Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Tonyka 2006 December 30, 07:55:28 AM
-
Sziasztok rég jártam erre,kafa lett az oldal!
Gondom ott kezdődött hogy nem figyeltem a fékolajat,levegős lett a kuplung,olaj beönt,de nem találtam a légtelenitő csavart.Elvittem a szerelőmhöz ő megcsinálta,nagyon ritkán egyszer egyszer előjött még a probléma egy pillanatra de nem zavart igazán.Most hogy -ok vannak nagyon sz@r lett.Kérdésem hogy hol van a légtelenitő csavar a munkahengeren,mert szerintem maradt még levegő benne.Szerelőm meg csak Január második hetében lesz elérhető,addig meg a Mondimat koptatja a nejem.
Segitségeteket előre is köszönöm!
-
Senki nem tudja hol kell légteleniteni, a kuplung munkahengert? ???
-
????Kuplung-munkahenger????
Én nem tudok róla, hogy szervó-kuplungot szereltek volna valamelyik fiesztába is....
-
Senki nem tudja hol kell légteleniteni, a kuplung munkahengert? ???
FordKA ban is van hidraulikus kuplung - 1.3as vasmotor mellett! A váltónál lehet légteleníteni kövesd a hidraulika csövet a csatlakozása mellett lesz a légtelenítő csavar - kupak is van rajta.
-
FordKA ban is van hidraulikus kuplung - 1.3as vasmotor mellett! ....
Mindig tanul az ember....
-
????Kuplung-munkahenger????
Én nem tudok róla, hogy szervó-kuplungot szereltek volna valamelyik fiesztába is....
Pedig két munkahenger is van benne,legalább is a Cromax szerint.Csak az átkozott légtelenitő csavart nem lelem!
-
Szia!
Meg van a válasz!
ha gondolod töltsd le a Letöltéseknél a Kézikönyvek között van MK4 kézikönyv.....Így csináld... néven!
Ott a 104.oldalon van a tengejkapcsoló hidraulika légtelenítése! ;)
Ha erre gondoltál! ;D
Deazért bemásolom ide:
A tengelykapcsolóhidraulika légte-lenítése
Légteleníteni kell a tengelykapcsoló hidraulikus rásegítőt, ha a pedál nem vagy csak késlekedve áll vissza, ha a tengelykapcsoló nem old rendesen, illetve a hidraulikarendszer nyitottá vált.
A biztonsági előírások:
Miután a tengelykapcsoló hidraulikája fékfolyadékkal mű-
ködik, tartsuk be a „Fékberendezés" fejezetben ismertetett
elővigyázatossági szabályokat. A fékfolyadék mérgező és
a gépkocsi lakkozását megtámadja.
• Vegyük le a vivőhengeren lévő légtelenítőcsavar porsapkáját. A légtelenítőcsavar a motorhajtóműcsapágy bal oldali részén a hajtóműn van. Toljunk átlátszó tömlőt a menesztőhenger légtelenítőszelepére.
•Merítsük a tömlő másik végét fékfolyadékot tartalmazó edénybe úgy, hogy az a légtelenítési művelet során levegőt ne szívhasson be.
•Csavarjukbe óvatosan egy fordulattal a légtelenítőcsavart. A csavar lazítását csillagkulccsal végezzük, megőrizve a csavar épségét.
•Munkatársunk addig pumpálja a tengelykapcsoló pedálját egészen ütközésig, amíg megszűnik a tömlőn a légbuborék kiáramlása. A készlettartályban mindig friss (új) fékfolyadék legyen.
Figyelem: fókfolyadékcsere alkalmával (a rendszeres karbantartás során) addig szivattyúzzuk ki a fékfolyadékot, amíg megjelenik a friss fékfolyadék. A friss fékfolyadékot világosabb színéről ismerjük meg.
•Csavarjuk vissza a légtelenítócsavart, húzzuk le a tömlőt, tegyük vissza a porsapkát.
•Engedjük le a gépkocsit.
•Töltsük a fékfolyadékot a MAX-jelig.
•Ellenőrizzük a fék- és a tengelykapcsoló-rendszer működését
• Ellenőrizzük a készlettartályban lévő folyadék szintjét, szükség esetén pótoljuk, lásd a 283. oldalon.
Figyelem: a készlettartályban nem szabad a fékfolyadéknak túl alacsony szintre süllyednie. Mindig friss fókfolyadókot töltsünk be.
(http://doso.tvn.hu/fiesta/283.jpg)
-
nekem meg olyan problémám van, nem tudom hogy ide tartozik -e, de amikor üresben felengedema kuplungot olyan morgó... fura hangja van.... (nem olyan nagyon hangos, csak azért zavaró....hogy nem csak a motor duruzsol), de mondjuk egy rövid út után már van, hogy nem csinálja, meg párszor kinyomom-felengedem és akkor is csöndbe van utánna.... csak a motort hallani! ;)
Szerintetek mi lehet a gáz?
Előre is köszi
-
Nem akarlak elkeseríteni,de szerintem a kinyomócsapágyad kezdi megadni magát :( Sajnos a morgás egyre sürübb lesz és egyre hangosabb. Javasolnám hogy azért szerelővel is nézesd meg.
Üdv: Hidas
-
Sajnos én is valami ilyesmitől tartok!
Vagy a csapágy...vagy valami egyenetlen kopás a tárcsán.... de majd szerelő megnézi... de tudomásom szerint és csapágy az olyan 7.000 körüli dolog.... lehet akkor már mindent kellene cserálni... ha már egyszer szétkapják... de az meg lehet 25.000 alatt nem úszom meg...
De csak reménykedek, benne hogy a csapágy a gond... mert ha pl a váltóval van valami..... :-\ és azért hangos.... :BangHead: akkor az cumi
egyébként mit tudtok arról, hogy milyen sűrűn érdemes a váltóban nézni az olajat? esetleg cserélni?
mert most azon gondolkodom, hogy azért nem mai gyerek... és lehet az előző gazdája nem foglalkozott ilyesmivel... és csak a fékfolyadékot... váltóolajat....nem cseréltem le.... amúgy amit lehetett azt igen!
-
nekem meg olyan problémám van, nem tudom hogy ide tartozik -e, de amikor üresben felengedema kuplungot olyan morgó... fura hangja van....
Ha a kuplung fel van engedve, a kinyomocsapagy es a kuplung tarcsa nem csinal semmit. (A kinyomocsapagy nem is forog.)
Ez a hang a valtoban levo forgo alkatresz, az un. nyelestengely hangja. Ha nem tul hangos, akkor ez feature :). Nekem az uj Fiestamban kezdettol megvolt, es 4ev/48000km alatt semmit sem romlott. Annak idejen a szervizben beinditottak egy masik vadi uj Fiestat es annak is ilyen hangja volt.
Szoval nem kell nagyon aggodni :).
-
Ha jól tudom, és mk3-as fiestád van akkor a váltóban zselé van és nem kell kicserélni
-
Ha jól tudom, és mk3-as fiestád van akkor a váltóban zselé van és nem kell kicserélni
Váltózselé ;D ;D ;D ;D LOL.....ez nagyon jó .........barátom, téged valaki nagyon felültetett. :-\ :-\
Zselé max akkor van benne, ha már az olaj annyira elöregedik, hogy nem cseppfolyós. :laugh:
Szóval, ha neked "zselé" van benne, akkor a helyedben én minnél hamarabb kicserélném benne az olajat, illetve az olajnak már nem igen nevezhető zselét. :-\, mert így már megvannak számolva a napjai.
Az eredeti témához hozzászólva pedig, szerintem FIESTA2002 mondta jól. Nekem is van efféle hang, pedig 2 éve lett cserélve a teljes kuplungszerkezet, szóval nem kell aggódni.
-
Ha jól tudom, és mk3-as fiestád van akkor a váltóban zselé van és nem kell kicserélni
Ez a "váltózselé" hol kapható ? biztos olyasmi anyag lehet mint a fékzsír - ha sívítanak a betétek azzal szokták bekenni és elhallgat :P ;D ;D
-
köszönöm megnyugtattatok!
Bár amikor az egyik szerelő ismerősnél volt az autó szerintem szólt volna ha ez gáz... csak gondoltam rákérdezek....mert hát a problémát jobb megelőzni... ;)
-
Hi!
Az én kérdésem csak részben felel meg ennek a topicnak, de újat meg már nem akartam nyitni ezért:
Miért van az, hogy a váltó és a kuplung egyszer kemény, egyszer meg tök laza. Baj ez? Mondjuk annyira nem zavar: ha túl laza, könnyebben (gyorsabban) tudok váltani... Ez tök spontán fordul elő, v.mikor ilyen, v.mikor olyan. Gondolom rákérdezek, nehogy nagyobb baj legyen belőle. Nem vagyok szaki, mi okozhatja ezt? Any ideas? Ja, a 2-est nagyon bénán veszi, főleg visszakapcsolásnál (már ha sikerül) - ezek a Fiesták ilyenek, vagy orvosolható?
-
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. A 93-as 1,1-es fiesztámnak szerintem csúszik a kuplungja.
1-es, 2-es 3-as, fokozatban megy rendesen, de 4-5-nél már nem, csak bőg a motor a kocsi meg nem nagyon akar gyorsulni. Ha visszaveszem a gázt, akkor már nem bőg és csak lassan gyorsul.
Mi lehet a baja, jól gondolom, kuplung? Kuplung tárcsa talán elkopott? Lassan 160 000km van benne, de nem tudom, hogy cserélték-e már benne.
-
Jól gondolod. Valószínüleg elkopott, de elképzelhető, hogy a rugótányér (kuplungszerkezet) (is?) tönkrement.
A hiba pontos felderítése csak szétbontás után lehetséges. Ahhoz viszont kikell venni a motort. :-\
A kuplung meg a szerkezet kb. 30-50ezerbe kerül attól függően, hogy milyen minőségűt szeretnél. A munkára pedig számolhatsz durván egy huszast...
-
Jól gondolod. Valószínüleg elkopott, de elképzelhető, hogy a rugótányér (kuplungszerkezet) (is?) tönkrement.
A hiba pontos felderítése csak szétbontás után lehetséges. Ahhoz viszont kikell venni a motort. :-\
A kuplung meg a szerkezet kb. 30-50ezerbe kerül attól függően, hogy milyen minőségűt szeretnél. A munkára pedig számolhatsz durván egy huszast...
Igen, tényleg ez a gond. A szerelő azt mondta, hogy nem érdemes csak kuplung tárcsát cserélni, inkább kuplungszettet vegyek. 23000-Ft-ba lesz, plusz munkadíj.
-
Huhh de rég néztem be!A történet vége az lett,hogy kitört egy rugó a kuplungtárcsából,pedig a tárcsa tök jó volt még.
-
Na, kapott szép új Sachs kuplungot a fityeszem.
Borzasztó jó lett, 1 éve van meg, de csak most élhettem át a csikorgó kerékkel való indulás élményét (persze nem direkt).
Kapott új fékbetétet+tárcsát, pár gömbfejet, kézifékkötelet.
A szerelő szerint így, hogy ennyit ráköltöttem elég sokáig nem kell hozzá nyúlni. Átnézte a kocsit, még egy alsó lengőkart kell majd cserélni.
Meg mondta a válltó olajat és a gyertyákat.
Hát most elég volt a kiadásokból, de később mindenképp megveszem amiket mondott.
szerk.: Jah, még annyit mondott, hogy nagy szerencsém volt a kuplungal, hogy oda értem hozzá, haza már nem biztos, hogy eljutottam volna (50km) annyira elvolt kopva.
-
...no akkor ez is PIPA:)))
-
sziasztok!
Olyan bajom van hogy a kisautómon úgy klattyog a kuplung pedál, vagyis inkább úgy pattan néha egyet. Van ott lent egy ilyen félkör alakú fogaskerék kinézetű feszítő, arra gondolok hogy az lehet, kissé idegesítő a hang meg az érzés ami vele jár. ezért gondoltam hogy megkérdezem mi lehet a bibi és hogyan orvosolható.
segítségeteket előre is köszi, Üdv: Naszi
-
Úgy tudom, a kinyomócsapágy elfáradása esetén kinyomott kuplungnál furcsa kattanás hallható.
-
ign, nekem anno a szerelö mondta h ha tul sokat nyomkodom a kuplungot megetek vissza kinyomocsapágycserére :D
ugyhogy ahogy AniBaba mondta, sztem is azzal lesz a gond
-
az a félkör alakú vmi az a kuplung racsni. igen és feszít a bowdenen, ha a kinyomó nem tartja el eléggé a tárcsát. nekem is csinálja, főleg ha véletlen rajta marad a lábam picit a kuplungon. ha meg ilyen nincs a kinyomó fáradását jelezheti előre. ha más panasz nincs a kuplungra (nehéz váltás, duplakuplung igény stb... ) akkor én még nem foglalkoznék vele. Már ha a racsni kattog (a racsni műanyagból van ha műanyagos a hang akkor az, ha nem akkor a kinyomó ahogy a többiek is mondták, így akkor az érett cserére)
-
Ezek szerint nem jól tudom, hogy Mk3-ban a kuplung hidraulikus, és a váltóolajat használja?
-
Ez biztos nem hidraulikus. Ja műanyagos a hang bent a pedálnál, csak arra gondoltam hogy lehet neki vmit ártani hogy ne kattanjon állandón vissza, régebben olyat hallottam hogy ott megreszelgettek vmit, lehet pont ezt a műanyag fogas genyót, és ha átmenetileg is, de megoldották a problémát.
-
én nem reszelgetném azt meg... nem véletlen van az oda beépítve. ha kiiktatod a racsnit, akkor magad kell utánállítanod a kuplungnak ami sokkal szarabb... ha ennyire zavar a kattogás akkor nézd meg hogy mi a baja, két ok miatt kattoghat: 1. kuplungba vmi cserés, 2. a racsni elfáradt megkopott és amiatt átugrik néhány fogat, és vissza kell mindig feszítenie.
-
Ez biztos nem hidraulikus. Ja m?anyagos a hang bent a pedálnál, csak arra gondoltam hogy lehet neki vmit ártani hogy ne kattanjon állandón vissza, régebben olyat hallottam hogy ott megreszelgettek vmit, lehet pont ezt a m?anyag fogas genyót, és ha átmenetileg is, de megoldották a problémát.
Hali - én sem reszelgetném helyedben - újonnan poton max. 1000Ft - félkör alakú műanyag fogazott izé :)
nekem is kattogott sokat - egy ideig nem foglalkoztam vele - majd egyszer beragadt a kuplung "pedál" nagyon necces volt forgalmi csúcsban ott vesződtem mire sikerült kiráncigálnom a kuplungot - go szerelőm - 20 perc alatt kicserélte baráti áron csak az alkatrészt kellett csekkolni :) szal csak óvatosan minnél hamarabb cseréld ki mert ha beragad menet közben az nagyon gázos tud lenni
bye
-
Nekem MK4-sem van és nemrég lett cserélve váltóolaj, és majdnem rosszul lettem, amikor három vagy négy flakon olajat hozott a szaki, majd közölte, hogy azért kell ennyi, mert a kuplung is ebből táplálkozik.
Üdv mindenkinek
-
Nekem MK4-sem van és nemrég lett cserélve váltóolaj, és majdnem rosszul lettem, amikor három vagy négy flakon olajat hozott a szaki, majd közölte, hogy azért kell ennyi, mert a kuplung is ebb?l táplálkozik.
hmmm...nekem MK3 van - 18 éves - és még sose volt váltó olaj cserélve mivel "örökgaris" - meglestük szerelőmmel és mintha szűz lenne még a váltó olaj - motorom még mindig nem volt generálozva :D ez a fiesta !:P
-
na nyilván megvan mi adta a hangot! tegnap kiszakadt a kuplungbovden, 50km-re otthontól, fasza kis túra volt. Ma talán meg is lesz, és már lehet is belerakni.Ezt szeretem hogy mindig újul a verda...
-
Nekem MK4-sem van és nemrég lett cserélve váltóolaj, és majdnem rosszul lettem, amikor három vagy négy flakon olajat hozott a szaki, majd közölte, hogy azért kell ennyi, mert a kuplung is ebb?l táplálkozik.
Üdv mindenkinek
mióta? MK4-ben is bowdenes a kuplung... csak MK6-tól hidraulikus. Nem azért kell bele annyi hanem mert a váltót fel kell tölteni és ahhoz kell bizony pár liter olaj.
-
Nekem lett cserélve a váltoban lévő kinyomó szerkezet! Az pedig olaj működteti és a fékolajat használja.Mk4-nél
-
ezek szerint MK4-ben van kuplung munkahenger? én még nem láttam benne, ha igen akkor hol? mert anélkül elég nehezen működhetne olajjal... ha van benne akkor érdekelne róla kép, hogy tudjam hol kell keressem, mostanában elég sok MK4-et fogok megnézni.
-
Nekem ma jött elő az a jelenség, egy darabig gyorsult, majd egyesben hiába nyomtam a gázt egyszerűen csak pörögött a motor és nem gyorsult tovább a kocsi, a többi fokozatba nem vettem észre ilyen jelenséget ott a megszokott módon ment minden csak itt egyesben. Lehet a kuplunggal lesz valami vagy egyszerűen ennek a nagyon esős időnek betudható ez a "nyomaték nem megy át a kerékre"?
Ja igen előtte öcsém próbálgatott vezetni szóval lehet megölt vmit a kuplungból :S
-
Ha nem a kerék pörög ki (amit hallanál), akkor egyértelműen kuplung.
Nem valószínű, hogy a víz eljutna a kuplungtárcsáig, úgyhogy az esőnek ehhez nincs köze.
De az lehet, hogy a kuplung már elfogyóban volt és az öcséd koptatta le az utolsó tizedmilimétert.
Vagy az újszerű kuplungot is tönkre lehet tenni, ha sokáig csúsztatják. Ekkor megég a felülete,
"feltükrösödik" és normál használatnál is csúszni kezd.
Mindenesetre nem szabad próbálgatni, hogy csúszik-e mert az rohamosan tovább rontja.
Óvatos gázadásokkal kell vezetni, amíg szerelőhöz nem viszed.
Úgy emlékszem a Surányinak volt egy régi könyve, amiben azt mondta, hogy a megégett
réteget óvatos vezetéssel le lehet koptatni, és ha van még rajta anyag, akkor a kuplungtárcsát meg lehet menteni.
De erre elég kicsi az esély. Ha ilyesmivel próbálkozol ne menj hegyre és maradj a szerelőd közelében. 8)
-
Köszi a segítséget :)
-
pontosan mit jelent az h csusztatni?
-
Amikor nem engeded fel teljesen a kuplungot... Gondolj pl. emelkedőre, ahol lassabban engeded fel csak, hogy el tudjál indulni. Ha sokat mész csúsztatva, akkor következik be ez a bizonyos tükrösödés - mondjuk ennek azért rendesen van szaga is, ha már elkezd égni.
-
Van bizony! Előző autóm egyszer M1 bevezető belső sávjában hétfő reggeli csúcsban,monszunesőben mint ami most minden nap van már eldobta az összes sebességet és csak az 5. működött. Kilátástalan helyzetemet végiggondolva megpróbáltam lemászni valahogy a leállóba 5-ben. Sejtettem,hogy a kuplung vége lesz, de legalább nem halok meg. (mindenki csak kikerült inkább.) Mire lejutottam már teljesen elfüstölt a tárcsa. A szaga még 1 hónap után is érezhető volt a kocsiba. A helyén pedig több marék "fekete haj" maradt :laugh:
-
Sziasztok!
Új fejlemény! Mikor volt 30 fok értsd száraz idő volt nem jött elő ez a jelenség mint legutóbb írtam. Ma újra leszakadt az ég, megint víz volt és újra elkezdte csinálni de most már minden sebességben. Megálltam vele és üresben kicsit rázott már a gép és egy folyamatos hangra lettem figyelmes. Én az ékszíjra gyanakszom hogy lehet az a ludas mikor vizes lesz elkezd csúszni, de ezt a rázkódást amit épphogy érezni nem tudom mire véljem lehet az ékszíj már üt?
-
az nem tud ütni. milyen motor van a kocsidban? járt minden henger? lehet beázik a gyújtótrafó... tipik ford betegség ;)
-
generátor tárcsa üthet, nekem is cserés.Ékszíjad csúszhat állásból való gyorsításkor, vizesen főleg ! Ha így van akkor a generátor forgásának hiányában a gyújtásod halldokolhat.+ De ezt jeleznie kéne egyből a töltésjelzőnek (ha halványan is) már ha működik.
Ja és az ékszíj csúszását elég erős visítás jelzi.
Ha ezek közűl valamelyik kiséri a problémádat gyorsításkor 1-ben akkor: Ékszíj csere és társai.
-
jah, a gencsi tárcsa üthet, de attól nem remeg be a kocsi vagy a motor, és nem csak esőben jelentkezik ;)
-
Sziasztok ! Nekem is lenne egy hasonló nyűgöm. Többen mondták, hogy a kuplung a ludas. Egy ideje észleltem nagyobb sebességnél egy éles, folyamatos hangot. Először azt hittem, hogy rámentem a záróvonalra, annak van ilyen halk, éles búgó hangja...mentem tovább, és tisztán láttam, hogy nem a vonalon megyek, és mégis hallom azt a halk hangot. Nem törődtem vele...mostanra annyira rosszabbodott a helyzet, hogy nagy terhelésnél adja a motortér felől a hangot, és 90-től fölfelé nem gyorsul az autó semmit, és jön a hang...Megfigyeltem, hogy hideg autónál...amikor még valószínű a kuplungtárcsa se forrósodott át akor még nemadja a hangot, csak egy idő után...és már 1, 2, 3 -ba is hallom ha nagyobb gázt adok, nem csak 90nél...segítsetek kérlek titeket, hogy mi lehet a problem...a hang már nem halk, hanem hangos, éles...ahogy elveszem a gázról a lábam abbamarad... :(
-
van benne váltó olaj?
-
hmm ez egy jó kérdés... ráálok a témára
-
a zörgésre váltó olaj jutt eszembe nálam is csinálta... vagy esetleg kerékcsapágy(?!) nálam is voltak ilyen hibák... szoval nálam volt egy fajta sírása a váltónak... megnéztük hiányzott az olaj gyors után töltés a sírás elmúlt de jött egy fajta kopogás olyan mintha vmi lelazúlt volna... felemeltük az autót és rángattuk a kereket h melyik lehet a beteg... kiderűlt hogy kerékcsapágyas lett a kocsi neki hasaltunk a cserének... de kiderűűlt h a csapágy is sz*r meg az a csonk amibe a kerékagy megy bele a lengéscsillapítóhoz... magyarúl nálam a féltengely tartotta bent éppen éppen. ezeket nézd meg! a meghajtás után nem megy a kocsi? lehet hogy csak a kipufogód elvan tömődve :D
-
Köszike a tanácsokat :D nekem is volt valami bal elöl...leszedtem a dísztárcsákat és az abbamaradt :d de amúgy nyekereg az a kerék, ha lábbal ránehezkedünk ...gömbfejcserés lesz...de a hang tuti kuplung...álló helyzetben üreset raktam, majd jó magas fordulatom bőgettem Zsófikát :) Kíváncsi voltam hogy így álló helyzetben ki e adja a hangot... nem adta ki csak nagyon halkan..az autó viszont megindult szépen lassan előre..mintha csak a ventillátor lapátok vinnék előre Xd :D ..pár centit xD Lehet ez az olaj gond lesz...bár a kuplung szerkezetben nem vagyok nagyon otthon...megmondom őszintén meg is lepődtem, hogy ebben a típusban lehet olaj..most lehet nagy hülyeséget mondtam..de tényleg csak azzal vagyok tisztában, hogy hogyan működik...de ahol forgó alkatrész van ott olaj is...vagy zsír...de a ferodon réteg nem tudom, hogyan viszonyulna, ha a lendkerék, meg a kuplungtárcsa közé olaj kerülne :D Lehet pont hogy kell, hogy hűtse..na mindegy :D aki elolvassa biztos nagyot kacag :D de ma este utána nézek :D hy
-
váltó olajra gondoltam speciel ;D
-
az tuti van benne ;D
-
Üdv Mindenkinek!
Kuplung témában kérem a segítségeteket.
Ma felbakoltam a kocsit (MK3 1.1 C) önindítócsere céljából. Eddig rendben is volt a dolog, amikor kipróbáltam az új önindítót, arra lettem figyelmes, hogy üresben is forognak a kerekek a levegőben alapjáraton.
Ha kinyomom a kuplungot, leállnak rendben, de amint a csúszási pontra ér, elindulnak újra. Nem forognak nagyon, kézzel vissza lehet tartani. 40e km-rel ezelőtt volt teljes szerkezet és tárcsacsere.
Tudja valaki, honnan eredhet a baj?
Előre is köszi! :hello:
-
Ez normális...
-
Köszönöm, megnyugtattál! Nem aggódom tovább. :hello2: Semmi reális okot nem találtam rá, hogy miért van ez. Csak érdeklődésképpen, valaki el tudja magyarázni? :)
-
A kuplug felelgedett állásában a váltóolajban forgó össze nem kapcsolt fogaskerekek "hajtják" egymást. Ezért tudod kézzel is könnyen megfogni.
-
Sziasztok!
Egy Mk3-as fiestám van és néha csinálja, h. a kuplungpedál néha nagyon könnyen bemegy a fogási pontig, annyi ellenállása van, h. a pedált megtartsa. Néhányszor "rápumpálok" és megszűnik. Mi lehet az oka?
-
Lehet, hogy halódik a kuplungszerkezeted?
Valami hasonlót csinált az enyém is anno mikor elrepedt a kiemelő szerkezet.
De lehet hogy az automatikus utánállító nem akad bele a fogasívbe a pedálnál.
Esetleg kiszőrösödött a bovden?
-
Köszi szépen a tippeket. Sajnos itthon nem tudtam rájönni a problémára, ezért elvittem a szerelőhöz. Az automatikus utánállítóval volt a gond, de most már jó.