Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : bende 2009 September 07, 22:01:34 PM

: mk3 vs mk4
: bende 2009 September 07, 22:01:34 PM
sziaszok!

sajnos kénytelen vagyok szembenézni azzal a ténnyel, hogy a kis fityom (1.1) hónapról hónapra jobban eszi az olajat.. 650km után lemegy az olajszint a minimumra a nívó pálcán.. a kipufogóm végéről meg lelehet kaparni a cuccot.. az autó ettől függetlenül teszi a dolgát.. síkúton ha egyszer elérte a 120-130-at, tartja.. a motorterem csontszáraz -cseréltettem anno tömítéseket, szimeringeket, a szelepszárakét is -> csak nem megy az tönkre 25e km után!?

olyan 2 évvel ezelőtt mérettem kompressziót, és a hengerekben 10,x körüli értékeket mértek, ami állítólag jónak mondható.. 8 körül már vakarhatja az ember a fejét.. -> tehát abban bízom, hogy annyira nem lehet KO a motor (most 144xxxkm van benne), hogy fúrni kellene.. -azóta mentem kb 15e km-t..

nem teljesen vágom ezt a gyűrű témát, de mintha olvastam volna arról, hogy létezik olajlehúzó gyűrű is és talán csak azzal lenne nálam a gond.. tudom, hogy még egy autószerelő sem tudja bontás nélkül megmondani a tapasztalataimból, hogy mennyire kopott a blokk.. -> tehát most csak hangosan gondolkozom a megoldáson, és tervezgetek.. annyira nem égető a dolog, de azért baromira idegesít..

azt szeretném meg tudni tőletek, hogy ti mit tudtok, mennyiből lehet megúszni egy gyűrűzést most? mit érdemes olyankor cserélni még? hengerfejtömítést, csapágy? -síkba esztergálást, köszörülés, csiszolásig nem akarok elmenni.. ha nagyobb, erősebb motor lenne benne, elgondolkoznék rajta, de nem szívesen költenék rá 2 kilót..
gyűrűzéskor ki kell venni a motort? ismertek szerelőt Pest környékén, aki foglalkozik ilyennel? -és nem kergetne el azzal, hogy lökjem be az árokba, ja és nem ül rá hetekig..

másik alternatíva, hogy lecserélem egy frissebbre.. csak a példakedvéért:

http://www.hasznaltauto.hu/3159589_ford_fiesta_2000
http://www.hasznaltauto.hu/3250019_ford_fiesta_2001
*egyébként ez már mk5??

-90e km után milyen nagyiszervizre kell számítanom?
-a gyengébb 1.3 mennyire lehet béna választás? mert csak 10lóval izmosabb a mostani gépemnél, és nehezebb kasznit is kell cipelnie.. ha autót cserélek, akkor már nem szeretnék szenvedni a pályán az emelkedőkkel vagy a légellenállással, a bringákkal..
-érdemes vásárlás előtt egy computeres vizsgálatot végezni azon a szérián? -> ki lehet vele mutatni a valós km állást?
-a motoron hallásra észre lehet venni valami baljós jellegzetest? pl. hidrotőke
-az abs szereltségűt érdemes elkerülni? -meghibásodás szempontjából
-1.3, az láncos?
-mennyire reálisak ezek az árak? ugyanennyi pénzért találtam 140e km- futott példányt is..
-használhatom ezeken a 'nagyobb' autókon a meglévő virsli gumijaimat (155/70)
-ezek is ugyanott kezdenek el rohadni, mint az mk3?

egyáltalában mennyire szerencsés most 8 éves autókban gondolkodni? -pl. szigorúbb zöldkártya vizsgáztatás..

..sikerült felhalmozom néhányat a fejembe kavargó kérdések közül :) remélem nem fárasztom le vele a társaságot nagyon :)

előre is köszi a körömkoptatást!

Bende
: Re: mk3 vs mk4
: Vadika 2009 September 08, 08:12:34 AM
Igen ez mind a kettő mk5 ;)
Az 1,3 literes moci nem tűnik rossz választásnak ;)Ugyan olyan igénytelen mint a mostani mocid értem ezt arra hogy ha a folyadékok rendben vannak akkor a világból kivisz ;)
Nekem annó az 1,1 mk1 1000km ként kb 1 de inkább másfél lityit fogyasztott olajból de ha egy komplett motor generál árát nézed az olajfogyasztással akkor kérdem én mennyit mész egy év alatt?
Mert ha kiskiszerelésben veszed az olajat akkor kb 1 ezres per litykó tehát kmre levetítve max 1 ft vel növeli a költségedet kmként.
Tehát számold ki mennyit mész egy év alatt és gondold át hogy mennyi időre szeretnéd megtartani a kocsit ;)
Nulla olajat sajnos nem fog enni ;)
: Re: mk3 vs mk4
: bende 2009 September 08, 08:36:58 AM
igen, ezzel én is tisztában vagyok, hogy egy komplett felújítás mire behozná az árát, addigra elrohad az egész kaszni.. + születik egy újabb emissziós törvény stb. ezért gondolkodom csak max a gyűrűzésben.. nem szívesen válnék meg tőle, mert a kocsi árához képest túl sok mindent raktam rendbe.. pl. a katalizátorom 3 éve lett kicserélve, és bele se merek gondolni abba, hogy milyen állapotban lehet az belül, ha a kipufogó vége úgy néz ki, ahogy..
: Re: mk3 vs mk4
: AniBaba 2009 September 08, 09:33:21 AM
Én amikor asszonyt meggyűrűztem, az elég sokba került... :D

Hülyeséget félretéve: nekem 1.3 láncos OHV van az Mk3-ban, és jó választás. Ehhez a kasztnihoz elegendő, városban főleg, de autópályán sem fogsz zavarba jönni.
Tartós, kimegy a világból, csak az alapvető figyelmet kell neki szentelni, nem hisztizik, teszi a dolgát.

Úgy tudom az Mk4, Mk5 esetében ráadásul fejlettebb az 1.3 blokk, más a hengerfej, más a befecskendezés.

Amiket belinkeltél, én nagyon drágának találom. Az egyik a régi 1.3 OHV (igásló), a másik 1.25 Endura-E - utóbbi a fejlettebb, de nem tudok tapasztalatból beszélni róla.
Én ha tehetném ugyanilyen konstrukciót vennék, de nagyobb lökettérfogattal - nem tudok róla, hogy lenne 1.6 OHV.

Asszem Mk4-Mk5-től már volt bennük 1.4 Zetec is, a helyedben inkább olyat néznék, ha mindeképpen az autócsere mellett döntesz.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_fiesta#Mk4_.281995.E2.80.932002.29
: Re: mk3 vs mk4
: Devla 2009 September 08, 10:24:20 AM
az hogy lehet h az 1.4 zetec gyorssabban van fent mint az1.8D?
: Re: mk3 vs mk4
: AniBaba 2009 September 08, 10:54:47 AM
az hogy lehet h az 1.4 zetec gyorssabban van fent mint az1.8D?
Dinamikusabb?
Tudom, 1.8D-nek pedig irtózatos nyomatéka van. De akkor sem gyorsulásra tervezték :D
: Re: mk3 vs mk4
: bull84 2009 September 08, 10:59:44 AM
1.4 90le az 1.8d pedig 60le körül! A zetec amúgy is pörgös kis motor! Nekem az 1.25-ös van és csak ajánlani tudom leszámítva pár apró hibát nagyon jó
: Re: mk3 vs mk4
: AniBaba 2009 September 08, 11:21:26 AM
http://www.hasznaltauto.hu/2901574_ford_fiesta_2001

Vedd ezt meg. Ráadásul ő klubos - asszem.

Nekem legalábbis nagyon tetszik.
: Re: mk3 vs mk4
: bull84 2009 September 08, 11:34:15 AM
Már mentem ilyennel, lehet vele meglepit okozni, ráadásul ritka, ne jön mindennap veled szemben egy ilyen
: Re: mk3 vs mk4
: bende 2009 September 08, 15:37:22 PM
AniCica lol!:) szééép.. szép.. jól mutatnának rajta a bringáim is a tetején :) már csak a krómozott ikarus pedálok hiányoznak belőle és akkor kerek lenne a kép.. -bocs ha +sértettem volna ezzel bárkit is!- meg talán fel is kellene gyúrnom magamat hozzá :) neem.. sajnos nem szeretem ezeket feltupírozott verdákat.. egy lakótelepen használt mobil shop előtt eltudom képzelni, ahogy a suliból hazatérő srácok körbeállják és méregetik.. de ez nem az én stílusom.. a fejem is szét menne a kipufogójától egy kirándulás után.. meg aztán aggódhatnék is érte..

7végi feszítős verdának ok, de ahol én használnám, ott ilyen papucsokkal téglákra tennék az biztos..
: Re: mk3 vs mk4
: AniBaba 2009 September 08, 15:59:04 PM
Ez Fiesta Sport, azért ilyen, nem sufnituner pimpelt gép.
Jó a paci a tyúkrácson utólagos. Ahogy a rács is, meg a szemöldök is. :D

Egyébként tévedés, hogy zajos. Ha valaki ordenáré rendszert rak rá, mert az a mániája, hogy a szomszéd kerületben is hallják, ahogy alapjáraton áll a lámpánál, akkor az biztos örjítő. De gyáriban semmiképpen sem csinálnak zajos autót...

Ha csak a hátsó dob lett cserélve, ami ha teljesen ki is van herélve akkor sem fog megőrjíteni senkit, szerintem nem lesz undorító hangja.
Nekem egyszer leszakadt az Escorton az Y a leömlőtől. Na AZ hangos volt :)))
Én venném-vinném :D

A téglára meg azt mondom, hogy láttam Rákospalotán (annyira nem rossz környék) Suzuki SX4-et téglán, pedig arról a gyári OZ felnit vették le - ami elég gagyi. A férgek ellen nincs menekvés. El kell törni az összes autótolvaj kezét-lábát, és akkor nyugalom lesz...

Ja, témánál maradva egyébként egyszerűbb, ha eladod ezt a francba, és veszel 1.3-as Mk3-at. Szaré-hugyé odaadják őket, és nem lesz bajod vele, nem fog többet enni az 1.1-nél, és valamivel dinamikusabb is lesz.
Vagy újabbat 1.4-ben oszt jónapot.
: Re: mk3 vs mk4
: TomeeFiesta 2009 September 08, 17:45:41 PM
kerék lopásra annyit mondok hogy kerékőr  ;)
: Re: mk3 vs mk4
: bende 2009 September 08, 17:47:35 PM
öhmm.. ha vennék egy másik mk3-at, akkor kezdhetném elölről annak rendberakását.. tartok attól egy kicsit, mert olyankor annyi lét el lehet tapsolni, hogy az összesen ráköltött pénzből vehetnék egy frissebb, jobban egybe darabot is..

bájdövéj.. hadd kanyarogjak vissza az eredeti problémámra.. nem szeretnék rögtön keresztet vetni a kisautómra -bár megtehetném, de 4 éve már az életem része lett :) szóval találkoztam ezzel a hozzászólással:

http://nepitelet.hu/autok/ford/fiesta_1989/harmatgyenge_ciposdoboz/ -> műszaki beállítottságúak! mi erről a véleményetek? ford olaj.. 50pénz stb

hm?

Bende
: Re: mk3 vs mk4
: bende 2009 September 08, 18:04:23 PM
és hát az enyim is behozott darab -de arról csak az előző tulaj tudna mesélni..
: Re: mk3 vs mk4
: TomeeFiesta 2009 September 08, 18:29:40 PM
de nézd azt hogy találsz egy újabb kocsit ami használt annál is rengeteg hiba lehet főleg az hogy az újabbak tele van elektronikával... én felújítottam a motort egy gyűrű szett hozzá kb 6ezer forint ha jól emléxem /javítsatok ki ha tévedek/ ebből kell 4 de csak akkor ha gyűrűzni kell ha fúrni kell akkor új dugó stb stb nálam a munka díj 300.000ft volt... teljes motor felújítást fizettem de nem gyengén átb***ak... oda kell figyelni. Én a felújítás mellett döntök mindig mert akkor tudja az ember hogy ez cserélve volt ekkor meg akkor meg 1x kőrbe ér az ember!
: Re: mk3 vs mk4
: Devla 2009 September 08, 19:28:48 PM
http://www.hasznaltauto.hu/2536617_ford_fiesta_1997

http://www.hasznaltauto.hu/3232173_ford_fiesta_2000

ha nem szeretnél sokat költeni. sztem ezek tökéletesek. a kinyomocsapágy cserémen kivül szinte semmit nem kellett rá költeni. és megvan fél éve. első autom. nekem bejött.

ja meg persze + 45e a vezérmüszij csere. használtauto vásárlás esetén mindenképp érdemes. hacsak el nem mondjá mikor volt cserélve utoljára
: Re: mk3 vs mk4
: bull84 2009 September 08, 19:45:16 PM
Én a zetecet venném, nekem bejöt
: Re: mk3 vs mk4
: AniBaba 2009 September 08, 20:57:11 PM
Az Mk5 TGK.
: Re: mk3 vs mk4
: Devla 2009 September 08, 21:53:26 PM
igaz. marad az mk4  ;D
: Re: mk3 vs mk4
: Vadika 2009 September 08, 22:54:48 PM
http://www.hasznaltauto.hu/2536617_ford_fiesta_1997



Ez így a képeken szépen mutat egy megnézést megér ;)
: Re: mk3 vs mk4
: TomeeFiesta 2009 September 09, 05:34:48 AM
hm.... ha jobban megnézed vadika annak az mk4nek a popsiját az egyik képen hatalmas a hézag hátúl a másikon meg norm. méretű a hézag
: Re: mk3 vs mk4
: Devla 2009 September 09, 08:31:49 AM
az cksa a képeken van ugy. ha jobban megnézed az orránál is ugyanez van.
: Re: mk3 vs mk4
: bull84 2009 September 09, 18:32:09 PM
A hátulja tuti törve volt de egész szépen rendbe lett hozva a képek alapján! Az elején van két gumibak amin lehet állíttani és máris lejjebb megy a motorháztető :notworthy:
: Re: mk3 vs mk4
: sUdYe 2009 September 10, 01:13:32 AM
ha a zöld mk4-ről van szó azt miből veszitek h törve volt? én nem látok a képen semmi rá utaló nyomot. teljesen jól áll rajta minden, sőt még a GYÁRI dísztárcsák (ezzel adták ki 97-ben a kis fordokat) is eredetiek és sértetlenek. jó vételnek tűnik.
: Re: mk3 vs mk4
: bull84 2009 September 10, 08:08:31 AM
Hátúl nem párhuzamos az ív a lámpa meg a csomagtartóajtó között! Az enyém is ilyen és törve volt. Aztán az is lehet hogy csak be kéne állítani. :) Élőben jobb véleményt lehetne mondani!
: Re: mk3 vs mk4
: AniBaba 2009 September 10, 08:45:50 AM
Tényleg furcsán áll, de nem biztos, hogy törve volt.
De sajnos nem zárja ki semmi.

El kell menni, meg kell nézni. Fotó alapján senki nem vesz használtautót :D
: Re: mk3 vs mk4
: Xerxes 2009 September 10, 09:32:30 AM
Kár hogy vizsga nélkül árulják...
: Re: mk3 vs mk4
: bull84 2009 September 10, 21:48:18 PM
http://www.hasznaltauto.hu/2991377_ford_fiesta_1999
http://www.hasznaltauto.hu/2848957_ford_fiesta_1998

Ezek szépek! Bár szerintem egy sem ghia! Gondolok itt arra hogy nincs rajtuk a címer, sem a bőr váltógomb,vagy a színre fújt csomagtartókilincs! Ezek a ghia felszereltséghez tartoztak nem?
: Re: mk3 vs mk4
: Devla 2009 September 11, 06:52:20 AM
faberakás. az ghia
: Re: mk3 vs mk4
: bende 2009 September 11, 11:10:23 AM
picit sokallom az árukat az évjáratukhoz képest.. holnap megnézek egy ígéretes darabot.. hátha a több mint a fele igaz lesz annak, amit írtak róla..

az 1.25-nek van "üzemszerű" olajcsipkedése?
: Re: mk3 vs mk4
: AniBaba 2009 September 11, 12:14:02 PM
Elvileg minden autó fogyaszt egy picit az olajból, mintha 0,5-1dl/1000 km lenne a limit...
: Re: mk3 vs mk4
: bull84 2009 September 11, 14:29:24 PM
Hát az enyém 2 olajcsere közt nem változott a szint!(10w40)
: Re: mk3 vs mk4
: Bubus 2009 September 13, 13:53:02 PM
Sziasztok!
Nem régen regisztráltam,fiesta tulajdonosként.Előző autóm egy peugeot 205 gti volt,most váltottam.Eddigi tapasztalataim nagyon jók  a fiestával kapcsolatban.Abban kérném a segítségetek,hogy mire kell odafigyelni ennél az autónál?Hol kezd eteleg rozsdásodni,motornál,futóműnél esetleg valami típushiba van-e?Előre is köszönöm.
Üdv:Karesz
: Re: mk3 vs mk4
: TomeeFiesta 2009 September 14, 08:20:43 AM
hali!
küszöbök,homlokfal /amely egyben van a zárhíddal/ hátfal szokott még rozsdásodni na meg az alja... az ajtók nálam speciel nem rohadnak..
futómű? szerintem tipus hiba az első féktárcsák deformálódása értem ezalatt azt hogy ha fékezel akkor rázza a kormányt /nem egy fordossal beszéltem aki folyton szívja a fogát ezek miatt/
na meg persze láncos motornál a szelephézag
hidrotőkésnél meg hidrőtőke csörgés
én ezeket mondanám típus hibáknak  :)
: Re: mk3 vs mk4
: DVZs 2009 September 14, 08:37:27 AM
+ Tanknyílás körül szokott virágozni még, ez tipikus hibája.
: Re: mk3 vs mk4
: bende 2009 September 14, 11:28:55 AM
szombaton ellátogattam Egerbe kirándulni egyet és megnézni -villanyablakot leszámítva- egy fullextrás 1.25-öst.. hát.. nem szoktam használtautó telepeken megfordulni, eccer volt szerencsém, amikor belebotlottam a mostani fityomba.. de ott vaz.. az összes nepper  trükk, amiről csak lehetet olvasni hallani fel volt vonultatva.. előre sajnálom azokat a szerencsétlen balfékeket, akik befognak dőlni nekik..

785pénzért hirdetett egy kitünő állapotúnak titluált 2011/6-havi műszakis garázsban tartott aszfaltszaggató sárkányt, amit én max 7kilónál nem tartok többre.. de gondoltam, ha már ennyit kér érte, akkor lehetséges, hogy tényleg egy éxerdobozt hirdet.. muszáj volt megnéznem..

óriási csalódás ért.. az a fehér garázsban tartott ragyogása egy picit megsárgult mire odaértem.. és úgy nézett ki, mint egy kifestőkönyv.. szépen körbe voltak ecsetelve a rozsdafoltok a fehér legkülönbözőbb árnyalataival.. kerékjárati ívnél még ahhoz sem vette az energiát a kókler, hogy rendesen visszategye a helyére a kerékjárat belső műanyag burkolatát.. az ecsetelés mellett áteshetett valami gyors fényezés szerű valamin is, mert néhol még ott figyelt a vízzel elkent (hátha lejön alapon) festékpermet a visszapillantón vagy a gumikédereken stb.. -és ezt több autón is láttam.. amit nem is értek, mert nem úgy nézett ki, mintha le is lett volna fújva a kasztni.. az mk5 hatalmas lökhárítója alatt  fojtatódott a homlokfal pusztulása, csak azt egy lúzer vevő, aki most találkozik először autóval, nem fogja észre venni.. elöl hátul különböző gumik -véleményem szerint, ha valakinek az anyagi nehézséget okoz, hogy egy komplett garnitúrát vegyen.. bele sem merek gondolni abba, hogy mennyi odafigyeléssel üzemeltethette.. a pontot a sztori végére az autó hátuljának a lenyomogatása tette fel.. semmilyen ellenállása nem volt, nagyon könnyen ment -> hátsó lengéscsillapító = 0.

-> még volt bőr a képén azt írni róla, hogy kitűnő állapotú.. már a normállal is hazudott volna.. inkább üzemképes volt, mint korának megfelelő..

és a műszakija még idén fog lejárni.. nem is kértem el a kulcsát, hogy nézzük meg milyen lehet belül..

amúgy meg az összes 6-8 év körüli autó arra -ha már ott jártam, megnéztük a másik 2 telephelyet is- borzalmas állapotban aszódtak kint a napon..

lehet, hogy  Egerben így pusztulnak el az autók, oda többet nem fogok ilyen céllal menni.. pedig több reményt fűztem egy vidéki piachoz, mint a pestiekéhez..

inkább most gyűjtögetek tovább egy fiatalabbra, nagyobbra..