Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : Csipi 2009 November 30, 09:25:06 AM
-
Sziasztok!
Kéne nekem minél gyorsabban visszajelzés, hogy mit okozhat az, ha túl keményre van fújva a gumiabroncs..
Okozhat-e kárt
- az alufelniben
- a futóműben
- a kormányműben
Lécci aki hozzáértő, jelezzen!
Köszi!
-
Túl magas guminyomásnál csak a gumi sérül a közepe fog kopni,tojás lehet,és veszít a komfort érzetből mivel veszít a rugalmasságából,és még a tapadás sem tökéletes,másban nem okozhat kárt.
-
Ahha... én hallottam még olyat hogy mivel nagyon kemény, így szinte olyan mintha felnin mennék, így sérülhet a felni, plusz szintén mivel kemény, üthet, ezáltal sérül a futómű és esetleg a kormánymű... illetve a defekt esélye sokkal nagyobb.. hm? :-\
-
Nem vagyok a dolog szakértője,de szerintem nem sérül tőle a felni. Nem igazán látom fizikai magyarázatát ennek...a gumi tojás lesz...középen kopik...defekt veszélye megnő,mert a gumi alá kerülő tárgyat könnyebben "elnyeli"...valamint a fogyasztást is megnöveli...és kb ennyi...
A guminyomást mindig hidegen mérd!! Ha egy hosszabb út után megméred,akkor sokkal magasabb értéket mutathat a műszer!
-
Akkor jó ha kemény,különben lecsúszik a gumi!! ;D
Komolyra fordítva:Én a nyárigumim 3bár-ra nyomom!(ezt azért mert /40-es van rajta)A téli gumit 2,5 bárra max!Ha túl kemény akkor persze jobban igénybe veszi a futóművet,mert a gumi is csillapít!De ez függ a gumi mérettől,ha nagy lufi akkor nem fogja igénybe venni a futóművet,ha kemény is!De ez persze az utakminőségétől függ!(ami alacsony >:( )
-
A te esetben azt hiszem 195/45 r16os kerékbe előre 2,1 hátra 2bar nyomás kell.
Ha ütne azt éreznéd,hallanád de egy keményre fújt gumi nem üthet fel.
Azért mert más nem látja fizikai magyarázatát attól még úgy van ahogy írtam fent ;)
-
Ezt az egész hozzászólást töröltem!
Nem a kötekedésre vagyok kíváncsi hanem tényleg segítséget szeretnék kérni információ-szinten! Lehetőség szerint ebben a topikban koncentráljunk a témára, a személyes problémákat lehet PMben!
Csipi
-
Nem vagyok a dolog szakért?je,de szerintem nem sérül t?le a felni. Nem igazán látom fizikai magyarázatát ennek...a gumi tojás lesz...középen kopik...defekt veszélye megn?,mert a gumi alá kerül? tárgyat könnyebben "elnyeli"...valamint a fogyasztást is megnöveli...és kb ennyi...
A guminyomást mindig hidegen mérd!! Ha egy hosszabb út után megméred,akkor sokkal magasabb értéket mutathat a m?szer!
a magas guminyomás meg mi a frászért növelné a fogyasztást? épp ellenkezőleg hat mivel kisebb felületeten tapad az úthoz a gördülési ellenállása is kisebb lesz a kocsinak, ergo kisebb erőt kell kifejteni ahhoz hogy az autót mozgásba hozd. persze van még több tényező de a lényeget szemlélteti az egyszerúsített példa.
továbbá nem sérülhet tőle a felni, meg a futómú mivel akárhogy is nézzük a gumi és a benne lévő levegő rugalmas, tömöríthető, akármennyire is nagy nyomás uralkodik az abroncson belül.
195/45 R16-ba 2.3 megy nekem körbe, ezzel kopik jól a gumma.
195/50 R15-be 2.4 kellett hogy jól kopjon
185/60 R14-be szintén 2.3-2.4 között.
a 2.1, 2.0-t én keveslem, bár én a sportos futóművet, pontos kormánymúvet szeretem.
Ennek ellenére ez sem rossz adat, de inkább a konfortosságra megy, nem a pontos kezelhetőségre.
-
sUDYe igazad van!! De nekem a gumis azt mondta nyugodtan 3bárt nyomjak a gumiba,ne h megüssem a felnit egy kátyúba mert nagyon peres a gumim!!
Elől : 195/40 terpesztve
Hátul : 215/40 terpesztve
Persze nemtudom,h a tanácsa jó volt e,ugyh én is kérnék erre a méretre egy szakértői véleményt,h mennyi nyomással használjam???
Minnél keményebb a gumi szerintem annál jobban igénybeveszi a futóművet,azt hittem ez egyértelmű mindenki számára!ezzel nem azt akarom mondani,h ez miatt fog tönkremenni a szilent v. ....,hanem nem fog annyit csillapítani az úthibákból,ezáltal bisztos,h a futómű is megérzi!!!Tapasztalatom a következő régebbi kocsim toronycsapágyas volt és az uthibáknál kopogot(3bár) 2,3bárnál már nem kopogot ugyan azokon a az úthibákon(persze ez nem megoldás,ki kellet cserélni a tcspágyat)de csak eszembe jutott h azért megérzi a keményre fujt abroncsot a futómű!! ;) Szerintem igazam van nincs vita!! ;D :P
-
Józan paraszti ésszel: picit Roxinnak adnék "igazat"... persze, a gumi rugalmas dolog, de ha szétfeszíti a túlnyomás, akkor nem tud "rugalmaskodni", keményebb, így a futómű jobban "ütődik" blabla... a gumicsere óta a fogyasztásom is feljebb ment, de szombaton le lett engedve a kerekekből, és már most 2 nap elteltével elkezdett visszaállni...
Sokkal nagyobb volt a menetzaj 3 barral, mint most... minden egyes apró sz*rt hallottam, az autó pattogott, a kormány elég durván rázott... de ezek szombaton megszűntek..
Mellesleg - nemrég tudtam meg - egyik kolleganőm múlt7en durrdefektet kapott (megjegyzem, nemrég volt ugyanennél a gumisnál cseréltetni), az autója még nincs egy éves, és a téli gumi kb fél szezont futott... no comment... persze, nem mondom hogy tuti a keményre fűjt gumik miatt, de feltűnt, hogy csak azokra az autókra van szinte folyamatosan panasz mostanában, amiket az a gumis szerel...
-
A téli gumi általában hangosabb mint a nyári gumász! ;) Bisztos,h gumis nem hentes??? :laugh: Szerintem lehet,h selejt gumikból dolgozik a tag másod-harmad osztályú gumikkal,neem???? ??? Nézetek a körmére! Persze lehet ez csak véletlen egybe esés,barátnőd lepatkázott szálszakadásos lett a gumi aztán durdefekt........ez is lehet :'( A kocsidon a túlnyomás bisztos,h nem befolyásolja a fogyasztásod ebben
100000000000000%-ig bisztos vagyok!!!!Kizárólag CSAK az alacsony nyomás befolyásolhatja mégpedig azzal,h többet fog enni a Kocsika!!!
Próbálj meg biciglizni puha és kemény kerékkel......-ha meg van írj mikor fáradtál el jobban!!! ;D (ajánlom az emelkedőt és a szembeszélt)!
:laugh:
-
Nem a gumival van probléma... egy-egy esetben azt mondom hogy ok, sz*r a gumi, de ez már a sokadik (4-5dik) panaszos alkalom a legutóbbi gumicsere óta.... és mind másik és másik autón, és ezek közül mindet ugyanott gumizzák... másik autó amin alacsonyabb minőségű-kopottabb stb gumi van de más gumis csinálja, évek óta panaszmentes...
Azt én is tudom, hogy a téli abroncs hangosabb, de én nem ilyen értelemben gondoltam a "hangosabb" jelzőt... :)
Biciklizni voltam, puhán jobban elfáradtam, de a keménynél szétrázta az egész mindenemet... ;D
Fogyasztás meg ok, lehet hogy nem ettől van, de itt most nem is az a fontos...
A lényeg a gumi-futómű, készülök a gumisnál asztalt borítani, és ezért van szükségem mindenféle okosságra Tőletek... tizenX autóról van szó, nem kevés pénzt hagyunk ott náluk évente többször, ehhez képest sz*r munkát végeznek, és ha valami hiba adódik esetleg, nem fogják elismerni, s majd ráfogják arra hogy "a női sofőr".... grrrrrrrrrrr, nem fogadom el ezt a fajta hozzáállást...
-
"szétrázta mindenedett"? (-remélem nem lettél csapágyas ..?) ;D
Háát igen...ez nehéz lesz valamit is rájuk bizonyítani,valójában csak akkor tudnád kideríteni mikor rakják fel,ÉS AKKOR alaposan átnézni a gumit,meg h rendesen kicentírozzák é nem sumákolják el!? Avagy elviszed egy másik gumishoz akiben megbízol,ha nincs akkor ismerős által és menézeted vele!És akkor kiderül az igazság,fényderül mindenre..lehull a szürkehályog a szemekről.... :laugh: Sok sikert határozott fellépés = siker ;D
-
Avagy elviszed egy másik gumishoz akiben megbízol,ha nincs akkor ismer?s által és menézeted vele!És akkor kiderül az igazság,fényderül mindenre
pontosan ez történt szombaton... de az egyik gumis szemetét ne egy másik javítsa...! Ha egyszer elb***ták, hozzák helyre!
-
Ez így igaz!! Ebből a tanulság : ne vidd oda többet!!! Sajnos mást nem tudsz tenni :'( ! Ha meg odamész reklamálni akkor azt mondja miért nem hoztad vissza!!! Te meg ideges leszel bekattansz ráborítod az asztalt .....kell ez neked? :laugh: Én is harcoltam egy gumissal nekem ferdén kapatta rá a csavart,de persze erőltetve de rátekerte a gyökér,én meg tavasszal raknám fel a felnit...csak nem bírtam letekerni a csavart faterral ketten ugráltunk a kerékkulcsra ráhúzott csövön,mire nagynehezen letekertük! >:( újtőcsavar,gumis nem ismerte el...így jártam :( leugattam azt annyi! :'(
-
Nem tudom máshova vinni, az autók lízingesek, szerződés van stb... a lízingcég már beizzítva, gumiséknak nem lesz esélyük kekeckedni... különben pedig: egyenlőre mi fizetünk nekik, ők a szolgáltatók, úgyhogy ha elszúrták akkor k*sssss és javítsák a hibákat!
A harcot pedig bízd rám, pár ilyen kört futottam már; nem vagyok egy könnyen lerázható típus ;)
-
Ohóó ... :o ,akkor jobb ha barátok maradunk!! :laugh: :laugh:
-
csipi, a 3 bar-t én azért sokallom, de egy 2.2-2.4 közötti szerintem ideális. :)
-
tudtam,h sUDYe nem hadja annyiba!! ;D ;) :laugh:
-
Csipi te tuti hogy megoldod ;)
Nekem hála az égnek gumissal nincs rossz élményem .
De fogyasztással kapcsolatban igen jelentős különbségek lehetnek ha nem megfelelő a nyomás ;)
Akár elérheti az 1 liter fogyasztás növekedést is!!!!
-
Roxin!
A németes stílusú-terpesztett,alacsony magasságú gumikat érdemes túlfújni,de kísérletezni kell,hogy mi a megfelelő nyomás.
A 3 bart,én sokallom,sztem 2.4-2.6 között az ideális a te esetedben!a terpesztett gumi esetében fújás előtt a két széle jobban kidomborodik,és a közepe beesik.Ezt egy normál nyomással,még nem lehet szintre hozni.Bár úgy látszik,hogy egyenes a teteje,de a szerkezete még középen nincs jól kiegyensúlyozva a nyomás által.Ezért indokolt a valamivel nagyobb nyomás.
Csipi!
A 2.1-2.3 ig mért érték,egy középérték,amit a legtöbb gumis alkalmaz.Ezzel az értékkel normál,vagy enyhén peres gumin sem lehet nagyon mellényúlni.
Amúgy ott van az ábra a vezetőoldali ajtónál,kinyitás után a kasztnin,a zárhíd alatt keresd!Ábra mutatja,hogy ennyi és ennyi utas,valamint ennyi és ennyi csomag esetén,melyik gumimérettel,mennyi az ideális nyomás.Érdemes a gumissal annyira fújatni!
A kemény gumitól romlik a komfort,de csökken a fogyasztás.A túl keményre fújt gumi esetén,-mint már többen leírták-a gumi közepe jobban fog kopni,valamint a futómű más elemei veszik át a terhelés egy részét.
A gumi rugalmassága nagyban függ az anyagától,de a belé fújt levegő nyomásától,és a kocsi terheltségétől is.Ezért kell betartani a gyártó által előírt nyomást! :P
Puhára fújt gumi esetén a gumi két széle fog kopni,valamint nő a fogyasztás,és kanyarban nyúlik,oldalra araszol a centrifugális erő miatt.Nagyban romlik a kanyarvétel,és alulkormányzott lesz az autó.
A kolléganőd autójának durrdefektje esetében,nem biztos,hogy a gumis ártatlan. A túlfújás,folyamatos többletterhelést jelent a guminak.De hozzáteszem,attól még hogy új egy gumi,nem feltétlen lesz kisebb az esélye egy durrdefektnek.Elég csak mondjuk sokat járnia a Thököly úton,de akár Pest szinte bármelyik útját írhatnám :-X Egy-két nagy kátyú okozhat szálszakadást,ami nem látszik egyből,és később dudor formájában jelentkezik-akár belül-amit nem veszünk észre,és később durrdefektet okozhat.
De a hanyag gumiszerelés is okozhatja:nem keni be jól a sikosító anyaggal,ezáltal nagyon nehezen megy rá a felnire a gumi,és sérülhet a szerkezete,valamint túlfújhatja.
Az asztalborogatás a te esetedben sztem jogos! :-X ;D ;)
Na,ennyi jutott eszembe ::) O0
-
tudtam,h sUDYe nem hadja annyiba!! ;D ;) :laugh:
nem ám :D
Csipi te tuti hogy megoldod ;)
Nekem hála az égnek gumissal nincs rossz élményem .
De fogyasztással kapcsolatban igen jelent?s különbségek lehetnek ha nem megfelel? a nyomás ;)
Akár elérheti az 1 liter fogyasztás növekedést is!!!!
igen, de nem a magas nyomás :D az inkább az alacsony nyomásnál lép fel. :) bár ott csak bizonyos határ után... :D egyszer majd összehozok erről is egy kis írást mint az olajokról :D
-
Köszi, tudom hogy hol kell keresni az útmutatást :) Nem állok ott az autó mellett és nézem a műszert amikor fújják... azért képzeljétek el a szitut; egy nő ott pipiskedik a gumisműhely kellős közepén, s összeráncolt szemöldökkel szigorúan figyeli a "szakik" munkáját... sztetek mennyire röhögnének ki? :D Megpróbálok holnap rájukpirítani, aztán ha lesz eredménye akkor jó voltam, ha nem (akkoris 8) ) akkor pedig elveszítenek egy jópár pácienst... köszönöm a sok segítő hozzászólást! :)
-
Itten okosok aztat megaszondták, kik azt mondják, hogy látták, hogy a szomszédnak van biciklije, szóval gumisok, hogy alapul kell venni a "B" oszlopon elhelyezett adattáblát és max 0,2 bárt hozzá kell még adni, ugye mert a lényege a téli guminak, hogy a hó ne üljön bele. Ha kicsi a nyomás, akkor nem vagyok ideges... ja az más, szóval ha kicsi a nyomás akkor kisebb a felfekvése...
Szóval ezt az okosságot tudom mondani!
-
Hááát, Kutibácsi, asszem te segítettél a legtöbbet :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
-
Na meg persze a Szaturnusz-Föld-Uránusz-varánusz...ánusz állását is figyelembe kell venni a megfelelő nyomás kiszámításához :P :occasion14: :toothy4: :wav:
-
Na meg persze a Szaturnusz-Föld-Uránusz-varánusz...ánusz állását is figyelembe kell venni a megfelel? nyomás kiszámításához :P :occasion14: :toothy4: :wav:
Hogyan került a gumi nyomáshoz a szexualitás? :binkybaby: :book1:
-
Mondjuk a szexualitás, gumi, nyomás szavak elég jól összeillenek.
Persze lehet, hogy itt más jelentéstartalommal használják.
-
Hééééé!! Maradjatok a témánál!!!
-
Oké!
Miért kellene lennie egy mindenki által elfogadott guminyomásnak.
Nagyon különböznek az igények, gumik, a kocsi terhelése, használata.
Van aki szinte mindig egyedül ül benne a mellette levő ülésen az önvédelmi kis táskájával(65 kg.).
És van a mackós burkoló, a segédje, meg a burkoláshoz a szerszámok(350 kg).
stb...... Ez mind mást kíván. 2-től 3,5-ig belefér :)
-
A normál/ideális nyomás az 1.8-2.2 között van. Ha felfújják 3-3.5re akkor csökken a stabilitás és a komfortérzet... az utóbbi mondjuk kevésbé fontos, de spec én nem szeretnék egy gumis nemtörődömsége miatt beleállni az előttem lévő s*ggébe, mert nem tapad rendesen a gumim.. :-\
Elvileg belefér, de gyakorlatilag nem jó és nem biztonságos...
És - most jut eszembe - nem tartom kizártnak hogy az ABSem nem ezért volt _túl aktív_ és ütöttem el kétszer hajszál híján gyalogost :-[
-
Nézd meg itt a kocsidhoz ajánlott nyomásértékeket.
Meg fogsz lepődni! :o
http://www.vredestein.hu/Onlineadvies_Advies.asp?UserSessionID=51598322
-
2.3 elől, 2.7 hátul :o ez érdekes :P
-
Ha megnézed lacccus az a ő gumiuk profiljának kialakítása végett. Biztos nagyon jó gumik, de van olcsóbb is :D
Normál átlagos kialakítású gumikhoz ez a táblázat sajnos használhatatlan.
-
Anyukám mindig azt mondta : nincs két egyforma ember!! Ezt nemtudom miért mondta,de hátha idevág!!! ;D
-
Ja még valami.
a moszkvicsot nagyfater 1,1 bárra nyomta és üvöltött, ha megjegyeztük, hogy lapos a kerék!
-
Igen érdekes sztem is az elöl 2.3 hátul 2.7 . Főleg azért mert általában a nagyobb súlyra kell a nagyobb nyomás. És az én kis dízelemnél elöl bőven nagyobb a súly a motor miatt.
-
Újabban én 2.4 re nyomom a gumikat. A megadott gyári értéknél az első kerekek ránézésre laposnak tünnek.
-
Újabban én 2.4 re nyomom a gumikat. A megadott gyári értéknél az els? kerekek ránézésre laposnak tünnek.
Ha téli gumi,akkor azért tűnik laposnak :D
-
nálam is ez volt eddig az összes escorton, csak én nem ránézésre, hanem gumikopásról állapítottam meg, hogy lapos volt a kerék...
-
Candy_shop nyilván viccelt, remélhetőleg. :)
Én a magam részéről maradok a 2-2.2 nyomásnál, ránézésre is ez a jó, kopásilag is jónak tűnik, rugózás/stabilitás is OK (illetve ami nem az a lengéscsill. miatt, nem a guminyomás miatt).
De egyébként amikor gumicserére mentem engem mindig megkérdeztek, hogy mennyit fújjanak bele - és amikor mondtam hogy "hát 2-2.2 a normális, nem?" akkor mondták, hogy ez igaz, de vannak sokan akik máshogy kérik. Szóval egyrészt gumistól is függ, másrészt úgy látszik emberektől is, ki hogy szereti...
-
jól mondod, az az átlag. én annyival egészítem ki h 2-2.5 között az ideális nyomás egy átlag guminál. persze függ az autó súlyától gumi szélességétől, peremességétől. és sokmindentől.
tőlem is megkérdezte anno a gumit hogy mennyit fújjon bele, mondom neki: 2.4 :D erre a válasz: "végre valaki aki normális nyomáson használja a gumijait. :))) mindenki mondja h 2.0 ami a minimum szint általában. és ha elkezd hülni az idő rögtön rosszul kezd kopni a gumma. meg azon a nyomáson is sokszor hajó feeling lesz."
hozzáteszem fiatal srác volt és ahogy észrevettem a sportos, feszes futóművet szerette ő is mint én. :D