Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Ph0en1x 2009 November 04, 13:37:38 PM
-
Sziasztok!
Valamilyen hibát észleltem a kocsival kapcsolatban, de nem tudom mi okozza! Eddig nem sikerült megoldani mi lehet a gond, ezért is fordulok hozzátok. A hiba tehát a következő: kb 90km/h-nál befullad a motor, elmegy az erő és csökken a sebesség. A motor hangja beremeg, és halk alig hallható gyors, kattogó hangot ad ki. Valamint néha berángat egyet-kettőt időnként! Az említett tüneteket nem mindig produkálja. A szerelőmmel csaptunk két kört, hogy meglássa miről is beszélek, de természetesen akkor semmi jelét sem adta a hibának. Úgyhogy nem tudom, és egyenlőre ő sem. Várom a tippeket, esetleg ha valakinek volt már ilyen vagy ehhez hasonló, akkor jelezzen már nekem hogy mi is volt a gond! Köszönöm előre is!
További szép napot kívánok nektek!
-
Nem rángat be menet közben?
-
hm.... CVH motor van benne? mert akkor valószínű hogy az olaj nincs benne sok ami a hidrotőkéknek kellene.. nekem ezt csinálta nyáron 120as temponál... katttogot és nem ment sehova...
-
hm.... CVH motor van benne? mert akkor valószín? hogy az olaj nincs benne sok ami a hidrot?kéknek kellene.. nekem ezt csinálta nyáron 120as temponál... katttogot és nem ment sehova...
OHV ;)
benzinszürö ? gyertya stb...
-
1.1 OHV és nem hidrotőkés.
145e km van benne. A gyertya az 4 pólusu bosh! Oké, tudom mit szoktatok mondani erre. -Motorkraft kell bele-. Eddig kb 20ezret mentem ezzel a gyertyával, és semmi baja sem volt. De kicserélem az említett márkajelzésű gyertyára. Végülis lehet ez is a baja! Továbbá a múlt héten volt olajcserém, a szokásos módon, a szokásos olajjal. Valvoline 15w40! Mivel szereti az olajat, ezért mindíg ellenőrzöm, és mindíg szinten van.
Igen, menet közben berángatott egyet-kettőt. Gondoltam a benzinre is, mert eddig mindig Shelékhez vittem etetni a sast, csak legutóbb kitankoltam és Mol lett belőle. De a halk kattogó hang miatt inkább valami motorikus bajra gyanakszom.
-
Gyertya kidob,csere motorcraftra!
-
Ez pontosan így fog történni! ;)
-
és Molnál ne tankolj ;)
-
Miért ne tankoljunk a MOL-nál? Az enyém azt szereti a legjobban.
-
Hasonló volt nekem is az lyen probléma.90-110km/h nál.
Még a motor felújítás elött volt. Levettem a légszűrőházat és csunyán dzsuvás volt. kitakarítottam, s majd a hőérzékelőt is megtakarítottam. A kertelgáz oda dolgoz vissza.Levettem az aksisarut 20percre., gyertyákat kitakarítottam a sok koromtól.
A hiba megszünt.
Te is csinálj egy nagyobb karbantartást, takarítsd ki azt ami nem oda való. Vigyázz az injektorban lévú hőérzékelővel mert az érzékeny.
A gyertyákat valóban cseréld le Motocraftra. Hiába jó a bosh 4es az nem a fordba való. Az itteni fiukra hallgattam és igazuk van mert tapasztalom.Nekem mégcsak 12ezerkm van benne de a pozitív pólus még mindig fehér.
Az olajat mennyire eszi? Az ismerősömnek escortja van és ugyanez a szitu 80-nál. 4hetes keresgélés után kiderűlt a hiba. a Catalizátor tönrement. Nagyon sok hiba lehetőség lehet. Csak keresgélj nyugodtan. De először takarítsd ki.
PS: A MOLnál ne tankoljatok.
A csónakmotoromba tankoltam 40L 95-est Valami piros-zöldes vékony dzsuva folyást láttam, és úszott a kanna tetején.
Nem vittem vissza mert a 2ütemű csónakmotorok mindent megesznek. ezért nem féltem tőle. DE AZ BIZTOS, HOGY MÉGEGYSZER NINCS MOL!!! Hát basszus mi van ebben az országban :-\ Azt a nagycsokor kisvirágot!
-
Előszöris Köszönöm a tanácsokat!
A gyertya az tuti menni fog és jön helyette a motorcraft gyertya. A tisztogatás is eszközölve lesz, meg a benzinszűrőre is ránézek. A Mol meg hát ... , hagyjuk is. Csak muszájból tankoltam ott, de többet nem fordúl elő! Lehet hogy nem nagy a baj, legalábbis nagyon remélem, de attól függetlenül, lehet eladó sorba fog kerülni záros határidőn belül :'(! Én személy szerint imádom, és szuper kis kocsi, de a szüleim hajtják nekem a cserét már rég óta, és most lehet beadom a derekam. :'(
A tisztogatás után jelentkezem és meglátjuk mit értem el.
Addig is minden jót nektek! Óvatosan vezetni, mert csúszik.
-
nekem is hajtották az előző két autóm eladását szülők, beadtam a derekam és mindegyiket megbántam...
-
Sziasztok!
Nos, készen van a kis piros!
A gyertyákat kicseréltem Motorkraft-ra! Továbbá a szelepeknek volt valami kínja. Amit cserélni kellett sajnos. Szelephézag be lett állítva, és hát hangosabb lett a motor ( olyan mint egy varrógép ) de valamennyivel jobban is megy! Az egyik henger alapjáraton nem ment, valószínű a szelepek miatt.
Az a lényeg, hogy meg lett gyógyítva Fucky! ;)
Minden jót mindenkinek.
-
Ezek szerint levették a hengerfejedet, felújították és hangosabb lett?
Mennyit fizettél?
-
Sziasztok!
MK3 1.1i
Nekem is előjött ez a jelenség. Először is ráadtam a gyújtást majd nem történt semmi, nem kezdett el forogni az öninditó, ezt megcsinalta vagy ötször mire elkezdte a szokásos procedurát és ment a gép. Majd hirtelen mintha elfogyott volna az erő nyomtam tövig a gázt csak "pörgött" a motor de a szokásos hatás elmaradt és alig birta tartani a 100km/h-t pedig még 10 percel elötte simán tartotta minden megerőltetés nélkül a 110-et és a hangjára is figyelems lettem, valamivel halkabb lett a motorhang. Esetleg valakinek tipp?
gyertyák egy 100km-re lettek cserélve motorcraftra, meg a leömlő cső kipuffnál.
-
Triax!
Motort újrainstalálni!
Hidd el 2000-3000km megtétele után nekem is elmegy az erő. Felére csökken. /haldokló motorvezérlő???/
Leveszem az aksiról a sarut /totál áramtalanítok/ legalább 15 percre. Aztán vissza! majd hejre igazodik.
Szerintem te is próbáld meg.
-
phoeni1x?
Azt ugye, nem te csináltad?
Az bizony rosszúl lett beállítva.
Ha gondolod részletesen leírom neked a beállítást.
-
Kipróbálom és jelentkezem!
-
Sajnos ez nem segített!
Viszont én gyanakszom valamire aminek sajnos nemtudom a nevét. Nyáron lett cserélve mivel akkor is "elment az ereje" csak msot még nem annyira durván mint akkor. Szaki szavaira emlékezve azt mondta talán hogy a tűzfalnál van és ha lehúzza akkor normálisan megy csak akkor nincs alapjárat. Elég drága cucc mivel bontottat választottam mert azért kellett fizetni 16-t egyébként újonnan 40 körül van az ára.
Tudja valaki esetleg mi lehet az?
-
bocsi de én ebből nem tudok kivenni semmit. részletesen leírnád hol van ez, esetleg egy képet feltehetnél.
Az is lehet, hogy valamelyik vákum cső lukas. légszőrővel minden rendben?
-
Lamdbaszonda v. légtömegmérő lehetne, de azok elöl vannak, bár "lehúzósak". Tűzfalnál nekem az EGR-csatlakozója van, ami lehúzos - vagy a komputer :) :D
-
még a kipufogó is okozhatja magas fordulatnál. Ellenőrízd azt is! Az is lehet, hogy sok benne a korom, a lammellán nem tud távozni a füst. ???
-
Tűzfalon fent : vákumcső megy bele, plusz egy csatlakozó, kis fekete kocka, alapjáratot szabályoz. Most cseréltem egyet a sajátomon, felraktam egy bontottat, alig akart beindulni a motor, alapjárat sem volt. Vissza a régi, így jó. Ha lyukas egy vákumcső, amiatt is lehet gáz.
Nálam az volt a probléma (1,1i), hogy 90-nél többet nem ment, meg nagyon gyenge volt, ne pörgött 3.500 fölé. Összes csatlakozó a motoron le, WD-40, ugyanúgy semmi.
Aztán komplett kipufogó le. Katalizátor kimosás, nem volt utána eldugulva. Kipuff vissza, kifúj megint a tűzkarikánál. Le az egész. Mint kiderült, a középső dob volt eldugulva, az fogta le az egészet. Bosal dob volt, nem látszott semmi rajta, nem volt kirohadva, de szétment benne az üveggyapot, vagy a szigetelőanyag amit beraknak, a motort meg lefogta.
Nem indul, leáll : 1.6i XR2i-n volt ilyenem, már idegbajt kaptam. A motorblokkon elől van egy csatlakozó, felsőholtpont jeladó. Koszos volt a csatlakozó, WD-40, azóta semmi baja.
-
Igen igen, levették a hengerfejet, majd kicserélték a szelepeket. 20ezer volt a gyertyával mindennel együtt! Most valamennyivel hangosabb lett, de legalább nem csinálja már a rángatást és még az ereje is megjött. Már amennyire megjöhet egy 1.1 musclecar-nak ;)
A 20ezret kicsit sokaltam, de hát istenem...valamire el kell költeni a fizumat!
A szelepeket nem én állítottam, hanem a szerelő. Belőtte nekem a gyárilag megadott hézagra. Azelőtt a hézag, túl kicsire volt hagyva (amit szintén nem saját kezüleg csináltam, hanem az egyik haverom) mégpedig hogy halkabb legyen a motor! Tudom, hiba volt.
Köszönöm a segítő szándékot, de mostmár tudom hogy hogyan kell hézagot állítani. Ellestem. ;)
És köszönöm mindenkinek, hogy próbáltatok segíteni.
Vákumcső..
Egyszer nekem is volt vele gondom! Elfáradt, elpuhult, és összeszívta a vákum a csövet. Vettem egy darab vákumcsövet az autósboltban és kicseréltem. Kb 1 napig bírta. Ezután a kimentem a nyári konyhába, levettem a függönyt, kihúztam belőle az alu cső merevítést, levágtam belőle egy darabot, és azt tettem be a cső helyére. ;D Azóta jó!
-
Azóta nincs a nyári konyhán függöny!! :laugh: ;D
-
szia nézd már meg nem e köpte be vmelyik gyertyát vagy kábel nem e rázkodott le mert szerintem csak 3 henger ment az autodba
-
nem e ? ;D
-
szia nézd már meg nem e köpte be vmelyik gyertyát vagy kábel nem e rázkodott le mert szerintem csak 3 henger ment az autodba
Szia! Nem tudom kinek írtad, de ha nekem, akkor köszi a tippet. Megnéztem. Szinte ez volt az első. Alapjáraton csak 3 henger ment, ami utána beindult és 4 lett belőle. Azóta megoldódott a dolog és szépen ketyeg a masina. Szép hangosan.
-
Szia
Úgyan ez a problémám nekem is annyi kitérővel hogy sikerült megfejteni a hiba okát nincs szellőzése a tanknak nem kap levegőt a tankod csavard le a tank sapkát és ha sziszeg akkor ugyan az a baja mint nekem. Apropó tud valaki segíteni hogy hova az istenbe rejtették fordék a tank szellőzésést vagy furjak egy új 1-2 mm es lyukat? :)
-
na hát úgy nézki neked nem ez volt a problémád :) de nekem a hiba továbbra is fennt áll :(
tegnap este is 40km után amikor beengedtem a levegőt a tankba hallottam ahogy a tanklemez pukkan eggyet szerencsétlen mit erölködhetett az 1,8D mire kapott gázolajat :) min1 ha tudjátok hol van a szellőzés és hogy hogyan kell kitisztítani vagy mit lehet ezzel csinálni azt nagyon megköszönném!
-
Ahogy írtad, felderengett, hogy szokott nekem is csinálni ilyet. Főleg nyáron hallottam, mostanában már nem figyelem, mert az köti le a figyelmem, hogy már 320ft a literenkénti üzemanyagár. A Kisvirág-ba!! stb... :(
Érdekel engem is a megoldása az esetnek. Köszi a tippet!
-
a tank nem a tanksapkánál szellőzik? lehet rosszúl emléxem ::)
-
Hurrá egy kis barkóba:
Ha nem ott, akkor hova szellőzik?
-
sziasztok végre nem csak nekem okoz ez fejtörést :)
az igazsághoz hozzá tartozik továbbá az hogy nekem már átalakított tank sapim van raktunk rá egy fedelet de kb ennyi a sapka mellett csavarok vannak a tankból 2cső megy előre az egyik amiben a gázolaj megy a másikat nem tudom de a betöltő mögött elégaznak Yban passz hogy miért... annyira imádom ezt a kis mérges gombócot hogy nagyon de ezzel a hibájával elég bosszantó de rá jövök addig nem nyugszom :) még valami tegnap este tankoltam fullra 294.9 ért :) omv (ennek nincs jelentősége) és észre vettem hogy van egy kis fém lemez közvetlen a betöltőnél és ez lóg és eddig ez nem lógott ez mire való?: ) ez lehet a gond csupa rejtély ez az autó! megpróbálok fotókat mellékelni ha lesz egy kis időm hátha az segít! addig is mindenkinek jó barchkobázást! :)
-
nem a tanksapinál szellőzik ott nem is lenne szabad, van egy aktív szűrő ahol a benzingőz(gázolajgőz) lecsapódhat, és visszavezeti a tankba a már cseppfolyós üzemanyagot. ez az úgynevezett tankszellőztetés. nekem spec nincs is benn a kocsiban. a csöve fenn van a helyén, szal ott tud levegőt szívni h a tank ne horpadjon a vákuumtól. :D jah és az a kis fém sz*r az pont arra való hogy visszafele ne párologjon az üa.
valsz az ilyen eseteknél ez a visszavezető cső el van dugulva, én effelé indulnék el első körben.
-
:notworthy:
megnézem köszi!!! nem egyszerűbb ha fúrok egy jukat a sapira mondjuk 2essel? vagy az kendácsbarkács? :)
-
ne fúrjál oda lyukat, ha arra szellőzik az kicsit balesetveszélyes lesz...
-
Azt nem tudom hogy hol szellőzik,de azt tudom hogy amikor tankolás előtt leveszem a tansapkát,
akkor olyan hangot hallok mintha levegőt szívna be a sapkánál.
Tehát mintha egy kis vákuum lenne a tankban.
Ezért gondolom hogy a sapkánál nem szellőzik, mert akkor nem szívna levegőt tankolásnál.
-
nem a sapkánál szellőzik így van. az teljesen normális ha kicsi levegőt szív be. azzal nincs baj, akkor van probléma ha túl sok az a kicsi, és már horpad a tank. nálam ladánál volt így (abba ugye nincs tankszellőztetés, csak a sapkánál a nem hermetikus zárás), ha túlságosan ráhúztam (a benzintolvajok miatt), akkor scak fogóval tudtam leszedni mert úgy szívta a vákum :D de akkor már ha ránéztem a tankra akkor nem az eredeti formája volt... :D
-
oké lyukat nem fúrok !:) a tank mögött valóban van egy Y elágazás értelem szerűen a kissebb cső lehet a eldugulva! :)
köszi a tippet még nem jutottam el olyan helyre ahol megtudnám csinálni lehet hogy csak februárban lesz ebből valami. még valamit had kérdezzek ha már beszélünk az első felfüggesztésem se a legjobb :) 18 éves autónál ez nem meglepő viszont az az alkatrész ami tartja a gömbcsuklót (satuszerűen fogja be a csukló tetejét ) annak a nevét nem tudom de azt tudom hogy félkör alakú és az is el van kopva viszont boltban nem találtam olyan bölcsőszerű alkatrészt. elég bosszantó mert ha megemnelem az autót lötyög a kerék és kormányozni sem a legjobb ideiglenes megoldásként azt az egy csavart amivel összeszorítod azt a bölcsőszerű dolgot azt átfurtuk 12es re de megint szét esett megint lötyög az egész :( kikéne cserélni bontóban próbálkozzak nem szívesen akarok használt alkatrészt de ha nincs más az is jó remélem érthetőre sikeredett a levelem :) már én is belekeveredttem !
-
Te az első tengelycsonkra gondolsz ami az alsó gömbtámaszt fogja.
A futómű legveszélyesebb része, ha egyre gondolunk.
Szerintem elég balesetveszélyes és ha neadj... egy balesetben kiderül, hogy tudtál róla akkor még a köteleződ sem fizet, hanem viszik amid van, meg azt is amid lesz még.
[a csatolmány törölve]
-
Nem sokat tudok az Mk3-5 ről, de akinek legalább Mk6-ja van, és olvassa ezt a topikot, az nehogy megfúrja a tanksapkát, mert ki fog gyulladni a MIL (sárga motor) lámpa. :o
Ugyanis az Mk6 OBDII diagnosztikája környezetvédelmi okokkból azt is ellenőrzi, hogy jól zár e a tankrendszer. Tehát ezeknél normális és kivánatos a szisszenés tankoláskor. :)
Hogy ez melyik modelnél kezdődik, azt nem tudom.
-
minima eecV motorvezérlősöknél vagy ennél újabbaknál :)
-
A tengelycsonkot köszönöm hétfőn megyek szervízre mert én is tartok attól hogy esetleg kifordul6 a kerék ott a tankszellőzést is megnézzük kíváncsi leszek hogy ez a szellőzés ez hol van a szaki szerint! :) az első futóművem az szentem kuka bár nem lepődök meg rajta hiszen elég sokat fut budapest rögös útjain! :(
-
hehe meg van a kis szellőzés! idétlen helyen kúrvára nem értem fordékat komolyan bal hátsó kerék mindenkinek megvan:) ha legugolunk a küszöbb alatt van egy cső vagy annak közelében azt fújta meg a szaki sűrített levegővel és ennyi volt! :) 0forint ért megcsinálta! :) ja igen nem a tengelycsonk volt a problem ha nem a kormány csukló csavarjai voltak kilazulva megszünt a holtjáték és egyenesen megy az autó ez is 0 forint volt :D egy bal oldali szilentet cserélni kell de hát az megér 500 forintot.
Hát ennyi volt a rejtély ..... :notworthy: köszi mindenkinek a gyors válaszokat !!!! :)