Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : somadog 2010 June 23, 09:08:47 AM
-
Sziasztok!
Légyszíves segítsetek, csöpög az üzemanyag a motor környékéről, elvittem szervizbe. Azt mondták hogy valami EGR fűtés (anyag fáradás). Abban segítsetek, hogy mi lehet ez mert nem találok ilyet a neten, meg azt sem tudom mi a lehet az.
Köszönöm szépen!
MK6
-
Ez segít? http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/080331a/
-
Köszi szépen, én is kérdeztem tőle és azt mondta hogy nem az EGR szelepnek van problémája hanem az EGR fűtésnek amit nem tudom mi. Ja és egy fontos infót nem közöltem veletek hogy 1.4 TDCI-ről van szó.
Köszönöm.
Amúgy a kocsi teljesen hibátlanul működik, semmi alapjárat ingadozás, vagy túlzót fogyasztás, és nincs hiba jelzés sem.
-
kipuffogógáz visszavezetés a motorba. van egy jópár gumicső is benne, ezek szeretnek megkeményedni és eltörni.ott eregetheti a kipu gázt.
-
és az okozhat üzemanyag szivárgást (csöpögést)?
-
nem igazán, oda nem kéne üzemanyagnak jutnia. én inkább valami benzincsőre gondolnék. bár lehet h dízelről beszélve van egy előmelegítője az üzemanyagnak és az lehet ez az egr fűtés nemtom. annyira nem vágom ezeket a modern "hiperszuper" dízeleket.
-
köszi azért, várok hátha befut egy másik ötlet is :D
-
Az az EGR fűtés inkább EGR hűtés lessz. A visszavezetett kipuffogógáz átmegy egy hűtőn amit a hűtőrendszerbe van kötve és ott szivároghat HŰTŐVÍZ.
Ha valóban üzemanyag szivárgásod van annak semmi köze nem lehet az EGR rendszerhez. Sem fűtőhöz sem hűtőhöz sem szelephez. Válts szerelőt.. ;)
1.4 dízelnél az üzemanyag szivárgás inkább kidörzsölődött üz.vezeték a légszűrőház alatt vagy porlasztókról résolajcső hiba. Persze lehet még jópár dolog, de ezek viszonylag gyakoriak..
-
köszi szépen! megkérdem majd tőle mert még folyamatban van a hiba feltárása!
köszönöm az infókat!
-
Szerencsére semmi baj nem volt az EGR semelyik részével. Az előző tulaj valami zöld lötyivel moshatta le a motort és a váltón vannak olyan gödröcskék amiben ez a lötyi megmaradt és onnan szép lassan kezdett csöpögni.
Hát ez volt a kis történetem, szerencsére semmi nagy baj nem volt.
Üdv.
-
Örülök neki, hogy végül semmi gond nem volt.
Hacsak a váltón megálló folyadék nem hűtővíz, (bár az gyárilag rózsaszín lenne) ha a Tiéd zöld, azért figyeld a folyadékszintet..
-
Hát újabb fejlemények történtek menet közben :-) Résolajcső probléma lett a megoldás. Itt fel is tennék egy kérdést, remélem tud majd valaki válaszolni :-)
Hogy nevezik műszaki környezettben angolul a résolajcsővet?
Köszönöm
:P
-
Ha jól emlékszem "leak off pipe"
-
Ezen a képen melyik a résolajcső? A 4-es?
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100719/_zemanyag_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100719/_zemanyag_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)
köszönöm
-
Igen a 4-es, ami minden injektorról összegyűjti a felesleges gázolajat és visszavezeti abba a kis műanyag szarba amiben az gázolaj hőmérséklet szenzor is van (5-ös)..
http://www.cromax.hu/?katid=38737616&termek_al_id=25125&katnev=2004.01.26.- (http://www.cromax.hu/?katid=38737616&termek_al_id=25125&katnev=2004.01.26.-)
-
Köszönöm szépen!
Remélem ennek a cseréje tényleg megoldja a problémám.
-
Hello mindenki.
Egy szép sárga kis fény jelezte hogy hibakodom van, persze egyböl futás kiolvastatni
a hiba p1412 - EGR hülyeségem kicsit bemocskolodott és most szorul ezért dobálja a hibakodot. Annyit mondtak probáljam meg kitisztittatni.Nem egyszerü mutatvány ugyanis a motortér hátso részében találhato minden mögött és minden alatt >:(
egr ugyebár arra szolgál hogy a füst bizonyos részét visszavezesse a motorérbe (vagy mi) környezetvédelem miatt állitolag. ki lehet iktatni de a figura szerint állitolag 70körül mozog ennek az ára. takaritgathatod de elöbb utobb mindig viszatérö hiba lesz, egy idö után meg cserés mutatvány. Kivel fordult már elö hasonlo? Valaki esetleg valami tippet? pl valami tisztitofolyadék üzemanyaghoz adagolva. JAhm a kocsim 2004-es 1.4tdci 110.000km
-
Én a helyedben kitisztíttatnám, + megnézetném, hogy a műanyag szívosorban mennyi retek van (azt is telerakja az EGR kosszal), így megint sokáig nem kell foglalkoznod vele.
Amúgy nem olyan nagy dolog ez a tisztítás, csak mocskos egy meló és időigényes a tisztogatás.
Leveszed a légszűrőházat kompletten, meg a szelepfedelet (ezzel egyben van a szívósor) majd hátul az EGR-t meg a csövét. Ha van EGR hűtő akkor leengedsz a hűtőfolyadékból és azt is leveszed. Tisztogatsz és vissza az egész. ;D