Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Robee86 2009 April 19, 21:22:09 PM
-
Gondoltam hátha érdekel ez rajtam kívül mást is! Szívesen várok különböző ötleteket, tanácsokat, stb., stb... ;)
-
Én nem igazán ültetném le. Mert így is alacson a gép. Föld úton szal.
-
Traktór való föld útra ;D 8)
-
;D ;D
Hát sztem azért annyira nem alacsony! Meg ahogy néztem külföldi oldalakon 35mm-es ültetés még elfér és legalább picit keményebb is lesz...
-
Igy van. 35-40 mm-t elbírnak a gyári gátlók, bár ha nem a legjobb állapotban vannak akkor érdemes kicserélni őket. Stabilabb lesz az autó tőle, olyan jó kis pattogós :) (ekkora ültetéssel még földúton is elmegy, csak ésszel kell bánni vele)
Egyébként szerintem sem túl magas konstrukció az mk3, ettől függetlenül a kerékjáratoknál elég nagy űr van, ami nem szép. Szóval ültessen mindenki bátran ;D :-X
-
jól néz ki az ültetés, nekem is van nem kevés az escorton, de soha többet nem ültetnék le autót. az a fosás ami megy: "csak nehogy leérjen" "ott nem jó ott leér", "áúúú bmeg ez már nekem fájt, nem gondoltam volna h ez ilyen magas." és még sorolhatnám mik járnak a fejemben mikor közlekedek az autóval. jó úton hibátlan, és stabilabb lett az autó (5 centi ültetésem van a gyári cabrio escorthoz képest, keményebb gátlók, feszítős ültetőrugók). jó úton álom, de a magyar utak többségén halál. a következő autómat tuti nem leültetem hanem kiemelem, és szélesítem.
-
Szervusz!
Egy ültetés nagyon szépen nézhet ki egy autón, föleg sztem ezeknek a fiestáknak nagyon jól áll. MK3-nál arra vigyázz nagyon az elejével, hogy ugyan a gumi miatt engedne ültetést, de figyelj a kocsi alatt hosszába húzódó váltótartó vasra( ugye az váltótartó? :D) Nekem megvolt ültetve, oldalamon találsz is képet róla, sztem nagyon szép volt, csak nekem a gyárinál kisebb gumik is voltak rajta, na meg az ültetés is elég vad lett, igy kb 3napig volt bennt... leértem vele midnehol, a városba elég látványos volt ahogy mentem, majdnem mindehol szikrázott az allja szarabb utakon(ergo mindehol ;D) Esetleg egy gátlókeményítés segíthet a dolgon, ugye akkor nem rugózik be akkorát a kocsi. Célszerűbb a barbár (sztem) de célratöröbb kovácsolással "beállítani" az ültetést... de mivel attól keményebb sztem nem nagyon lesz, ezesetbe én javasolnám mindenképp azt a keményebb gátlót. vagy marad amit sUdYe mond.. "csak nehogy leérjen" "ott nem jó ott leér", "áúúú bmeg ez már nekem fájt, nem gondoltam volna h ez ilyen magas." ;D
Várom az ellenérveket, javaslatokat, mivel én is újra szeretnék majd egy szolidabbat ültetni... mondjuk azt már nagyobb felgenekhez :-X
-
Most épp beszéltem egy ismerőssel, aki elég nagy autoszaki és ő azt mondta, hogy nyomassam össze a rugót 30-35 mm-t és így árban is olcsóbban kijövök (kb. 20.000, míg egy Apex ültetőrugószett 30-35...) és keményebb is lesz a futómű. Csak ugye a kemény gátlók híján pattogni fog, de majd eljön egyszer a kemény gátlók ideje is! :)
-
Sztem érdemes megvárni mig gátlót is tudsz cserélni, és egybe berakni (föleg ha beteg a gátló) amugy meg sztem az a kovácsolás, még talán kevesebböl is kijönne ;)
-
kovácsoltatás: jó szép meg minden, de időnként kirúgja magát a rugó eredeti hosszára, én az ültetőrugót javaslom inkább ha ha ilyen árakat tudsz az a 15 már nem olyan húúde... (ezt egy pénzhíján lévő egyetemista/én/ mondja)
-
Off
sUdYe, ha egyetemista vagy /sokmindent tudok rólad... vannak beépített embereim ott ahova jársz/ tudhatnád mennyi sört lehet abból a 15ezerből venni ;D
On
Igazat adok az előttem szólónak, természetesen az igazi a rendes ültetö szett... az tuti nem rúgja kimagát, alapból sokkal keményebb, én csak mint alternativa jegyeztem meg, meg ha pl van 35ös meg hasamraütök 20as, neked nemtetszik egyik se, sztem akkor lehet játszani a kovácsoltatással, mint ahogy azt csinálta TomeeFiesta is. Kérdés minöségre melyik lesz a jobb.. illetve hát sejthetö hogy az ültetöszett.
-
nálam indokolt volt a brutális űltetés... hátúl 6 centi vagy mennyi lett elől meg 4 vagy 5 /lusta vagyok vissza keresni/ hátúl akkora űr volt hogy befért a fejem...
OFF és örömmel jelentem be itt hogy új gátlók fognak érkezni május végére... az újak megvannak már csak még egy két okosság kell még hozzá és mehet befele.. ;) ON
-
ez jó hír Tomee! ;) remélem minél hamarabb bekerül. :)
OFF Döfi, bizony sok sör kijön belőle, de a 20-ból mégtöbb amit fölösen dobnék ki az ablakon mivel úgyis kirúgja magát idővel a rugó eredeti hosszára ON :D
-
Köszönöm az infot, akkor sztem marad az ültetőszett, az mégiscsak eredetibb!
Viszont lenne egy olyan kérdésem, hogy ki mit tud arról, hogy melyik cég gyártja a legkeményebb rugókat. Én egy rallys ismerőstől tudom, hogy az APEX a legjobb. De mások véleménye is érdekelne... ;)
-
APEX télleg a legjobb ;) FK-ból tudsz venni szettet (gátlóval együtt), nem rossz minőség de az APEX jobb. pénztárca kérdése. van elég sok márka, amik közül van jópár jó, és nem olyan drága mint az apex. :) nézzél körbe ez ügyben, így fejből én nem tok többet. :D majd szólnak a többiek is pár infot gondolom. :)
-
Sziasztok!
Sokat forgattam magam az ültetés miatt, hogy az most jó e nekem, vagy sem, de így egy pár hét után rájöttem, hogy Igen! Nagyonis jó! Stabil , nagyon jó az úttartása, és természetesen, nagyon jól mutat! Az ültető rúgókat amúgy, történetesen pont Döfikétől vásároltam! ;) Köszi Döfi! Nem bántam meg! Viszont, ami miatt kicsit tartok, hogy a lengéscsillapítók lehet nem fogják bírni! Nem értek hozzá, ígyhát szívesen venném ha valaki kioktatna,hogy mit is kell azon érteni hogy gátló keményítés? Nekem az a meglátásom, hogy ez így is éppen elég kemény, és valahogy nem áll össze a kép, hogy miért jó az ha mégjobban bekeményítem?!
A pontosság kedvéért pedig, 185/55 R14 kerekek, 35/40-es ültetőrúgók, Mindössze egyszer ért bele a kerék hátúl, amikor egy kb 120kilós haverom ült hátul, és elkaptunk egy nagy huppanót! (Kb.250kg emberhússal leterhelve)! Amúgy meg kemény a rugózás, nem zavaró, de azért ha elkapok egy kátyut akkor felszisszenek! Kb ennyi, ja! És fosok hogy a gyári lengéscsillapító megmakkan!
Minden jó mindenkinek!
-
Hy Ph0en1x!
A kemény gátlók lényegében abban segítenek, hogy ne "pattogjon" a kocsi. Tehát ha mondjuk belemész egy nagyobb kátyúba, az megdobja a kocsid hátulját felfelé és utána ahogy leér a kerék ott is marad (kemény gátlóval), nem pattog, mint csak simán rugóval!
Persze ez egy direkt eltúlzott példa volt, mert azért a valóságban nem repkednek csak úgy a kerekek, de remélem sikerült megérteni a lényeget! ;)
Ha esetleg van, aki jobban tudja, attól előre is elnézést kérek, de én így tudom!
-
Helló!
:icon_salut: Értem, és köszi. A gyári gátlót ki lehet keményíteni (ha igen akkor hogy), vagy ez egyértelmű cserét jelent? Igazából nem vészes a pattogás, csak attol tartok hogy nem fogják bírni a gyári gátlók! Nem tudom miből gondolom hogy nem fogják bírni, csak úgy feltételezem! Van ennek valóságalapja? Ha nem lenne gond vele, akkor maradna a régi, mert jónak érzem!
Minden jót és további szép napot!
-
Anno pár éve mikor még a haverjaimmal nagy skodásak voltunk. Mi is leűltettük a kocsikat. Nem vettünk bele semmi egyébb extra luxus alkatrész mert szegények voltunk. Viszont mi a rugóból vágtunk le egy menetet. és rendesen leűlt. Tudni illik, hogy a skodák puha futóművek-nek köszönthetjük, hogy sikerűlt nem keményre faragni. és valóban stabilabb az autó ha ültetve van, de nem magyarországon. Itt-ott egy kátyú veszélyes.
Idősebbik korosztályomban is vannak még egy páran akik beletették az ültető rugót corsába, fokuszba, fiátba, dáciába, Használták egy évig és vissza tették a gyári rugót. Én csak nevettem ezen, de megkérdeztem miért.
Válasz: Nekem ne verje szét az autót, Unom már a pattogást, Szétrázza a fejem.
Valóban látványos és szép. De én biztos nem fogok gyomor ideggel közlekedni és késöbb tönkre teszi az autót, ami +pénz. Nem azért írom hogy fikázzam, vagy elvegyem a kedveteket. Ez az én véleményem. Izlések és pofonok. Nekem még így is alacsony. Na persze ki mire használja. Lehet, hogy terepjárót kellett vólna vennem?
-
hacinger :notworthy:
jól néz ki az ültetés, nekem is van nem kevés az escorton, de soha többet nem ültetnék le autót. az a fosás ami megy: "csak nehogy leérjen" "ott nem jó ott leér", "áúúú bmeg ez már nekem fájt, nem gondoltam volna h ez ilyen magas." és még sorolhatnám mik járnak a fejemben mikor közlekedek az autóval. jó úton hibátlan, és stabilabb lett az autó (5 centi ültetésem van a gyári cabrio escorthoz képest, keményebb gátlók, feszít?s ültet?rugók). jó úton álom, de a magyar utak többségén halál. a következ? autómat tuti nem leültetem hanem kiemelem, és szélesítem.
csak hogy saját magamat idézzem ismét.
-
Ha simán levágsz a rugóból, és nem hangolod hozzá a lengéscsillapítót, az olyan, mintha rossz lengéscsillapítóval járnál, az eredmény siralmas, feltéve, ha megéled, és nem halsz meg az egyik kanyarban. Nem is csodálom, hogy egy éven belül visszarakták az eredeti rugót... Az ültetéskor exponenciálisan keményedő rugót érdemes használni, ami a hozzá készült lengéscsillapítókal és a csapágyakkal, szilentekkel, perselyekkel, gömbcsuklókkal együtt egy komoly versenyfutóművet eredményez... Az ilyen iszonyú drága, érdemes rally-s gyártóknál szétnézni, ők forgalmazzák ezeket. Azért én csak úgy gondolom, hogy egy komoly rally futómű nem hullik szét a magyar utakon, annál ezerszer nagyobb igénybevételre tervezték!
-
ja. csak legyen rá másfél millád kb, mert egy olyan futómű kb annyi, ha minden erősített, versenysportból való.egy kemény gátló és egy jó ültetőrugó utcára bőven elég. a futómű nem megy szét tőle, én csak attól félek, hogy az alja odaér az utakon, aminek nem örülök. ennek ellenére soha többet nem ültetek autót, pedig nekem jó a futóművem, úgy van megcsinálva ahogy kell, csak a magyar utakra ez nem való.
-
Helló!
:icon_salut: Értem, és köszi. A gyári gátlót ki lehet keményíteni (ha igen akkor hogy), vagy ez egyértelm? cserét jelent? Igazából nem vészes a pattogás, csak attol tartok hogy nem fogják bírni a gyári gátlók! Nem tudom mib?l gondolom hogy nem fogják bírni, csak úgy feltételezem! Van ennek valóságalapja? Ha nem lenne gond vele, akkor maradna a régi, mert jónak érzem!
Minden jót és további szép napot!
Minimális ültetésnél (3-4cm) elbírja a gyári gátló. Egyik haveromnak van egy Honda Civicje 4cm ültetéssel és mióta ültetve van a gyári gátlójával megy (ez 60.000km!!!). Úgyhogy ne parázz bírják azok a gyári gátlók, de ha tutira akarsz menni Katona kb 8-10.000HUF-ért felkeményíti ( /db). ;)
-
Kárászy pesten a legjobb ::) 8)
-
nagytamás
Én tudom mit csináltam amikor levágtam a rugóból. Viszont te nem tudod mit nem csináltál. Szóval a Skodának jó volt a futóműje amikor levágtunk belőle egy menetet. Nem azt írtam,hogy a haverjaim is levágtak a rugóból. Igen ültetett lengéscsillapítót vettek bele. És ezt unták meg!
-
hacingerrel egyetértek 1 menet nem a világ. de hosszútávon tényleg jobb az ültetőrugó. uis a rövidebb rugó csak rövidül de nem keményedik és könnyebben odaveri az alját a kocsinak. :D én nem skodáztam LADÁztam csak de ott élveztem h magas a kasztni eszembe nem jutott leültetni.
-
Nos ha én nem tudom mit csináltam, de te tudod, akkor azt hiszem részemről ez a téma le is zárva. Nem megyek bele egy szakmai fórumon személyeskedésbe, kérlek te is kerüld el legközelebb...
-
ez szép, csak akkor nem is kellett volna lereagálnod a személyeskedő részt. Viszont köszönöm az akaratlan moderációt ;) , hacinger, kérlek ezután kerüld a személyeskedéseket (vagy az annak érthető megnyilvánulásokat).
-
Remélem nincs harag, de ez azért nem játék. A lefűrészelt rugó miatt megváltozott rugóparaméterekkel kanyarban a lengéscsillapító nem csillapíthat eléggé, és ez annyira lecsökkentheti a tapadást, mintha teljesen rosszak lennének a lengéscsillapítók. Tényleg nem okoskodni akarok, de azért ha olyat írunk, ami igencsak életveszélyes, ezt erősen emeljük ki. Mert míg én sokat jártam/járok rossz csillapítású autóval, és nyilván neked vagy másnak sem okoz gondot, akinek már nagy gyakorlata van, és tudja, hogy rossz a csillapítása, azonban, ha egy kezdő nulla gyakorlattal felbuzdulva a topikon lefűrészeli a rugó végét, és nem számítva rá azt hiszi most már tolhatja neki, mert sportkocsija van, annak csúnya vége lesz.
Az meg, hogy kinek van rá pénze, és kinek nincs más téma. De érdemes megnézni rallye versenyt akár csak filmen, hogy tudja az ember milyen sport az, meglepő, de nem az aljukon csúsznak azok az autók a szerpentinen sem! Rengeteg ember épít ilyen autót, vagy gyorsulási gépet, és használják őket az utcákon is gond nélkül. Nyilván aki a rugót fűrészelgeti ilyen autót akar imitálni, csak éppen ő rontja a kocsi teljesítményét a tuninggal, nem pedig növeli. De azért ne írogassuk már, hogy minden tuning kocsi rosszabb a gyárinál.
-
Elnézést kérek ha személyeskedtem. Nem állt szándékomban. Én csak leírtam mégegyszer amit írtam korábban.
Az való igaz, hogy a vágot rugó balesetveszélyes is lehet. De lehet, hogy nem. A tapasztalataimból beszéltem, és rajtam kívűl még 7-en is megcsinálták. Ennél az autónál nem volt veszélyes közúti forgalomban. De ez Skoda volt. Még a vizsgán sem szóltak. :D Amikor én cseréltem a fiestámban a teleszkópot láttam, hogy ez csak simán ki lóg nem volt vissza hajtva, ebből akár lehetett volna vágni. De nem tettem. Mert engem inkább a magasabb érdekelne. De akkor miért nem vettem terepjárót? Ez már az én bajom.
Felhívom mindenkinek a figyelmét: Ne kisérletezzen ezzel!!!
Nem szeretném ha emiatt valakinek bármilyen baja essék.
Maradok tisztelettel: András
-
nagytamás, nem akarok vitatkozni, de mint írtam én is igazat adok nagy általánosságban, de 1 menet a rugóból nem a világ, jobb lenne 1 ültetőrugó az említett okok miatt, de 1 menet levágásától még nem lesz életveszélyes az autó, ezt is lássuk be. Amúgy meg nem a csillapító nem fog tudni eléggé csillapítani, hanem a terhelés nagyobb %-át kell a gátlónak átvennie a rugó helyett, így a gátló sokkal hamarabb tönkremegy egy ilyen művelettől, ugyanúgy mint ha a gyári gátlót hagyjuk benn 40mm fölötti ültetésnél, és még lehetne sorolni. A rallys hasonlatod meg szép és jó, de mint az elején is leírtad az nem kizárólag rugó tuning hanem minden futóműalkatrészé. És egy jó tuning nem szarabb a gyárinál, lásd ott az enyém is, a futómúve álom, feszes, kanyarban mintha sinen menne a kocsi, DE vesekövem sose lesz, pluszba fosok hogy mikor veri oda az alját a demszkykátyús utakon... Valamit valamiért. Amúgy ültél már Rally autóba? Az még dúrvábban kemény mint bármelyik utcai tuning autó. Nekem volt már szerencsém hozzá és mondhatok annyit róla hogy az utcai autóhoz hasonlítani nem kéne, mert össsze se hasonlítható a kettő.
Végszóként, az autó veszélyes üzem, nekem is voltak sz*r csillapítású autóim, volt olyan aminek a fékútja 10x-re nőtt a csillapítás hiánya miatt... tudom jól hogy ez mennyire fontos, és mindenkit én is óvva intenék attól hogy ilyen sufni megoldásokkal mókolja az autóját, de bizonyos határok között még ez sem életveszélyes, ez a határ meg minden típusnál változik.
-
Tisztelt Robee86!
Kösz a válaszod! Erre vártam hogy megnyugtasson valaki! Mostmár jól fogok aludni! ;)
-
Lenne egy kérdésem hogy van az hogy ma beraktuk az apex 40/40-es ültetést az autóba és nem ment lejjebb 1 cm sem! Rugó pedig rövidebb a gyárinál sokkal!
-
Hát ez előfordul, egy ismerősöm off borájával is ezt volt, sőt az még 1cm-ez magasabb is lett elől. Lehet hogy nem pont a te autódhoz való a rugó.
Egyébként a 4cm-es nekem sem ültetett 4-et, csak 2,5-3cm-et :-\
-
ez azért van mert a rugó adatai a gyári magassághoz képest mérnek, ha már fáradt volt a régi rugó és nem tartotta annyira fenn a kocsit mint a gyárban akkor lehet ilyen pl de lehetne még kitalálni sok sok ilyen lehetőséget. vagy már lehet meg volt eddig is ültetve.
-
Keine pánik! Leült a kicsike nem tudom hogy de mire haza értem vele jóval lentebb van! Kicsit fura mert olyan mintha az eleje feljebb van! Érdemes kivágni az első rugóból egy menetet vagy nem? Amúgy a két rugótányár távolsága az fix vagy lehet változtatni?
-
nem véletlen szokás előre egy picit többet ültetni. enyémnek is fentebb van az eleje, de azért mert tele a csomi egy fél autónyi alkatrésszel :D
-
Ki hol nézi,méri az autó magasságát? Nem bánnám ha valaki megírná. Szeretném én is lemérni, mert nekem ez nagyon furcsa, hogy ilyen alacsony.
Lehet, hogy már rugót kellene cserélni? A térkövezett fekvőrendőrnél már súrólja az alját. 1 nagyon picit. Föld úton káosz.
Vagy esetleg én lennék a nehéz? :laugh:
-
mindig az autó legalacsonyabb pontjánál kell megnézni. ez általában a küszöb alján lévő perem alja, elöl. nemtom a fiesta gyári magassága mennyi, de az escorté 90-2000 között 180mm, sok fekvőrendőrön még ezzel a gyári értékkel is leér, ehhez képest az én escortom 100mm magasan van, képzelheted. A fordok elég alacsony épíésűek. ne tök egyenesen menj át a fekvőrendőrökön.
-
Én a motornál nézem. Ahova a kartervédő lemezeket szokták pakolni egyes autóknál. Azt hiszem nálam az a mérvadó. Eddig nekem csak a fű simogatta meg az alját. Pedig 1 hete a rallyra menet azt hittem, ott maradok felakadva a parkolóban. De nem... ;D
-
Egy nagyon amatőr kérdés: A felső rugótányér az hova van rögzitve? A lengéscsillapitó felső menetes részéhez? Ha rövidebbre vágom a lengés csillapitót és rávarázsolom a menetet akkor lejjebb kerül az autó gondolom én! ???
-
Szerintetek az kivitelezhető és életképes megoldás lenne, hogy ha vennék 35-40mm-es ültetőrugókat és előre berakatnék a rugótányér és a rugó közé egy 10-15mm-es "pogácsát", hogy ezáltal elől csak 20-25mm-t üljön. Elől semmiképp nem szeretnék 35-40mm-t, mert az első lökösöm toldat van és így is elég alacsony, meg hátul amúgy is nagyobb a hely, szóvalé ha elől kevesebbet ülne akkor lenne egyforma...
-
inkább rendelj egy 25/35-öt.
-
Olyan nincs sajnos! :( Csak olyan van , hogy elől hátul 35-40mm! De ha esetleg tudsz 25/40-est vagy 25/35-öst szólj, hogy hol merre!
Előre is köszi! ;)
-
És ha ültetőrugók helyett XR2-es rugókat tennék be? Azok elvileg 20mm-el rövidebbek ha jól tudom. De nem akarok hülyeséget mondani...
-
az xr tudtommal 25mm-el alacsonyabb ;)
-
az xr tudtommal 25mm-el alacsonyabb ;)
elvileg
rs1800 biztos...
-
Érezhetően keményebbek amúgy az xr2-es rugó? Bár gondolom az ültetőrugók keményebbek...
-
még nincs bent a kocsiba igy nincs tapasztalat.
még kocsim sincs egyenlöre :-\
-
Értem...Hát nemtudom mitévő legyek ültetés ügyben. Vagy ültetőrugó és attól határozottan keményebb lesz, viszont lejjeb kerül az egész 40mm-el, vagy xr2-es rugó kéne viszont nemtudni, hogy akkor is lesz e olyan kemény, vagy legalább is megközelítőleg olyan kemény. Mert ezzel a gyári rugóval nem olyan tuti. Jól jönnének a keményebb rugók 1-2 tempósabb kanyarnál! :)
-
Nem mondanám, hogy nagyon imbolygok az XR2-mel, stabilan tartja a kanyarokat pedig néha nagyritkán gyorsabban veszem őket... ;)
-
Értem...Hát nemtudom mitév? legyek ültetés ügyben. Vagy ültet?rugó és attól határozottan keményebb lesz, viszont lejjeb kerül az egész 40mm-el, vagy xr2-es rugó kéne viszont nemtudni, hogy akkor is lesz e olyan kemény, vagy legalább is megközelít?leg olyan kemény. Mert ezzel a gyári rugóval nem olyan tuti. Jól jönnének a keményebb rugók 1-2 tempósabb kanyarnál! :)
a futómű keménységét elsősorban nem a rugó keménysége határozza meg. az xr rugói keményebbek erősebbek. Ha komolyan gondolod az ültetést, akkor tedd bele az xr rugókat, pluszba keményíttesd fel a gátlókat. úgy már komolyabb eredményt lehet elérni. Az ültetés nem csak egy rugóból áll, mint ahogyan azt sokan hiszik, ott gátlóhoz is kell nyúlni (még a legkisebb ültetésnél is), 40 mm-nél vagy fölötte meg már a futómű összes többi részéhez, és a gátlókat is cserélni kell.
-
a futómű keménységét elsősorban .....
akartam irni ::)
-
a futóm? keménységét els?sorban nem a rugó keménysége határozza meg. az xr rugói keményebbek er?sebbek. Ha komolyan gondolod az ültetést, akkor tedd bele az xr rugókat, pluszba keményíttesd fel a gátlókat. úgy már komolyabb eredményt lehet elérni. Az ültetés nem csak egy rugóból áll, mint ahogyan azt sokan hiszik, ott gátlóhoz is kell nyúlni (még a legkisebb ültetésnél is), 40 mm-nél vagy fölötte meg már a futóm? összes többi részéhez, és a gátlókat is cserélni kell.
Nem akarok okoskodni, de a futómű keménységét pont, hogy a rugó határozza meg. A gátló a csillapítást határozza meg mint ahogy a neve is mutatja (lengéscsillapító). Tény, hogy komolyabb eredményhez a gátlókhoz is hozzá kell nyúlni, de az alapvető keménységet a rugó adja. Hiába van beton gátlód, ha a rugód szart se ér...Utcára meg sztem bőven elég egy jó ültetőrugó, legalábbis a magyar utakra.
-
akkor ha ennyire nem hiszel annak aki látott már 1-2 autót, csináld úgy ahogy akarod... őszintén mondom segíteni akartam, de látom te nem vagy az ingyen segítségre vevő. Akkor csináld meg úgy ahogy akarod, és majd jöhetsz panaszra pénzért...
cinizmust félretéve... a gátló adja meg a futómű keménységét azzal hog nem engedi felütni a kerekeet, nem engedi elpattogni az útról. Ehhez nyújt SEGÍTSÉGET a rugó, azzal hogy a gátlóról leveszi a terhelés jó részét. Azzal jó eredményt elérni ha csak az egyiket cseréled ezekből NEM LEHET.
de őszintén, ha nem hiszed tegyél be az autódba kuka gátlóval egy rugót,, és akkor próbáld ki milyen.... olyan lesz mint egy hajó...
szerk: de ha láttál már autóban gólyalábat akkor evidens is lenne amit mondok.... a rugónak semmi köze a felfüggesztéshez, csak a gátlón van rajta....
-
Gyári gátlóhoz lehet párosittani 60/40-es ültetőrugót a gátló röviditése nélkül?
-
40 fölött már gátlócsere kell. és nem árt figyelni a lengőkar dölésszögére, valsz ott már kell erősített szilent is, mert havonta ki fogja nyírni a szilenteket különben.
-
jah és amit kifelejtettem: ültetés után futóműállítás KÖTELEZŐ!
-
Milyen lengéscsillapitó kell? Mennyiben tér el a gyáritó? ??? Hosszra? Mert a keményités az lesz a gyárin és szeretnék bele egy ilyen rugót azért kérdezem 8)
-
rövidebb, és valsz vastagabb és keményebb az ilyen gátló. a legegyszerűbb (ha belemegy az MK3 gátló), hogy veszel xr2i gátlókat az 25mm-el alacsonyabb és már csak /40-et kell alárakni.
De ha a véleményemet kérdezed akkor /30-nál semmiképp se ültess rajta többet. halál vele úgy közlekedni, mindenhol leér. nekem /50 van körbe hát még egyszer nem kéne. (10 centire van a kocsi alja a földtől), nincs olyan fekvőrendőr amin át tudnék normálisan menni.
-
köszi! Mondjuk most van benne egy 40/40-es és azt akarom elérni hogy menjen lejjebb az eleje max 1-2cm még! Elég bután néz ki hogy hátul jobban ül! Mi lenne ha felkeményittetném a gátlót és egy fél menetet metszenék a rugóból? Most a kerék és a az ív közt van 4cm!!!
-
felesleges....
rugó vágásról már irtam véleményt.....
-
akkor ha ennyire nem hiszel annak aki látott már 1-2 autót, csináld úgy ahogy akarod... ?szintén mondom segíteni akartam, de látom te nem vagy az ingyen segítségre vev?. Akkor csináld meg úgy ahogy akarod, és majd jöhetsz panaszra pénzért...
cinizmust félretéve... a gátló adja meg a futóm? keménységét azzal hog nem engedi felütni a kerekeet, nem engedi elpattogni az útról. Ehhez nyújt SEGÍTSÉGET a rugó, azzal hogy a gátlóról leveszi a terhelés jó részét. Azzal jó eredményt elérni ha csak az egyiket cseréled ezekb?l NEM LEHET.
de ?szintén, ha nem hiszed tegyél be az autódba kuka gátlóval egy rugót,, és akkor próbáld ki milyen.... olyan lesz mint egy hajó...
szerk: de ha láttál már autóban gólyalábat akkor evidens is lenne amit mondok.... a rugónak semmi köze a felfüggesztéshez, csak a gátlón van rajta....
sUdYe!
1.Direkt azzal kezdtem, hogy nem akarok oksokodni, csak van 1-2 rallys ismerősöm és az egyikük magyarázta el ezt a dolgot. Ő mondta, hogy a keménységet a rugó adja a gátló pedig nem engedi pattogni és elhittem neki, mert M3-as BMW-vel versenyeznek.
2.Én nem azt mondtam, hogy rugóval tökéletes futóművem lesz, hanem csak annyit mondtam, hogy attól keményebb lesz. És nyilván gátló nélkül pattogni fog. Tisztában vagyok vele, hogy rugó+gátló kombináció a legjobb és hogy attól lesz fasza a futómű. Azért írtam amit írtam, mert nekem sokan mondták, hogy utcára elég a sima ültetőrugó.
Lényeg a lényeg nem akartam ebből perpatvart, csak az ember többféle véleményt hall és ennél nincs is rosszabb, úgyhogy sorry ha faszságot mondtam!
-
perpatvar nincs. Reggel volt én meg fáradt. :D probléma egy szál se, az egészre annyi hogy mivel a gátló a gólyaláb lelke, a közepe, és ezen van rajta két rugótányér között (amik a gátlóra vannak rögzítve!!!) a rugó, így már logikus lehet hogy nem a rugó adja meg a keménységét a futóműnek ELSŐSORBAN!. Persze számít a rugó nem is keveset, mivel ugyanúgy teherviselő elem mint a gátló. De legyen akármilyen jó kemény a rugó egy kuka gátlóval semmit nem ér. Nem attól lesz jól vezethető az autó hogy kemény a rugó, hanem a gátló és rugó páros megfelelő harmóniájától, ahogy a helyén tartja a kereket, az úthibákon, kanyarba, gyorsításkor, stb. Számít a rugó, nem mondtak neked hülyeséget, csak félig, mert nem kizárólag a rugó számít. Az ő autójukba már olyan komoly gátló van alapból hogy az elbírja az ültetőrugót simán, de a gyári fiesta gátlók ha megnézed olyan mint a szalmaszál kábé, nem egy túl vastag és erős darab... ezért írtam amit írtam nem balhézásból. :D a stílusom néha cinikus picit, ezt belátom, de nem bántásból megy a dolog ;)
-
Jolvan, akkor semmi gond ezek szerint! Tehát...Tényleg elég franciásan leng a kocsi eleje! :) Hátul nem is oylan rosszak a gátlók, viszont az elsőket lehet, hogy fel kéne keményíteni. Vagy cserélni, mert az nem olcsó mulatság?! :(
-
nekem is még gyári vastagságú gátlók vannak a kocsiban... nem is vagyok vele elégedett... nem rossz mert keményítve vannak, de kéne 4 új gátló. KONI-n vagy Bilstein-en gondolkozok csak 100-150e a 4 gátló amit kinéztem, euró árfolyamtól függően... :( de előbbutóbb meglesz :D
-
Hát szerintem nekem elegek lesznek a gyári keményített gátlók. Egyrészt nem is megyek sokat, másrészt meg nem minden kanyarba úgy megyek bele. :)
-
amióta nálam van az autó mostmár 1 éve nem mentem a kocsival 10e km-t se :( én mondjuk nem az egyenesbe hanem a kanyarba vagyok gyorsabb a nagy átlagnál, nem állat módjára megyek, csak úgy ahogy az autó biztonsággal engedi. :D
-
Sudye neked mennyivel lettek rövidebbek a gátlók?
-
Sudye neked mennyivel lettek rövidebbek a gátlók?
te mindenáron gátlót akarsz röviditeni?
-
bull, hogy őszinte legyek nemtudom, én a kocsit már így vettem, az látszik hogy nem gyári a gátló.
-
Igen is meg nem is! De még nem tudom az biztos hogy így nem akarom hagyni az elejét mert nekem nem tetszik hogy ül a hátulja! Azért tapogatózom egyenlőre!
-
Ezen a képen látszik hogy mennyire ül a hátulja!!
Szerintem megvan a bibi: A 2 képen ez normális hogy a rugók igy vannak? Más a jobb meg a bal oldal! Valahol jobban összenyomodik! El van a rugó fáradva?
[a csatolmány törölve]
-
hmm
ez érdekes... a rugónak egyeneltesen kéne tekerednie...
-
És erre mit mondasz fönők??? :notworthy: Dobjam ki belőle?
Szerk: pluszba észre vettem hogy nem is egyforma a kerék és a kerék járati ív közt a távolság a két oldalon!!!! 1 szer egyforma másszor az van 1-2 cm különbség >:(
-
Sziasztok!
Lehet már leirtátok csak lusta vagyok visszaolvasni... Hogyan keményitenek gyári gátlókat? Gondolom sűrűbb olaj, de ha nem szétszedhető mint a pl. gyári zsiguli akkor hogyan lehet? Gondolom a fiestáé se szétszedhető.
Köszi
-
ezt én passzolom, erre van a szaki aki tudja hogyan kell megcsinálni. :D ha én is tudnám akkor magam csinálnám :D
-
Hát akkor nincs más mint kifúrni kicserélni az olajat és belehajtani egy csavart:D Elég gány de lehet lesz fölöslegbe ami amúgy kukás megpróbálom:)
-
Na erre kíváncsi vagyok! Majd írd le hogy sikerült! Jó szórakozást!
-
Szerintem nem elég csak az olajat cserélni, tudomásom szerint tömittéseket is cserélnek benne
-
a képeken melegített rugót láthatunk....
a gyári lengéscsillapító keményítést én szakira bíztam... viszont mikor robogóztam akkor az első telót felkeményítettem... sűrűbb olaj meg kemény szimeringek vagy is keményebbek nem tudom autóhoz lehet-e kapni. Pesten valahol csinálnak ilyet...szerelőm ment vele és intézte
-
kb mennyiért keményítik a lengéscsillapítókat? és hol?
-
Katona-dömsöd,raj-gödöllő kárászy-bp
az ár függ hogy milyet akarsz 7-15e-ig 15-ös már a bilstein kategória ;D Ennyit modtak :'(
-
/db?
-
Én se szivesen csinálom házilag, meg nem vagyok spur ha lenne miből akkor fasza futóművem lenne ezért próbálok agyalni, úgyis szakmába vág, de iskola mellett nehéz még ilyenekre is költeni, az igazi bajom hogy nekem már a gyári is nagyon puha...:S
-
Igen ezek db árak de ha azt veszed még mindig olcsóbb mint a gyári és itt egy 20-as skálán te választod ki a keménységet
-
Köszi az infókat, elég borsos akkor még így is...a 4db 60ra jön ki, plusz ugye maga a gátló is, ha esetleg már fáradt, szóval majdnem ott van mint egy állítható keménységű szet.
Arról milyen vélemények vannak, ha csak a két elsőt keményíti fel az ember?
-
Gátlót nem kell venni akármilyen rossz gátlóból tudnak újjat varázsolni! A képen a te autód van ahol a 2 ujjad van a kerék és az ív közt? Nem ér bele? mekkora az ültetés?
-
Igen az enyém van a képen, de nem fér be 2 ujjam :-X (csak másfél)
Ezért akarom kikeményíteni, mert ha rámegyek egy olyan úthibára, akkor beleér. Peremeztetni meg nem szeretném, mert az ugye fényezéssel jár és az már nagyobb kaland. :-\
Egyébként 4 cm ültetés van.
-
keményítés helyett lehet kapni zsigulikhoz rugó erősítő bakokat! 750ft egy rugóra azt hiszem! az olcsóbb és megoldásként is jó... mivel merev lesz úgy mond a futóműved
-
jah csak ha az kiesik az egyik oldalon akkor cumi van... én inkább keményíteném. azt a gátlót. bár inkább a csere egy komolyabbra. csak az tényleg horror összeg.
-
óóó... majd én értek hozzá! nem fog kiesni:D
-
eddig nem volt baj vele neki.. én ma tettem be.. megemelte a kocsit kb fél centivel és feszesebb lett... bele ültünk 5en /jó súlyú emberek/ és megsem moccant... szoval jó féle ::)
-
Lenne egy kérdésem! Egyik ismerősöm mondta, hogy az első rugó átmérője megegyezik a lada-rugóval(csak a hossz nem stimmel) és hogy attól elvileg elég kemény lenne a futómű, mert a lada nehezebb autó...Neki is van egy gti suzukija, elől skoda rugók vannak és olyan mint a beton.
Csak azért kérdezem ezt mert hátulra már kaptam egy fasza ültetőrugót ismerőstől ingyen, méghozzá egy VTI Civic ültetőrugóját. Csak meg kell nézni a hosszát, hogy stimmel e.
Vélemény? :)
Előre is köszönöm a válaszokat! Ja és nagyon ne ítéljetek el ezekkel az ötletekkel. Nem én találtam ki őket! :)
-
kb 100 kiloval nehezebb a lada, és nem valami kemény az gyárilag... nem tudom, ha valóban igy van és kipróbáltad akkor irj, mert abból a rugóból annyi van mint a sz*r...:D
-
akkor tudod keményíteni a rugóval ha a hosszabb rugót befeszíted a rugótányérok közé, ezáltal feszíti a futóművet. viszont kilenghet a nem hozzá keményített gátló csillapításának hiánya miatt. persze mindezek akkor lehetnek igazak ha a rugó tökéletesen felfexik a rugótányérra. Elméletben működhet.
De a gyakorlatban én nem sufniznám el. Az autó veszélyes üzem, és ha a futóműben vmi nem okés az emberek életébe kerülhet...
-
MK2-snél elől merci rugó hátúl lada pont jó bele majd rá kérdezek a sráccnál ma jön hozzám a majális papirokért
-
keményítés helyett lehet kapni zsigulikhoz rugó er?sít? bakokat! 750ft egy rugóra azt hiszem! az olcsóbb és megoldásként is jó... mivel merev lesz úgy mond a futóm?ved
Első hallásra elég "gagyi" megoldásnak hangzik, de elég jó tapasztalatokat írtatok szóval egy próbát nekem is megér.
Bármilyen autósboltban lehet ilyet kapni, pontosan mi a neve? Mennyire komplikált a beszerelése?
-
Beütöttem a gugliba ezt a gumi izét! Többen dícsérik mint szídják! De én félnék attól hogy kipottyan!!! :laugh:
-
Nem esik az ki nekem 3éve van bent igaz csak két darab ,szóval nem kell félni hogy kiesik.Csak egy esetben tud kiesni ha elöregszik és kettéreped de az négy öt év minimum.
-
Utána néztem énis a dolognak, és szerintem ez egy ideiglenes félmegoldás, bár az árát megéri szóval kipróbálom, nagy baj nem lehet :D
Majd én is írok tapasztalatokat...
-
emelni fog az autón szoval ennyi a baja... egy próbát megér! nehezen lehet berakni de istenem... harc nélkűl nincs győzelem ;D
-
héten volt egy clio szomszédba jött gátlócserére 10 "gumibak" volt bent neki mikor berakták a rugót fél év alatt maradt 6 pesti utakon elhagyta :P
-
egy rugóhoz 3at lehet rakni.. hát igen benne van a pakliban hogy észszerűen kell vele menni
-
Nem találtam jobb témát a kérdésemnek, újat meg nem akarok indítani mert így is van egy csomó. :)
Szoval a kérdésem:
Tudja-e valaki, hogy van-e különbség az MK3 fiesta(5 személyes személyautó) és az MK3 fiesta VAN(2 személyes kisteher) alatt lévő rugók között? A kisteheré erősebb vagy másabb mint a normál 5 személyes alatt lévő rugók?
köszi
-
Szereztem egy garnitúra xr2 rugószettet, kicseréltem a gyári mk3 alatt lévő rugókat az xr2-es rugókra, gátlók maradtak, és talán egy fél centivel ha alacsonyabb lett a gép. Viszont picivel keményebb a rugózása, de a 25mm ültetés elmaradt sajnos. :-\
-
a flex a barátunk ;D ;D :-X ;)
-
Szereztem egy garnitúra xr2 rugószettet, kicseréltem a gyári mk3 alatt lév? rugókat az xr2-es rugókra, gátlók maradtak, és talán egy fél centivel ha alacsonyabb lett a gép. Viszont picivel keményebb a rugózása, de a 25mm ültetés elmaradt sajnos. :-\
teljesen normális, valsz már meg voltak gyengülve a gyári rugók és alacsonyabb volt az autó alapból. mivel ez a gyári állapothoz mért 25mm-es ültetés.
@yogi: azért hülyeséget ne mondjuk ilyen témában, balesetveszélyt okozó tanácsot meg pláne ne osszunk. még a végén lenne olyan marha aki meg is fogadja...
-
miért lenne balesetveszélyes?
ha tényleg csak 25milit akar ültetni akkor kikell vágni 1 karikát és kész.
vagy venni kell ültetörugot,nemhiszem hogy nagypénz lenne :)
-
miért lenne balesetveszélyes?
ha tényleg csak 25milit akar ültetni akkor kikell vágni 1 karikát és kész.
vagy venni kell ültetörugot,nemhiszem hogy nagypénz lenne :)
mert nem lesz jó a rugó a tányérba :-\
(ez nem lada) :P
-
nekem jó.........féléve igy járok vele semmi baj vele.az escortom is igy volt ültetve azzal se volt semmi baj, pedig abbol vágtunk rendesen ;D :-X
-
Nem akarok beledumálni de nekem is vágott rugók voltak és bajom nem volt vele, és műszakin is átment
-
vágott rugó balesetveszélyes több okból is, egyiket már Ryan leírta, nem fekszik bele a rugótányérba úgy ahogy kéne.
Egy rugó kialakításánál mindig van a szélén sűrítés, ott ahol a legnagyobb terhelést felveszi, jobban el tudja nyelni az erőket, na pont ezt a részt vágod le mikor vágsz belőle, így könnyebben törhet a rugó.
Továbbá a keménységét a rugónak nem változtatja meg az hogy vágsz belőle, az csak a rugóutat csökkenti, ergo vágott rugó ugyanolyan kemény rugózás könnyen felütéshez vezethet, ami a toronycsapágyat, a gátlót, magát a tornyot, és még elég sokmindent tönkretehet.
Remélem azt nem kell ecsetelnem hogy a fentebb felsorolt problémák miért balesetveszélyesek...
Ráadásként azért megemlíteném, hogy ezek következtében az autó nem úgy viselkedik az úton ahogy annak kellene (a gyárban nem véletlen alakították ki úgy ahogy kialakították az adott rugót), ami fokozott balesetveszélyt okoz.
És jöhet a kövezés nyugodtan, meg hogy kinek milyen tapasztalata van, hogy így jó meg úgy jó. a nagy l***szt jó, eddig mázlitok volt. Kívánom hogy sose kelljen megtudnotok azt hogy milyen az amikor műszaki hiba miatt nem tudtok elhárítani egy személyi sérüléses karambolt. Ne akarjátok átélni, és ennek tudatában vagdossátok -vagy inkább NE! - azokat a rugókat.
-
Ki így, ki úgy, most legalább van pro és kontra is, az illetékes meg majd eldönti hogy mit szeretne.
-
majd ha találok normális ültetö szettet akkor veszek azt...de amig csk ilyen 4centiseket találok addig marad a flexelt megoldás ;D
-
http://www.ford-klub.hu/forum/viewtopic.php?f=4&t=4983
tessék 8)
-
Nekem ez a második MK3 1.8D fiestám. Az első 395.000km-t futott, és nem fáradt el a rugója, ugyanolyan magasan volt mint a többi. Ennek fejében nem tartom valószínünek azt, hogy a jelenlegi fiestámban a gyári rugó már 170.000km után elfáradt, és azért nem látszik hogy az xr2-es rugók cseréje utána lentebb ült, mert már eleve lentebb volt az elfáradás miatt. :) Valószinüleg xr2-es gátlókat is szereznem kellene a rugókhoz, de azzal csak az az egy baj van, hogy jó állapotú garnitúrát már nem, vagypedig csak nagyon nehezen lehet találni, lehajtott szemetet meg nem akarok beletenni.
-
Köszi Ryan holnap fel is hivom ;D
-
én mikor megvettem az autót olyan volt mint egy terepjáró.. bekapta az új gátlókat lentebb ment aztán kapta a csücsött ::)
ismerősöm 320D-s bömöse bakra van rakva :) és nem rugó nem air ride nem flex... igaz hogy megemelni nem tudja.. :D viszont célszerű mert 19-es keréknél kerék bilincs nem játszik meg a lopós autó sem tudja felemelni :D
én air ride-ra gyűjtök :) igaz hogy no csomagtartó de állítható magasságot kapok :) terepre fel emelem pályára lerakom