatt történt.
Elmentem egy rendes akkus boltba, ahol kérés nélkül is kijött velem a szaki és a terheléses mérés után egyből mondta, hogy cellazárlat. Szerinte több cella is zárlatos.
A csere segített. :ford: