Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Kefe 2009 March 15, 23:03:25 PM
-
Üdv!
eléggé csörög már a motorom, gondolom a vezérműtengelyt kell kicserélnem.
ezzel együtt mit érdemes még kicserélni?
-
Lehet hogy vezérműláncot kell csak cserélni illetve szelepeket állítani.
Jó lenne tudni egy évjáratot és egy pontos motor típust.
-
adatlap alapján 1995 MK3 1.3 OHV CFI.
-
Szia!
ez egy 95 év végi 1.3-as benzines.(szervos)
nemrég tárgyaltam egy szakival aki a hidrotöke cserét javasolta. a szelephézagokat probáltam állitani de azok hibátlanok.
-
az 1.3-as nem hidrotőkés moci.
-
köszi, ezzel is okosabb lettem.
a lánc jó benne.
-
És a kenése is?
Csapágyak?
-
na most átnéztem pár oldalt. lehet hogy ha átköszörülném a himbasort az segitene valamenyit?
( viktorwrz fényképes leirása alapján?)
-
kicsit belelestünk a motorba, eléggé kopott a vez.tengely.
netán valaki tudja hogy hol tudnék kedvező áron beszerezni egyet?
-
Szia. Vatera.hu ott minden van.
-
A hengerfejet levetted? Ha igen akkor nézzd meg mekkora válla van a hengernek. Ha netán nagy lenne akkor ne csinálj vele semmit, mert az már igen kopott motor.
Majd ha ráérek leírok mindent, hogyan és mennyiért újítottam fel a motort, úgy mint ha új lenne!
-
Szia. nem vettem le, de ha már belenyúlok akkor szeretném megcsinálni rendesen.
Előre is köszönöm a segitséget!
-
Szevasz.
Ha már a vezérműtengelyt láttad akkor már rendesen szétkellett, hogy kapd a motor, mert az alul van ugyi. (vagy netán nem is 1.3-as? hanem 1.4-es? mert nagyon nem mind1!!!) A veztengelycsere elég drága mulatság. Nem éri meg. Csak a veztengely kb. 50ropi plusz az új lánc és fogaskereket cca. 30guriga, és még a szerelésről nem beszéltünk, az is minimum 25K, ha nem Te csinálod. Ennyiért más komplett autót vesz.... Melleslesleg kb. 20ezer km után újra elkezd majd kerepelni.
A helyedben első körben méretnék egy kompressziót a hengerekben így kiderül nem-e kellene gyűrűzni vagy generálozni a motort. A szelephézagállítás sokat dobhat a hangján, de kicsit vékonyabb olaj(10W40-es félszintetikus) is segít a kerepelés elviselhető szintre csökkentésében.
Ha rám hallgatsz a szelephézagállításnál tovább ne menj. Ha nagyon K.O. a motor akkor inkább cseréld ki egy másikra (bontóban találsz olcsóért). Az új úniós jogszabályok szerint, ha pontosan ugyanolyan motorkóddal rendelkező motort teszel bele még átsem kell íratni a forgalmiban a motorszámot (bár az átíratás amúgy sem vészes...asszem 6K)
Üdv Viktor
-
Szia!
Biztos 1.3-as, igen alul van. Én csinálnám de min.12e-ben igy is benne lenne. egyhamar szerintem nem nyúlok hozzá.
Valószinüleg kompresszió van még benne mert elég jol megy. de 1mérés nem árthat.
10w40-es olajat használok.
A szelephézagot mekkorára kéne beállítani és hogyan? (mármint tudom hogy hogyan kell beállítani gyári értékre) mert ha nem jol állítom be akkor nagyobb kárt okozhatok mint hasznot. valoszinüleg a veztengelyen a bütykök se egyformán kopnak?
-
A gyári érték:
szívószelep: 0.2mm
kipuffszelep: 0.3mm
kivéve, ha a szelepfedelen külön matricával nincs jelölve nagyobb érték.
-
nincs jelölve. ezekre az értékekre van beállitva.
Érdemes hozzányulni vagy hagyjam ezen az értéken?
-
Ha van kedved játszhatsz vele +/- 0.1mm-t. De ez a konstrukció sajnos mindenképp zajos (kivéve, ha leállítod :-X) még akkoris zajos lesz, ha leveszed nullára a hégazot vagy leviszed minuszba :-\
Tipp 1: vedd le a himbasort és szedd szét darabokra majd most át benzinben, hogy az olajfuratok biztos tiszták legyenek.
Tipp 2: nézd meg a láncfeszítőt feszít-e még rendesen. Ugyanis műanyag(!) az a felülete ahol a lánchoz ér.
[a csatolmány törölve]
-
Kefe.
Nézzd meg amit írtam fórumot: Motorfelújítás+futómű
Itt nagyjából leírtam mi mennyibe kerűlt. mennyi ideggel.
viktorwrz jól mondja a beállítási értékeket. én is így állítottam be, csak ezzel az a bajom, hogy mentem vele 200km és megint ketyeg mint az új crdi motor. pedig új lánc van rajta. majd ha a hétvégén jó idő lesz akkor beállítom ismét.
viszont a kompresszió mérés sz_rt sem ér. Az én haldokló motoromat is megmérték 8,9bár volt. már tényleg a halálán volt mert mindig kiköpte az olajat.
Ez tényleg típus hiba. Alúl vezérelt felűl szelepelt. azt a himba tőtengelyt nehéz mozgatni a motornak, elálítódik. Emlékszel még a Skodákra az is mindig csörgött ugyan ez a motor csak kisebb, meg hátúl van. Ezen ne idegeskedj. Viszont ami a vezérműtengely mozgat egy U alakú alkatrész / nem ez a hidrotőke?/ az is kopoghat vagyis csöröghet. ezzel semmit nem lehet csinálni.
A himba tengelyt én is megmostam vagyis kitakarítottam, és jót tett neki.ajánlom neked is.
-
Az én haldokló motoromat is megmérték 8,9bár volt. pedig ez nem vészes érték.
A gyári 13bárhoz képest a 8 elég vészes. Más motoroknál nincs ekkora kompresszió...
-
Köszi a segitséget és a sok hasznos infot! amint lesz egy másik kocsim ezt leteszem és nekiállok teljesen felujitani.