Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : Sunyix 2008 October 12, 14:46:58 PM
-
Sziasztok!
Van egy 1.4TDCI 2003-as fiestám. Az a gond vele, hogy indítás után egy pár km-et megteszek és váltanom kell, akkor furcsán 700-ról 1000re megemelkedik az alapjárat. De ez még nem is lenne gond, de mikor váltok és leveszem a lábam a gázról saját maga felpörgeti a motrot, mondjuk 3000-es fordulatig, és visszaengedi utánna az alapjáratra. Ja és mindig amikor elkezdi csinálni ezt a dolgot a hűtőviz hőmérséklet a normális alá csökken. Mivel lehet a probléma?
-
A régi adagolósoknál akkor csinál ilyet, ha levegős a nagynyomású rendszer vagy koszos a MAF-szenzor, esetleg valahol falslevegőt szív. Nézd meg a csöveket, illesztéseket, bilicseket a szívóoldalon.
Az, hogy hirtelen lemegy a hőfok az meg annak köszönhető, h felpörög a motor. Ugyanis, hirtelen felmelegszik a hűtővíz, ezért kinyit a termosztát és átengedi a hűtőn a forró vizet. Így az igenhamar lehűl. Tehát ez természetes.
-
Szervusztok!
Hasonló probléma jött ki a "kicsikémen" vagyis kettő, kb. 3 hete, amióta hidegebb van (2003-as, 1.3 benzines).
1.: Hideg indításkor nem növeli meg az alapjáratot, mintha nem lenne szivató.
De ha egy pillanatra rálépek a gázra, rögtön megemeli az alapjáratot, mintha akkor kapcsolna be a szivató.
2.: Üzemmeleg állapotban, pedig van, hogy megemeli az alapjátatot, mintha bekapcsolna a szivató.
Pl.: Piros lámpánál. És amíg nem pörgetem fel, addig nem is múlik el, de utána beáll a normális forulatszámra.
Előre is köszönök minden nemű jó tanácsot, segítséget!!!
-
Sziasztok
Nekem 1.3 benzines van ugyan ez volt a gond vele magas alapjárat amikor ő gondolta.
A megoldás: szervíz és szoftver frissítés.
-
Sziasztok,
Nekem egy 1.4es color van. hideg motornál a ford.szám 1100ra is felmegy, ezért elvittem szervizbe. állítottak is rajta, de nem igazán látom az eredményt :D Viszont mikor a motor eléri az üzemi hőfokát visszaáll nyomban 900-ra szóval nincs semmi baj. Szóval énis csak azt tudom mondani, h látogass meg egy szervizt.
-
Sziasztok,
Nekem egy 1.4es color van. hideg motornál a ford.szám 1100ra is felmegy, ezért elvittem szervizbe. állítottak is rajta, de nem igazán látom az eredményt :D Viszont mikor a motor eléri az üzemi hőfokát visszaáll nyomban 900-ra szóval nincs semmi baj. Szóval énis csak azt tudom mondani, h látogass meg egy szervizt.
hideg motornál normális! ezt úgyhívják SZIVATÓ
-
Köszi, ezt én is tudtam, csak nem találtam más helyet, ezért írtam ide. De még1x köszönöm :D
-
Sziasztok,
Nekem egy 1.4es color van. hideg motornál a ford.szám 1100ra is felmegy, ezért elvittem szervizbe. állítottak is rajta, de nem igazán látom az eredményt :D Viszont mikor a motor eléri az üzemi hőfokát visszaáll nyomban 900-ra szóval nincs semmi baj. Szóval énis csak azt tudom mondani, h látogass meg egy szervizt.
Ide írhatnád hogy melyik szervízben voltál hogy senki ne vigye oda az autót!Fizettél a műveletért?De ha tudtad miért vitted el a kocsit?
-
Szia norbert8210, rendes márkaszerviz volt, és nem fizettem érte. Azt, h tudtam miért van ez úgy értettem, h nyáron vittem el és utána tudtam, h miért van ez, mert elöte VW-em volt, tehát ez szokatlan volt számomra.
-
De mikor bevitted nem mondták hogy ez természetes jelenség?nem hiba és nem paranormális mert akkor ezért nem szabad oda vinni!!!Mert oké hogy sokan nem autószerelők de azért az gáz hogy beviszed egy szakszervízbe és ahelyett hogy elmondaná amit Sudye 1 mondatban még elkezdi bütykölni,azért ez kicsit gáz.Minden esetre ha bármi furcsa lenne a kocsidon kérdezz itt a fórumon és segít mindenki a tudásához mérten mielött szervízbe rohansz és egyszer csak jól levesznek.
-
Annyit mondtak h megnézik :( Nagyon köszönök minden segítséget, nagyon rendesek vagytok ;) :D
-
Szervusztok!
Ugyan már írtam ebben a témában ide, de még mindig fennállnak a problémák. (2003-as, 1.3 benzines).
1.: Ez a hiba rendszeresen, de nem állandóan jelentkezik.
Hideg indításkor nem növeli meg az alapjáratot, mintha nem lenne szivató (kb. 800-on "köhög", amíg le nem áll).
De ha felpörgetem fokozatosan, rögtön megemeli az alapjáratot, mintha akkor kapcsolna be a szivató. Ez a jobbik eset.
Vagy a fokozatos, nem hirtelen gáz elvételekor leáll, és nagyon nehezen indul be újra.
(Sokáig kell indítózni, vagy egy kis gázt kell neki adni.)
2.: Ez a hiba állandóan jelentkezik.
Üzemmeleg állapotban (normál közepén van a mutató), pedig van, hogy megemeli az alapjátatot,
mintha bekapcsolna a szivató (1200-1300-on pörög). Például piros lámpánál. És amíg nem pörgetem fel, vagy nem terhelem le,
hogy 800-as legyen a fordulatszám, addig nem is múlik el, de utána beáll a normális forulatszámra (kb. 800).
Előre is köszönök minden nemű tanácsot, segítséget!!!
-
Egy szoftverfrissítés megoldja a problémát ;)
-
A szoftver frissítés mibe kerül? Hol érdemes megcsináltatni?
Márkaszervíz, vagy a "maszek" szervíz is megfelelő?
Esetleg tudtok ajánlani megbízható "maszek" szervizet Budapesten?
-
Szia!
Nekem Mk7-es csinálta ezt. Piros lámpánál túráztatta magát. 3 naposan vittük is vissza a Váci úti Fort-hoz. Szofvert frissítettek és minden jó lett. Ez akkor temészetesen ingyen volt.
Maszekot nem tudok, de a dunaújvárosi Ford-Simőnél nagyon segítőkészek. Serintem egy telefont megér, hogy mibe kerülne!
Dunaújváros, Petőfi Sándor utca 120.
Szervíz
Hétköznap 800-1700
Tel.:25/513-015
Fax.:25/513-014
E-mail: service@simoduv.dealernet.hu
-
Keresd meg Koboldot hátha tud segíteni rajtad,olcsobb mint bármelyik szervíz!És pillanatok alatt meg van!
-
Szervusztok!
Ugyan már írtam ebben a témában ide, de még mindig fennállnak a problémák. (2003-as, 1.3 benzines).
1.: Ez a hiba rendszeresen, de nem állandóan jelentkezik.
Hideg indításkor nem növeli meg az alapjáratot, mintha nem lenne szivató (kb. 800-on "köhög", amíg le nem áll).
De ha felpörgetem fokozatosan, rögtön megemeli az alapjáratot, mintha akkor kapcsolna be a szivató. Ez a jobbik eset.
Vagy a fokozatos, nem hirtelen gáz elvételekor leáll, és nagyon nehezen indul be újra.
(Sokáig kell indítózni, vagy egy kis gázt kell neki adni.)
2.: Ez a hiba állandóan jelentkezik.
Üzemmeleg állapotban (normál közepén van a mutató), pedig van, hogy megemeli az alapjátatot,
mintha bekapcsolna a szivató (1200-1300-on pörög). Például piros lámpánál. És amíg nem pörgetem fel, vagy nem terhelem le,
hogy 800-as legyen a fordulatszám, addig nem is múlik el, de utána beáll a normális forulatszámra (kb. 800).
El?re is köszönök minden nem? tanácsot, segítséget!!!
Szerintem nem biztos, hogy ezen szoftver frissítés segítene.
Inkább úgy hangzik, mintha ellustult volna az alapjárati szabályozó motor. :(
Felteheően elpiszkolódott. A fórumon több helyen is le van írva, hogy hogyan kell megtisztítani.
És várjuk a fejleményeket. ;)
-
Sziasztok!
2004, 1,3 Comfort. Én is szembesültem olyan problémával, hogy piros lámpánál az alapjárat megemelkedett kb. 1500-1800-ra. Következő piros lámpánál megint. Kézifák hónaljig, 1-es, kis gáz-kuplung ovatosan emel..... kumlung kinyom, alapjárat 850. Az egész művelet nem tartott 2 mp-ig, és azóta nem jelentkezett ez a "hiba". Ennek kb 2 éve... ;)
-
Az enyém 2002 1.3.
Héhány havonta egyszer nekem is megcsinálja, hogy 1500 körül marad az alapjárat.
Le szoktam állítani és pár másodperc múlva ujraindítom.
Akkor megint ok. :)
Ezzel én nem viszem szervízbe. Minél kevesebbet piszkálják annál jobb. :)
De amit Mickey leírt, az súlyosabb. :(